LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Methode Jesse van der Velde

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou rik
Dat je daar een oud topic voor naar boven haalt,moeten de shakes toch wel geweldig zijn,ook nog account voor aanmaken,goh zou haast omgaan,maar nee,eet toch maar gewoon lekker mijn eigen voer

Ga ergens anders reklame maken,triest als je zo mensen moet scoren je bereikt tov gestelde :lol:

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Robjee »

Met het eten van verse en onbewerkte producten is niets mis. Mijn kritiek gaat ook niet over de voedingsadviezen die hij geeft, noch over zijn intentie, maar over de onderbouwing van zijn beweringen. Die gaan gepaard met onjuiste informatie en misleiding waardoor mensen mogelijk onnodig voedselgroepen laten staan. Is dat gevaarlijk of ongezond? Nee, dat hoeft zeker niet, maar de consument heeft recht op juiste informatie en niet op onnodig angszaaien.

Ook zijn hormoonanalyse klinkt voor sommige in eerste instantie welicht plausibel, maar is dat niet. Met behulp van vragenlijsten en huidplooimetingen kan geen hormonale disbalans gediagnosticeerd worden. Toch worden de adviezen daarop gebaseerd. Dat mensen zich erdoor beter voelen is heel goed mogelijk, maar dat komt door de gecreeerde negatieve energiebalans. Die kan ook bereikt worden met tarwe, zuivel en zonder analyse van je hormonaal profiel.

Hanne82
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2014 09:09

Re: Methode Jesse van der Velde

Ongelezen bericht door Hanne82 »

Ook zijn hormoonanalyse klinkt voor sommige in eerste instantie welicht plausibel, maar is dat niet. Met behulp van vragenlijsten en huidplooimetingen kan geen hormonale disbalans gediagnosticeerd worden. Toch worden de adviezen daarop gebaseerd. Dat mensen zich erdoor beter voelen is heel goed mogelijk, maar dat komt door de gecreeerde negatieve energiebalans. Die kan ook bereikt worden met tarwe, zuivel en zonder analyse van je hormonaal profiel.
Kun je nagaan; een vriendin van mij doet deze huidplooimeting en stelt op basis daarvan vast of ze vooruit is gegaan. Ze was middels deze laatste meting 0,2% (wat in mijn ogen te verwaarlozen is) in vet omhoog gegaan, waarop haar coach haar afraden om op rustdagen havermout te nuttigen. Resultaat; op rustdagen zijn 2 stuks fruit het enige wat zij aan koolhydraten eet... En dat allemaal gebaseerd op zo'n huidplooimeting... Ik begrijp nog stééds niet waarom mensen zó weinig koolhydraten nuttigen, omdat deze zogenaamd slecht zouden zijn... Nee, 50% vetten en 50% eiwitten is gezond! :roll: En daar komt bij kijken wat jij hierboven noemt; een negatieve energiebalans is nodig om gewicht te verliezen. Of dit nu 100% uit koolhydraten bestaat of niet.

Gesloten