LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ras-friet zelfde als van de snackbar????
Ras-friet zelfde als van de snackbar????
In een weekkrant stond een artikel over RAS friet, dat de snackbarhouders gemopperd hadden , dat die nu ook in de supermarkt ligt. Daarom was de opmerking "dan hoeft U niet naar de snackbar meer" of iets dergelijks ( kan het artikel niet meer terug vinden) al verwijderd. Enkele snackbarhouders kochten het zelfs bij de supermarkt, volgens het artikel, omdat het daar al goedkoper was.
En omdat wij nogal eens uitproberen met zelfbakfriet, en altijd wel iets te klagen hebben daarover, dachten wij , nou dan die maar geprobeerd. De friet van de snackbar vinden wij ook nog steeds het lekkerst, van de juiste snackbar dan, want daar zijn ook verschillen.
Eerst bij AH gekeken, bleek 600 gram iets van 2,20 Euro te kosten. Poeh . nog duurder dan de golden longs van mc cain, die ik ook al duur vond. Bij nettorama in de aanbieding voor iets van 1,40 voor 600 gram.
Dus daar maar eens een zak genomen.
Nou , dit is zeker niet de friet die wij van de snackbar gewend zijn.
Blijkt gemaakt van aardappelpoeder waar een soort deeg van gemaakt wordt vogens wikki.
Moet zeggen dat de smaak zeker voor mij onder aan de lijst komt, en de frieten vallen al stuk als je ze aan de vork prikt.
Volgens mij was het artikel dan ook een "advertorial" zoals dat genoemd wordt, en is de snackbarhouder , waarvan foto bij het artikel, een verzinsel.
Waren we dus mooi ingetrapt.
En omdat wij nogal eens uitproberen met zelfbakfriet, en altijd wel iets te klagen hebben daarover, dachten wij , nou dan die maar geprobeerd. De friet van de snackbar vinden wij ook nog steeds het lekkerst, van de juiste snackbar dan, want daar zijn ook verschillen.
Eerst bij AH gekeken, bleek 600 gram iets van 2,20 Euro te kosten. Poeh . nog duurder dan de golden longs van mc cain, die ik ook al duur vond. Bij nettorama in de aanbieding voor iets van 1,40 voor 600 gram.
Blijkt gemaakt van aardappelpoeder waar een soort deeg van gemaakt wordt vogens wikki.
Moet zeggen dat de smaak zeker voor mij onder aan de lijst komt, en de frieten vallen al stuk als je ze aan de vork prikt.
Volgens mij was het artikel dan ook een "advertorial" zoals dat genoemd wordt, en is de snackbarhouder , waarvan foto bij het artikel, een verzinsel.
Re: Ras-friet zelfde als van de snackbar????
De smaak van (ras)friet ligt heel veel aan het merk wat gekocht is, waar het in gefrituurd word, hoogte graden van het frituurvet/olie.jadatis schreef:In een weekkrant stond een artikel over RAS friet, dat de snackbarhouders gemopperd hadden , dat die nu ook in de supermarkt ligt. Daarom was de opmerking "dan hoeft U niet naar de snackbar meer" of iets dergelijks ( kan het artikel niet meer terug vinden) al verwijderd. Enkele snackbarhouders kochten het zelfs bij de supermarkt, volgens het artikel, omdat het daar al goedkoper was.
-
Het verschil zal er in zitten dat de snackbar de puree uitperst op het moment dat u besteld.
r wordt niet voorgebakken maar in 1x.
Ik kan me zo voorstellen dat de smaak na invriezen (en wellicht ook nog voorbakken zoals veel ingevroren friet?) sterk veranderd.
r wordt niet voorgebakken maar in 1x.
Ik kan me zo voorstellen dat de smaak na invriezen (en wellicht ook nog voorbakken zoals veel ingevroren friet?) sterk veranderd.
Misschien gaat het beter met plukvet
-
Nee, ik bak er niks van. ik maak ze BARvet
Dat is BAR man!JanTinusPlukvet schreef:Nee, ik bak er niks van. ik maak ze BARvet
@jadatis, Lijkt mij nu net een artikel wat helemaal niet lekker kan zijn na invriezen. Het is, als het goed is, immers puur aardappelpuree waar ze het van maken. In de snackbar zie je het er immers uitkomen als "dikke spaghetti". Vries thuis maar gewone gekookte aardappels in, komt er wel snotterig uit na ontdooien. Franse, Vlaamse en andere frites soorten zijn prima uit de diepvries om te frituren maar niet de ras frites. Dus maar weer op naar je snackbar.
Heerlijk raspatat. Eet nooit patat uit de snackbar, niet lekker, maar een rasje op zn tijd gaat er wel in
Was ook blij verrast toen ik las dat ze het nu ook in de super verkochten, maar na jouw topic waag ik me er maar niet aan.
Was ook blij verrast toen ik las dat ze het nu ook in de super verkochten, maar na jouw topic waag ik me er maar niet aan.
Het valt inderdaad zwaar tegen. Voor thuis dus toch maar bij de gewone patat blijven.
Heb ook altijd de Golden Long die vind ik het lekkerst.
Wat we wel geleerd hebben van dit RAS avontuur, is dat we nu de Golden longs , die we vaak te hard vonden , nu op 175 graden bakken ipv 190 gr dus volluit.
En dan zijn ze wel goed. Toch nog iets goeds gekomen uit dit avontuur.
De Ras frietes had ik de eerste portie op 190 gebakken, maar de 2e , na op de verpakking nalezen op 175 graden , maar dan nog braken de frieten bij op de vork prikken en een weke smaak.
De vrouw en zoon vonden de ras friet trouwens niet zo slecht als ik.
De Ras frietes had ik de eerste portie op 190 gebakken, maar de 2e , na op de verpakking nalezen op 175 graden , maar dan nog braken de frieten bij op de vork prikken en een weke smaak.
Zijn nu in de aanbieding bij AH dus ik ga ze denk ik wel even proberen. Ben toch nieuwsgierig
Bedoel je dan de RAS of de golden-longs, die in de aanbieding zijn en die je gaat proberen.
Denk de RAS , want de Golden long kende je ook al , volgens eerder bericht van je.
Als het de RAS zijn , dan lees ik hier wel weer je ervaring.
Denk de RAS , want de Golden long kende je ook al , volgens eerder bericht van je.
Als het de RAS zijn , dan lees ik hier wel weer je ervaring.
Bij 190 graden frituren moet je sowieso niet doen. Er komt dan acrylamide vrij, en da's niet gezond. Bij 170-175 graden komt die stof niet of minder vrij, en je bent nog steeds gezond aan het frituren (bij nog lagere temperaturen wordt er teveel vet opgezogen in het voedsel.jadatis schreef:Wat we wel geleerd hebben van dit RAS avontuur, is dat we nu de Golden longs , die we vaak te hard vonden , nu op 175 graden bakken ipv 190 gr dus volluit.
En, heb je ze al geprobeerd of was het te warm voor ras-frites de laatste dagen? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.sephora30 schreef:Zijn nu in de aanbieding bij AH dus ik ga ze denk ik wel even proberen. Ben toch nieuwsgierig
Ik denk dat sephora30 iets verkeerds gegeten heeft en daarom niet in de gelegenheid is te antwoorden.
Zou zomaar kunnen, hoewel: misschien vakantie. Maakt niet uit: ik wacht braaf tot sephora30 antwoordjadatis schreef:Ik denk dat sephora30 iets verkeerds gegeten heeft en daarom niet in de gelegenheid is te antwoorden.