LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
-
Re: Naturpost???? Je reinste nachtmerrie
Ja hallo!
Hier nog één!
Mijn moeder is gebeld dat ze een prijs had gewonnen. Aangezien ze niets van de enquête afwist, dacht ze dat ik deze wellicht had ingevuld.
Er is telefonisch bevestigd dat het een prijs betrof en er GEEN kosten of verplichtingen waren.
En ja hoor... €3,45 acceptgiro bij de pillen voor de verzendkosten en de melding dat er binnen 3 wkn een nieuwe zending komt.
Ik heb van alle reacties en voorbeeldbrieven een mooie combi gemaakt!
Bedankt iedereen en het stelt toch weer gerust dat er meer slachtoffers zijn! (ik nog twijfelen aan mezelf, had ik die enquête ooit gezien??)
Ben benieuwd, nog geen foutmelding op de Nederlandse mail gehad.
Wat een raar gedoe zeg, heel vaag dat dit dan weer zomaar kan.
Maar door dit soort forums gaat het Naturpost nog een hoop geld kosten! Wel sturen en geen geld ontvangen!
Ga die pillen trouwens niet gebruiken!!!
Als ze op zo'n rare manier marketing uitvoeren, wie weet hoe en waarvan die pillen dan worden gemaakt!?
Succes allen!
Corina
Hier nog één!
Mijn moeder is gebeld dat ze een prijs had gewonnen. Aangezien ze niets van de enquête afwist, dacht ze dat ik deze wellicht had ingevuld.
Er is telefonisch bevestigd dat het een prijs betrof en er GEEN kosten of verplichtingen waren.
En ja hoor... €3,45 acceptgiro bij de pillen voor de verzendkosten en de melding dat er binnen 3 wkn een nieuwe zending komt.
Ik heb van alle reacties en voorbeeldbrieven een mooie combi gemaakt!
Bedankt iedereen en het stelt toch weer gerust dat er meer slachtoffers zijn! (ik nog twijfelen aan mezelf, had ik die enquête ooit gezien??)
Ben benieuwd, nog geen foutmelding op de Nederlandse mail gehad.
Wat een raar gedoe zeg, heel vaag dat dit dan weer zomaar kan.
Maar door dit soort forums gaat het Naturpost nog een hoop geld kosten! Wel sturen en geen geld ontvangen!
Ga die pillen trouwens niet gebruiken!!!
Als ze op zo'n rare manier marketing uitvoeren, wie weet hoe en waarvan die pillen dan worden gemaakt!?
Succes allen!
Corina
-
Hoi,
nog even dit: er staat in dit topic ook dat half juni de website eruit lag.
Het is volgens mij : www.naturpost-online.nl
Deze is wel actief (misschien www-adres veranderd?)
Mail is ook anders dan ik hier zie:
[email protected]
Staat trouwens bij de 'veel gestelde vragen' op hun site helemaal niks over ongevraagde pakketjes
nog even dit: er staat in dit topic ook dat half juni de website eruit lag.
Het is volgens mij : www.naturpost-online.nl
Deze is wel actief (misschien www-adres veranderd?)
Mail is ook anders dan ik hier zie:
[email protected]
Staat trouwens bij de 'veel gestelde vragen' op hun site helemaal niks over ongevraagde pakketjes
Mij is hetzelfde gebeurd... Vreselijk, wat voel ik me dom. maarja het zal me leren.
Ik heb niks betaald, behalve de 3,45 van de eerste "vrijblijvende proefzending". Daarna ontving ik een 2e pakket, wat ik ongeopend retour afzender heb gestuurd. Toen kreeg ik de rekening, die van enigszins geirriteerd commentaar voorzien ingescand en per email teruggestuurd.
Toen kreeg ik de standaard mail "we zullen vanaf heden uw toezendingen stopzetten", maar ik moest wel nog die eerste zending betalen (39,90). Die rekening heb ik weggegooid, en jawel, daar was hij, de brief van het inkassobureau.
Toen gaan zoeken op consumentenrechten, diverse sites en forums gevonden, en besloten niets meer te doen. Post gaat linea recta de oud-papier bak in. Heb ze nog een mail gestuurd met een samenvatting van e.e.a. uit dit forum, maar hun email schijnt plots niet meer te werken, dus maar wat extra emailadressen geprobeerd:
[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]
Hoe meer negatieve publiciteit hoe beter.
Ik heb niks betaald, behalve de 3,45 van de eerste "vrijblijvende proefzending". Daarna ontving ik een 2e pakket, wat ik ongeopend retour afzender heb gestuurd. Toen kreeg ik de rekening, die van enigszins geirriteerd commentaar voorzien ingescand en per email teruggestuurd.
