LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slanke den , slanke beurs

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
sanne111

slanke den , slanke beurs

Ongelezen bericht door sanne111 »

Wwwwaaaaarom zijn de versies met minder vet duurder????

Er is zovele commotie over het feit dat nederlandrs te zwaar worden.
Nu ik zelf af wil vallen koop ik minder vette kazen, minder vette roomkaas voor op brood etc.

Die Linesse, kost bijna 3 euro, terwijl een normaal pakje goed onder de 2 uitkomt....

Bah bah bah wat een cultuur :(

Gast

Re: slanke den , slanke beurs

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon meer vet eten is ook een stuk beter. In vette kaas enzo zitten ook genoeg vitamines.

als je wilt afvallen,eet dan MINDER koolhydraten en geen witte zetmeel en suiker meer. Je leeft ook eens een stuk gezonder.

rene123

Ongelezen bericht door rene123 »

Blijft de (goede!) vraag waarom veelvuldig aangeprezen, gezond voedsel waar geen vet in zit zoveel duurder is.

Gast

Beste tip om af te vallen: eet eens de helft van alles wat je elke dag naar binnen vreet, het begin is er dan!!!!! Geen witbrood en weinig vet, veel verse groente en fruit, bruin brood, weinig zuivel en dan val je af. Heb je geen lightprodukten voor nodig, daar zit alleen maar rotzooi in en het is nog duurder ook.

sanne111

Ongelezen bericht door sanne111 »

bedankt voor de tips maar ik vroeg niet hoe ik af moet vallen.. :?

Gast

Ik ben sinds kort begonnen met niet meer doordeweeks snoepen en in het weekend één of twee koekjes. Daarnaast ben ik ook gaan spinnen.
Ben vdmme 3 kilo aangekomen!

Plientje

Ongelezen bericht door Plientje »

Oke, bedankt voor de tips, maar daar is dit topic toch niet voor?
Het gaat er om dat zogenaamd 'gezonde' producten veel duurder zijn dan de ongezonde versies. Dat vind ik ook nogal krom, voordat omdat nu de 'Maak je niet dik' campagne van start is gegaan. Met groente en fruit is het ook zo, vind ik ook nogal duur (maar ik koop het wel veel, ik ga niet bezuinigen wanneer het om mijn gezondheid gaat...) en mager vlees is ook altijd duurder dan de 'vette' stukjes enz.

bjorg

Ongelezen bericht door bjorg »

dat je eerst aankomt als je gaat sporten is normaal, je lichaam zet namelijk eerst uit als je pas begonnen bent , heb geduld en je zult zien dat je op een gegeven moment gewicht verliest, succes.

postbode

Ongelezen bericht door postbode »

Noodgedwongen nam ik een postwijk.
Drie dagen per week op de fiets, onbewust veel bewegingen, op de fiets af de fiets enz.
Geen tussendoortjes want dat kan niet op de fiets.
wel altijd veel fruit mee, voor de pauze.
ik ben in die tijd ontzettend afgevallen.
(mijn scheiding hielp daar overigens ook prima mee!)
Ik denk dat afvallen een kwestie is van regelmaat.
goed ontbijten, briuin brood, geen vette koekejs in huis, allen peperkoek en van die goedkope eurshopper speculaasjes, en fruit!!
Geen koffie maar thee.
Avond eten enz, goed ten, maar niet met bote....olie!
Het is allemaal simpel. tussendoortjes zijn niet goed.
af en toe iets lekkers kan dan best.
Maar eet veel vezels ed.

en anders, ga scheiden!

Gast

Het 3D-dieet van Karl Lagerfeld helpt ook.

injoy

Ongelezen bericht door injoy »

Precies waariom weet iek natuurlijk ook niet maar waarschijnlijk komt het omdat we het ondanks dat het duurder is het toch wel kopen. Ze moeten er natuurlijk ook meer werk van maken om een minder vet product te krijgen. Om toch nog een tip te geven let bij magere producten vooral op de calorieen want vaak zit daar weinig verschil in en de vraag is dan of het voor je de resultaten geeft die je ervan wenst.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

Kop gewoon voedsel dat je herkent, daarmee wil; ik zeggen, zo dicht mogelijk bij de natuur. Alle vette zooi de deur uit en alleen veel groente en fruit erin, af en toe een stukje vlees, rijst etc kost echt niet meer dan ver eten hoor.

