LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voedselvergifteging

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
respoo1358589

voedselvergifteging

Ongelezen bericht door respoo1358589 »

wij zijn gisteren in een vrij duur restaurant wezen eten na de maaltijd zijn drie van de vier ziek geworden en hadden diaree toen wij daar vanmorgen melding van maakten bij het restaurant zij hij dat het niet aan de maaltijd kon liggen want dat merk je pas 8-10 uur daarna nu is mijn vraag is dit waar of worden we met een kluitje in het riet gestuurd en moet de smaakpolitie maar eens een onderzoek doen?

joostw
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:21

Re: voedselvergifteging

Ongelezen bericht door joostw »

Je had wat diaree in een potje moeten doen, dan kan je het eventueel laten testen op bacterieën en of virussen.
Ook restaurants hebben productaansprakelijkheid.
Als bewezen is dat iemand ziek is geworden van eten kan de producent van dat voedsel aansprakelijk gesteld worden.
Bij aanhoudende klachten maandag naar de huisarts.

Het restaurant zegt dat er pas na 8 a 10 uur klachten kunnen komen,
dat is onzin. Ligt aan voedselkeuze, hoeveelheid van de genuttigde besmette waren, de aard van de besmetting, persoonlijke gesteldheid
enz.enz.
Bij weigering van schulderkenning graag de naam en het adres van het restaurant hier plaatsen, dan weten wij waar we niet heen moeten gaan.
Sterkte.

b.olsen

Re: voedselvergifteging

Ongelezen bericht door b.olsen »

na 8 tot 10 uur . dat is zeker onzin ik had het tot twee keer toe binnen 1 uur, ook van een restaurant , en bij v en d had de keuringsdienst van waren de poepbacterie gevonden op de handen van twee medewerksters, lekker fris

Gast

Re: voedselvergifteging

Ongelezen bericht door Gast »

welk restaurant was dat? ga ik er zeker niet heen!
Verschijnselen kunnen al binnen een uur optreden hoor.

b.olsen

Re: voedselvergifteging

Ongelezen bericht door b.olsen »

bij restaurant de kastanje in dordrecht

Gesloten