Toen kreeg ik de standaard mail "we zullen vanaf heden uw toezendingen stopzetten", maar ik moest wel nog die eerste zending betalen (39,90). Die rekening heb ik weggegooid, en jawel, daar was hij, de brief van het inkassobureau.
Toen gaan zoeken op consumentenrechten, diverse sites en forums gevonden, en besloten niets meer te doen. Post gaat linea recta de oud-papier bak in. Heb ze nog een mail gestuurd met een samenvatting van e.e.a. uit dit forum, maar hun email schijnt plots niet meer te werken, dus maar wat extra emailadressen geprobeerd:
[email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]
Misschien schrijf ik nog een leuk stukje hierover op mijn blog ^^> Geachte heer / mevrouw,
>
> In navolging op eerdere emails ontvang ik nog steeds aanmaningen
> betreffende ongewenste zendingen.
> Ik heb uw bedrijf reeds eerder verzocht te stoppen met het toesturen van
> rekeningen voor pakketjes die ik a) niet heb gekregen en waar ik b) nooit
> om gevraagd heb. Ik betwist bij deze de zogenaamde overeenkomst die zou
> zijn gemaakt. Ik heb namelijk nooit ergens toestemming voor gegeven, noch
> iets getekend of besteld.
> Ik heb toen een mail ontvangen waarin stond dat de toezendingen zouden
> worden stopgezet. Ik ontving deze week echter wederom een rekening, ditmaal
> zelfs met dreigementen van een inkassoburo dat voor uw bedrijf werkt.
> Ik laat mij niet door dit soort oplichterspraktijken bang maken. U kunt
> dreigen, ik ook: mag ik u even wijzen op de volgende pagina's op internet:
>
> http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=50631
>
> http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... =naturpost
>
>
>
>
> Ik heb inmiddels ook mijn beklag gedaan bij de volgende instanties:
> - Het Juridisch Loket
> - De Ombudsman
> - Consumenten TV
> - Tros Radar
> - Kassa
>
> Mijn volgende stap is een klacht indienen bij de KvK.
>
> Elke post die ik vanaf heden nog van u ontvang, waarin om betalingen wordt
> gevraagd, gaat linea recta de prullenbak in.
>
> Volgens mijn Juridisch Adviseur hoef ik niks te betalen omdat er geen
> sprake is van een overeenkomst.
> Dreigen met een aanmaning en incassobureau zal tot niets leiden, want
> om een incasso inbaar te maken (via bijvoorbeeld een
> gerechtsdeurwaarder) moet deze eerst voorgelegd worden aan een
> kantonrechter. Een kantonrechter wil daarbij inzage in alle stukken,
> met name in de overeenkomst, die er dus niet is.
>
> Nu ben ik op het Internet eens gaan zoeken naar Naturpost en kom ik
> erachter dat jullie al enige tijd bezig zijn met dit soort praktijken.
>
> Er zijn veel mensen gedupeerd door jullie.
> Tevens heb ik ook deze klacht bij consuwijzer neergelegd. Dit is
> gewoon te gek voor woorden!
> Ik wil per direct een bevestiging van jullie ontvangen dat verzonden
> nota's gecrediteerd worden. En daarna eis ik dat jullie op geen enkele
> mogelijke manier nog contact met mij zoeken.
>
> Er op vertrouwend nu duidelijk genoeg te zijn geweest.
>
> PS: een passage uit het Burgerlijk wetboek: *knip*
Hoe meer negatieve publiciteit hoe beter.
Hartelijk bedankt voor de informatie Corina!
De zoveelste mail is inmiddels verzonden!
De zoveelste mail is inmiddels verzonden!
-
OOK IK HEB GEEN LEUKE ERVARING MET NATURPOST. MIJN VROUW EN OOK IK HEBBEN REKENINGEN GEKREGEN, ZELFS MET VERHOGING VAN 5 EURO'S, VOOR IETS WAT WIJ NIET BESTELD EN OOK NOOIT ONTVANGEN HEBBEN. E-MAIL'S WORDEN NIET ONTVANGEN. IK HEB DE REKENINGEN MET MIJN ERNSTIGE ONTEVREDENHEID TERUG GESTUURD. WEL ERG HOE MEN TEGENWOORDIG ALLE REKENINGEN MOET CONTROLEREN.
