LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voedingssupplement helpt soms bij autisme San-Diego

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
student538

Voedingssupplement helpt soms bij autisme San-Diego

Ongelezen bericht door student538 »

Een kwart van de mensen met autisme heeft daarnaast ook last van epileptische aanvallen. In een aantal gevallen is dit allebei het gevolg van een verstoring in de stofwisseling, die met een voedingssupplement valt te corrigeren. Die ontdekking beschrijven Amerikaanse onderzoekers vandaag in het wetenschappelijke tijdschrift Science. Zij analyseerden het DNA van twee families waarin autisme en epileptische aanvallen samen voorkomen. Bij de patiënten vonden ze een mutatie die zorgde voor een versnelde afbraak van een bepaalde klasse aminozuren. Het gaat om zogeheten vertakte aminozuren, die het lichaam niet zelf kan maken. Ze moeten via het voedsel binnenkomen. Bij gezonden mensen past het lichaam de stofwisseling aan op het aanbod van deze vertakte aminozuren. Wanneer er weinig binnenkomt, vertraagt de afbraak. Maar bij de in het Amerikaanse onderzoek betrokken patiënten gebeurde dat niet, waardoor er een tekort kon ontstaan. Bij muizen met dezelfde mutatie in de stofwisseling vonden de wetenschappers, dat ze het tekort eenvoudig konden aanvullen met een voedingssupplement dat gewoon in natuurvoedingswikels verkrijgbaar is. Toen ze dit middel aan een patiënt gaven, ging de concentratie vertakte aminozuren in zijn bloed terug naar normale waarden. De volgende stap is, te kijken of door de normale waarden ook de symptomen epilepsie en autisme afnemen. De onderzoekers verwachten overigens dat de hierboven beschreven mutatie onder autisten zeer zeldzaam is.

Dit artikel stond in het Nederlands Dagblad>: http://www.nd.nl/artikelen/2012/septemb ... ij-autisme

Om welke voedingsupllement gaat het hier om? Is het een aanvulling op aminozuur?

Nicky_The

Re: Voedingssupplement helpt soms bij autisme San-Diego

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Intressant.

Helaas moet je betalen om die link te kunnen lezen en ik ben er ook geen lid. Ben zelf ook erg benieuwd naar het suplement daar ik veel met autisten te maken heb.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

student538 schreef:Een kwart van de mensen met autisme heeft daarnaast ook last van epileptische aanvallen. In een aantal gevallen is dit allebei het gevolg van een verstoring in de stofwisseling, die met een voedingssupplement valt te corrigeren. Die ontdekking beschrijven Amerikaanse onderzoekers vandaag in het wetenschappelijke tijdschrift Science. Zij analyseerden het DNA van twee families waarin autisme en epileptische aanvallen samen voorkomen. Bij de patiënten vonden ze een mutatie die zorgde voor een versnelde afbraak van een bepaalde klasse aminozuren. Het gaat om zogeheten vertakte aminozuren, die het lichaam niet zelf kan maken. Ze moeten via het voedsel binnenkomen. Bij gezonden mensen past het lichaam de stofwisseling aan op het aanbod van deze vertakte aminozuren. Wanneer er weinig binnenkomt, vertraagt de afbraak. Maar bij de in het Amerikaanse onderzoek betrokken patiënten gebeurde dat niet, waardoor er een tekort kon ontstaan. Bij muizen met dezelfde mutatie in de stofwisseling vonden de wetenschappers, dat ze het tekort eenvoudig konden aanvullen met een voedingssupplement dat gewoon in natuurvoedingswikels verkrijgbaar is. Toen ze dit middel aan een patiënt gaven, ging de concentratie vertakte aminozuren in zijn bloed terug naar normale waarden. De volgende stap is, te kijken of door de normale waarden ook de symptomen epilepsie en autisme afnemen. De onderzoekers verwachten overigens dat de hierboven beschreven mutatie onder autisten zeer zeldzaam is.

