LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dik is niet altijd te dik

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door eeliane »

bot 123 , dit is wat ik hoor niet wat ik denk hoor.
Ik was vanmiddag bij een stel vriendinnen en ja hoor sonja bakker was er ook, ze zaten allemaal aan een flauw bakkie thee zonder een koekje want dat mag niet van sonja, ze hadden net een pistoletje op mocht wel van sonja en maar teuten over allemaal dieten en hapjes van sonja etcetc
wat denk je 2 daarvan gingen 's avonds even lekker snacken in de snackbar en die andere vroeg of die 2 even een zak patat bij haar langs wilde brengen op de terugweg omdat die kabeljouw en boontjes nou niet echt lekker waren (die mochten nl van sonja).
Dan breken toch je klompies!!!
Sonja Bakker tijdens de thee , ik sonja bakker niet dus... maar okeej, ik doe nog mee. Gaan ze later allemaal aan t vetten bij de snackbar, waar hebben ze t dan de hele middag overgehad?? Dom toch...
en weet je, diegene met het goed gewicht zonder sonja bakker, ging naar huis en heeft daar staan koken, uitgebalanceerd en gezond...

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door hharteman »

Die mevr. Bakker zit toch bij je echte leeftijd?
Dat programma en de website waar je jezelf kan testen is echt te zot voor woorden.
Dit programma staat zo stijf van de commercie dat ik het gevoel heb naar een reclamefilm te kijken.
Op het moment dat je stopt met roken schiet je echte leeftijd even met 10 jaar vooruit.
Dat je de afgelopen 30 jaar gerookt hebt telt niet meer mee.
Je bent op je 50e gezond gaan eten en hup weer 10 jaar erbij.
Ineens zie je het licht en je wordt 88 jaar oud.

brrrrr... Ik moet er niet aan denken om zo oud te worden.
Moet ik nog 34 jaar in deze maatschappij voortploeteren.
Na het zien van dit programma gelijk maar weer een pakje sigaretten getrokken en lekker een vette bek gaan halen.
Zal mij niet gebeuren.

Edit spelling
Laatst gewijzigd door hharteman op 22 okt 2006 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

hharteman: en smaakte de sigarette?

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door hharteman »

@ Nijmegen.
Ik geniet er nog steeds van.
Het is wel wat mistig voor de monitor.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

dat mag ik graag horen, gewoon blijven doen zolang je het lekker vindt. :wink:

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

Zo kan het natuurlijk ook: je bent lid van een invloedrijke lobby en daarnaast werkzaam voor een farmaceutisch bedrijf. Vervolgens pas je een verandering van een definitie toe. Daarna hoop je op veel geld voor een afslankmiddel. Waar hebben we zoiets eerder gezien? bij ADHD en Ritalin misschien?
zie: http://www.ode.nl/news.php?nID=972

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad mr T, en de mensen laten zich gek maken door die flauwe kul.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door solleila »

bij dieeten is het gewoon een nieuw eetpatroon aanleren. Ik doe al meer dan 3 jaar Atkins. Dankzij dit dieet ben ik erachter gekomen dat ik niet goed tegen suiker kan en bepaald zetmeel producten. Ik kom helemaal onder de bulten te zitten.

Doe ik 100% Atkins dan heb ik geen last. Ga ik even te buiten door een bruin broodje te eten,dan zit ik de volgende dag helemaal onder de bulten in mijn nek. Vroeger had ik het helemaal in mijn gezicht. Dieet doe je niet even,je zult het je hele leven moeten doen.
DIEET betetekent LEVENSWIJZE. Je zult het je hele leven moeten volhouden. Ikzelf vind het niet erg. Want met Atkins kan je heerlijk eten. Veel groeten en je zit gauw vol,door de combinatie van eiwit en vet.
Mijn cholesterol is na drie jaar nog steeds goed. En ik blijf op gewicht.
In 1.5 jaar ben ik 37 kilo afgevallen. Al 1.5 jaar ben ik op gewicht.
Van maat 52 naar 40 gegaan. Ik was door de Anti-depressiva 26 kilo aangekomen in 6 maanden. Nadat ik stopte ging het er niet af met een normaal dieet. pas toen ik Atkins deed viel ik af.

