LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
ik ben ook zoveelste slachtoffer geworden van Naturpost zendingen,
Vervelend is dat niemand wat kan doen tegen zo`n manier van het geld verdienen. Het is echt schande!!!!
Je kan bellen hoe vaak je wilt maar krijgt steeds te horen gat je algemene voorwarden moet lezen en dat je niet op tijd reageerde. Hoe kan je bewijzen dat het wel zo is?
Vervelend is dat niemand wat kan doen tegen zo`n manier van het geld verdienen. Het is echt schande!!!!
Je kan bellen hoe vaak je wilt maar krijgt steeds te horen gat je algemene voorwarden moet lezen en dat je niet op tijd reageerde. Hoe kan je bewijzen dat het wel zo is?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 feb 2006 22:08
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
2,95 in mijn geval, echter heb her nooit om gevraagd toch. Heb hun gezegt dat ik de goederen ter beschikking hou in de opzeggingsmail daar reageerden ze niet op alleen dat verdere toezendingen stop gezet werden.
Ben voorlopig nog niet van plan dus deze rekening te betalen.
Ben voorlopig nog niet van plan dus deze rekening te betalen.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Precies ja.....op mijn andere mail hebben ze ook niet gerageerd.
Wij gaan het ook niet betalen!!!
Wij gaan het ook niet betalen!!!
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Mijn moeder van 84 jaren oud heeft ook zo'n pakketje "gewonnen" en daarna nog een pakketje gekregen met uiteraard de bijbehorende rekeningen en daarna "bedreigingen". Mijn moeder heeft last van hoge bloeddruk en maakt zich behoorlijk druk (lees; nerveus) over deze dingen.Ik heb naturpost per mail en brief verzocht geen enkele zending (pakket en/of rekeningen) te sturen,maar alles aan mij,haar zoon,te zenden,maar alles komt toch weer bij mijn moeder terrecht. Ik reageer niet meer,maar bij de volgende zending,lees; bedreiging,overweeg ik klacht neer te leggen wegens lastering of misschien wel "stalking" als dit juridisch klopt.b][/b]
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Ook ik ben de dupe van deze maffia praktijk.Heel vriendelijk via de telefoon,er zat geen vervolg aan vast,en dan valt er toch een pakketje in de bus van 29,95 euro waar niet om gevraagd is.Dit heb ik teruggestuurd, aangetekend,en al twee keer en aanmaning gehad om te betalen,met strafport.Heb alles verscheurd,maar hoelang zit ik daar nog aan vast?Een hopeloze.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
ga even naar het rechtenforum en stel daar je vraag.
Er is daar ook al een topic geopend bij CIVIEL RECHT
dus www.rechtenforum.nl
Er is daar ook al een topic geopend bij CIVIEL RECHT
dus www.rechtenforum.nl
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Ook ik ben gedupeerd door Naturpost.
Vorig jaar heb ik de gratis visolie capsules van dit bedrijf besteld. Daarna bleven ze mij, ook na stopzetting van mijn kant, hun producten inclusief rekeningen toe sturen. Ik heb iedere keer alles terug gestuurd en de rekeningen niet betaald.
Vandaag kreeg ik een brief van universum inkasso, ik moet nu E91.99 aan hun betalen, voor iets wat ik nooit gehad heb!!
Ik heb met het inkasso bedrijf gebeld en zij zeggen dat je toe gestuurde levensmiddelen altijd moet betalen, omdat deze anders vernietigd moeten worden.
Vorig jaar heb ik de gratis visolie capsules van dit bedrijf besteld. Daarna bleven ze mij, ook na stopzetting van mijn kant, hun producten inclusief rekeningen toe sturen. Ik heb iedere keer alles terug gestuurd en de rekeningen niet betaald.
Vandaag kreeg ik een brief van universum inkasso, ik moet nu E91.99 aan hun betalen, voor iets wat ik nooit gehad heb!!
