LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] "geen suiker toegevoegd"

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
suus82
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:21

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door suus82 »

Nog even over Saccharine.. Dit zit ook in een limonade die ik een keer voor mijn 3 jarige dochtertje had gekocht. Ik dacht geen suiker toegevoeg mooi die neem ik. Thuis zag ik echter een waarschuwing op de fles. Door de zoetstoffen niet geschikt voor kinderen onder de 4 (of 3?) jaar :shock: Ook las ik een keer op een verpakking dat jonge kinderen het niet te vaak mogen drinken vanwege de zoetstoffen.

Ik had hier allemaal geen idee van. Wij dronken thuis altijd vrij veel Dr Siemer multivruchten nectar (light) omdat het light is, vrcuhtensap is en zeer weinig Kc bevat.
Nu pas ik wel op met producten waar geen suiker aan is toegevoegd maar zoetstoffen.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door eeliane »

Klopt. let op met deze zoetstoffen voor kleine kinderen, het zit in ook in van die gummie-achtige snoepjes. Kijk ook eens naar toetjes en andere lightprodukten!!!!

suus82
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 jul 2005 21:21

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door suus82 »

:shock:

Ik vind dat ze overal netjes zo'n waarschuwing op zouden moeten zetten :x

chilenita
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2006 22:30

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door chilenita »

Ik lees verhaal nu voor het eerst en herken het weinig eten en toch aankomen. Ik hoop dat degene die heeft geschreven hoe je het aantal calorieen op kunt bouwen zich nog een keer wil melden.

Alvast dank.

ortho
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2006 10:37

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door ortho »

Kijk voor oprechte informatie over gezonde voeding op http://www.totalcoach.nl

alex1413
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:05

Re: "geen suiker toegevoegd"

Ongelezen bericht door alex1413 »

beste, alle geraffineerde suiker en zoetstoffen zijn gif voor het lichaam.
doordat deze stoffen zuur worden in het lichaam.verteerd het eten niet goed en alle vitamines en mineralen die jij via fruit en groente ingenomen hebt gaan verloren.dus geen zoetmiddelen en suiker eten.
wel kun je bij de reformwinkel halen: heldere honing,rijstestroop,gerstestroop,ahornsiroop,fruitsuiker,druivensuiker en andere granenstropen.ook dadels bij de reformzaak kan als zoet tussendoortje gegeten worden.ik benadruk bij de reformzaak omdat dadels of vijgen bij de supermarkt op zwavel is gedroogd en ook daardoor zuur in je lichaam wordt.wil je echt gezond eten ? koop dan het boek: een leven lang fit . van harvey en marilyn diamond.
ze hebben al meer dan 500.000 exemplaren verkocht.
je hoeft niet van de ene op de andere dag je leven op zijn kop te zetten maar langzaam aan veranderingen aan brengen.
ik wens jullie allemaal een goede gezondheid

vriendelijke groet,
alex

Gesloten