-
Naturpost Oplichtersbende. Bij ons ook het bekende verhaal. Heb uiteindelijk onder uitdrukkelijk protest zo'n € 40,- betaald om van het gelazer af te zijn. De misdadige opzet van dit bedrijfje blijkt uit:
- Het samenstellen van uiterst listige leverings/betalingsvoorwaarden, met vele tekstuele slimmigheden die de klant vermeende rechten geeft maar in feite puur bedriegen;
- Het bij het eerste telefonisch contact zodanig kiezen van listige teksten en opzettelijk verzwijgen of weglating of overspreken van wettelijk verplichte informatie zolang de klant daar niet naar vraagt of zijn vraag niet uitdrukkelijk herhaalt) als ook de incomplete voorlichting m.b.t. de aard van de overeenkomt, de vervolgzendingen, de opzegprocedure en overige klantverplichtingen in de folder en op de website;
- De juridisch aanvechtbare eindeloos herhaalde 'op tijd' toezenden van ongevraagde vervolgzendingen en nota's (en wij weten inmiddels wie bepaalt wat óp tijd' is);
- Het in strijd met consumentenrecht opnemen van de bepaling dat retourzendingen niet mogelijk zijn;
- Het opnemen van de bepaling dat opzegging alleen mogelijk is 10 dagen vóór de volgende zending (en wij weten dat die volgende zending een uurtje na het opzegtelefoontje hun deur uitgaat zodat die opzegging altijd 'te laat' is en men vervolgens betaling eist;
- Het zelf beheren van een eigen incassobureau om 'klanten'te kunnen imponeren met de schijn van 'juridische' onpartijdigheid;
- Het blokkeren van je huis- en vervolgens ook mobiele telefoonnummer ingeval van opzegging of klachten (uitgeprobeerd).
Ditalles stinkt op een reuze manier naar een vooopgezet bedrog/oplichting overeenkomstig art 326 Wetboek van Strafrecht dat stelt:
"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk (noot d.i. zonder instemming van de klant) te bevoordelen door hetzij listige kunstgrepen (noot: de leveringsvoorwaarden), hetzij door een samenweefsel van verdichtsels (noot: de telefonische informatie en de leveringsvoorwaarden) iemand beweegt tot afgifte van enig goed (geld)
of tot het aangaan van een schuld of tenietdoen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vijfde categorie".
Gemeenschappelijke aangifte tegen deze praktijken lijkt haalbaar
De KvK en Consumentenorganisaties dienen hierover te worden ingelicht.
- Het samenstellen van uiterst listige leverings/betalingsvoorwaarden, met vele tekstuele slimmigheden die de klant vermeende rechten geeft maar in feite puur bedriegen;
- Het bij het eerste telefonisch contact zodanig kiezen van listige teksten en opzettelijk verzwijgen of weglating of overspreken van wettelijk verplichte informatie zolang de klant daar niet naar vraagt of zijn vraag niet uitdrukkelijk herhaalt) als ook de incomplete voorlichting m.b.t. de aard van de overeenkomt, de vervolgzendingen, de opzegprocedure en overige klantverplichtingen in de folder en op de website;
- De juridisch aanvechtbare eindeloos herhaalde 'op tijd' toezenden van ongevraagde vervolgzendingen en nota's (en wij weten inmiddels wie bepaalt wat óp tijd' is);
- Het in strijd met consumentenrecht opnemen van de bepaling dat retourzendingen niet mogelijk zijn;
- Het opnemen van de bepaling dat opzegging alleen mogelijk is 10 dagen vóór de volgende zending (en wij weten dat die volgende zending een uurtje na het opzegtelefoontje hun deur uitgaat zodat die opzegging altijd 'te laat' is en men vervolgens betaling eist;
- Het zelf beheren van een eigen incassobureau om 'klanten'te kunnen imponeren met de schijn van 'juridische' onpartijdigheid;
- Het blokkeren van je huis- en vervolgens ook mobiele telefoonnummer ingeval van opzegging of klachten (uitgeprobeerd).
Ditalles stinkt op een reuze manier naar een vooopgezet bedrog/oplichting overeenkomstig art 326 Wetboek van Strafrecht dat stelt:
"Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk (noot d.i. zonder instemming van de klant) te bevoordelen door hetzij listige kunstgrepen (noot: de leveringsvoorwaarden), hetzij door een samenweefsel van verdichtsels (noot: de telefonische informatie en de leveringsvoorwaarden) iemand beweegt tot afgifte van enig goed (geld)
of tot het aangaan van een schuld of tenietdoen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vijfde categorie".
Gemeenschappelijke aangifte tegen deze praktijken lijkt haalbaar
De KvK en Consumentenorganisaties dienen hierover te worden ingelicht.
