LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nutrilon en Olvarit

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
majojo
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:04

Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door majojo »

Nutricia heeft de kindervoeding Olvarit en Nutrilon in een nieuw jasje gestoken. Lollig, maar de prijzen zijn ook gelijk een héél stuk opgekrikt. Belachelijk dat zij een nieuw jasje willen en dat wij daarvoor moeten betalen. :evil:
Ook de nieuwe verpakking van de Nutrilon is een misstap en een blunder van heb ik jou daar. Enorm groot en past dus niet in het gemiddelde keukenkastje. Ook is het een enorme afvalbak geworden doordat er niets meer mee kan met oud papier, alles is gewoon grijs afval. Belachelijk.
Het is wat mij betreft dus geen koude douche, maar een ijsdouche alsof je op de Pool staat!

ivannugteren
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2005 16:57

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door ivannugteren »

:twisted: :evil: :twisted: :evil: BELACHELIJK!
Ik was gisteren in de supermarkt om nutrilon te kopen voor mijn dochtertje van 7 maanden. Was ineens de prijs verhoogd van 7,89 naar 12 EURO voor dezelfde 900 gram. Alleen in een grote doos, waarbij je never nooit bij het onderste gedeelte kan komen. Gelukkig hadden ze bij de AH nog een aantal oude verpakkingen voor de oude prijs. Maar ik vind dit te gek voor woorden. De potjes waren van 70 cent naar 99 cent gestegen. Kunnen de salarissen ook zo stijgen? :( :cry: :twisted:

majojo
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:04

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door majojo »

Ik was vandaag bij de Etos en daar hebben ze de nieuwe verpakkingen nog niet. Ze vertelde mij dat Ahold het niet eens was met de prijsstijging. Nu weet ik niet of dat wat uit haalt. Maar het gaf me wel een goed gevoel. Ze hadden nog wel oude verpakkingen en ik heb er dus gelijk maar een aantal ingeslagen. Anders ga ik over op de Friso ofzo. Ze kunnen krijgen zoals ze het hebben willen.
De potjes zijn hier ook ruim 25 eurocent duurder, da's gewoon 25% stijging.
Inderdaad, loonstijging ook dan maar?

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Hier nog een hele boze mama!!! :evil:

Ik moet noodgedwongen de Nutrilon Pepti kopen voor mijn 9 maanden jonge dochter, omdat ze een koemelkallergie heeft. Kom ik vanmiddag bij de Kruitvat, zie ik dat ook daar de voeding met 3 euro verhoogd is en de olvarit idd ook met 30 cent!!!
Ik schrok me kapot!! Dat kán toch niet zomaar??? Een nieuwe verpakking, zelfde inhoud, niet eens een verbeterdes amenstelling oid. Maar dan wel de prijs omhoog gooien! Belachelijk!!!!! :evil: :evil: :evil: Ik kan dit gewoon niet meer betalen! Ik heb nu de Hypo allergene voeding van Nestlé gekocht (Nan 2) en kijk hoe mijn dochter daarop reageerd, maar het is gewoon BELACHELIJK! dat er zomaar 3 euro bovenop geknald wordt!!!!!

Ik zou zeggen tegen alle boze mama's: Overal waar je maar kunt: KLACHT IN DIENEN!!!!!!

majojo
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:04

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door majojo »

Hoi Corretje,

Ik had ook een boze mail gestuurd naar Olvarit en kreeg daar één of ander l*l verhaal over meerdere vezels en hygiënischer omdat je nu niet meer met een mes er langs hoeft.... Nou, volgfens mij doet niemand dat maar haalt de lepel gewoon langs de zijkant. Verder vertelde ze dat ze de klacht van de prijs door zou sturen naar de daarvoor bestemde afdeling.
Kortom, schiet je ook geen fluit mee op.

Kun je trouwens niet een vergoeding aanvragen bij het ziekenfonds? Ik hoorde namelijk dat dat kon bij een door een srta vastgestelde allergie. Vooral die speciale voedingen zijn schandalig duur.

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Hoi!

Ja klagen heb ik ook gedaan en idd. je krijgt een of ander l*lverhaal over hygiëne.... Ik streek iid. ook altijd het lepeltje langs de zijkant af.... Dus het hoeft vor mij niet, die nieuwe "verbeterde" verpakking.

