LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

Het is wel duidelijk dat het totale onzin is wat jullie zeggen en duidelijk dat jullie de documantaire niet gekeken hebben.
Ik ben wel een ervarings deskundige van biologische land- en tuinbouw mn ouders hebben een tuinbouw bedrijf gehad tot ze met pensioen gingen. Nu verbouwen ze echter nog voor zichzelf en voor mij.
Monsanto heeft niets maar dan ook niets positiefs , iets wat je zou weten als je de docu zou gaan kijken,en wat meer info zou inwinnen, maar nee alleen mij op de man spelen en maar door zeuren. Als je over monsanto wil meepraten dan zou je , je er ook wat in moeten verdiepen anders heeft het geen zin.
Ik ga dus daar ook niet meer op reageren. Tegen een muur praten heeft geen zin

http://vroegevogels.vara.nl/Gerelateerd ... 0c9d511671

hier wat meer info over monsanto en de auteur van het boek over monsanto.
Laatst gewijzigd door Mousy op 23 mar 2012 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

newmikey schreef:Top! Goeie samenvatting trouwens!
Dank je. Dat is zo'n beetje het standaard verhaal bij dit soort dingen. Aspartaam wat slecht zou zijn, chemtrails, Monsanto die de grote duivel is en elk ander stuk complottheorie denken en bangmakerij zijn allemaal op een dergelijke methode gebaseerd.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

Dat is het niet maar t is wel duidelijk dat jij niet weet waar je over praat en je wijgert je ook maar enigzins hierin te verdiepen dan is een discussie gauw over.
Mensen die t wel willen weten zullen wel kijken en ik vind t prima wie niet wil horen moet maar voelen.
Als jij over een aantal jaar ziek bent van het genetische gemanipuleerde voedsel moet je niet komen klagen.

Links van televisie uitzendingen.


zembla:
http://zembla.vara.nl/Nieuws-detail.262 ... 0f3f950494

de uitzending:
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... 5939d43b6a

over roundup:
http://vroegevogels.vara.nl/nieuws-item ... %5D=119110

Avro: Levy en deslag om ons voedsel deel 1:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... mrtIi_qawQ

deel2:
http://www.youtube.com/watch?v=jSAOMXcV ... r_embedded

Zo ik heb nu wel genoeg gedaan de rest mag je zelf googlen
Laatst gewijzigd door Mousy op 23 mar 2012 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Zo, de VARA. Geweldig. Herinneren we ons de Exota affaire nog?

Ik vroeg je al eens waar ik op moest Googlen en kreeg geen antwoord, dus nogmaals mijn vraag:
Waar moet ik op Googlen?
"Monsanto slecht"? "Monsanto zelfmoord boeren India"? "Monsanto is evil"? "Monsanto negatief in het nieuws"? "Monsanto maakt de wereld kapot"?

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

Avro staat er ook bij, maar wat ik ook naar voren haal je wil niet zien, nou dan maar niet k heb erg mn best gedaan en word niet gewaardeerd jammer dan. Ik hoop dat de mensen die er wel meer over willen weten de links wel bekijken.
Ik laat het hierbij.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

kuklos schreef:Zo, de VARA. Geweldig. Herinneren we ons de Exota affaire nog?

Ik vroeg je al eens waar ik op moest Googlen en kreeg geen antwoord, dus nogmaals mijn vraag:
Waar moet ik op Googlen?
"Monsanto slecht"? "Monsanto zelfmoord boeren India"? "Monsanto is evil"? "Monsanto negatief in het nieuws"? "Monsanto maakt de wereld kapot"?
Ga zelf nadenken k hoef niet alles voor te kauwen

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Mousy, ik denk dat dit tevergeefs is, maar het probleem zit hem erin dat jij enkel zeer eenzijdige negatieve bronnen over Monsanto wil presenteren. En zelf niet openstaat voor andere bronnen. En zolang jij maar voor 1 visie, de negatieve openstaat en alle bronnen die dit niet ondersteunen afwijst, zal ik, en velen met mij, jou niet gaan volgen.
Begin jij eens met open te staan voor een andere visie dan die jij nu presenteert en voor bronnen die iets anders zeggen dan wat jij gelooft. Daarna zullen anderen open staan voor hetgeen jij zegt.