Dit artikel stond in het Nederlands Dagblad>: http://www.nd.nl/artikelen/2012/septemb ... ij-autisme

Om welke voedingsupllement gaat het hier om? Is het een aanvulling op aminozuur?
Dus er is bij 2 families onderzoek gedaan en er is nog geen eens een fatsoenlijke conclusie?
Over voorbarig publiceren gesproken!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De onderzoekers verwachten overigens dat de hierboven beschreven mutatie onder autisten zeer zeldzaam is.
Ja, en? Is het dan autisten-gerelateerd, of kan het ook bij niet-autisten voorkomen?

Of is je vraag eigenlijk: ik heb weer eens wat ontdekt waarmee ik in de picture kan staan omdat ik misschien wat mankeer, en zou ik dat supplement willen slikken in de hoop dat ik inderdaad nog wat meer mankeer?

Student, dat je autistisch bent (ALS je dat bent) ok. Maar ga dan niet voortdurend op zoek naar dingen wat je allemaal mankeert, maar probeer nou eens gewoon je functioneren onder de loep te nemen, en te zien op welke terreinen je dingen kunt verbeteren. En dat is heel wat, weet ik uit eigen ervaring. Je zult zien dat het contact met mensen in de loop van de tijd steeds beter gaat lopen, en steeds leuker gaat worden.

Dus praktijkgericht, gericht op je eigen functioneren, en gericht op hoe je je contacten kunt verbreden. Waaronder dus leren over onderwerpen die anderen interesseren, in een mate dat die anderen er de aandacht bij zullen houden. Dus als je het over de brandweer hebt, om eens wat te noemen, dat je geen monoloog van een uur over de brandweer gaat houden, maar gewoon een of twee dingetjes, en dan zie je wel hoe een gesprek zich gaat ontwikkelen. Dat kan dan alle kanten opgaan, snap je.

Je richten op, en vertellen over, wat je allemaal wel of niet zou kunnen mankeren, interesseert mensen geen biet. Echt, helemaal niks.

Probeer het maar eens uit zoals ik het doe, je zult na verloop van tijd zien dat het gaat werken, en dat het steeds makkelijker wordt.

Als je het trouwens leuk vind om dingen uit te zoeken, gewoon een leuk onderwerp, waarom maak je dan geen blog aan? Met een hele hoop subpagina's desnoods? Ik ben op het ogenblik met iets dergelijks bezig over de Noordpool, en dan gebruik ik Tumblr, alleen ben ik niet zo heel enthousiast over de mogelijkheden, het is bijvoorbeeld erg lastig om voor de subpagina's een lay-out te maken. Dus daarvoor moet ik nog even zoeken, of er een andere manier van Bloggen is die me niks kost, maar meer mogelijkheden geeft.

Zo'n Blog maak je voor jezelf, je kunt er veel energie en tijd in kwijt, je kunt net zo diep gaan met je onderzoek als je wilt, als mensen het interesseert kunnen ze altijd een kijkje nemen, en als het ze niet interesseert, dan klikken ze wel weer verder. Snap je?

Paljas de eerste

Ongelezen bericht door Paljas de eerste »

Ik vind dit een heel goed advies van witte angora helder geschreven.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Jullie moeten de andere topics van ons studentje eens lezen, de knul is ....ernstig in de war....
Semi-intellectuele topics dumpen waarin hij bevestiging zoekt van zijn kwalen en maatschappelijk disfunctionneren.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:Jullie moeten de andere topics van ons studentje eens lezen, de knul is ....ernstig in de war....
Semi-intellectuele topics dumpen waarin hij bevestiging zoekt van zijn kwalen en maatschappelijk disfunctionneren.
Dat is precies de reden dat ik mijn bericht op die manier schreef, met het bijbehorende advies. :wink:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:
dhc schreef:Jullie moeten de andere topics van ons studentje eens lezen, de knul is ....ernstig in de war....
Dat is precies de reden dat ik mijn bericht op die manier schreef, met het bijbehorende advies. :wink:
En dat is mijn reden, om niet meer te reageren! :wink:

Gesloten