LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te trage schildklier?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
rozemarijntje

Re: Te trage schildklier?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

gezondheid schreef:U gaat er zomaar vanuit dat ik NIET naar mijn huisarts ben geweest. Die stelling is onjuist. Ik slik nu op advies van gezondheidswinkel Thyronyl. Het gaat nu wel beter met mij. Huisartsen schrijven in beginsel liever niks voor en doen weinig vind ik. Zo had iemand iets gebroken in de voet, weet zo niet meer wat. Die kreeg van de huisarts pijnstillers voorgeschreven zonder maar even daar naar te gaan kijken.

Over de uitkering waar iemand van mening is dat ik die maar al te graag zou willen hebben: Ik kon mijn werk niet meer uitvoeren was te langzaam en viel op mijn werk zelfs in slaap. Als u van mening bent dat ik gewoon kan werken en u werkgever bent dan meld ik me graag bij u aan. Maakt u mij even wakker, voor als ik ongewild in slaap ben gevallen? Vind de sfeer hier in het forum beneden peil. Is dat het kijkerspubliek van Tros Radar? Dunkt me dat je dan niet kijkt naar dat programma als je denkwijze zo is met vooroordelen.

Dat stond niet in je openings post? Toch??

Je zegt bla bla bla en of wij weten of dat goed is?wat wil je nu dan? Dat we zeggen...ho je slikt medicatie stoppen?

WAT WIL JE Nu? En idd het is geen medisch forum,www.gezondheidsplein.nl

Succes

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Ik slik nu op advies van gezondheidswinkel Thyronyl. Het gaat nu wel beter met mij.
Het bewijs dat willekeurige pilletjes goed helpen? Wel eens van het placebo effect gehoord? Welke medische opleiding dacht u dat ze bij de "gezondheidswinkel" hadden genoten? Juist, géén enkele. Weet u wat er in dat pilletje zit wat u duur betaalt en onnodig slikt? Ik wel:
De fabrikant geeft het volgende aan:Thyronyl Ingrediënten:L-tyrosine, vulstof (microkristallijne cellulose), niacine, kelp, mineralen, antiklontermiddel (magnesiumstearaat).
Huisartsen schrijven in beginsel liever niks voor en doen weinig vind ik.
En wat voor medische opleiding had u zelf om dat te vinden? Anders is de klacht altijd dat huisartsen maar blijven voorschrijven. U voelt zich kennelijk alleen serieus genomen als u een recept meekrijgt?

PS:
Magnesiumstearaat - Als E572 is de verbinding in de Europese Unie toegestaan als additief in voedsel, medicijnen en cosmetica (babypoeders). In de voedingsindustrie wordt het met name toegepast in suikerwerk. Het wordt toegepast als anti-klontermiddel en emulgator. Tevens is het belangrijk onderdeel van pillen als glansmiddel.
Microkristallijne cellulose: Als E460 wordt deze toevoeging op veel lijsten als "te vermijden" teruggevonden. (wat daar van waar is heb ik niet nagezocht)
Niacine: Nicotinezuur, ook wel vitamine B3, vitamine PP of niacine genoemd, is een van de voor de mens noodzakelijke vitaminen. Als additief is het toegestaan onder E-nummer E375. Natuurlijke leveranciers van nicotinezuur zijn hoogwaardige eiwitvoedingsmiddelen, zoals kip, wild, vis, paddenstoelen, melkproducten en eieren. Ook lever, koffie, volkorenproducten, verschillende groentes en vruchten bevatten nicotinezuur, waarbij het uit dierlijke producten beter door het organisme wordt opgenomen. Veganisten dekken de behoefte bijvoorbeeld met pinda's, granen, dadels, champignons, biergist en gedroogde abrikozen. De benodigde hoeveelheid vitamine B3 voor vrouwen ligt bij 15 mg per dag, voor mannen bij 20 mg per dag.

De rest is wat jodium en magnesium wat u beter en goedkoper kunt krijgen uit keukenzout en nog wat andere gewone supermarktproducten.

Dus u stopt uzelf helemaal vol met E-nummers en geniet er ook nog van...tsja, da's weer eens een ander geluid hier!