Erik Groen

Ongelezen bericht door Erik Groen »

Dat je slank wordt van light (als in minder vet) producten is natuurlijk onzin. Je krijgt er gewoon koolhydraten, die het lichaam omzet in vetten, voor terug. Sterker nog: light moet binnenkort van de chips af, omdat de door het lichaam opgenomen en geproduceerde hoeveelheid vet groter is dan bij niet-light chips.
Blijft de (goede!) vraag waarom veelvuldig aangeprezen, gezond voedsel waar geen vet in zit zoveel duurder is.
Het eenvoudigste en goedkoopste middel om iets lekker te laten smaken is vet toevoegen. Vet is namelijk een smaakversterker. Dus heb je een bagger product, maar geef je het wat vet mee en wat kruiden, dan kun je zelfs karton laten smaken. Het spreekt voor zich dat karton goedkoop en dus met grote winst te verkopen is, al was het maar omdat grote groepen mensen bij een product alleen letten op smaak en prijs en niet naar kwaliteit.

Obesitas, in de volksmond overgewicht, is hard op weg een epidemie te worden. De medische stand en de overheid en niet te vergeten de zorgverzekeraars is er zeer veel aan gelegen dit probleem op te lossen, al was het maar vanwege de enorme kosten die hierdoor gaan ontstaan. De enige manier is harder vet verbranden dan dat je het kunt aanmaken, hetgeen in normaal Nederlands betekent of minder eten of harder rennen en het liefst allebei. Het gaat om leefstijlaanpassing. Dat is ook de reden dat diëten werken. Je past je leef (lees:eet-) stijl aan. Echter stop je met het dieet, dan val je weer terug in je oude leefstijl en komen de kilo's weer terug. Het vaak genoemde jojo effect komt dus niet door een inferieur dieet, maar door de inferieure mens die de leef/eetstijl niet kan handhaven. Alle huilverhalen zoals: ik word al dik van de lucht, ik heb zware botten, ik heb geen tijd om te sporten zijn natuurlijk onzin. Het leven is niet eerlijk. Sommige mensen kunnen veel eten, zonder dik te worden anderen niet. Sommigen kunnen goed leren anderen niet. Weer anderen verdienen veel, anderen niet, enz… Voor de meesten gelden de normale natuurwetten en die houden in dat je moet werken voor je succes. Je hebt een groot risico om ongelukkig en niet oud te worden als je te zwaar bent. En dat is algemeen bekend. Dus stop met huilen en luister naar uw huisarts en val af. Uw leven hangt er van af!

Groeten,

Erik Groen

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Erik Groen,

Een paar kleine kanttekeningen.
Je past je leef (lees:eet-) stijl aan.
Als men de leefstijl aanpast zit daar automatisch de eetstijl bij in.
Het vaak genoemde jojo effect komt dus niet door een inferieur dieet, maar door de inferieure mens die de leef/eetstijl niet kan handhaven.
Het is denigrerend om iemand, die een dieet niet kan volhouden, af te schilderen als een inferieur mens zonder de daadwerkelijke reden te kennen.
Je hebt een groot risico om ongelukkig en niet oud te worden als je te zwaar bent.
Wie deze bewering geopperd heeft moet toch eens te rade gaan bij zichzelf.
Wie bepaald er of iemand gelukkig is, als hij te zwaar is.
Antwoord: Alleen de persoon zelf en niemand anders.

Erik Groen

Ongelezen bericht door Erik Groen »

Wie bepaald er of iemand gelukkig is, als hij te zwaar is.
Antwoord: Alleen de persoon zelf en niemand anders.
Klopt en daarbij:
• De dietist die, ondanks verwoede pogingen het gewicht niet meer binnen acceptabele grenzen krijgt.
• De diabetoloog die, ondanks verwoede pogingen die ontregelingen van de suiker niet meer onder controle krijgt.
• De internist die wegens acute suikerontregeling de dikke patiënt voor de tigste keer ’s nachts mag opnemen.
• De cardioloog die net de derde reanimatie van een hartinfarct met beperkt succes heeft kunnen afronden.
• De neuroloog die u toch maar aan de antistolling slingert na weer een hersenberoerte.
• De chirurg, die nu ook het linker been heeft moeten afzetten.
• De oogarts die wegens suikerblindheid een aanvraag voor de blinde geleide hond heeft moeten aanvragen.
• De huisarts die een verwijzing naar de psychiater heeft moeten uitschrijven, omdat hij met begeleidende gesprekken en antidepressiva de depressieve gevoelens wegens zoveel medisch leed niet meer in de hand heeft.
• Enz,enz…

En dan laten we de burger die zijn ziektekostenpremies de pan uit ziet stijgen nog maar even buiten beschouwing.

Met vriendelijke groeten,

Erik Groen.

Marieta

Ongelezen bericht door Marieta »

De reden waarom dat zo duur is is simpel in mijn ogen. Ze prijzen alle lekkere vette dingen aan. Waardoor mensen dik worden. En ze weer dingen meoten gaan kopen om af te vallen. Die dus weer duurder zijn omdat mensen ze toch wel kopen om af te vallen en zij er dan weer bakken met geld aan kunnen verdienen.

Gesloten