Wat is kruisbesmetting? Het veredelen van planten en zaden? Het stekken zoals al eeuwen gebeurt?

Mousy schreef:Ga zelf nadenken k hoef niet alles voor te kauwen
Kijk daar zijn we weer. Zoals zo vaak. Jij roept iets en een ander moet maar gaan Googlen. En zodra gevraagd wordt waarop komt er weer geen antwoord. Typisch voor de pseudowetenschap en complottheoristen.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

Zie je wel, je weet niet eens wat een kruisbesmetting is en dan wil je mij afzeiken ? Als je geen eens verstand er van hebt hoe durf je mij dan te beoordelen , iemand die weet waarover ze spreekt.
Ga je eigen resdearch maar doen ik heb genoeg info en links gegeven.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

kuklos schreef:Mousy, ik denk dat dit tevergeefs is, maar het probleem zit hem erin dat jij enkel zeer eenzijdige negatieve bronnen over Monsanto wil presenteren. En zelf niet openstaat voor andere bronnen. En zolang jij maar voor 1 visie, de negatieve openstaat en alle bronnen die dit niet ondersteunen afwijst, zal ik, en velen met mij, jou niet gaan volgen.
Begin jij eens met open te staan voor een andere visie dan die jij nu presenteert en voor bronnen die iets anders zeggen dan wat jij gelooft. Daarna zullen anderen open staan voor hetgeen jij zegt.

Wat is kruisbesmetting? Het veredelen van planten en zaden? Het stekken zoals al eeuwen gebeurt?

Mousy schreef:Ga zelf nadenken k hoef niet alles voor te kauwen
Kijk daar zijn we weer. Zoals zo vaak. Jij roept iets en een ander moet maar gaan Googlen. En zodra gevraagd wordt waarop komt er weer geen antwoord. Typisch voor de pseudowetenschap en complottheoristen.
Je hebt echt een bord voor je kop he?
Kruisbesmetting is als de stuifmeel pollen van het gen tech gewas overwaaien naar t biologische gewas. Kon je dat nou niet ff zelf zoeken. Weet je je wilt niks zelf doen en mij maar alles laten voorkauwen en wat ik zeg vind je vervolgens niet goed. Terwijl je zelf de balle verstand er niet van hebt. Stekken en enten is heel wat anders. Je praat echt dikke onzin maar maakt mij niet uit je zet jezelf voor gek.

Mousy
Berichten: 324
Lid geworden op: 14 feb 2011 22:29

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Mousy »

VioletPrue schreef:
Mousy schreef:Aspartaam is kankerverwekkend google dat maar eens en je krijgt tig sites.
(...)
Op google is genoeg te vinden.
Dat maakt het nog niet waar.
Er zijn vast ook sites te vinden over het feit dat Elvis nog leeft, dat de mens helemaal nooit op de maan is geland en dat er marsmannetjes op aarde zijn geland.
Van alles is wel een site te vinden, maar dat maakt het niet waar!
Wel als het wetenschappelijk onderzocht is.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Mousy schreef:Je hebt echt een bord voor je kop he?
Neuh, enkel een hoeveel rapporten die jij afwijst voor mijn kop. En daarmee doel ik op de rapporten die wat anders zeggen dan jouw Youtube filmpje. De bronnen die jouw verhaal niet steunen en volgens jou zorgen dat ik oogkleppen op heb. Omdat ik beide kanten belicht wil zien.
Ik zal het voor de nieuwsgierige lezer nog even vertalen:
Alleen de sites bekijken die negatief zijn over Monsanto en alles filmpjes en andere dingen die dat zeggen: Je staat open voor dingen aldus Mousy.
Beide kanten belicht willen zien: Oogkleppen op volgens Mousy.
Mousy schreef:Kruisbesmetting is als de stuifmeel pollen van het gen tech gewas overwaaien naar t biologische gewas.
.................
Stekken en enten is heel wat anders.
Dus al eeuwenlang wordt er gestekt en geënt zodat we sterkere gewassen krijgen. Maar daarmee proberen we dus ook soorten te kruisen. Genetische wijzigingen op een trial en error basis. Nu doet Monsanto het op een manier die wat minder trial en error bevat, maar verder met exact hetzelfde uitgangspunt en doel. Daarna gaan de stuifmeelpollen van de een naar de ander en ineens is het kruisbesmetting en iets heel anders. Right. Tuurlijk.