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

De vermoeidheid is deels weggezakt door positiever te gaan denken en minder te piekeren. De reacties op dit forum stellen mij wat teleur. Het onderwerp in deze is "voeding". Mogelijk dat hierin iets viel te verbeteren. Ik eet elke dag fruit en warm eten. Misschien dat ik daar iets in verkeer doe? Echter de moeheid overheerst op sommige momenten van de dag. Dat begint al dat ik wakker wordt. Het is natuurlijk niet per definitie beter dat de arts iets voorschrijft. Echter wanneer ik mijn waarde bekijk van de TSH ligt die hoger dan normaal. En het is per persoon verschillend hoeveel klachten hij of zij ervaart, of zelfs helemaal niet. Op dit moment verkrijg ik rechtmatig een uitkering. Daarover beslist het UWV, gelukkig niet de mensen hier in dit forum die denken dat ik daar op uit ben. Liever werk ik normaal en dat maakt het momenteel onmogelijk. Wanneer mijn gezondheid weer goed is kan ik aan het werk en kost ik de samenleving minder geld dan wanneer artsen je maar links laten liggen niet waar? Misschien dat Tros Radar eens kan kijken naar het functioneren naar de huisartsen. Natuurlijk is mijn beeld wat negatief gekleurd op dit moment. Ik wil derhalve dan ook niet afgeven over dat alle huisartsen slecht zijn beslist niet. In de Quote stond trouwens dat mensen via internet lelijkere dingen tegen elkaar zeggen dan in het echt. Dat heeft er mee te maken dat ze elkaar niet in de ogen kijken!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

newmicky, midden in de (voedingssupplementen)roos! Bravo!

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

tenormin schreef:newmicky, midden in de (voedingssupplementen)roos! Bravo!
Is newmikey nu echt zo moeilijk voor de meesten? :lol: :lol: Maar zoals je zegt, je kon er uiteraard op wachten dat mensen aan de ene kant helemaal hysterisch worden omdat we "vergifigd worden met E-nummers" en aan de andere kant van louche gezondheidswinkels zonder enige medische expertise allerlei prutpillen in de maag gesplitst worden die vol zitten met juist diezelfde E-nummers.

En dan maar klagen over die huisartsen òf omdat ze teveel voorschrijven (medisch kartel, ze "dekken" elkaar, de verzekeringsmaatschappijen verdienen geld over rug patienten etc. etc.) òf omdat ze juist niets voorschrijven zoals hier (huisarts "doet er niets aan")

Het blijft lachen hier!

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

http://www.umcn.nl/Zorg/Afdelingen/Endo ... pofyse.pdf

misschien kunt u deze link ook lezen
kunt u zich nog wat ongeruster maken

rozemarijntje

Newmikey

:lol: heb het geprbeerd nu goed te schrijven :oops:
Je hebt helemaal gelijk met je post! Allebei...

tenormin

newmickey: Sjeek Spier :lol: zei het al: what's in a name :!:

tenormin

rozemarijntje schreef:Newmikey

:lol: heb het geprbeerd nu goed te schrijven :oops:
Je hebt helemaal gelijk met je post! Allebei...
nee roseflower, je hebt het ook fout: geen hoofdletter in de naam newmikey :roll:

rozemarijntje

:oops: ja dat ismijn ipad dit dat deed :oops: sorry...doe me best

tenormin

jaja, geef anderen maar weer de schuld :lol: :lol:

rozemarijntje

Ikke wel ,zoek altijd excuses... :wink:

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik zou toch die huisarts voor de tuchtraad slepen. Ik herken uw problemen en het feit dat hij niets voorschrijft is gewoon niet goed. Schildklierproblemen worden zelden goed herkend. Er is prima medicatie voor. Ga morgen gewoon even naar de huisarts en laat dit topic even zien en dan met name mijn bijdrage. Er zal een lampje bij hem gaan branden. (meestal op het bureau) let daarop.

rozemarijntje

:lol:

gezondheid

Ongelezen bericht door gezondheid »

Soms kun je beter iets elders vragen dan op een forum dat alleen over medische zaken gaat. V

tenormin

gezondheid schreef:Soms kun je beter iets elders vragen dan op een forum dat alleen over medische zaken gaat. V
Hallo trolleke, je draait de zaken wel eventjes om hé? JIJ komt hier op het consumentenforum, je vergat er een laughing face bij te zetten. Maar dat zal inmiddels wel verandert zijn in een :oops: gezicht.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Schildklierproblemen worden zelden goed herkend. Er is prima medicatie voor.
En nog minder vaak wordt het herkend als comorbiditeit en (helaas) apart behandeld.

tenormin

bprosman schreef:
Schildklierproblemen worden zelden goed herkend. Er is prima medicatie voor.
En nog minder vaak wordt het herkend als comorbiditeit en (helaas) apart behandeld.
Brrrr...comorbiditeit, ben ik toch "blij dat ik diabetes-en hartpatiënte ben".

Gesloten