LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dr. Atkins
Dr. Atkins
Als die twee worden opgevoerd als "voedingsdeskundigen" dan heb ik weinig hoop voor de dikke mensen in Nederland die willen afvallen.
Vooral die mevrouw Schutte was een drama.
Vooral die mevrouw Schutte was een drama.
Re: Dr. Atkins
Het was inderdaad niet best wat ze naar voren bracht. Ook niet erg deskundig over atkins.
Ik zou graag willen dat de zogenaamde deskundigen eens blijk gaven dat ze zich grondig in atkins hebben verdiept. Pas dan ben je het predikaat deskundige waard.
Ik denk dat Petra Schutte zich een beetje schaamt als ze de uitzeinding nog eens bekijkt. Tenminste dat hoop ik.
Gerben
Ik zou graag willen dat de zogenaamde deskundigen eens blijk gaven dat ze zich grondig in atkins hebben verdiept. Pas dan ben je het predikaat deskundige waard.
Ik denk dat Petra Schutte zich een beetje schaamt als ze de uitzeinding nog eens bekijkt. Tenminste dat hoop ik.
Gerben
Nee, die 'deskundigen' waren inderdaad van de oude stempel. Ze geloven nog in 'een calorie is een calorie' terwijl Atkins juist bewijst dat de ene calorie niet de andere is. Als insuline reageert op een stijging van glucose en daarbij de niet gebruikte glucose omzet in vet, hoe kan je dan beweren dat je van vetten dik wordt als vetten nauwelijks worden omgezet in glucose? Ik vind het onbegrijpelijk dat ze maar blijven geloven in die calorie-mythe!
Niemand zal ontkennen dat je aankomt als je meer energie binnenkrijgt dan verbruikt, maar die simpele uitleg die zij er aan geven is eigenlijk gewoon schandalig, want het is totaal niet nauwkeurig. Die oude gedachte is juist gedeeltelijk de bron van het dikker worden. Als je vet vervangt door koolhyraten, zo beweerden ze altijd en nog steeds in Radar, val je af, omdat koolhydraten minder kcal. leveren dan vet. Het wordt nu echt tijd dat we verlost worden van die domme 'experts'!
Niemand zal ontkennen dat je aankomt als je meer energie binnenkrijgt dan verbruikt, maar die simpele uitleg die zij er aan geven is eigenlijk gewoon schandalig, want het is totaal niet nauwkeurig. Die oude gedachte is juist gedeeltelijk de bron van het dikker worden. Als je vet vervangt door koolhyraten, zo beweerden ze altijd en nog steeds in Radar, val je af, omdat koolhydraten minder kcal. leveren dan vet. Het wordt nu echt tijd dat we verlost worden van die domme 'experts'!
Als iemand een tamelijk sterk bewijs wil hebben voor de stelling dat het niet om de caloriën gaat, kan ik een leuke studie aanbevelen op de atkins site (het is wel in het Engels):
http://atkins.com/Archive/2002/1/11-954179.html
In deze studie at de low-carb groep gemiddeld 1830 kcal. per dag en de low-fat groep 1100 kcal. per dag. Wie viel er het meeste af? De low-card groep verloor gemiddeld 48 ponden en de low-fat groep 20 ponden!
Dus door meer caloriën te eten val je meer dan twee keer zo veel af:
Leg dat maar eens uit, mevrouw Schutte.....
http://atkins.com/Archive/2002/1/11-954179.html
In deze studie at de low-carb groep gemiddeld 1830 kcal. per dag en de low-fat groep 1100 kcal. per dag. Wie viel er het meeste af? De low-card groep verloor gemiddeld 48 ponden en de low-fat groep 20 ponden!
Dus door meer caloriën te eten val je meer dan twee keer zo veel af:
Leg dat maar eens uit, mevrouw Schutte.....
Ik heb de uitzending gemist, en kon maar een klein stukje zien op het net, maar kan me wel voorstellen wat de 'experts' zo ongeveer vertelden, namelijk ....
.... NIET dat je prachtig afvalt, met een stralende, gezonde huid en een volle bos met haar. (in plaats van zo'n mager, schraal bekkie te krijgen)
.... NIET dat je je enorm energiek voelt.
... NIET dat je heerlijk eet, maar nooit vervalt in vreetbuien. Die verdwijnen als sneeuw voor de zon.
... NIET dat je cholesterolniveau aantoonbaar daalt.
... NIET dat je minstens 3 kopjes (daarmee bedoelen we dan enorme, Amerikaanse soepkommen!) groente epr dag eet, en dus niet alleen maar eieren met spek.
Nou ja, enzovoort enzovoort. Wat mij betreft Atkins for life!
.... NIET dat je prachtig afvalt, met een stralende, gezonde huid en een volle bos met haar. (in plaats van zo'n mager, schraal bekkie te krijgen)
.... NIET dat je je enorm energiek voelt.
... NIET dat je heerlijk eet, maar nooit vervalt in vreetbuien. Die verdwijnen als sneeuw voor de zon.
... NIET dat je cholesterolniveau aantoonbaar daalt.