Mousy schreef:Wel als het wetenschappelijk onderzocht is.
Nee, als het wetenschappelijk bewezen is.

zozozo
Berichten: 185
Lid geworden op: 11 nov 2011 09:27

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door zozozo »

@Robjee
zozozo schreef:
In een recente overview studie over de relatie tussen ADHD en voeding wordt ook aspartaam genoemd bij de eventuele veroorzaker van ADHD. Zie deze studie: http://pediatrics.aappublications.org/c ... 9.abstract Titel: The Diet Factor in Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

Waar wordt aspartaam genoemd?
Aspartaam is meestal onderdeel van een westers dieet met veel zoete frisdrank enz. They point to a "provocative" study published last year, which found a link between ADHD in adolescents and a "Western-style" dietary pattern that was high in fat, refined sugars, and sodium and low in fiber, folate, and omega-3 fatty acids (Howard et al, J Atten Disord. 2011;15:403-411). ADHD was not associated with a "healthy" dietary pattern rich in fish, vegetables, fruit, legumes, and whole-grain foods.

@Newmickey
Trouwens, als Mousy uitgepraat is over de vermeende boevenpraktijken van Monsanto kan hij weer eens iets zeggen over aspartaam hoewel we daar eigenlijk wel mee rond waren met de conclusie dat:

Aspartaam in de gebruikelijk hoeveelheden géén bewezen gevaar voor de gezondheid is.
Dat is geen conclusie die gemaakt wordt door onderzoekers maar is jou persoonlijke conclusie voor alle duidelijkheid. Maar ik ben het met je eens dat over aspartaam wel alles is gezegd.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

zozozo schreef: They point to a "provocative" study published last year, which found a link between ADHD in adolescents and a "Western-style" dietary pattern that was high in fat, refined sugars, and sodium and low in fiber, folate, and omega-3 fatty acids (Howard et al, J Atten Disord. 2011;15:403-411).
Dus, als iemand ongezond eet is er grotere kans op ADHD. Maar waar is nu het bewijs dat aspartaam dit veroorzaakt?
zozozo schreef: @Newmickey
Trouwens, als Mousy uitgepraat is over de vermeende boevenpraktijken van Monsanto kan hij weer eens iets zeggen over aspartaam hoewel we daar eigenlijk wel mee rond waren met de conclusie dat:

Aspartaam in de gebruikelijk hoeveelheden géén bewezen gevaar voor de gezondheid is.
Dat is geen conclusie die gemaakt wordt door onderzoekers maar is jou persoonlijke conclusie voor alle duidelijkheid.
He ZsaZsa, is het nu nog steeds teveel gevraagd van je om iemand nickname fatsoenlijk over te nemen? Of is dat fatsoen wat anderen moeten hebben, maar jij niet.