-
Hallo Bart, ik heb je bericht gelezen. En ben het volkomen met je eens. Maar weet jij wat er verder aan gedaan wordt met al die klachten? Ik heb de rekeningen per post terug gestuurd, met een begeleidend briefje. Ik denk dat wanneer zij toch door willen gaan met incasso en ik de deurwaarder ook niet betaal, er een rechtzaak moet komen. Ik denk dan niet dat de rechter hun gelijk geeft. Of vergis ik me?
-
Ja, zie melding op pagina 4 onder de naam bandietje dd 13 juni.
-
kunnen we niet een bezwaar groep oprichten net als bij legeo lease en zorgen dat dat bedrijf uit nederland verdwijnt.Er zijn zo te lezen genoeg gedupeerde
-
Dus Sjeng77 als ik zo'n brief verstuur of mail is het genoeg om van het gelazer af te zijn? Stuur liever per mail dan weet ik zeker dat het overkomt.
Mensen, resultaat!!
Betaal dus gewoon NIETS!!! Stuur een emailtje aan [email protected] gelijk de mijne (zie een aantal posts terug), ik kreeg vandaag deze mail:
Deze werkt dus Hoef je geen brieven te sturen, en zeker niet aangetekend, kost ook weer 5,95... Trouwens nooit ondertekenen, want dan kunnen ze je handtekening weer inscannen en valse documenten maken, je weet maar nooit.
Zo. opgelost.
Betaal dus gewoon NIETS!!! Stuur een emailtje aan [email protected] gelijk de mijne (zie een aantal posts terug), ik kreeg vandaag deze mail:
van het volgende mailadres: [email protected]Geachte mevrouw/heer , Bij deze laten wij u weten dat u geen facturen meer gaat ontvangen. Vanaf heden heeft u geen openstaande rekeningen meer bij ons. Hopende u hiermee van dienst te kunnen zijn. Met vriendelijke groet, Klantenservice Naturpost
Deze werkt dus Hoef je geen brieven te sturen, en zeker niet aangetekend, kost ook weer 5,95... Trouwens nooit ondertekenen, want dan kunnen ze je handtekening weer inscannen en valse documenten maken, je weet maar nooit.
Zo. opgelost.
-
super ik ga ook even je brief sturen, wel een beetje aangepast natuurlijk. Domme doos flikkerde bij mij vandaag zo maar de hoorn er op en dat alleen omdat ik zei dat ze erg vriendelijk zijn daar, wel sturen maar niet retour nemen als je nergens om vraagt.
hallo ik wou ff wat kwijt heb zo juist een email gestuurd naar de naturpost heb het wel over getypt van een van jullie op de form ik hoop dat ik er zo snel van die mensen af kom want ik heb een aanmaning gekregen en moet het voor 3 jullie betalen dat ben ik niet van plan ik hou jullie op de hoogte daar mee prince
-
Hoi hoi,
Ook ik had succes hoor! Een mail terug dat alle openstaande rekeningen komen te vervallen en er niets meer zal worden toegestuurd. Ben benieuwd!
Klachten worden verzameld door Thuiswinkel.org, dus er wordt iets aan gedaan! (daarom misschien ook de snelle reactie van Naturpost dat het is opgelost, worden ze bang?)
Zie deze tekst:
Consumenten die klachten hebben over Naturpost kunnen terecht bij Thuiswinkel.org, de brancheorganisatie voor webwinkels, ondanks dat het bedrijf geen lid is van deze brancheorganisatie en consumenten dus niet naar de geschillencommissie Thuiswinkel kunnen met hun klacht over Naturpost. Klachten kunnen worden voorgelegd via het klachtenformulier op www.thuiswinkel.org. Thuiswinkel.org gaat,in overleg met de Consumentenbond, Naturpost benaderen over hun handelwijze en proberen te komen tot een goede oplossing voor de gedupeerden.
Ook ik had succes hoor! Een mail terug dat alle openstaande rekeningen komen te vervallen en er niets meer zal worden toegestuurd. Ben benieuwd!
Klachten worden verzameld door Thuiswinkel.org, dus er wordt iets aan gedaan! (daarom misschien ook de snelle reactie van Naturpost dat het is opgelost, worden ze bang?)
