Blijkbaar een geval van vrijheid dat de plaatselijke franchiser heeft genomen. Niet meer te leveren bij mij in de buurt. Volgens www.vegatopia.com (forum) blijkt het al dan niet aanbieden van de groenteburger inderdaad te verschillen per filiaal. Verder schijnt het personeel de opdracht te hebben een salade aan te bieden als de groenteburger niet meer in het aanbod zit.IK heb de groenteburger donderdag nog besteld hoor
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vegetarisch en mc donals
Re: vegetarisch en mc donals
Ach, dat ding smaakt toch maar niets. Heb ik in ieder geval een goede reden om bij de Mac uit de buurt te blijven!
jeetje wat een gezeik weer.
ten eerste als je vegitarisch in het mum van dierenleed zou ik de mc donalds als veroorzaker van groot dierenleed zoiezo links laten liggen ook al serveren ze vegitarische zooi.
als we de dieren in de bioindustrie nou gewoon weer eens plantaardig zouden voeden(hennep bv.) in plaats van volstoppen met hormonen en ze hun eigen familie te laten opeten.
de bioindustrie is niet alleen groot dierenleed maar ook een bron van enorm veel verspilling van water en energie, en grondvervuiling niet te vergeten.
ik hoorde hier iemand roepen dat we zonder nooit zover zouden zijn gekomen ?? wat is dat nou voor een opmerking.
was het inderdaad maar nooit zo ver gekomen, dat geen wat verpakt in de supermarkt ligt noem ik geen vlees!!!!!!
ik ben anti bioindustrie maar eet wel vlees echt vlees!!!
van dieren die buitenlucht hebben ingeademt en op een gezonde manier zijn opgegroeit en ja dat proef je!!!!
voor de rest ieder zijn eigen ding.
ten eerste als je vegitarisch in het mum van dierenleed zou ik de mc donalds als veroorzaker van groot dierenleed zoiezo links laten liggen ook al serveren ze vegitarische zooi.
als we de dieren in de bioindustrie nou gewoon weer eens plantaardig zouden voeden(hennep bv.) in plaats van volstoppen met hormonen en ze hun eigen familie te laten opeten.
de bioindustrie is niet alleen groot dierenleed maar ook een bron van enorm veel verspilling van water en energie, en grondvervuiling niet te vergeten.
ik hoorde hier iemand roepen dat we zonder nooit zover zouden zijn gekomen ?? wat is dat nou voor een opmerking.
was het inderdaad maar nooit zo ver gekomen, dat geen wat verpakt in de supermarkt ligt noem ik geen vlees!!!!!!
ik ben anti bioindustrie maar eet wel vlees echt vlees!!!
van dieren die buitenlucht hebben ingeademt en op een gezonde manier zijn opgegroeit en ja dat proef je!!!!
voor de rest ieder zijn eigen ding.
-
Als we nou met zn allen eens lekker aan de oliebollen gaan!
Of mag een veganist dat ook weer niet? Nou ja, je hebt natuurlijk oliebollen voor vegetariers. Op http://oliebollen.jouwpagina.nl staat een recept geloof ik.
Prettige feestdagen alvast.
Of mag een veganist dat ook weer niet? Nou ja, je hebt natuurlijk oliebollen voor vegetariers. Op http://oliebollen.jouwpagina.nl staat een recept geloof ik.
Prettige feestdagen alvast.
Ook ik vindt dat er te weinig vegetarisch is bij de Mac.
De groenteburger vond ik erg lekker, maar de saus vond ik belachelijk.
Was een hele grote kledder mayonaise actig spul. Hierdoor werd de groenteburger een onnodig calorie-bom. Ik vroeg altijd om die saus weg te laten. Was handig want dan werd de burger vers gemaakt en was hij tenminste warm. Nu sla ik de Mac over, want het assortiment is te beperkt. Jammer.
De groenteburger vond ik erg lekker, maar de saus vond ik belachelijk.
