LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drink melk![en krijg kanker]

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
eeliane

Re: Drink melk![en krijg kanker]

Ongelezen bericht door eeliane »

Heb gisteren een mevrouw gesproken die elke dag hoest en slijm had. Ze werd er gek van, allerlei allergie testen gedaan, kwam niets uit.
Tot er iemand tegen haar zei dat je van melk slijm in longen krijgt, zij dus gestopt met melkdrinken en wat denk je, het is over! Alle slijm is weg!

buysrogge

Ongelezen bericht door buysrogge »

ik vind het een hele boeiende discussie, ahum.... ga zo door!
Laatst gewijzigd door buysrogge op 31 aug 2005 21:28, 2 keer totaal gewijzigd.

het_is_wat

Ongelezen bericht door het_is_wat »

Volgens mij is de discussie over melk, zinloos. Ik heb op de volgende pagina's nog geen enkel relevant bewijs gezien, maar alleen maar onderzoekjes.... Pas als er een bewijs is kun je zeggen of melk goed of slecht voor de mens is, uiteraard zijn er altijd mensen met allergieen, maar dat zie je overal..

En de discussie over kattenmelk is al helemaal dom, katten kunnen heel goed tegen melk (er zullen uitzonderingen zijn maar die zijn er overal) en dat mensen kattenmelk kopen vind ik ook al zo vreemd het is net als Sinterklaas en Valentijnsdag om de verkopen te doen laten stijgen en de mens te doen laten geloven....

eeliane

Waar staat dat katten melk moeten drinken???

het_is_wat

Er staat nergens dat katten melk moeten drinken... Dat beweer ik ook nergens..... [/u]

eeliane

Zou een kat ooit in de natuur koeienmelk gaan drinken?? Dacht t niet, dus pure onzin, melk voor katten. Nogmaals melk is voor puppies (mens of dier) en zodra ze vast voedsel kunnen verdragen moet t uit zijn met die melkzooi!

S.

Ongelezen bericht door S. »

Nogmaals melk is voor puppies (mens of dier) en zodra ze vast voedsel kunnen verdragen moet t uit zijn met die melkzooi!
Dan kun je heel veel recepten niet meer, of heel moeilijk bereiden.
En kaas/boter dan?
Mag dat ook niet meer?

eeliane

Alles mag, maar t is niet gezond, zonder zuivel kunnen we trouwens prima leven...

het_is_wat

ja hoor, ik zie katten in de natuur ook wel eens koeienmelk drinken... gewoon op de boerderij...

Maar goed het is gewoon een zinloze discussie, want alles wat te veel is, is niet goed.... Ma ja, daar kun je natuurlijk uren over discusseren. Dus gewoon boter op je brood en een bakje vla na het eten of een glas melk bij het ontbijt is helemaal niks mis mee....

reintje vitesse

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Allemaal gezeur. Leg mij dan maar eens uit wat dan wel gezond is. Volgens mij niets meer. Je krijgt kanker van Pindakaas, koffie, melk, thee, bespoten groente, vuile lucht inademen, sigaretje roken, werken aan de wegen de hele dag in het asfalt etc etc. Dus zeur niet over melk, goed voor de botten ennuh het is nog lekker ook. En al die figuren die de hele dag broodjes gezond eten zien er alles behalve gezond uit. :roll:

Margaret Westendorp

Ongelezen bericht door Margaret Westendorp »

Voor mij géén melk meer...sinds ik gestopt ben met melk drinken slaap ik beter, is mijn stoelgang weer normaal en heb ik meer energie :D . Het is niet gemakkelijk om melkeiwit te schrappen uit je menu, want het is niet normaal waar het overal in zit... :shock: Tja, onze economie drijft op melk! Melk is goed voor elk...kalfje :!:

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

in meeste glutenvrije producten zit geen lactose (melksuiker) en ook vaak geen eiwit.. (schar bijvoorbeeld)

bij u denk ik meer aan een lichte lactose intolerantie want de symptomen die u heeft zijn het zelfde als die van mijn kind (we lopen bij een dietist voor)

ikzelf drink gewoon melk en in mn pubertijd zelfs soms een liter per dag (in mn examenperiode) en ik kan zeggen ik heb nog nooit wat gebroken

wel ben ik nu wel gestopt met veel melk drinken want overal waar te voor staat is bij voorbaat niet goed ;) ik drink nu 1 glas per dag.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Het principe is: neem van geen enkel voedingsmiddel teveel per dag. Vertaal het teveel in het gebruiken van je gezonde verstand en je weet hoeveel teveel is. Zo simpel is het.