Anti-depressiva doet iets met je cortisol en dat heeft weer invloed op je bloedsuikerspiegel. Nadat mijn bloedsuikerspiegel normaal en niet de hele dag liep te schommelen,begon ik af te vallen.
Bij mij past Atkins dus heel goed en ik ben van een heleboel klachten afgeholpen oa van een stoelgang van 1x in de 3 weken. nu ga ik elke dag. Dat het bij mij helpt,hoeft niet te betekenen dat het bij een ander helpt.

Iedereen moet een dieet volgen wat bij hem past. Bij de ene past het GEORGE CLOONEY in je bikini dieet,bij de ander Sonja Bakker en de andere doet het goed bij een laag koolhydraat dieet.
Ieder mens is uniek en bij iedereen past een eigen voedingspatroon.
Ik wou dat de voedingsdeskundige dat eens zagen. Ipv maar iedereen hetzelfde voor te schrijven.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

edereen moet een dieet volgen wat bij hem past. Bij de ene past het GEORGE CLOONEY in je bikini dieet,bij de ander Sonja Bakker en de andere doet het goed bij een laag koolhydraat dieet.
George Clooney is een slecht voorbeeld. Volgens de daarvoor geldende definities heeft Clooney last van overgewicht.
http://www.consumerfreedom.com/games.cfm/ID/1

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door solleila »

Maar het is ook niet het George Clooney dieet. Het heette VOOR GEORGE CLOONEY IN JE BIKINI dieet. De meeste vrouwen vinden hem een lekker ding.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

Voor de haters van afslankcampagnes en alles wat er mee te maken heeft een paar spellen: http://www.consumerfreedom.com/games.cfm/ID/5

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door mr T. »

Weer eens een aardig artikel gevonden over de twijfelachtige manier waarop de overheid omgaat met het vermeende probleem van overgewicht: http://medischcontact.artsennet.nl/cont ... c2125ba621

citaten hieruit: "Gezondheidsrisico’s zijn dus verbonden aan extreme afwijkingen van de norm. En dat geldt zowel naar boven als naar beneden. Over de gevaren van ondergewicht wordt echter ten onrechte geheel gezwegen in het actuele mediageweld. In combinatie met het eerste punt is deze tweede ondeugdelijkheid een uiterst bedenkelijke omissie."

en

"Een steeds groter deel van de bevolking wordt zwaarder en het lijkt evident dat extreme obesitas consistent een iets groter risico op overlijden geeft. Maar dat mag geen aanleiding zijn om op basis van een eenzijdig argument de hele bevolking bang te maken voor overgewicht. Zeker niet als het laatste onderzoek aangeeft dat een normaal gewicht een groter overlijdensrisico kent. Het mag al helemaal geen reden zijn voor schoolartsen om zich nogal dwingend te mengen in de opvoeding van ouders aan hun kinderen met overgewicht. "

Er bestaan dus blijkbaar nog artsen die zich niet laten leiden door de wens vooral veel afslankmiddelen te willen verkopen.

Ook deze geeft wel aan dat je bij medische klachten maar beter een beetje dikker kan zijn: http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=1522

supernov
Berichten: 110
Lid geworden op: 08 jan 2005 20:05

Re: Dik is niet altijd te dik

Ongelezen bericht door supernov »

Ja, de overheid en afslanken. De balansdag... :lol:
Het gaat natuurlijk om een veel ingrijpender verandering in de levensstijl. En die hoeft niet vervelend te zijn, maar een mens houdt nu eenmaal niet van teveel verandering.

Gesloten