Was een hele grote kledder mayonaise actig spul. Hierdoor werd de groenteburger een onnodig calorie-bom. Ik vroeg altijd om die saus weg te laten. Was handig want dan werd de burger vers gemaakt en was hij tenminste warm. Nu sla ik de Mac over, want het assortiment is te beperkt. Jammer.
Ik vertrouw die Mac sowieso niet, die sla zitten meer chemicalién in als in plastic.
Een soort gestandardiseerde sla die over de hele wereld hetzelfde erut moet zien.
Een soort gestandardiseerde sla die over de hele wereld hetzelfde erut moet zien.
Mee eens. In de vestigingen bij mij in de buurt is geen vegetarische hap meer te krijgen. Daarnaast vind ik het een groot bezwaar dat de groenteburgers werden gebakken in dezelfde olie als het vlees. De kans dat de groenteburger daardoor toch in aanraking is gekomen met delen van dood dier noem ik voor een vegetarische hap eigenlijk niet acceptabel.Ik vroeg altijd om die saus weg te laten. Was handig want dan werd de burger vers gemaakt en was hij tenminste warm. Nu sla ik de Mac over, want het assortiment is te beperkt. Jammer
-
MacDonalds poogt keer op keer een maatschappelijk verantwoorde onderneming te zijn; 2 jaar terug werd met veel bombarie een zooitje (niet vegetarische) salades geïntroduceerd en ze sponsoren allerlei sportactiviteiten.
Het niet verkopen van vegetarische burgers is gewoon een gemiste kans. Er zijn zo vreselijk veel mensen vegetariër, daar is echt een markt. Maar denk ook eens aan een vriendengroep, of een schoolklas van 20 kinderen die na een bioscoopbezoekje naar de Mac gaan - vegetarische kindjes moeten het doen met patat...
Nu was ik vroeger degene die het hardst riep dat vegetariërs zelf de oorzaak waren van problemen waar ze tegenaan lopen, en dat alle vegetariërs ofwel vrouw zijn, ofwel langharig werkschuw en tuig of een combinatie hiervan (en dat vind ik nog steeds omdat dat ook zo is, stomme hippies). Maar sinds ik een vriendin heb die vegetariër is, vind ik het vooral uit praktisch oogpunt strontvervelend wanneer de Mac (en gewone restaurants ook!) geen vegetarische gerechten op de kaart hebben staan, waardoor we het ene steakrestaurant na het andere voorbij moeten lopen en eindigen bij een te dure hippietent. (Afgezien van dat vega-geneuzel hebben we een prima relatie trouwens.)
"Je wilt geen vlees, dan moet je hier maar niet komen", lijkt men te denken, maar als zoveel mensen geen vlees eten, is het dan niet slimmer om op die markt in te spelen?
De Groenteburger werd niet verkocht zei een vriend van me die bij de Mac heeft gewerkt, maar dat was gewoon omdat het ding nooit werd gepromoot en de Mac daarom steeds een vleesburger-imago bleef houden. De Mac moet gewoon 3 vegaburgers in het assortiment doen, en dan niet gestampte doperwten maar iets met Valess of Quorn ofzo, en dit even kort en krachtig promoten. Ik durf te wedden dat ze daarmee een hele nieuwe markt aanboren.
Het niet verkopen van vegetarische burgers is gewoon een gemiste kans. Er zijn zo vreselijk veel mensen vegetariër, daar is echt een markt. Maar denk ook eens aan een vriendengroep, of een schoolklas van 20 kinderen die na een bioscoopbezoekje naar de Mac gaan - vegetarische kindjes moeten het doen met patat...
Nu was ik vroeger degene die het hardst riep dat vegetariërs zelf de oorzaak waren van problemen waar ze tegenaan lopen, en dat alle vegetariërs ofwel vrouw zijn, ofwel langharig werkschuw en tuig of een combinatie hiervan (en dat vind ik nog steeds omdat dat ook zo is, stomme hippies). Maar sinds ik een vriendin heb die vegetariër is, vind ik het vooral uit praktisch oogpunt strontvervelend wanneer de Mac (en gewone restaurants ook!) geen vegetarische gerechten op de kaart hebben staan, waardoor we het ene steakrestaurant na het andere voorbij moeten lopen en eindigen bij een te dure hippietent. (Afgezien van dat vega-geneuzel hebben we een prima relatie trouwens.)