Ik heb met het inkasso bedrijf gebeld en zij zeggen dat je toe gestuurde levensmiddelen altijd moet betalen, omdat deze anders vernietigd moeten worden.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Je hoeft helemaal niet te betalen.
Vraag hen eerst maar eens een bewijs dat je wat hebt besteld.....
Vraag hen eerst maar eens een bewijs dat je wat hebt besteld.....
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Hallo,
Ik heb het zelfde meegemaakt met Naturpost mijn zaak ligt ook al bij universum inkasso Nederland.
Ik heb volgende email na de klantenservice van naturpost geschreven:
Klantnr: XXXX
> Geachte heer, mevrouw,
>
> In navolging op eerdere emails ontvang ik nog steeds aanmaningen
> betreffende ongewenste zendingen.
>
> Volgens mijn Juridisch Adviseur hoef ik niks te betalen omdat er geen
> sprake is van een overeenkomst.
> Dreigen met een aanmaning en incassobureau zal tot niets leiden, want
> om een incasso inbaar te maken (via bijvoorbeeld een
> gerechtsdeurwaarder) moet deze eerst voorgelegd worden aan een
> kantonrechter. Een kantonrechter wil daarbij inzage in alle stukken,
> met name in de overeenkomst, die er dus niet is.
>
> Nu ben ik op het Internet eens gaan zoeken naar Naturpost en kom ik
> erachter dat jullie al enige tijd bezig zijn met dit soort praktijken.
>
> Er zijn veel mensen gedupeert door jullie.
> Tevens heb ik ook deze klacht bij consuwijzer neergelegd. Dit is
> gewoon te gek voor woorden!
> Ik wil per direct een bevestiging van jullie ontvangen dat verzonden
> nota's gecrediteerd worden. En daarna eis ik dat jullie op geen enkele
> mogelijke manier nog contact met mij zoeken.
> Hoogachtend,
en dit heb ik terug gekregen:
Geachte mevrouw/heer ,
Bij deze laten wij u weten dat u geen facturen meer gaat ontvangen. Vanaf heden heeft u geen openstaande rekeningen meer bij ons.
Hopende u hiermee van dienst te kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Naturpost
> DUS ZOU ZEGGEN KOPIEER DE BRIEF EN EMAIL NA DE KLANTENSERVICE
ZE KUNNEN VERDER TOCH NIKS ZONDER OVEREENKOST
SUCCES ALLEMAAL
Ik heb het zelfde meegemaakt met Naturpost mijn zaak ligt ook al bij universum inkasso Nederland.
Ik heb volgende email na de klantenservice van naturpost geschreven:
Klantnr: XXXX
> Geachte heer, mevrouw,
>
> In navolging op eerdere emails ontvang ik nog steeds aanmaningen
> betreffende ongewenste zendingen.
>
> Volgens mijn Juridisch Adviseur hoef ik niks te betalen omdat er geen
> sprake is van een overeenkomst.
> Dreigen met een aanmaning en incassobureau zal tot niets leiden, want
> om een incasso inbaar te maken (via bijvoorbeeld een
> gerechtsdeurwaarder) moet deze eerst voorgelegd worden aan een
> kantonrechter. Een kantonrechter wil daarbij inzage in alle stukken,
> met name in de overeenkomst, die er dus niet is.
>
> Nu ben ik op het Internet eens gaan zoeken naar Naturpost en kom ik
> erachter dat jullie al enige tijd bezig zijn met dit soort praktijken.
>
> Er zijn veel mensen gedupeert door jullie.
> Tevens heb ik ook deze klacht bij consuwijzer neergelegd. Dit is
> gewoon te gek voor woorden!
> Ik wil per direct een bevestiging van jullie ontvangen dat verzonden
> nota's gecrediteerd worden. En daarna eis ik dat jullie op geen enkele
> mogelijke manier nog contact met mij zoeken.
> Hoogachtend,
en dit heb ik terug gekregen:
Geachte mevrouw/heer ,
Bij deze laten wij u weten dat u geen facturen meer gaat ontvangen. Vanaf heden heeft u geen openstaande rekeningen meer bij ons.
