LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijnier uitputting?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Volgens orthomolucaire arts zou ik lijden aan bijnier uitputting. Dit wordt helaas door huisartsen niet gezien. Het geeft klachten als vermoeidheid, depressie, drang naar zoet en andere klachten. Wie heeft hier meer know how? En wat vinden we hiervan?

riddert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door riddert »

gezondheid schreef:Volgens orthomolucaire arts zou ik lijden aan bijnier uitputting. Dit wordt helaas door huisartsen niet gezien. Het geeft klachten als vermoeidheid, depressie, drang naar zoet en andere klachten. Wie heeft hier meer know how? En wat vinden we hiervan?
Het voordeel van deze aandoening is dat je op het rechte pad blijft. Want; wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!.
Maar een oplossing voor dit 'probleem' zou ik niet op een forum zoeken, en zeker niet dit forum.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door gezondheid »

ADHS kan daaraan volgens haar een positieve bijdrage aan leveren.

Mucha

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Reguliere geneeskunde biedt niet altijd een oplossing aan. En bij Tros Radar zijn ook onderwerpen voorbij gekomen waarbij reguliere geneeskunde ook niet altijd alles is helaas.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Reguliere geneeskunde biedt niet altijd een oplossing aan. En bij Tros Radar zijn ook onderwerpen voorbij gekomen waarbij reguliere geneeskunde ook niet altijd alles is helaas.
Da's dan ook het subtiele verschil:
Er zijn wel eens onderwerpen voorbij gekomen waarbij reguliere geneeskunde niet alles is maar er zijn nog nooit en te nimmer in géén enkel programma onderwerpen voorbijgekomen waarbij alternatieve ***kunde (durf het niet eens geneeskunde te noemen) ook maar iets is.

Kortom, de verwachting dat reguliere geneeskunde werkelijk alles kan oplossen is onzin. De verwachting dat alternatieve kwakzalverij ook maar iets minimaals kan oplossen is nog véél grotere onzin.

Niet alles is oplosbaar, zelfs al zouden we nog duizend keer zo geavanceerd zijn in de medische wetenschap. Pretenderen dat kwakzalverij dáár succes heeft waar de geneeskunde géén oplossing biedt is misdadig.

Orthomoleculaire "genezers" zijn niet beter dan medicijnmannen van duizenden jaren geleden en dat kan geen witte jas verhullen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bijnieruitputting of -vermoeidheid is een "aandoening" bedacht door kwakzalvers en wordt door reguliere artsen niet erkend.
Een verwante term, bijniervermoeidheid, wordt niet erkend door medische professionals. De term wordt toegepast voor een aantal niet-specifieke symptomen, zoals pijn in het lichaam, vermoeidheid, nervositeit, slaapstoornissen en problemen met de spijsvertering. De term duikt ook vaak op in de populaire boeken over gezondheid en websites over alternatieve geneeswijzen, maar is geen aanvaarde medische diagnose.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijniersch ... %C3%ABntie

En http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenal_fatigue

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

om de een of andere reden komen het laatste half jaar elk weekend zeker 7 mensen binnen met dit bij ons, het is altijd een alternatief arts die dat 'gediagnosticeerd' heeft. ik word hier dus volledig knetter van, die mensen willen niet weg totdat alles wat we kunnen testen getest is, voor alle anderen als het efffe kan (en als het niet kan scheld je gewoon de triage verpleeg kundige uit) en dan is er niks. Dat wisten we al, want geen enkele van die patienten had symptomen van schade aan bijnieren.

als iemand die jij denkt dat een arts is, dat zegt, en je maakt je zorgen, dan snap ik dat je naar de seh komt, en dat is ook terecht, maar ga alsjeblieft niet een beetje zitten schelden en slaan als we dan niet concluderen wat je wilt (niet naar ts, want die deed dat niet, maar naar toekomstigen, want ik ben het echt zat)

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Misschien goed dat Radar TV hier eens aandacht voor gaat hebben.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Misschien goed dat Radar TV hier eens aandacht voor gaat hebben.
Aandacht besteden aan iets wat niet bestaat? Een verzonnen ziekte waar men dan aandacht aan moet besteden? pure tijd en geldverspilling van belastinggeld.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Puma73 goed lezen is belangrijk. Aandacht hebben voor mensen die dit zeggen en derhalve niet klopt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Isabel toont hierboven een verborgen kostenpost in de gezondheidszorg aan waar wij met zijn allen jaar in jaar uit aan meebetalen.

Namelijk: mensen die met een kwakzalfdiagnose naar een regulier medisch behandelaar gaan voor een niet bestaande aandoening. Best wel ernstig. Hoeveel zou dat elk jaar kosten? Een paar honderd miljoen? Die kwakzalvers krijgen hun centjes toch wel: de orthomoleculair "artsen", homeopaten en Jomanda's.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door puma73 »

gezondheid schreef:Puma73 goed lezen is belangrijk. Aandacht hebben voor mensen die dit zeggen en derhalve niet klopt.
Het daar aandacht aan besteden is nog veel meer verspilling van belastinggeld. Het maakt weer klachten los bij mensen die denken dat ze wat mankeren en hebben zo weer een reden om naar de dokter te lopen. En deze mensen zorgen er weer voor dat de zorgkosten omhoog gaan waardoor we weer meer zorgpremie moeten betalen.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Puma73 goed lezen is belangrijk. Aandacht hebben voor mensen die dit zeggen en derhalve niet klopt.
Gezondheid goed schrijven is belangrijk. Uw volgende zin is onzin-Nederlands.

U verdoet onze tijd hier met uw trollposts en gewauwel. Kap daar toch eens mee!

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Al eerder gezegd dat u mij kunt toevoegen als vijand. Dan zie je mijn berichten niet meer. Maar kennelijk laat u zich zelf graag ergeren aan iets? newmikey ik verplicht u niet om uw tijd hier te verdoen. Dat doet u zelf.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door moederslink »

@
Laatst gewijzigd door moederslink op 05 jul 2015 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.

handdoekindering
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mar 2013 10:11

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door handdoekindering »

gezondheid schreef:klachten als vermoeidheid, depressie, drang naar zoet en andere klachten.
Ik herken deze klachten, ik heb ze zelf ook. Maar bij mij is dit niet het gevolg van een bijnier uitputting maar als gevolg van chronische zorgen volgens mijn therapeut. Weet u zeker dat het gaat om bijnier uitputting, want de klachten kunnen dus ook een andere oorzaak hebben.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door berndv »

gezondheid schreef:Misschien goed dat Radar TV hier eens aandacht voor gaat hebben.
Er is vorig jaar aandacht aan besteed op tv, door alberto Stegeman in het programma opgelicht in Nederland.

kuklos
Berichten: 9891
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door kuklos »

gezondheid schreef:Volgens orthomolucaire arts
Is deze man/vrouw daadwerkelijk een arts? Wat is zijn of haar BIG nummer?
Laten we eerst eens beginnen te kijken naar de kwalificaties van die persoon.
gezondheid schreef: zou ik lijden aan bijnier uitputting. Dit wordt helaas door huisartsen niet gezien.
Frappant toch dat een echte arts iets niet ziet wat zo'n kwakbol geconstateerd meent te hebben. Wat was de behandeling die de orthomoleculair adviseerde?

Mucha

Re: Bijnier uitputting?

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten