LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rundergehakt van A.H.

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Yup, en volgens islamtische normen moet het vlees op een gezonde manier geslacht en schoongemaakt worden, plus ook voor islamitisch geslacht vlees is een keurmerk van de overheid nodig en die hebben ze.

Koop zelf m'n vlees bij een turkse slager, nette winkel en nooit spijt gehad, daar krijg vlees wat ook echt vlees is een niet een kilo lichter wordt nadat het water verdampt.

Wordt niet goed van die oplichters bij de AH en andere supermarkten.

Inge van Leuven

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Fijn dat je er achter zet en ook andere supermarkten. Bij de turk of goede slagers krijg je inderdaad echt vlees. Als je eenmaal hier koopt dan neem je niet snel meer vlees bij de supermarkt.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom niet.

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door heuve319 »

Van AH rundergehakt 1 Kg. hield ik slechts de helft over van het gewicht, ondanks alles wat ik er zelf nog aan toevoeg.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

net als de mens bestaat een rund voor een groot gedeelte uit vocht, als je vocht gaat verhitten verdampt het....
oplossing: ga naar discount slagers, die verkopen nl vlees van ouwe beesten, en bevatten dus ook veel minder vocht..
niet zeuren als vlees vervolgens taai blijkt te zijn he :D

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Dus om 1 kg over te houden moet je 2 kg kopen. Plak er zelf een etiket van tomaten op en je hebt aardappelpuree.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Gast bedankt vooor het recept van mashed potatoes heb je ook enig idee hoe ik meatloaf moet maken?

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Dan neem je 2 kg aardappels met vocht van AH. Die slacht je zelf of je laat het de turkse slager doen. Plak er een sticker van tomaten op en je hebt gehaktbrood.
Kind kan de was doen.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Prachtig, het rundergehakt & de filet Americain komen dus uit Botswana en Namibie al 20 jaar het duurt gemiddeld 1 tot 2 jaar vooraleer het in de winkels ligt, het vlees v.d. bultrugkoe wordt wel eerst nog wat vermengt met het vettere Nederlandse vlees, prachtig, FILET AFRICAIN

arie.o

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door arie.o »

Op de BBC zijn diverse reportages uitgezonden waarin werd aangetoont dat in nederland vlees wordt geinjecteerd met water. Dit gebeurt o.a. met gehakt maar ook met kippenvlees.

Hierdoor blijft er van de kilo gehakt die je koopt maar een halve kilo echt vlees over. Islamistische slagers en eigen slagerijen maken zich hier niet schuldig aan. Alleen de grote slagerijen doen dit.

In het buitenland op vakantie valt me ook altijd op dat mijn lapje vlees daar veel pitteger smaakt.
Wellicht kan radar in het nieuwe seizoen deze reportage die op de BBC is geweest ook eens uitzenden over de nederlandse vlees mafia.

Inge van Leuven

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Inge van Leuven »

Nu begrijp ik dat ik het liefst vlees koop bij de betere slagers. Het probleem is dan wel dat de prijs een stukje duurder is. Liever een kleiner stuk vlees maar een beter product. Dan een groot stuk vlees uit de supermarkt.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

goed arie hoepel maar op naar het buitenland want pffff wat kan jij een onzin vertellen.... het gehakt gooien ze vervolgens in een bak water om het water in te krijgen???? anders moet jij me ff vertellen hoe je water in gahakt krijgt.

en dat er water in sommige kip zit dat klopt, maar dan staat het ook netjes op de verpakking om te voorkomen dat het bij het bakken droog wordt...

J.

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door J. »

en dat er water in sommige kip zit dat klopt, maar dan staat het ook netjes op de verpakking om te voorkomen dat het bij het bakken droog wordt...
Beste Gast,

Wat ben jij enorm naïef...................
Om te huilen......

J.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Gehakt bij AH is het vieste wat je je bedenken kan.
BAH BAH BAH

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Weleens een stukje biologisch gegeten, da's pas lekker betaal je wel voor maar dan heb je ook wat, echt

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

ik koop ook veel liever vlees bij de AH dan bij de islamitische slager. AH vlees komt uit de fabriek, dat is waar. Maar kijkend naar de HACCP die men daar hanteerd, zit het daar echt wel goed mee.

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Imken »

Theoretisch gezien maakt het dus eigenlijk niet uit waar je je vlees koopt, als je naar de prijs kijkt.
1 kilo bij de Appie kost € 3.99, je houdt 500 gram over.
500 gram bij de slager kost ook € 3.99? Maakt het uiteindelijk dus geen klap uit :wink:

Zelfde hoeveelheid vlees voor dezelfde prijs.

Gast

Re: Rundergehakt van A.H.

Ongelezen bericht door Gast »

Het is toch algemeen bekend dat vlees "ingespoten" wordt met water, vooral kipfilet, en dat gehakt aangelengd wordt met water? Hoe goedkoper het is, hoe meer water er in zit.

Gesloten