LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te trage schildklier?

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
gezondheid

Te trage schildklier?

Ongelezen bericht door gezondheid »

Kan iemand zeggen of mijn schildklier in orde is? Volgens mijn huisarts zou er niets aan de hand zijn? Ik heb namelijk enorm veel last van moeheid.

Gaat om deze waarde:
TSH 4.05 pmol/l
FT4 16.4 pmol/l

En van dit jaar:

tsh 4.3 / t4 13.7

bprosman

Re: Te trage schildklier?

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet echt een medisch forum hier maar een schildklier afwijking icm moeheid kan vele oorzaken hebben. Eén ervan waar huisartsen vaak overheen kijken is slaapapneu.
Google daar eens op en kijk is of er nog meer co-morbiditeiten zijn waar je last van hebt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kan zoveel zijn
Lijkt me beter dat je alles goed door spreekt met je huisarts

Hoge bloeddruk kan moeheid veroorzaken ,mijn man liep al twee jr en bij toeval!!!! Ondekt!
Onsteking ergens in je lijf? Ijzer tekort...vitamine?mineralen? Kalium bv?

Denk dat dit niet het forum hier voor is,kijk op een medisch forum..

Overigens de waarde van je schildklier,weet niet wat er precies geprikt is,kan net onder de waarde zitten die goed is,maar je hebt wel klachten ,iedereen is anders..( kunne geloof ik verschillende waardes van schilklier geprikt worden)

Nogmaals bespreek het met je huisarts

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

gezondheid schreef:Kan iemand zeggen of mijn schildklier in orde is? Volgens mijn huisarts zou er niets aan de hand zijn? Ik heb namelijk enorm veel last van moeheid.

Gaat om deze waarde:
TSH 4.05 pmol/l
FT4 16.4 pmol/l

En van dit jaar:

tsh 4.3 / t4 13.7
En u denkt dan ach, laat ik het eens op een consumentenforum vragen want die hebben er tenminste wèl verstand van, in tegenstelling tot de huisarts?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En u denkt dan ach, laat ik het eens op een consumentenforum vragen want die hebben er tenminste wèl verstand van, in tegenstelling tot de huisarts?
Als je eens wist hoeveel huisartsen een ziekte als slaapapneu niet herkennen.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

newmikey schreef:
gezondheid schreef:Kan iemand zeggen of mijn schildklier in orde is? Volgens mijn huisarts zou er niets aan de hand zijn? Ik heb namelijk enorm veel last van moeheid.

Gaat om deze waarde:
TSH 4.05 pmol/l
FT4 16.4 pmol/l

En van dit jaar:

tsh 4.3 / t4 13.7
:lol:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Als je eens wist hoeveel huisartsen een ziekte als slaapapneu niet herkennen.

Zou kunnen, maar alsnog vind ik het niet verstandig om het op dit forum te vragen.

Beter toch je huisarts alsnog vragen.

Robjee
Contacteer:

Ongelezen bericht door Robjee »

TSH ligt iets boven de referentiewaarde, FT4 ligt er binnen.
Voor de interpretatie van deze gegevens dien je bij je huisarts te zijn. Deze is namelijk afhankelijk van andere waarden, de normaalwaarden, klachten en het uitsluiten van andere oorzaken. Een consumentenforum is hiervoor niet geschikt.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik kan alleen maar vragen: Is er een dokter in de zaal? Blijft me verbazen dat er toch telkens medische vragen worden gesteld. Dat de gezondheidszorg duur is ben ik het mee eens, maar op een forum vragen?

gezondheid

Ben uitgevallen op mijn werk doordat ik te moe was en dan heb ik het niet over normale moeheid dus. Viel gewoon in slaap. Er kan niets gevonden worden.

Vitamine D te kort zou niet kunnen volgens mijn huisarts omdat dit in boter zit. Toch op laten testen: Bleek wel een te kort te hebben. Kom wel buiten en andere dingen, veel in beweging en wat dan ook. Uit onderzoek blijkt dat de helft van de vrouwen last hebben van moeheid. En 1/3 van de mannen. 15 jaar geleden was het nog 38% van de vrouwen en 24% van de mannen. Op de website http://www.hypomaarniethappy.nl/ staat hier ook een en ander over.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Gebaseerd op die waarden kan ik concluderen dat uw linker grote teennagel iets ingegroeid is. Verder zou u die web-statistieken moeten laten voor wat ze zijn, gegeneraliseerde gegevens, en u focussen op uw eigen omstandigheden.

rozemarijntje

:lol:

Sorry maar ga aub naar u huisarts ,aan blijven dringen op grondig onderzoek.
Wij hebben misschien ( ik praat voor mezelf ) ervaring met gezondheids klachten ,ben ook moe en hoe,maar heeft weer andere oorzaak als bij u,ook al wijkt mijn schildklier iets af...