Zie deze tekst:
Consumenten die klachten hebben over Naturpost kunnen terecht bij Thuiswinkel.org, de brancheorganisatie voor webwinkels, ondanks dat het bedrijf geen lid is van deze brancheorganisatie en consumenten dus niet naar de geschillencommissie Thuiswinkel kunnen met hun klacht over Naturpost. Klachten kunnen worden voorgelegd via het klachtenformulier op www.thuiswinkel.org. Thuiswinkel.org gaat,in overleg met de Consumentenbond, Naturpost benaderen over hun handelwijze en proberen te komen tot een goede oplossing voor de gedupeerden.
hallo c.
wat fijn dat je van de naturpost bent afgekomen ik heb nog steeds niks van ze gehoord of een email terug gehad maar ik zal ook ff een
een email naar thuis winkelorg. sturen horen jullie het nog wel doei doei
wat fijn dat je van de naturpost bent afgekomen ik heb nog steeds niks van ze gehoord of een email terug gehad maar ik zal ook ff een
een email naar thuis winkelorg. sturen horen jullie het nog wel doei doei
Hallo,
Vandaag heb ik van Naturpost een brief, "Sommatie en ingebrekestelling" ontvangen waarin wordt beweerd dat ik bij hun een schuld van E97,11 heb. Als ik niet binnen enkele dagen betaal wordt de zaak overgedragen aan Lamsma Veldstra & Lobbé advocaten kantoor in Rotterdam. Ik heb, behalve een proefpakketje, nooit niks besteld en gekocht bij Naturpost. Ik ben dus ook niet van plan om te betalen aan deze oplichtersbende!
Ellah
Vandaag heb ik van Naturpost een brief, "Sommatie en ingebrekestelling" ontvangen waarin wordt beweerd dat ik bij hun een schuld van E97,11 heb. Als ik niet binnen enkele dagen betaal wordt de zaak overgedragen aan Lamsma Veldstra & Lobbé advocaten kantoor in Rotterdam. Ik heb, behalve een proefpakketje, nooit niks besteld en gekocht bij Naturpost. Ik ben dus ook niet van plan om te betalen aan deze oplichtersbende!
Ellah
hoi Ellah
wat vind ik dat erg naar voor je met dat gedreig van hun
wat je ook kunt doen is een email naar de vara kassa
sturen heb ik ook gedaan typ over wat de naturpost je geschreven hebt
je krijgt een email van hun weer terug .zelf ben ik ook nog niet van hun af .ik wens heel veel sterkte toe en laat je niet gek maken door hun
doei
wat vind ik dat erg naar voor je met dat gedreig van hun
wat je ook kunt doen is een email naar de vara kassa
sturen heb ik ook gedaan typ over wat de naturpost je geschreven hebt
je krijgt een email van hun weer terug .zelf ben ik ook nog niet van hun af .ik wens heel veel sterkte toe en laat je niet gek maken door hun
doei
Ook ik ben erin getrapt met deze firma Naturpost. Ooit een proefpakket aangeboden gekregen, ik dacht dat het om een fles Rose ging, deze nooit ontvangen overigens, kreeg daarna wel een rekening voor iets wat gratis was en nooit ontvangen heb, 3,50 porto/verzendkosten of zoiets, gereageerd, per brief, per mail allemaal zinloos. De laatste mail kreeg ik terug als onbezorgbaar door mijn internet provider.Onlangs een doos met pillen in de bus gekregen, deze met een brief erin retour afzender gestuurd, ook hierover geen reactie van deze mensen gekregen, wel weer een aanmaning plus kosten, smijt ze nu rechtstreeks in de prullenbak, maar als ik lees dat er deurwaarders gestuurd worden vraag ik mij serieus af of deze oplichters maar eens aangepakt moeten worden. Wil hieraan graag mijn reactie verlenen. TROS RADAR GRIJPT UW KANS!!!!.
-
Ja hoor, ook hier een kennismakingspakketje gehad en daarna niet bestelde vervolgzendingen. Nog netjes teruggestuurd ook. Daarna nog eens een telefoontje gehad met een 'aanbieding'. Dat geweigerd en gevraagd of ik uit het bestand geschrapt kon worden. Nu komen de aanmaningen. Ik ga geen kosten maken, zelfs niet voor een telefoontje. Het emailadres blijkt niet te bestaan. War een bedoening.
Inderdaad: site gewijzigd, evenals e-mail... toch schandalig dat dit niet in de toegezonden post correct staat :@
Heeft u vragen over Naturpost of over onze producten? Neem dan contact op met onze Klantenservice:
Naturpost
Posbus 68
5060 AB Oisterwijk
E-mail: [email protected]
Telefoon: 0900 - 202 10 61 (€ 0,50/min.)
Openingstijden Klantenservice:
Maandag-vrijdag 9.00-17.00 uur
Kvk 08720799
BTW NL0012.16.223.B.01
Vermeld a.u.b. uw klantnummer wanneer u contact opneemt met onze Klantenservice.