LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nachtelijke kramp bij gebruik van Becel Proactiv
Nachtelijke kramp bij gebruik van Becel Proactiv
Mijn moeder heeft ruim een jaar lang Becel Proactiv gebruikt, en had ook last van vreselijke kramp in haar benen elke nacht. Nu heeft ze eindelijk het verband tussen die twee dingen ontdekt en is ze met Becel Proactiv opgehouden, en waarempel, de kramp in haar benen is weg.
Zijn er nog meer mensen die dit ook gehad hebben?
Zijn er nog meer mensen die dit ook gehad hebben?
Re: Nachtelijke kramp bij gebruik van Becel Proactiv
En 'waarempel' is je moeder naar de dokter gegaan en hiervoor een verklaring gevonden ? Of neem je het gewoon aan dat het product niet goed is gemaakt ?
Wat een onzin.
Kramp wordt veroorzaakt door 1000 en 1 dingen. Je moet je ook eens afvragen of je moeder in plaats van de blauwe trui niet inneens die rode trui is gaan dragen...... Wellicht als ze die blauwe trui weer aan doet komt de kramp weer terug.
Of misschien heeft ze in plaats van 2 uur, 3 uur achter elkaar tv gekeken..... ook daar krijg je kramp van. Als ze nu eens weer 2 uur tv gaat kijken.... wellicht blijft de kramp dan weg.
Wat ik probeer te zeggen:
Je mag nooit zulke conclusies zomaar trekken. Denk eerst na.
Half Nederland gebruikt Pro Actief. Dus als je bewering waar zou zijn zou half Nederland kramp moeten hebben.
Kramp wordt veroorzaakt door 1000 en 1 dingen. Je moet je ook eens afvragen of je moeder in plaats van de blauwe trui niet inneens die rode trui is gaan dragen...... Wellicht als ze die blauwe trui weer aan doet komt de kramp weer terug.
Of misschien heeft ze in plaats van 2 uur, 3 uur achter elkaar tv gekeken..... ook daar krijg je kramp van. Als ze nu eens weer 2 uur tv gaat kijken.... wellicht blijft de kramp dan weg.
Wat ik probeer te zeggen:
Je mag nooit zulke conclusies zomaar trekken. Denk eerst na.
Half Nederland gebruikt Pro Actief. Dus als je bewering waar zou zijn zou half Nederland kramp moeten hebben.
Aan de boter kan het niet liggen, je moeder beweegt zeker meer of minder.
Ik denk ook dat het niet aan de boter zou liggen, het is een peperduur product. Dat het zo duur is dat vind ik wel belachelijk, het mag dan wel goed zijn voor je cholesterol en een lager cholesterol betekent dat je gezonder leeft maar dan hoeft het nog niet zo belachelijk veel te kosten. Het is toch de bedoeling dat alle mensen gezonder kunnen leven, en niet alleen de mensen die iets van 5 euro voor een kuipje boter willen betalen??? Als de prijs van proactiv nou is met iets van 2 euro omlaag zou gaan dan zou ik het ook gaan kopen, en ik denk dat dat voor veel meer consumenten geld. En dan hebben de producten toch hun zin, bijna heel nederland eet hun beter, hun verdienen nog meer als nu en het is ook nog goed van de Nederlandse bevoking.Kortom gooi de prijs van proactif omlaag
Je moeder moet maar blij zijn dat ze er neit tegen kan.
Onderzoek naar kankerverwekkende stoffen in margarine
Gepubliceerd op maandag 26 mei 2003
Het voedselconcern Unilever onderzoekt in samenwerking met TNO Becel Proactive. De dieetmargarine zou volgens Zweedse consumentenorganisaties kankerverwekkende stoffen bevatten. Volgens Unilever is dit onjuist.
PAK’s
De margarine Becel Proactive moet helpen hart- en vaatziekten te voorkomen. Maar zo gezond is de margarine dus niet. Vorige week berichtte een Zweedse consumentenorganisatie dat de margarine een te grote hoeveelheid kankerverwekkende stoffen bevat. De zogenaamde PAK’s zijn polycyclische aromatische koolwaterstoffen, teerstoffen die ook worden aangetroffen in rook van barbecues, bij het grillen van vlees, maar ook in sigarettenrook.
Eén kuipje
Volgens de woordvoerster van Unilever zijn de testresultaten van het Zweedse bedrijf niet helemaal juist. De Zweden zouden slechts één kuipje hebben getest en daaruit een verkeerde conclusie te hebben getrokken. Direct nadat de Zweedse consumentenbond de resultaten naar buiten bracht, heeft Unilever de dieetmargarine ook laten testen door een onafhankelijk bureau. Daar bleek niets van een verhoogde PAK-gehalte.