... NIET dat je minstens 3 kopjes (daarmee bedoelen we dan enorme, Amerikaanse soepkommen!) groente epr dag eet, en dus niet alleen maar eieren met spek.
Nou ja, enzovoort enzovoort. Wat mij betreft Atkins for life!
Zijn er ook boeken in het Nederlands te verkrijgen van Dr. Atkins.
Dit zou en revolutie betekenen voor de dikkere mensen.
Dus ik doe er ook graag aan mee.
Dit zou en revolutie betekenen voor de dikkere mensen.
Dus ik doe er ook graag aan mee.
Ik vind het een beetje zwak dat een zg. deskundige met een "punt" komt waarin wordt beweerd dat Atkins geen wonderdieet is en dat mensen na 1 à 2 jaar weer op het oude gewicht zitten en dan weer op zoek gaan naar een ander wonderdieet. Ook met gezonde voeding en een daarbij behorend dieet moet je matig zijn want anders kom je aan. Het is zo'n heilig huisje. Met gezond eten en beweging val je af. Nou dacht het niet!!
Neem eens contact op met Ketolife. Zij hebben een aardige nederlandstalige uitgave los boek of op CD-Rom. Natuurlijk kost dit geld. Een enkele Atkins fanaat maakt bezwaar tegen het berekenen van kosten voor dienstverlening. Dit als oplichting te noemen vind ik schofterig. Mafketeltjes moeten dat zijn of mensen die menen dat alles in het leven gratis is.......
Is Ketolife jouw site soms, vetbol?
Niet alles in het leven is gratis, maar wel alles wat Ketolife kan bieden. Al die informatie en meer is ook gratis te vinden op de fora van
www.atkinsdieet.isgezond.nl
www.atkinsdieet.nl
www.lowcarbdutchie.nl
Zonde om geld uit te geven aan wat vage A4-tjes en een veel te dure map, en dan nog bedrogen uitkomen omdat je dacht dat je het boek van Dr. Atkins besteld had!
Niet alles in het leven is gratis, maar wel alles wat Ketolife kan bieden. Al die informatie en meer is ook gratis te vinden op de fora van
www.atkinsdieet.isgezond.nl
www.atkinsdieet.nl
www.lowcarbdutchie.nl
Zonde om geld uit te geven aan wat vage A4-tjes en een veel te dure map, en dan nog bedrogen uitkomen omdat je dacht dat je het boek van Dr. Atkins besteld had!
Nee Marian. Ik vind alleen een dergelijke schofferende toon te zetten ronduit schofterig. Ook voor Netjojo´s gelden fatsoensregels. Helaas kies je er voor anoniem te acten als de beruchte (dieet)-kip zonder kop. Als ik iets met ketolife te maken zou hebben reageerde ik anders.
sommige mensen hebben blijkbaar van de uitzending onthouden dat vetten weer kunnen. Daarnet hoorde ik nog zeggen op een trosprogramma zoiets in de zin van 'mayoanise kan weer".
Men gaat hier wel een beetje voorbij aan de atkinstheorie die duidelijk stelt dat vetten kunnen indien met het aantal koolhydretn drastisch beperkt !
Als je dit respecteert hebben vetten al dan niet harde weinig belang, laat staan dat je kaloriën moet tellen dat is helemaal flauwekul
vele zogezegde voedseldeskundigen zullen in de toekomst nog wel één en ander moeten inslikken
groeten
Men gaat hier wel een beetje voorbij aan de atkinstheorie die duidelijk stelt dat vetten kunnen indien met het aantal koolhydretn drastisch beperkt !
Als je dit respecteert hebben vetten al dan niet harde weinig belang, laat staan dat je kaloriën moet tellen dat is helemaal flauwekul
vele zogezegde voedseldeskundigen zullen in de toekomst nog wel één en ander moeten inslikken
groeten
Weer dat fabeltje dat je alleen maar af kunt vallen als je calorieen telt. Nou ik heb 2 jaar geshaked (geen calorieen maar sterft van de Kh's) en 's avonds *gezond* aardappeltjes en groente. Resultaat??? 10 kilo aangekomen, cholestorol van 6,9 BINGO. Nu ben ik 7 weken met Atkins bezig, 7 kilo afgevallen, cholestorol van 6,3, en geen ontstekingen meer van de spieren (reuma van de weke delen). Dus mevrouw Schutterig ik zou zeggen stap eens van je stokpaardje en ga op onderzoek uit.
Ik vind het erg jammer, dat er een dergelijke discussie over KetoLife gaande is op dit forum. Ik ben zelf één van de initiatiefnemers van KetoLife. Onze doelstelling is het om op commerciële basis mensen te helpen met afvallen. Wij leveren onze informatie niet gratis, maar dat doen andere organisaties als Weight Watchers en HerbaLife ook niet. Wij hebben in de afgelopen dagen honderden reacties gehad en er zal eerdaags ook in diverse media aandacht komen voor http://www.ketolife.nl Wij bieden een nederlands naslagwerk over Atkins en pretenderen nergens het originele nederlandstalige Atkins boek te verkopen. Dat bestaat immers nog niet. Naast het naslagwerk leveren wij ook een abonnement service voor weekmenu's. Men ontvangt dan elke week een aangepast menuplan. Ook dit is niet gratis, maar het bespaart erg veel tijd ten opzichte van het raadplegen van allerlei andere (niet commerciele) sites.