Hopende u hiermee van dienst te kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Naturpost
> DUS ZOU ZEGGEN KOPIEER DE BRIEF EN EMAIL NA DE KLANTENSERVICE
ZE KUNNEN VERDER TOCH NIKS ZONDER OVEREENKOST
SUCCES ALLEMAAL
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Heeejj... de website van naturpost ligt er momenteel uit...... zouden ze de stekker er hebben uitgetrokken?
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Helaas ontvingen wij ook een pakketje dat kennelijk de start zal zijn van een reeks dreigend brieven. Het bedrijf is dus nog altijd actief. Hun Nederlandse site is down, maar de Zweedse versie ervan bestaat nog wel (www.naturpost.se).
Vreemd dat het versturen van dit soort brieven niet op zich al een strafbaar feit is. Helaas is er telefonisch akkoord gegaan met de verzendkosten (deze keer 3,45). Volgens mij is dat niet genoeg bewijs voor een kantonrechter, dus vooralsnog betalen we ook die niet.
Als iemand nog een advies heeft over telefonisch akkoord met de kosten en de juridische status hiervan hou ik me aanbevolen.
Groeten en sterkte allemaal,
TAF
Vreemd dat het versturen van dit soort brieven niet op zich al een strafbaar feit is. Helaas is er telefonisch akkoord gegaan met de verzendkosten (deze keer 3,45). Volgens mij is dat niet genoeg bewijs voor een kantonrechter, dus vooralsnog betalen we ook die niet.
Als iemand nog een advies heeft over telefonisch akkoord met de kosten en de juridische status hiervan hou ik me aanbevolen.
Groeten en sterkte allemaal,
TAF
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Dag TAF,
Je schrijft:
Vriendelijke groet, Maxiem.
Je schrijft:
Je hebt inderdaad een telefonische overeenkomst met dit ********bedrijf afgesloten. Die overeenkomst houdt niet in dat je akkoord bent gegaan met vervolgzendingen. Tenzij je op die vraag in het telefonisch gesprek ook ja gezegd hebt. Voorzover ik weet staat die vraag NIET in het script. In feite moet je dus die 3,45 euro gewoon betalen en daarna op dat rekeningnummer een selectieve blokkade laten aanleggen voor het nummer van Naturpost. De vervolgpakketjes hoef je in principe niet terug te sturen. Indien je ze terugstuurt zet er dan op "geadresseerde is overleden".Als iemand nog een advies heeft over telefonisch akkoord met de kosten en de juridische status hiervan hou ik me aanbevolen.
Vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Verzoek: heeft iemand een kopie afbeelding gemaakt van de reclame van Naturpost op het internet?
Ik dien momenteel een klacht in bij de Stichting Reclame Code (SRC) maar om de klacht te voltooien heb ik een kopie van de reclame uiting nodig.
Iemand? Mail mij dan aub.
Groet,
Kim (Eun)
Ik dien momenteel een klacht in bij de Stichting Reclame Code (SRC) maar om de klacht te voltooien heb ik een kopie van de reclame uiting nodig.
Iemand? Mail mij dan aub.
Groet,
Kim (Eun)
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Beste Maxiem,
Hartelijk dank dat je mijn advies "Geadresseerde Overleden" hier en als READ bij Kassa verder wilt versprijden,
Ook ik wacht al 5 maanden op de beloofde gerechtelijke stappen van het Incasso buro, mijn goede vriend Gozik heeft mijn belooft eventueel bij te staan, en retour sturen doe ik niet meer, na een maal ....
Dus doden blijven niet reageren!
Alleen jammer dat Kassa nu wel erg streng op Experts selecteerde, voor diverse hoeft het niet meer!
Groetjes Dirk.
Hartelijk dank dat je mijn advies "Geadresseerde Overleden" hier en als READ bij Kassa verder wilt versprijden,
Ook ik wacht al 5 maanden op de beloofde gerechtelijke stappen van het Incasso buro, mijn goede vriend Gozik heeft mijn belooft eventueel bij te staan, en retour sturen doe ik niet meer, na een maal ....