Meer onderzoek
Ook een test door de Zweedse tak van het concern heeft geen overschrijdende normen kunnen constateren. Unilever schakelt nu ook de hulp van TNO in. De resultaten zullen dinsdag bekend worden gemaakt. Maar de Nederlandse consumentenbond ziet liever een onafhankelijk onderzoek door de Voedsel- en Warenautoriteit. Vooralsnog vindt Unilever het niet nodig Becel Proactive uit de schappen te halen.
Onderzoek naar kankerverwekkende stoffen in margarine
Gepubliceerd op maandag 26 mei 2003
Het voedselconcern Unilever onderzoekt in samenwerking met TNO Becel Proactive. De dieetmargarine zou volgens Zweedse consumentenorganisaties kankerverwekkende stoffen bevatten. Volgens Unilever is dit onjuist.
PAK’s
De margarine Becel Proactive moet helpen hart- en vaatziekten te voorkomen. Maar zo gezond is de margarine dus niet. Vorige week berichtte een Zweedse consumentenorganisatie dat de margarine een te grote hoeveelheid kankerverwekkende stoffen bevat. De zogenaamde PAK’s zijn polycyclische aromatische koolwaterstoffen, teerstoffen die ook worden aangetroffen in rook van barbecues, bij het grillen van vlees, maar ook in sigarettenrook.
Eén kuipje
Volgens de woordvoerster van Unilever zijn de testresultaten van het Zweedse bedrijf niet helemaal juist. De Zweden zouden slechts één kuipje hebben getest en daaruit een verkeerde conclusie te hebben getrokken. Direct nadat de Zweedse consumentenbond de resultaten naar buiten bracht, heeft Unilever de dieetmargarine ook laten testen door een onafhankelijk bureau. Daar bleek niets van een verhoogde PAK-gehalte.
Meer onderzoek
Ook een test door de Zweedse tak van het concern heeft geen overschrijdende normen kunnen constateren. Unilever schakelt nu ook de hulp van TNO in. De resultaten zullen dinsdag bekend worden gemaakt. Maar de Nederlandse consumentenbond ziet liever een onafhankelijk onderzoek door de Voedsel- en Warenautoriteit. Vooralsnog vindt Unilever het niet nodig Becel Proactive uit de schappen te halen.
Jullie zijn wel erg onbeleefd. Ik schreef toch dat het bewezen was? Ik wilde het alleen onder de mensheid brengen voor het geval dat er nog andere mensen last van hadden.
Het is trouwens wel een erkende bijwerking van een cholesterolverlagend medicijn.
Het is trouwens wel een erkende bijwerking van een cholesterolverlagend medicijn.
Misschien voor een groepje mensen, maar de rest van de 16,000,000 hebben er niet veel last van. Dus paniek zaaien over een verdomd goed product is het laatste wat je moet doen.
ehhh je schreef dat het bewezen was??????????
sinds ik geen drop meer eet ben ik aan de diaree, is dit nu een bewijs dat drop goed werkt tegen diaree????
praat geen poep
sinds ik geen drop meer eet ben ik aan de diaree, is dit nu een bewijs dat drop goed werkt tegen diaree????
praat geen poep
je moeder kan allergisch zijn voor het product; het is heel goed mogelijk dat er bepaalde stoffen in zitten, waar zij last van krijgt.
maar het kan ook door het roken komen; ik weet niet of jouw moeder rookt, doet zij dat wel, dan is het heel goed mogelijk dat, dat de oorzaak is.
kort samengevat: er zitten bepaalde producten in die margarine proactive waar zij allergisch op reageert of indien zij rookt, dat zij daardoor die klachten krijgt.
proactive i.c.m. met roken versterken de klachten.
zo kan ik niet tegen boterkoek van c1000. waarom niet? dat is bereid van echte boter, ik krijg dan weer kramp in mijn darmen enz.
wel zou ik als je moeder verstandig is, kontakt opnemen met de huisarts.
maar het kan ook door het roken komen; ik weet niet of jouw moeder rookt, doet zij dat wel, dan is het heel goed mogelijk dat, dat de oorzaak is.
kort samengevat: er zitten bepaalde producten in die margarine proactive waar zij allergisch op reageert of indien zij rookt, dat zij daardoor die klachten krijgt.
proactive i.c.m. met roken versterken de klachten.
zo kan ik niet tegen boterkoek van c1000. waarom niet? dat is bereid van echte boter, ik krijg dan weer kramp in mijn darmen enz.
wel zou ik als je moeder verstandig is, kontakt opnemen met de huisarts.
Ehhh, ik bedoelde "ik schreef toch niet dat het bewezen was?"
het kan best waar zijn, ik gebruik het niet en heb ook geen kramp!
Kramp komt door een tekort aan magnesium in je lichaam
Becel is rotzooi en nog duur ook!
Al die onzin dat het goed voor je is... Allemaal reclame praat!
Geen boter op je brood is nog vele malen beter!
Al die onzin dat het goed voor je is... Allemaal reclame praat!
Geen boter op je brood is nog vele malen beter!