Prolix schreef:en even terug naar mijn opmerking. Ik weet dat er ook heel veel mensen zijn die ècht haast niets hebben maar toch NIET naar de voedselbank mogen omdat ze buiten de regeltjes vallen. Ernstig ziek, maar motorisch nog wel "bruikbaar" en een sukkel bij een uitkeringsinstantoe vind de persoon fit genoeg om het hypothetisch baantje te vinden van champignon-knipper. Met een speciale stoel, speciale schaar en aangepast werktijden. En daarom gekort op uitkering maar krijgt wel kinderbijslag en ach.. geen indicatie voor een Voedselbank.
Daarom blijf ik het raar vinden dat ik auto's zie staan op "uitdeeldag". De regels kloppen gewoon niet.
Ik heb geen idee hoe het zit met of je wel of geen auto mag hebben of dat die auto
misschien maar tot een maximaal bedrag mag zijn.
Zullen misschien ook mensen zijn die bijvoorbeeld door ziekte niet kunnen fietsen of ver kunnen lopen en daarom misschien wel een autootje mogen hebben tot een bepaalde waarde ofzo.
Hier bij mij zit de voedselbank vlakbij maar zie er maar heel weinig auto's, veelal mensen die
op de fiets komen en mensen met een rollater die hun tas in de rollater zetten.
Maar zal vast en zeker overal anders zijn.