kan iemand mij vertellen waarom er op marsepein nooit het aantal colorien staat vermeld, is dit omdat er buitensporig veel in zit of is dit gewoon toeval?
Is het trouwens niet verplicht om dit te vermelden?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] calorien in marsepein
Re: calorien in marsepein
Heb het even opgezocht en het valt best wel mee... :
Kcal Eiwit Koolh. Vet
Marsepein 100 gr 360 8.0 64.0 8.0
Maar ik dacht ook dat dat verplicht was. Wat mij wel opvalt als je bijv. boodschappen doet hij de Lidl (Duitse producten) Daar kom je vaker producten zonder calorievermelding tegen!
Kcal Eiwit Koolh. Vet
Marsepein 100 gr 360 8.0 64.0 8.0
Maar ik dacht ook dat dat verplicht was. Wat mij wel opvalt als je bijv. boodschappen doet hij de Lidl (Duitse producten) Daar kom je vaker producten zonder calorievermelding tegen!
ja dat valt mij ook op maar bij marsepein staat het ook bij nederlandse merken er vaak niet op. Bedankt voor de info, ik kon het zelf niet vinden.
Marsepein kun je ook zelf maken van amandelmeel
Gooi wat amandelmeel in de keukenmachine of blender en maal het net zolang tot het poeder is. Kleine stukje kun je er laten inzitten.
Dat smaakt juist zo lekker
Daarna gooi je een beetje amandelmeel met wat wat eiwit en mengt dit tot een massa. Daarna doe je er een beetje rozenwater erdoor.
Rozenwater kun je bij de toko kopen.
Eventueel kun je er nog wat suiker of zoetstof bij doen.
Leg het 1 dag in de koelkast en meng het tot wat je wilt
Eventueel kun je er een chocoladesaus over doen.
Je kunt (suikervrijw) chocolade smelten en dat erover heen doen.
Of zelf chocolade maken van cacaoboter of roomboter en dat mengen met wat cacaopoeder daarna klein beetje room erdoor heen doen
En dan flink roeren. Dit doe je over de marsepein en laat het in de koelkast hard worden
Cacaoboter kun je kopen bij de chocolaterie.
Het is allemaal vrij vet. Maar je kunt 'm wel suikervrij maken.
En het is gewoon leuk om dingen zelf te maken.
Gooi wat amandelmeel in de keukenmachine of blender en maal het net zolang tot het poeder is. Kleine stukje kun je er laten inzitten.
Dat smaakt juist zo lekker
Daarna gooi je een beetje amandelmeel met wat wat eiwit en mengt dit tot een massa. Daarna doe je er een beetje rozenwater erdoor.
Rozenwater kun je bij de toko kopen.
Eventueel kun je er nog wat suiker of zoetstof bij doen.
Leg het 1 dag in de koelkast en meng het tot wat je wilt
Eventueel kun je er een chocoladesaus over doen.
Je kunt (suikervrijw) chocolade smelten en dat erover heen doen.
Of zelf chocolade maken van cacaoboter of roomboter en dat mengen met wat cacaopoeder daarna klein beetje room erdoor heen doen
En dan flink roeren. Dit doe je over de marsepein en laat het in de koelkast hard worden
Cacaoboter kun je kopen bij de chocolaterie.
Het is allemaal vrij vet. Maar je kunt 'm wel suikervrij maken.
En het is gewoon leuk om dingen zelf te maken.