Dus doden blijven niet reageren!
Alleen jammer dat Kassa nu wel erg streng op Experts selecteerde, voor diverse hoeft het niet meer!
Groetjes Dirk.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Ik heb vandaag dus ook probeerverpakking van Naturpost besteld.. Appelazijn.. Ik had alles al ingevuld.. en toen besloot ik het door te lezen.. wat bleek? Ik wou het helemaal niet.. Maar perongeluk klikte ik op versturen i.p.v. wissen. Ik weet niet hoe ik het stop moet zetten.. Ikzelf ben pas 16 en zou graag hun mail of advies van een van jullie krijgen. Alvast bedankt.
;; Ik heb net via [email protected] een mail gestuurd waarin ik zei dat ik niks met ze te maken wou hebben.. wat denken jullie? zullen ze het.. accepteren??
;; Ik heb net via [email protected] een mail gestuurd waarin ik zei dat ik niks met ze te maken wou hebben.. wat denken jullie? zullen ze het.. accepteren??
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
ik heb nu van universum een brief gekregen en hun meteen gebeld en gezegd dat ze me maar voor het gerecht slepen , zou het nog prettig vinden ook .
na alle informatie die ik overal op internet vind zal naturpost mij moeten betalen voor alle ongenegenheden .
ik hoop dat ze het durven , maar heb nog nooooit iets verbnomen dat er iemand voor het gerecht is gedaagd .
dus mensen niet betalen en anders slepen wij HUN oplichtersbedrijf eens voor het gerecht .
groetjes donna
na alle informatie die ik overal op internet vind zal naturpost mij moeten betalen voor alle ongenegenheden .
ik hoop dat ze het durven , maar heb nog nooooit iets verbnomen dat er iemand voor het gerecht is gedaagd .
dus mensen niet betalen en anders slepen wij HUN oplichtersbedrijf eens voor het gerecht .
groetjes donna
-
- Berichten: 3040
- Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
@lejj, je moet je geen zorgen maken, een bedrijf als Naturpost heeft geen moraal, en als ze je proberen te dagvaarden, gaan ze onherroepelijk voor de bijl.
Ze zullen je opzegging wel moeten accepteren, aangezien jij volgens de wet handelings-onbekwaam bent, en nog helemaal geen overeenkomsten MAG sluiten.
Dat is geen kritiek op jou, maar dikke pech voor die oplichters.
Ze zullen je opzegging wel moeten accepteren, aangezien jij volgens de wet handelings-onbekwaam bent, en nog helemaal geen overeenkomsten MAG sluiten.
Dat is geen kritiek op jou, maar dikke pech voor die oplichters.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Mijn vrouw werd telefonisch benaderd door Naturpost, en zou gratis een proefpakketje zonder enige verplichting mogen proberen, enkel de verzendkosten zouden betaald moeten worden.
Zaterdag kregen we dit pakketje, en lazen we dat het een welkomstgeschenk was, voor het worden van klant van Naturpost. Wij hebben echter NOOIT enige toezegging gedaan klant te worden, maar mogen nu over 3 weken het volgende pakket tegemoet zien.
Mailen naar het opgegeven adres blijkt niet mogelijk, kennelijk onbezorgbaar, Naturpost.nl bestaat niet meer, en bellen kost 50 ct per minuut. Dus ik heb vanochtend op Google gezocht en ben terechtgekomen bij Naturpost.se. Ik heb hen dan ook nog even gemaild.
Beide e-mails hieronder:
Van: Walter W. Krijthe
Verzonden: zaterdag 23 juni 2007 15:13
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: Betreffende Phase 2 zending
Geachte klantenservice,
Bij deze stellen wij niets meer te willen ontvangen van
Naturpost, en wel om de volgende redenen:
1. Er is niet vermeld dat de proefzending feitelijk een
welkomstzending was.
