LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sigaren
-
Sigaren
Ik mag graag op zijn tijd een heerlijk sigaartje roken. Nu rook ik de laatste tijd regelmatig een Arturo fuente opus X belicoso XXX. Geen goedkoop sigaartje, maar dan heb je ook wat.
Nu heeft mijn sigarenhandelaar de stuksprijs verhoogd van 23 euro naar 28,50. Volgens hem is het produkt steeds moeilijker te verkrijgen en daarom is de prijs verhoogd. Nu zag ik op internet een site staan waar ze nog wel slechts 23 euro kosten. Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?
Nu heeft mijn sigarenhandelaar de stuksprijs verhoogd van 23 euro naar 28,50. Volgens hem is het produkt steeds moeilijker te verkrijgen en daarom is de prijs verhoogd. Nu zag ik op internet een site staan waar ze nog wel slechts 23 euro kosten. Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?
-
Re: Sigaren
Ja dat kan.Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?
Ze kunnen zelfs zoek raken tijdens het transport
Ze kunnen ook gestolen worden tijdens het transport en worden opgerookt door iemand die alleen bijstand heeft, en normaal gesproken deze sigaren niet kan betalen.
Ze kunnen ook niet verstuurd worden, en de afzender kan je dus ook oplichten
En als dat allemaal niet mocht gebeuren, dan kunnen ze nog nat worden als de postbode in de regen zijn bezorging afwerkt.
Of de hond van de buren kan een sigaartje als bot gebruiken.
En zelfs als je sigaren dit bij toeval overleefd hebben, vallen ze ten prooi aan moedwillige brandstichting.
enfin, oftewel un Question Ridicule
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 22 jun 2010 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat de echte vraag is:
als er tijdens het transport schade toegebracht wordt aan een sigaar, kan ik dit dan verhalen?
Ik denk het wel iig maar dan bij degene die het transport verzorgt
als er tijdens het transport schade toegebracht wordt aan een sigaar, kan ik dit dan verhalen?
Ik denk het wel iig maar dan bij degene die het transport verzorgt
Transportschade?
Veel erger.
Door het bestellen van zo'n kistje loopt u aanzienlijke kans in handen van de sigarenmaffia te vallen. Geen pretje kan ik u verzekeren.
De sigarenmaffia staat al jaren bekend om dergelijke praktijken. Er wordt u een worst voorgehouden, maar afspraken nakomen ho maar!
Persoonlijk ben ik van mening dat alleen al het risico op transportschade voor u een korting zou moeten betekenen. Maar vergeet het maar, de sigarenmaffia steekt de poen liever in eigen zak.
Dat gaat nu al jaren zo. Het ergst is nog wel dat de sigarenmaffia er geen been in ziet om sigaren bij u te bezorgen die al gedeeltelijk zijn opgerookt. De eerste centimeter van de sigaar (en soms ook nog de laatste) is dan al in rook opgegaan voordat u er van kunt gaan genieten. Ik vind het te gek voor woorden, maar ja, voor de sigarenmaffia is het "common practice".
Zolang dit niet verandert, niet aan beginnen!
Veel erger.
Door het bestellen van zo'n kistje loopt u aanzienlijke kans in handen van de sigarenmaffia te vallen. Geen pretje kan ik u verzekeren.
De sigarenmaffia staat al jaren bekend om dergelijke praktijken. Er wordt u een worst voorgehouden, maar afspraken nakomen ho maar!
Persoonlijk ben ik van mening dat alleen al het risico op transportschade voor u een korting zou moeten betekenen. Maar vergeet het maar, de sigarenmaffia steekt de poen liever in eigen zak.
Dat gaat nu al jaren zo. Het ergst is nog wel dat de sigarenmaffia er geen been in ziet om sigaren bij u te bezorgen die al gedeeltelijk zijn opgerookt. De eerste centimeter van de sigaar (en soms ook nog de laatste) is dan al in rook opgegaan voordat u er van kunt gaan genieten. Ik vind het te gek voor woorden, maar ja, voor de sigarenmaffia is het "common practice".
Zolang dit niet verandert, niet aan beginnen!
Gezien de wijze waarop J.Degrelle hier soms los gaat en alles en iedereen oplichters enz noemt een terechte reactie.
-
Toch maar weer een sigaartje gekocht bij mijn sigarenspeciaalzaak. Hem op de internetaanbieding gewezen. Volgens hem zijn dat oplichters.
Blijkt je klapsigaar een wassen neus te zijn....Volgens hem zijn dat oplichters...
Misschien kunt u met de reismaffia naar de DR afreizen en daar rechtstreeks de cigaren inkopen... goedkope cigaren (je mag er gelijk 50 meenemen als je de prijs dan onder de 430 euro krijgt en als je dat lukt heb je ook gelijk je vliegticket eruit, bijna gratis vakantie dus)
-
Uiteraard. Als het geen oplichters zijn, is jouw speciaalzaak een klant kwijt.J. Degrelle schreef:Toch maar weer een sigaartje gekocht bij mijn sigarenspeciaalzaak. Hem op de internetaanbieding gewezen. Volgens hem zijn dat oplichters.
Had je dat nou echt niet door?
Wat je rechten zijn hangt een beetje af van het soort schade. Als de sigaren tijdens het transport schade ontstaat aan de sigaren dan kun je van de winkelier eisen dat hij deze kosteloos vervangt. Als de sigaren door de schade in waarde zijn verminderd dan kan het zijn dat je hier geen recht op hebt, maar wel recht om het verschil terug te krijgen. Op de transporteur kun je deze schade niet verhalen, want daar heb je geen overeenkomst mee en is dus iets wat de verkoper moet doen.
-
Witte Angora, jouw slimheid blijft mij iedere keer weer verrassen
-
seagoing racer2 schreef:Ja dat kan.Maar weet iemand of als ik een kistje bestel of er dan met deze sigaren geen transportschade kan optreden?
Ze kunnen zelfs zoek raken tijdens het transport
Ze kunnen ook gestolen worden tijdens het transport en worden opgerookt door iemand die alleen bijstand heeft, en normaal gesproken deze sigaren niet kan betalen.
Ze kunnen ook niet verstuurd worden, en de afzender kan je dus ook oplichten
En als dat allemaal niet mocht gebeuren, dan kunnen ze nog nat worden als de postbode in de regen zijn bezorging afwerkt.
Of de hond van de buren kan een sigaartje als bot gebruiken.
En zelfs als je sigaren dit bij toeval overleefd hebben, vallen ze ten prooi aan moedwillige brandstichting.
enfin, oftewel un Question Ridicule
Dan vergeet je nog natuur rampen he!! Dat verzekerd niemand... hmm dilemma .. Wat ga je doen? Riskeer je nu je hele 23 euro.. Of betaal je gewoon ENKELE eurie's meer en je weer dat het goed gaat? Oefff LASTUGGGGG