Velen hebben ons in de afgelopen dagen laten weten, dat ze veel baat hebben gehad bij onze service. Zij zijn juist blij, dat wij de informatie die veelal gebaseerd is op de situatie in de verenigde staten in duidelijk nederlandse taal beschikbaar stellen.
Velen hebben ons in de afgelopen dagen laten weten, dat ze veel baat hebben gehad bij onze service. Zij zijn juist blij, dat wij de informatie die veelal gebaseerd is op de situatie in de verenigde staten in duidelijk nederlandse taal beschikbaar stellen.
Ik heb alle mogelijke dieten geprobeerd om af te valen.Niets lukt goed.
Zou graag het dieet van Dr.Atkins proberen, maar hoe kom ik aan het dieet.
Zou graag het dieet van Dr.Atkins proberen, maar hoe kom ik aan het dieet.
Ria,ga eens kijken op www.low-carbdutchie.com vul daar je emailadres in en ik zorg er voor dat je alle informatie krijgt,die je nodig hebt!!....GRATIS!!!!...groetjes...Jadie
Ik vind het een beetje vreemd dat er in Radar zo'n nadruk wordt gelegd op het eten van vetten. Volgens mij gaat het bij Atkins meer om het uitsluiten van koolhydraten en om je lichaam te leren energie uit met name eiwitten te halen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Radar suggereert om vooral maar vette troep te gaan eten om af te vallen in plaats van eiwitten en koolhydraten.
Ik ben zelf inmiddels 16 kilo afgevallen met inderdaad zo'n kilo per week door meer eiwitten te eten (twee biefstukken, hmmm) en minder koolhydraten, maar ik sluit ze niet uit.. Bovendien probeer ik toch ook vetten zoveel mogelijk te vermijden.
We eten zoveel voedsel waar koolhydraten in zitten, dat er geen goede balans meer is. Drink eens een tijdje zwarte koffie, neem eens een tijdje geen aardappels, pasta of rijst, geen (of weinig) producten waar suiker of meel in verwerkt is en je valt ook af!
Als je koolhydraten eet, doe dat dan vooral 's ochtends, dan verbrand je ze nog de rest van de dag (dus niet die warme prak met aardappels, rijst en jus om 6 uur 's avonds). Bovendien houdt je zo'n 'dieet' langer vol dan Atkins, want geloof me, er is maar heel weinig voeding waar geen koolhydraten in zitten. Het stoort me dan ook als mensen tegen me zeggen dat ik het Atkins dieet volg. Onzin!
In Atkins' theorie zit een kern van waarheid, maar in de uitspraken over vetten van de voedingsdeskundigen in Radar ook!
Ik ben zelf inmiddels 16 kilo afgevallen met inderdaad zo'n kilo per week door meer eiwitten te eten (twee biefstukken, hmmm) en minder koolhydraten, maar ik sluit ze niet uit.. Bovendien probeer ik toch ook vetten zoveel mogelijk te vermijden.
We eten zoveel voedsel waar koolhydraten in zitten, dat er geen goede balans meer is. Drink eens een tijdje zwarte koffie, neem eens een tijdje geen aardappels, pasta of rijst, geen (of weinig) producten waar suiker of meel in verwerkt is en je valt ook af!
Als je koolhydraten eet, doe dat dan vooral 's ochtends, dan verbrand je ze nog de rest van de dag (dus niet die warme prak met aardappels, rijst en jus om 6 uur 's avonds). Bovendien houdt je zo'n 'dieet' langer vol dan Atkins, want geloof me, er is maar heel weinig voeding waar geen koolhydraten in zitten. Het stoort me dan ook als mensen tegen me zeggen dat ik het Atkins dieet volg. Onzin!
In Atkins' theorie zit een kern van waarheid, maar in de uitspraken over vetten van de voedingsdeskundigen in Radar ook!
Jij kunt misschien nog goed afvallen door koolhydraten te blijven eten maar niet iedereen is zo gelukkig!
Misschien moet je eerst het boek eens lezen. Geen dieet is zo makkelijk vol te houden als Atkins, omdat je nooit honger hebt. En het uitsluiten van koolhydraten hoeft maar een korte tijd, daarna mag je ze alweer geleidelijk gaan toevoegen. Bovendien is vet wel belangrijk, omdat je anders naar verhouding teveel eiwitten eet, en die hebben ook invloed op je bloedsuiker. Maar ook Atkins legt de nadruk op de goede vetten.
Misschien moet je eerst het boek eens lezen. Geen dieet is zo makkelijk vol te houden als Atkins, omdat je nooit honger hebt. En het uitsluiten van koolhydraten hoeft maar een korte tijd, daarna mag je ze alweer geleidelijk gaan toevoegen. Bovendien is vet wel belangrijk, omdat je anders naar verhouding teveel eiwitten eet, en die hebben ook invloed op je bloedsuiker. Maar ook Atkins legt de nadruk op de goede vetten.