LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bigarde???

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Remmelt
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:33

Bigarde???

Ongelezen bericht door Remmelt »

Bij de Konmar koop ik af en toe biogarde van het eigen "super" merk.
Nou viel mij laatst op dat er op de verpakking geen "biogarde" staat, maar "bigarde", terwijl door het lettertype wél de suggestie wordt gewekt dat er biogarde staat.
Weet er iemand of échte biogarde aan een bepaalde samenstelling moet voldoen?? en of het wel door de beugel kan dat je iets koopt wat eigenlijk een ander produkt blijkt te zijn???

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Bigarde???

Ongelezen bericht door topery »

Ik heb helaas geen antwoord op uw vraag maar wel een suggestie:
Bel gewoon de konmar.

KarelB
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2005 02:38

Re: Bigarde???

Ongelezen bericht door KarelB »

Het gaat nog steeds om hetzelfde product.

Deze naamsverandering heeft naar mijn weten te maken met Europese regelgeving. Een product mag een naam waar het woord 'bio' in voorkomt alleen gebruiken als het een biologisch product is. De melk die gebruikt wordt voor de productie van Bigarde is blijkbaar niet afkomstig van een biologische boerderij. Vandaar dat het de naam Biogarde niet meer mag gebruiken.

Persoonlijk vind ik dit te ver gaan. 'Bio' betekent leven en slaat op de bacteriën die aan het product zijn toegevoegd. Er zijn voldoende keurmerken die aan kunnen geven welke producten wél biologisch zijn en welke dus niet. Deze naamsverandering is naar mijn mening dus overdreven, maar wordt helaas afgedwongen door de Europese regelgeving.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Bigarde???

Ongelezen bericht door eeliane »

Kan je nagaan wat voor zooi er in zit

Gesloten