"Je wilt geen vlees, dan moet je hier maar niet komen", lijkt men te denken, maar als zoveel mensen geen vlees eten, is het dan niet slimmer om op die markt in te spelen?
De Groenteburger werd niet verkocht zei een vriend van me die bij de Mac heeft gewerkt, maar dat was gewoon omdat het ding nooit werd gepromoot en de Mac daarom steeds een vleesburger-imago bleef houden. De Mac moet gewoon 3 vegaburgers in het assortiment doen, en dan niet gestampte doperwten maar iets met Valess of Quorn ofzo, en dit even kort en krachtig promoten. Ik durf te wedden dat ze daarmee een hele nieuwe markt aanboren.
Iedereen weet toch de oorsprong van Mc. Dat is de hamburger. Vegetariers moeten voor hun zelf maar een zaak opzetten. De VGM of zo, VGM staat in dit geval voor Vreet Gezond Mensen. Althans voor degene die er behoefte aan hebben. Ik vind Mc. prima.
Wat zou de reden zijn dat ze geen burgertje van nep vlees verkopen.
Daar kunnen ze precies de gewone burgers mee namaken.
Daar kunnen ze precies de gewone burgers mee namaken.
NEP hee tool ik had je hoger ingeschat.
Ik zeg toch verder niks.
De mij eet wel een gewoon big macje of 2
De mij eet wel een gewoon big macje of 2
ik snap niet dat iedereen zo klaagt over het eten overal, kijk ik at ook graag die groenteburger maar nu die er niet meer is maak ik em zelf en nog lekkerder ook en dat doe ik met zoveel dingen je kan het niet op noemen van kipburger tot vistik
dus luitjes gewoon zelf proberen
groetjes ROTRIX
dus luitjes gewoon zelf proberen
groetjes ROTRIX
@Rotrix,
ik snap het toch niet hoor. Een topic omhoogschoppen die al meer dan een jaar niets doet.
ik snap het toch niet hoor. Een topic omhoogschoppen die al meer dan een jaar niets doet.
wanneer begrijpt iedereen nou eens dat de Mac Donalds het absoluut niet goed met ons voor heeft, dat ze helemaal eigenlijk geen gezonde hap willen maken maar alleen maar zooi willen verkopen tegen waanzinnige prijzen en dat ze het geen bal interessert hoe het met de volksgezondheid gaat. Geld geld geld verdienen en hoe maakt niet uit, af en toe zogenaamd wat gezonds er tussen door (haha kan je toch ook alleen maar om alchen, die pogingen )om het publiek wat milder te stemmen, die daar dan ook nog intrapt (hoera voor de directie) en dan achteraf gaan zeuren dat t niet geoznd was (wat maakt t uit, geld is binnen),
waardeloze zaak, slecht voor de gezondheid, en het wordt tijd dat al die zielige winkels een gesloten gaan worden.
Gewoon protesteren doen sommige dorpen in italie ook, daar willen de inwonders geen rotzooi voor hun kinderen en protesteren zo'n idee alleen al weg.
Toppie
zouden wij een voorbeeld aan kunnen nemen, om onze kinderen te beschermen tegen dikmakende, ongezonde zooi, protesteren (wel op dit moment het bekende kalf maar hadden we het maar gedaan, was toch een zorg minder geweest)
waardeloze zaak, slecht voor de gezondheid, en het wordt tijd dat al die zielige winkels een gesloten gaan worden.
Gewoon protesteren doen sommige dorpen in italie ook, daar willen de inwonders geen rotzooi voor hun kinderen en protesteren zo'n idee alleen al weg.
Toppie
zouden wij een voorbeeld aan kunnen nemen, om onze kinderen te beschermen tegen dikmakende, ongezonde zooi, protesteren (wel op dit moment het bekende kalf maar hadden we het maar gedaan, was toch een zorg minder geweest)