Helaas krijgen wij niks vergoed, omdat het om een intollerantie gaat en geen "heftige allergie". Mijn dochtertje heeft erge eczeem en haar weerstand is laag. Ze kan niet tegen koemelk en gluten, maar heeft er (gelukkig) nog geen allergie voor opgebouwd. Ze zou er met anderhalf (ongeveer) over heen gegroeid kunnen zijn.
Maar dat neemt niet weg dat mijn dochter het beste reageerd op de Pepti en dat deze mama dat gewoon niet meer kan (EN WIL!!) betalen.... Ik ben WOEST!
Mijn dochter is nu dus op de hypoallergene voeding (scheelt "maar" 7 euro....) over gegaan en ik hou mijn hart vast.... Binnenkort weer heftig onder de eczeem.... "Gelukkig" vergoed het "ziekenfonds" de zalfjes nog..... kan het daar mooi mee onderdrukken.... *zucht* waar moet het heen hier in Nederland..... We zitten al zo ontzettend krap, ik heb al zo'n moeite met rondkomen en nu is mijn kleintje er ook nog de dupe van...... :cry:

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Oh trouwens.... de Nutrilon Pepti kost nu "maar" 19,99......... 45 oerhollandse guldens. Ze doet er ander halve week mee......

majojo
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 23:04

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door majojo »

Jeetje, wat een ellende zeg. Je wilt gewoon wat het beste is voor je kleintje. En inderdaad als je iets hebt gevonden waar ze het "goed" op doet, waarom veranderen? Omdat één of andere l*lhannes achter een bureau iets nieuws en flitsends bedenkt en dat doet voor een euri of 7000 in de maand + auto.
Je bent gewoon zo machteloos dat het gewoon maar weer gebeurd en je er niets tegen kunt doen. Behalve hier klagen, koude douches geven.
Maar ik vind het heel vervelend voor je vooral omdat je het al niet breed hebt. Hopelijk doet je kleine meid het goed op het andere merk. Als het ziekenfonds ook al niets vergoed... ja lekker zalfjes... duh.... als je weer moet gaan smeren ben je eigenlijk al te laat. Toch?
Meid, sterkte en ik roep iedereen op om mee te klagen. hebben we in ieder geval het idee dat we iets gedaan hebben!

groetjes,
Marion

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Idd Majojo, als we moeten gaan smeren zijn we al te laat.... dan heeft ze er al verkeerd op gereageerd.

Ik zit ook op andere site's te lezen (kassa! van de Vara) daar wordt ook al flink geklaagd. Er moet toch wat aan te doen zijn? Dit kan toch niet zomaar? Ja blijkbaar wel. Die hoge pief die zijn cabrio in wil ruilen voor een porche en er nog een keer extra van op vakantie wil gaan..... En dat om een verpakking die niet eens handiger, hygiënischer, etc. is....
Oh ik kook echt van woede. De minderheid is er weer de dupe van.

Ohja die opmerking van een mede winkelende dame, die mij hoorde voeteren tegen de verkoopster: Joh, je hebt het toch nodig? Koop het nou maar gewoon.
DUH!?!?! "Gewoon" kopen?? Als ik het kón dan deed ik dat ook "gewoon" .... Pff sommige mensen denken echt NIET na voordat ze wat zeggen.... :evil:

Marieke1234
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2005 21:38

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Marieke1234 »

Ook ik ben het eens met de absurde prijsstijging.

Navraag bij de klantenservice van Nutricia leerde mij echter dat de aanvankelijke adviesprijs van de oude verpakkingen Nutrilon 1 zo'n EUR 10,80 was. De nieuwe adviesprijs is EUR 11,19; volgens Nutricia dus een prijsstijging van SLECHTS EUR 0,30.

Nee, zij vinden het erg jammer dat de consument nu lijdt onder de prijzenoorlog welke in de supermarkten wordt gevoerd. De supermarkten zaten altijd al ver onder de prijs met de babyvoeding (de prijsstijging is volgens hen dus geen 25 tot 30%) en moeten dat nu compenseren waar de consument uiteindelijk de dupe van is, aldus de reactie van Nutricia.....