JA, dat is WEL een conclusie die de onderzoekers doen. Dat concluderen ze namelijk doordat aspartaam pas extreem hove overdoses gevaarlijk is.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door newmikey »

zozozo schreef: Aspartaam is meestal onderdeel van een westers dieet met veel zoete frisdrank enz. They point to a "provocative" study published last year, which found a link between ADHD in adolescents and a "Western-style" dietary pattern that was high in fat, refined sugars, and sodium and low in fiber, folate, and omega-3 fatty acids (Howard et al, J Atten Disord. 2011;15:403-411).
Ik weet niet wat jij denkt dat de term "refined sugars" betekent maar dat is in ieder geval géén aspartaam. Check je ooit wel eens wat je leest?

"Refined sugars" betreft alle vormen van geraffineerde suiker zoals kristalsuiker, poedersuiker, kortom alle tafelsuiker van natuurlijke oorsprong (suikerbieten, suikerriet etc.).

Vind het onbegrijpelijk dat je dit aangrijpt om het op aspartaam te betrekken, bespottelijk en dom!
Aspartaam in de gebruikelijk hoeveelheden géén bewezen gevaar voor de gezondheid is.
Dat is geen conclusie die gemaakt wordt door onderzoekers maar is jou persoonlijke conclusie voor alle duidelijkheid. Maar ik ben het met je eens dat over aspartaam wel alles is gezegd.
Nee, dat is niet mijn persoonlijke conclusie, dat is wat alle onderzoeken uitwijzen. Dat jij liever paniek zaait en woorden verdraait moet je zelf weten maar zo lang jij niet één enkel behoorlijk wetenschappelijk onderzoek aanwijst waaruit het gevaar van aspartaam bij normatief gebruik zou blijken en ik kan er een aantal aanwijzen die géén negatieve gevolgen hebben gevonden bij 10XADH is er géén gevaar voor de gezondheid en dat is een bewezen wetenschappelijk feit.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

zozozo schreef:Aspartaam is meestal onderdeel van een westers dieet met veel zoete frisdrank enz. They point to a "provocative" study published last year, which found a link between ADHD in adolescents and a "Western-style" dietary pattern that was high in fat, refined sugars, and sodium and low in fiber, folate, and omega-3 fatty acids (Howard et al, J Atten Disord. 2011;15:403-411). ADHD was not associated with a "healthy" dietary pattern rich in fish, vegetables, fruit, legumes, and whole-grain foods.
Zo maak jij je er jezelf wel erg makkelijk vanaf. Je schreef:"In een recente overview studie over de relatie tussen ADHD en voeding wordt ook aspartaam genoemd bij de eventuele veroorzaker van ADHD."
Nu geef je aan dat aspartaam niet genoemd wordt, maar dat je dat herleidt uit een Westers dieet. Dat is natuurlijk een redenering die kant noch wal raakt. Alsof aspartaam kenmerkend is voor een Westers dieet en alsof alle aspecten van een Wester dieet individueel verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van een Westers dieet...

De onderzoekers definieerden het Westerse eetpatroon bovendien als rijk aan fastfood, bewerkt vlees, rood vlees, volle zuivelproducten en snoep. Het gebruik van aspartaam behoorde niet tot de definitie van een Westers dieet.
Blijkbaar lees je alleen wat je wilt lezen en anders verzin je het erbij. Anders kan ik het niet omschrijven.

Wat betreft ADHD is er niet één voedingsmiddel dat altijd een trigger is. In principe kunnen dat bijna alle voedingsmiddelen zijn en meerdere tegelijkertijd. Dit is sterk afhankelijk van het individu. Daarom zijn de resultaten van Lidy Pellser uit het INCA-onderzoek ook zo positief. Daaruit blijkt ook dat de triggers meestal doodgewone voedingsmiddelen zijn en niet de vermeende kleurstoffen en andere additieven:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21296237

Onderzoek dat wél gedaan is naar de relatie aspartaam en het gedrag/cognities van kinderen laat geen verband zien.