Dan nog kan ik niet zegen goh ja joh het is niet goed ....en stel dat ik dat zou zeggen?
Joh die waardes zijn niet goed???en dan?
je zal toch naar je huisarts moeten...

Moeheid kan zoveel zijn....echt heel veel..

Wilde u de antwoorden die hier gegeven worden meenemen naar u huisarts??

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

dit is toch dezelfde persoon die perse wil dat ze vrij krijgt van haar(PT) job om naar een of andere therapie te gaan en geen dienst wil ruilen, degene die er alles aan doet om een uitkering te krijgen?

Ik snap niet dat iemand die al zo vaak is afgegaan zomaar weer zo'n topic wil en mag openen.

rozemarijntje

Oh niet in de gaten gehad,bedankt voor de tip :wink:

gezondheid

Ja dat klopt helemaal ik WIL EN MOET een uitkering hebben. En ik MOET vrij hebben. U heeft helemaal gelijk en uw glazenbol stelt u ook in het gelijk. Ik ben een blinde en helderziende tegelijk.

rozemarijntje

Zie bericht hier onder
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 27 okt 2012 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

rozemarijntje schreef:
gezondheid schreef:Ja dat klopt helemaal ik WIL EN MOET een uitkering hebben. En ik MOET vrij hebben. U heeft helemaal gelijk en uw glazenbol stelt u ook in het gelijk. Ik ben een blinde en helderziende tegelijk.

Volgens mij wil JIJ dat we in een glazen bol kijken om te zeggen wat je mankeert...
Ga naar je huisarts ipv hier raad te vragen...
We zijn geen medici..

Heb net even in mijn bol gekeken en ja ....ik zie ik zie......JA JE WORD MOE VAN JEZELF..

Deze reading is gratis en voor niks.....super he en uh kunnen geen rechten aan ontleend worden

gezondheid

U gaat er zomaar vanuit dat ik NIET naar mijn huisarts ben geweest. Die stelling is onjuist. Ik slik nu op advies van gezondheidswinkel Thyronyl. Het gaat nu wel beter met mij. Huisartsen schrijven in beginsel liever niks voor en doen weinig vind ik. Zo had iemand iets gebroken in de voet, weet zo niet meer wat. Die kreeg van de huisarts pijnstillers voorgeschreven zonder maar even daar naar te gaan kijken.

Over de uitkering waar iemand van mening is dat ik die maar al te graag zou willen hebben: Ik kon mijn werk niet meer uitvoeren was te langzaam en viel op mijn werk zelfs in slaap. Als u van mening bent dat ik gewoon kan werken en u werkgever bent dan meld ik me graag bij u aan. Maakt u mij even wakker, voor als ik ongewild in slaap ben gevallen? Vind de sfeer hier in het forum beneden peil. Is dat het kijkerspubliek van Tros Radar? Dunkt me dat je dan niet kijkt naar dat programma als je denkwijze zo is met vooroordelen.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

gezondheid schreef:U gaat er zomaar vanuit dat ik NIET naar mijn huisarts ben geweest. Die stelling is onjuist. Ik slik nu op advies van gezondheidswinkel Thyronyl. Het gaat nu wel beter met mij. Huisartsen schrijven in beginsel liever niks voor en doen weinig vind ik. Zo had iemand iets gebroken in de voet, weet zo niet meer wat. Die kreeg van de huisarts pijnstillers voorgeschreven zonder maar even daar naar te gaan kijken.

Over de uitkering waar iemand van mening is dat ik die maar al te graag zou willen hebben: Ik kon mijn werk niet meer uitvoeren was te langzaam en viel op mijn werk zelfs in slaap. Als u van mening bent dat ik gewoon kan werken en u werkgever bent dan meld ik me graag bij u aan. Maakt u mij even wakker, voor als ik ongewild in slaap ben gevallen? Vind de sfeer hier in het forum beneden peil. Is dat het kijkerspubliek van Tros Radar? Dunkt me dat je dan niet kijkt naar dat programma als je denkwijze zo is met vooroordelen.
Ho ho, keep your hair on. Dit is en blijft een consumentensite. Even groot. Ziekteverschijnselen moet u elders terecht kunnen, arts, ziekenhuis e.d. Dus niet zo hoog van de toren blazen.

Gesloten