Maxiem.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

MAXIEM schreef:@

Het principe is: neem van geen enkel voedingsmiddel teveel per dag. Vertaal het teveel in het gebruiken van je gezonde verstand en je weet hoeveel teveel is. Zo simpel is het.

Maxiem.

mee eens en ook niet bij alles denken dat je ziek wordt want dan heb je geen leven meer:-)

seacloud

Ongelezen bericht door seacloud »

Beste mensen: Er is melk en melk. De eerste is recht van de koe, vet en met de boter en alle voedingsstoffen er in. Mijn vrouw is een Aziatische, en die verdraagt al helemaal niet die ,,gehomogeniseerde gepasteuriseerde ge dingeseerde" melk wat je hier kopen kan. Maar toen mijn vriend een keer met een jerrycan melk binnen kwam recht van de koe, dronk ze bijna een liter, en het glééd naar binnen. Nergens geen last van. Ik heb als onderhoudsmonteur gewerkt op melkfabrieken, en daar zag ik wat er mee gedaan werd: Het wordt eerst ontdaan van veel voedingsstoffen, en dan ,,gehomogeniseerd", dat is dat de melk onder zeer hoge druk door kleine sproeikoppen geperst wordt, waardoor de natuurlijke structuur vernietigd wordt. Met de smoes ,,dan is de melk smeuïger en er drijft geen vet meer op". Maar wat er wel gebeurt is dat je aderen aan de binnenkant naar de vernieling gaan met als gevolg ,,cholesterol" te veel en dichtgeslibde aderen omdat die z.g. ,,melk" werkt als een rasp. Wie het fijne weten wil ga niet naar Nederlandse websites, die zwijgen in alle talen. Gaat naar Engelstalige, en zoekt onder ,,dangers of homogenized milk", dan kom je ergens achter. Groetjes, S.

Robjee
Contacteer:

Ongelezen bericht door Robjee »

Het is inderdaad zo dat rauwe melk meer gezonde voedingsstoffen bevat dan gepasteuriseerde en gehomgeniseerde melk. Probleem is dat rauwe melk erg vatbaar is voor pathogene bacteriën. Het is niet voor niets verplicht dat bij boerderijen die rauwe melk verkopen vermeld moet worden dat de melk voor gebruik eerst verhit moet worden.
Door transport, opslag en de verwachting van consumenten dat de melk houdbaar is, is het praktisch niet mogelijk om veilig rauwe melk in de supermarkt aan te bieden. Door pasteuriseren en homogeniseren is dat wel mogelijk.

Dat rauwe melk meer gezonde voedingsstoffen bevat wil niet zeggen dat gepasteuriseerde en gehomogeniseerde melk meteen ongezond zou zijn en de aderen vernielt. Recente onafhankelijke overzichtsartikelen bevestigen dit:

Gibson RA, Makrides M, Smithers LG, Voevodin M, Sinclair AJ. The effect of dairy foods on CHD: a systematic review of prospective cohort studies. Br J Nutr. 2009 Nov;102(9):1267-75

Ohlsson L. Dairy products and plasma cholesterol levels. Food Nutr Res. 2010 Aug 19;54

Crichton GE, Bryan J, Buckley J, Murphy KJ. Dairy consumption and metabolic syndrome: a systematic review of findings and methodological issues. Obes Rev. 2011 May;12(5):e190-201

Het bevat nog steeds waardevolle voedingsstoffen. Melk levert zo een belangrijke bijdrage aan bepaalde voedingsstoffen (hoewel er wel alternatieven zijn).

Veel Aziaten zijn lactose-intolerant. Bij deze mensen schiet het enzym lactase tekort om het melksuiker lactose af te breken. Voor rauwe melk of gepasteuriseerde en gehomogeniseerde melk maakt dit echter geen enkel verschil.
seacloud schreef:Gaat naar Engelstalige, en zoekt onder ,,dangers of homogenized milk", dan kom je ergens achter.
Hoe zou dat komen wanneer je "danger" als zoekterm gebruikt? Toch wel een selectieve zoekterm.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

seacloud schreef:Wie het fijne weten wil ga niet naar Nederlandse websites, die zwijgen in alle talen. Gaat naar Engelstalige, en zoekt onder ,,dangers of homogenized milk", dan kom je ergens achter.
Zo lust ik er nog wel een. Als je bewust gaat zoeken naar websites waar men allerlei complottheorieën bedenkt dan kan je altijd wat vinden.
Zal ik je er nog een paar geven: Zoek naar Bush en 9/11. Zoek naar Chemtrails en CIA. Zoek naar Roswell en coverup.
Succes met complot denken.

Gesloten