Even when intake exceeds typical dietary levels, neither dietary sucrose nor aspartame affects children's behavior or cognitive function.
http://www.nejm.org/doi/pdf/10.1056/NEJM199402033300501

Although intakes exceeded average dietary levels, neither sucrose nor aspartame negatively affected behavior.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8052458

The findings indicate that aspartame at greater than 10 times usual consumption has no effect on the cognitive and behavioral status of children with attention deficit disorder. In addition, aspartame does not appear to affect urinary excretion rates of monoamines and metabolites.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7505423

Bayreera
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2012 21:37

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Bayreera »

Wie zou aspartaam zelfs in de kleinste hoeveelheden willen innemen, gezien de breed scala aan negatieve effecten die het heeft op de gezondheid? Ik niet in ieder geval.

Zie hier bijv: wetenschappelijk bewezen dat zelfs kleine hoeveelheden schadelijk zijn, http://www.rense.com/general77/lowdoses.htm

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de "Aanvaardbare" Dagelijkse Inname van aspartaam is bepaald?
kuklos schreef:Dus, als iemand ongezond eet is er grotere kans op ADHD. Maar waar is nu het bewijs dat aspartaam dit veroorzaakt?
Per individu kunnen er veel verschillende factoren een rol spelen bij het ontwikkelen van ADHD, waaronder ongetwijfeld aspartaam.

--

Over Monsanto, Mousy ik ben het volledig met jou eens. Ik denk dat je wel het boek "Seeds of Deception" interessant zult vinden.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

Bayreera schreef:Wie zou aspartaam zelfs in de kleinste hoeveelheden willen innemen, gezien de breed scala aan negatieve effecten die het heeft op de gezondheid?
Gek dat er zoveel onderzoeken zijn die geen schadelijk effect kunnen aantonen.
Ik niet in ieder geval.
Bayreera schreef:Per individu kunnen er veel verschillende factoren een rol spelen bij het ontwikkelen van ADHD, waaronder ongetwijfeld aspartaam.
Nou lever het bewijs maar. Iemand bang maken kan iedereen.
Bayreera schreef:Over Monsanto, Mousy ik ben het volledig met jou eens. Ik denk dat je wel het boek "Seeds of Deception" interessant zult vinden.
Je bent het met haar eens, want?
Trouwens, de eerste review over dit boek op Amazon.com sabelt het boek direct neer, met goede argumenten. Zie hier.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door Robjee »

Bayreera schreef:Zie hier bijv: wetenschappelijk bewezen dat zelfs kleine hoeveelheden schadelijk zijn, http://www.rense.com/general77/lowdoses.htm
Toch kleven er een aantal zwakke punten aan het onderzoek waarnaar gerefereerd wordt. De EFSA heeft deze onderzoeken bestudeerd en geconcludeerd:

It is therefore concluded that at intakes at or below the current ADI in humans, no relevant systemic exposure to aspartame or its metabolites has been observed or should be expected
http://www.sante.gouv.fr/IMG/pdf/Etude_ ... ences_.pdf

Ook over twee latere onderzoeken heeft de EFSA zich gebogen:

Overall, EFSA concluded that the information available from the Soffritti et al. (2010) and Halldorsson et al. (2010) publications do not give reason to reconsider the previous evaluations of aspartame or of the other food additive sweeteners authorised in the European Union.
http://www.efsa.europa.eu/en/efsajournal/doc/2089.pdf

De beweegredenen van de EFSA om tot deze conclusies te komen zijn in het rapport te lezen. Mochten deze beweegredenen niet juist zijn verneem ik dat graag. Speculaties en complottheorieën brengen de discussie echter niet verder.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

@kuklos

Je zult best een pseudo intellectueel zijn maar ik vind je erg irritant naar mensen toe :mrgreen:

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ze Vergiftigen Onze Kinderen!

Ongelezen bericht door kuklos »

@mafvogeltje, jij doet ook weer mee? Het is immers weekend, dus waarom niet. Gezellig.

Gesloten