2. Er is niet duidelijk gemaakt dat er zonder tegenbericht
meerdere zendingen zouden volgen
3. Er is telefonisch niet vermeld materiaal wat de kosten
van volgende zendingen zijn
4. Dit is ook nergens te vinden in het toegezonden pakket
5. Wij zijn niet van plan om 50 cent per minuut te betalen
om telefonisch om verduidelijking te vragen
Deze manier van marketing is niet conform de wetgeving. Mochten
wij derhalve nog enige zending van Naturpost ontvangen, dan dienen wij
een schadeclaim in.
Hoogachtend,
Walter & Yulia Krijthe
Zaandam
------
---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: illegal marketing tactics
Date: Mon, June 25, 2007 8:33 am
To: [email protected]
--------------------------------------------------------------------------
Dear Sir/Madam,
Saturday June 23rd my wife received a package from Naturpost
Netherlands, which appeared to be a welcoming gift for becoming a
customer of Naturpost. This is not what she agreed to. She was told by
phone, that she would receive a trial-product. This method of selling
products is illegal in the Netherlands.
We tried e-mailing the company by the given address
[email protected], but this seems unreachable. Also, the
website naturpost.nl is not corresponding with naturpost.se. However,
the product received is clearly one of yours.
I state again, that we have NOT agreed to receive any further products
from Naturpost, and will consider any package sent as an infringement of
Dutch law. These packages will NOT be accepted, will NOT be returned if
pushed through our mailbox, will NOT be paid, since we have NEVER agreed
to ANY type of contract.
I would suggest you contact your representative in the Netherlands, who
is giving Naturpost a very bad reputation, as can be read on
http://kassa.vara.nl (in Dutch).
Sincerely,
Walter W. Krijthe
The Netherlands
------
Ik ga dus NIKS meer betalen dan de afgesproken verzendkosten van de proefzending, ieder pakket wat afgegeven wordt niet accepteren, alles wat door de bus gegooid word niet terugzenden, en ze zoeken het verder zelf maar uit.
Zaterdag kregen we dit pakketje, en lazen we dat het een welkomstgeschenk was, voor het worden van klant van Naturpost. Wij hebben echter NOOIT enige toezegging gedaan klant te worden, maar mogen nu over 3 weken het volgende pakket tegemoet zien.
Mailen naar het opgegeven adres blijkt niet mogelijk, kennelijk onbezorgbaar, Naturpost.nl bestaat niet meer, en bellen kost 50 ct per minuut. Dus ik heb vanochtend op Google gezocht en ben terechtgekomen bij Naturpost.se. Ik heb hen dan ook nog even gemaild.
Beide e-mails hieronder:
Van: Walter W. Krijthe
Verzonden: zaterdag 23 juni 2007 15:13
Aan: '[email protected]'
Onderwerp: Betreffende Phase 2 zending
Geachte klantenservice,
Bij deze stellen wij niets meer te willen ontvangen van
Naturpost, en wel om de volgende redenen:
1. Er is niet vermeld dat de proefzending feitelijk een
welkomstzending was.
2. Er is niet duidelijk gemaakt dat er zonder tegenbericht
meerdere zendingen zouden volgen
3. Er is telefonisch niet vermeld materiaal wat de kosten
van volgende zendingen zijn
4. Dit is ook nergens te vinden in het toegezonden pakket
5. Wij zijn niet van plan om 50 cent per minuut te betalen
om telefonisch om verduidelijking te vragen
Deze manier van marketing is niet conform de wetgeving. Mochten
wij derhalve nog enige zending van Naturpost ontvangen, dan dienen wij
een schadeclaim in.
Hoogachtend,
Walter & Yulia Krijthe
Zaandam
------
---------------------------- Original Message ----------------------------
Subject: illegal marketing tactics
Date: Mon, June 25, 2007 8:33 am
To: [email protected]
--------------------------------------------------------------------------
Dear Sir/Madam,
Saturday June 23rd my wife received a package from Naturpost
Netherlands, which appeared to be a welcoming gift for becoming a
customer of Naturpost. This is not what she agreed to. She was told by
phone, that she would receive a trial-product. This method of selling
products is illegal in the Netherlands.
