LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
awnlinkedin
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2013 16:54

Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door awnlinkedin »

3 jaar geleden een tegoedbon van 25 euro voor Simon Levelt aan mijn schoonvader gegeven zodat hij zich op lekkere koffie van Simon Levelt kon trakteren. Simon Levelt zit niet in ieder dorp en als hij toevallig bij een winkel in de buurt was, had hij de bon niet mee. De bon blijkt echter maar 2 jaar geldig en is nu verlopen en de boodschap van Simon Levelt komt neer op "regels zijn regels". Merkwaardig dat tegoedbonnen bederven. De omzet pakt Levelt meteen terwijl pas later geleverd wordt. Hoe langer een klant wacht des te minder hij voor de bonnen krijgt als gevolg van inflatie. Formeel heeft Simon Levelt gelijk maar een beetje coulance had ik wel verwacht. Ik had beter 25 euro geld kunnen geven om vrij te besteden en dan was het vrijwel zeker niet bij Simon Levelt terechtgekomen. Ik koop in ieder geval de rest van mijn leven niets meer van Simon Levelt en voor de mond op mond reclame is het ook niet best.

witte angora
Berichten: 31082
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door witte angora »

Je gaat voorbij aan het administratieve gebeuren in de boeken van Simon Levelt. Die bon staat met een bepaalde code in de boeken, maar op een gegeven moment moet de boel gewoon opgeschoond worden. Dat gebeurd dus na die 2 jaar.

Simon Levelt heeft niet formeel gelijk; ze staan gewoon in hun recht.

Het verhaal over omzet meteen pakken en later leveren, plus die inflatie, dat laat ik maar even voor wat het is. Het klinkt als een verwijt naar het bedrijf, maar het is toch nog altijd je eigen keuze geweest om die bon aan te schaffen.

awnlinkedin
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2013 16:54

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door awnlinkedin »

Precies, het was mijn eigen verkeerde keuze om een bon bij dit achteraf klantontvriendelijke bedrijf te kopen. Daar trap ik dus nooit meer in.

mika21
Berichten: 219
Lid geworden op: 08 mar 2013 09:28

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door mika21 »

Goede leer voor de volgende keer: je hebt zelf de keus gemaakt, kleine lettertjes niet gelezen.
Voordat je een bon van een ander bedrijf koopt: maak niet dezelfde fout.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door ciske »

De bon blijkt echter maar 2 jaar geldig en is nu verlopen
Dat kan je die winkel niet kwalijk nemen , eigen fout.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door GJvdZ »

awnlinkedin schreef:Precies, het was mijn eigen verkeerde keuze om een bon bij dit achteraf klantontvriendelijke bedrijf te kopen. Daar trap ik dus nooit meer in.
Weer zo iemand die een bedrijf klantvriendelijk noemt. Ik stel voor dat de mensen die dat doen voor de gein eens zelf een bedrijf gaan runnen dat maximaal klantvriendelijk is. Dus alle klachten die klanten hebben oplossen zonder naar de kosten te kijken. Tot in het oneindige (gratis, of hoogstens tegen kostprijs) service blijven verlenen op producten die er ooit zijn gekocht. Je wordt dan vast heel populair. Voor zolang je kunt overleven als bedrijf.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door eleven »

GJvdZ schreef:
awnlinkedin schreef:Precies, het was mijn eigen verkeerde keuze om een bon bij dit achteraf klantontvriendelijke bedrijf te kopen. Daar trap ik dus nooit meer in.
Weer zo iemand die een bedrijf klantvriendelijk noemt. Ik stel voor dat de mensen die dat doen voor de gein eens zelf een bedrijf gaan runnen dat maximaal klantvriendelijk is. Dus alle klachten die klanten hebben oplossen zonder naar de kosten te kijken. Tot in het oneindige (gratis, of hoogstens tegen kostprijs) service blijven verlenen op producten die er ooit zijn gekocht. Je wordt dan vast heel populair. Voor zolang je kunt overleven als bedrijf.
Ik denk, dat je klantONTvriendelijk bedoeld.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Tegoedbonnen van Simon Levelt zijn aan bederving onderhevig

Ongelezen bericht door prem »

awnlinkedin schreef:Precies, het was mijn eigen verkeerde keuze om een bon bij dit achteraf klantontvriendelijke bedrijf te kopen. Daar trap ik dus nooit meer in.
Belachelijke reactie, geen coulance, dan klantonvriendelijk...??

Gesloten