Desalniettemin is het belachelijk dat supermarkten en Nutricia deze nieuwe, zgn. handigere verpakking aangrijpen om de prijs maar eens flink te verhogen !

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Ik heb afgelopen vrijdag een telefoontje gehad naar aanleiding van mijn hele boze mail naar Nutricia. Ik kreeg zo'n callcenter dame(zonder kinderen en nulkommaniks inlevingsvermogen....) aan de lijn en zij vertelde me dat er nu "pro biotische vezels" in de voeding zitten en dat de verpakking handiger is.
"Nou, zet je maar schrap" zei ik. En ik heb dus een kwartier lang alle nadelen op gesomd en met haar gediscusieerd! Woest was (ben) ik! :evil: Ze willen dat de flesvoeding op borstvoeding moet lijken, ja DUH! BV is (zo goed als...) gratis!!
Mijn dochter krijgt al pro biotica, dus ik heb dat niet nodig in de flesvoeding. Mag een consument AUB ZELF KIEZEN???
Ik heb de opmerking nog even gemaakt dat ik hoop dat die hoge piet extra van zijn cabrio en extra vakantie geniet. En dat ie vooral trots moet zijn op zijn verdiende centjes. En dat hij zich vooral maar NIET druk moet maken over de kindjes die die voeding nodig hebben, maar niet meer krijgen, omdat hun ouders het niet meer betalen kunnen.

En de boom in met die prijzenoorlog!! Voeding moet gewoon overal het zelfde kosten. Het is een basis levensbehoefte voor baby's! Daar mag gewoon niet mee gestund worden!!!

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Oh trouwens over prijzenoorlog gesproken....
Bij de DA drogist kostte de oude verpakking Nutrilon Pepti 18,15. Nu met nieuwe verpakking gaat hij 22,50 kosten :shock: Wat nou 30 cent??????????????????????????????????????????? :evil: Het is verdorie bijna 4 en halve euro. Omgerekend naar guldens zit je op bijna 10 GULDEN!!! Hallo?????????? 10 gulden extra voor een paar extra vezels en een nieuwe verpakking? Doe normaal Nutricia!!!!!!!!! :evil:

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door eeliane »

Erg zeg die prijzen, gelukkig zijn mijn kinderen al groot.
Voor die ene mevrouw met dat kindje met eczeem, dat had de mijne dus ook van de koemelk en ik zat ook op de peti en de weet ik veel wat allerlei dure zooi. BEnm heel voorzichtig de melk gaan terugbrengen in de voeding, maar wel doior de pepti heen, dus niet aanlengen met water maar met magere melk, zo kon ik zien of ze er op reageerde. eerst 1 flesje met 'melk' daarna meerdere per dag, van mager naar halfvol, en toen gewoon, molenaars kindermeel erin.
Verder begonnen met danoontjes en wat bleek, zo langzaam in de voeding toegevoegd en ze had er helemaal geen last van, terwijl ze er in t begin niet uitzag. Dus probeer het want langzaam van die potten af en je weet niet hoeveel geld je wel niet overhoudt, pap en gewone melk, niets mis mee, af en toe een lepeltje poeder erin en zo gauw mogelijk over op de 'vaste' happen.

sabrinaslaats
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2005 11:13

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door sabrinaslaats »

hallo hier weer een hele boze moeder

Het is toch belachelijk dat ze zomaar de nutrilonvoeding ruim € 2,- omhoog doen. Ik heb al gebeld naar de nutricialijn. Daar werd vriendelijk tegen mij gezegd, dat ze het als een klacht op zouden schrijven en dat ik terug gebeld zou worden. Nou niet dus, niemand heeft mij terug gebeld. Ook heb ik ze een boos mailtje gestuurd. Ik ben echt boos, omdat mijn zoontje gevoelige darmpjes heeft, durf ik niet zo snel over te stappen naar andere voeding. Ik hoop dat er met deze boze mailtjes iets gedaan wordt, zodat ze de prijzen gaan verlagen, want dit kan gewoon echt niet. Ik heb geen geldboom in mijn tuin staan!!!![/quote]

Corretje
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 okt 2005 20:46

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door Corretje »

Hoi Eliaane,

Die mevrouw met dat kindje met eczeem ben ik ;)

Wat ik nu doe is de voeding idd mengen. 4 schepjes nutrilon pepti en 2 hypoallergene voeding. En steeds wat meer h.a en steeds wat minder pepti. Tot nu toe gaat het "redelijk". Doe het ook pas sinds vrijdag, maar ik zag dat ze al weer flink had zitten krabben op haar armpjes.... :cry: Molenaars kindermeel mag ze niet ivm de gluten, dus ze krijgt er rijstebloem door.