We tried e-mailing the company by the given address
[email protected], but this seems unreachable. Also, the
website naturpost.nl is not corresponding with naturpost.se. However,
the product received is clearly one of yours.
I state again, that we have NOT agreed to receive any further products
from Naturpost, and will consider any package sent as an infringement of
Dutch law. These packages will NOT be accepted, will NOT be returned if
pushed through our mailbox, will NOT be paid, since we have NEVER agreed
to ANY type of contract.
I would suggest you contact your representative in the Netherlands, who
is giving Naturpost a very bad reputation, as can be read on
http://kassa.vara.nl (in Dutch).
Sincerely,
Walter W. Krijthe
The Netherlands
------
Ik ga dus NIKS meer betalen dan de afgesproken verzendkosten van de proefzending, ieder pakket wat afgegeven wordt niet accepteren, alles wat door de bus gegooid word niet terugzenden, en ze zoeken het verder zelf maar uit.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
@@@
De ********aquisitie zoals Naturpost die uitvoert:
1. Er is niet vermeld dat de proefzending feitelijk een
welkomstzending was.
2. Er is niet duidelijk gemaakt dat er zonder tegenbericht
meerdere zendingen zouden volgen
3. Er is telefonisch niet vermeld wat de kosten
van volgende zendingen zijn
4. Dit is ook nergens te vinden in het toegezonden pakket
Maxiem.
De ********aquisitie zoals Naturpost die uitvoert:
1. Er is niet vermeld dat de proefzending feitelijk een
welkomstzending was.
2. Er is niet duidelijk gemaakt dat er zonder tegenbericht
meerdere zendingen zouden volgen
3. Er is telefonisch niet vermeld wat de kosten
van volgende zendingen zijn
4. Dit is ook nergens te vinden in het toegezonden pakket
Maxiem.
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Jajaja,
nog zo iemand die erin getuind is!
Ik heb via hun internet site klantenservice meerdere mailtjes gestuurd en gemeld dat ik beslist geen vervolgzending wens!
Wie schetst mijn verbazing dat ik een mail terug krijg van Gratisopreis.nl <[email protected]>
Tekst:
U heeft een e-mail gestuurd naar de klantenservice van First Impressions. Wij raden u aan om contact op te nemen met Naturpost.Naturpost, Posbus 68, 5060 AB Oisterwijk, E-mail: [email protected], Telefoon: 0900 - 202 10 61 (€ 0,50/min.)Openingstijden Klantenservice:Maandag-vrijdag 9.00-17.00 uur
--
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
De Heus Multi Response Media BV
De Factorij 33
1689 AK HOORN
Tel: 0229 283000
Fax: 0229 270158
Heeft iemand een correct email adres?
Met de link die zij opgeven kun je niks, hier word je doorgelinked naar andere onderwerpen - geen naturpost.nl
Dank u.
nog zo iemand die erin getuind is!
Ik heb via hun internet site klantenservice meerdere mailtjes gestuurd en gemeld dat ik beslist geen vervolgzending wens!
Wie schetst mijn verbazing dat ik een mail terug krijg van Gratisopreis.nl <[email protected]>
Tekst:
U heeft een e-mail gestuurd naar de klantenservice van First Impressions. Wij raden u aan om contact op te nemen met Naturpost.Naturpost, Posbus 68, 5060 AB Oisterwijk, E-mail: [email protected], Telefoon: 0900 - 202 10 61 (€ 0,50/min.)Openingstijden Klantenservice:Maandag-vrijdag 9.00-17.00 uur
--
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
De Heus Multi Response Media BV
De Factorij 33
1689 AK HOORN
Tel: 0229 283000
Fax: 0229 270158
Heeft iemand een correct email adres?
Met de link die zij opgeven kun je niks, hier word je doorgelinked naar andere onderwerpen - geen naturpost.nl
Dank u.
Laatst gewijzigd door natuur op 26 jun 2007 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.