TJa, ik werd wel terug gebeld, maar je schiet er niks mee op hoor.... Zal wel een onbegonnen zaak zijn....

RADAR DOE ER WAT AAN!!!!! Pliesssssssssssssss!!!!

HendrikJanT
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:25

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Wie haalt het in z'n hoofd om bij een bewezen koemelk-allergie hypo-allergeen te geven i.p.v. pepti!
Ik heb het hier overigens om de ECHT BEWEZEN allergieen, niet over de verdenkingen op een allergie.
De hypo-allergene voeding is voor heel andere doeleinden, NIET voor koemelk-allergie!!!!!! :cry:

Tsja, en over die prijsstijgingen.....Je kan natuurlijk overstappen op een andere fabrikant (Nestle bv.). Een op internet prijzen blijven vergelijken is natuurlijk een must.
Succes met inkopen doen allemaal. :?

ira
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 okt 2005 15:23

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door ira »

Nou moet iedereen hier teleurstellen want in de oude verpakkingen zaten deze vezels ook. Handig een oude verpakking bewaart en de samenstelling van de voeding is niets aan veranderd.
Begrijp niet waarom ze als reden die vezels aangeven terwijl die er al jaren in zit. Het betreft dan de nutrilon forte voor hongerige babies.

Vandaag nog eens gebeld en gevraagd of het door de vezels kwam. Uh ja nee twijfel. Lijkt me sterk die zit ook al in de oude verpakking. Ja dat klopt... stil! Maar we doen al jaren onderzoek naar de samenstelling van de voeding en dat hebben we eerst niet berekend en nu wel!! Uh ja maar de voeding heeft al jaren de zelfde samenstelling. Ja maar eerst zaten er geen prebiotische vezels in!! Ja maar mevrouw in de oude verpakking wel!! Oh ja.. Maar bij u eerste zoontje niet! Ja ga dat maar eens bewijzen, het is toch jammer dat ik geen verpakking bewaard heb. Mijn zoontje is nu inmiddels 3 en half.
Dus komt het door de verpakking??? Uh ja de adviesprijs is omhoog gezet bij de verkoop, maar mevrouw deze voeding is heeeeel goed hoor.
Ja vertel mij wat!! Pff het is dat je niet kunt omschakelen maar hier is de prijs dus 2 euro 30 omhoog gegaan.

natasja78
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 16:48

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door natasja78 »

:evil:
toen ook ik vanmiddag boodschappen ging doen kwam ik tot de conclusie dat de Nutrilon Forte 1 met maar liefst 3 EURO!!!!!!!!! gestegen is. Hoe wordt je portemonnee leeggeroofd!!!!! Ik vindt dit zwaar belachelijk en waarom om die hard plastieke deksel en een hard kartonnen omhulsel als je die dingen los aanschaft dan ben ik hooguit zo'n 50 cent kwijt. En andere voedingsvezels??? ze kunnen iedereen wel van alles wijs maken wat er in de pakken zit

maartje78
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 18:47

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door maartje78 »

Hallo Allemaal,
Inderdaad ronduit belachelijk die prijsverhoging van nutricia. Net alsof jonge ouders in deze economie nog wel wat meer geld te besteden hebben. Ik kan me hier echt boos over maken:evil: .

ik ben zelf kraamverzorgende en adviseer mensen die nu nutrilon gebruiken over te stappen op Friso. Die voeding is minstens zo goed en dus veel goedkoper!!!!!! :D

hilberink
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2005 21:00

Re: Nutrilon en Olvarit

Ongelezen bericht door hilberink »

waar kun je eigenlijk nog molenaars kindermeel kopen en wie weet de verhoudingen

Gesloten