LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 Tips voor het online kopen van fitnessapparatuur

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
fitfreak

10 Tips voor het online kopen van fitnessapparatuur

Ongelezen bericht door fitfreak »

Als insider ben ik behoorlijk bekend in de online fitnesswereld en kan misschien enkele bruikbare tips meegeven wanneer je van plan bent om je fitnessapparatuur via het internet aan te schaffen.

1. op bijna 80% van de aangeboden merken die via online shops worden aangeboden kan geen garantie of service worden verleend vanwege een totaal gebrek aan onderdelen. (wanneer u binnen 1 of 2 weken een probleem heeft wordt het toestel ook nooit gerepareerd, maar ontvangt u een nieuw apparaat. Logisch, want er zijn geen onderdelen!!!) Merken als Dunlop, Slazenger en MPF zijn daar sprekende voorbeelden van.

2. Wanneer het merk Kettler ver (10 tot 20%) onder de adviesprijs wordt verkocht dan worden die produkten door de betreffende winkel uit Duitsland geimporteerd. Deze online winkels zijn door Kettler Nederland niet erkend als dealer en u zult GEEN service krijgen van Kettler Nederland. Ook de betreffende winkels krijgen GEEN onderdelen / service en ondersteuning van Kettler Nederland. Bij serieuse problemen bent u dus enorm de klos!!!!

3. Een goede Online fitnesswinkel herken je aan het feit dat ze een merk zoals TUNTURI verkopen. Dit merk wordt uitsluitend via de vakhandel verkocht. UZodra een online winkel TUNTURI kan verkopen betekend dat dat het een vakhandelaar is die ook over een eigen "real-life" winkel beschikt.

4. Is een fitnesswinkel alleen via een 06-nummer bereikbaar, koop er dan niet! Neem altijd telefonisch kontakt op met een online winkel voordat je besteld. Overtuig je er van dat het ook echt een bedrijf is waar je informatie kan krijgen en waar je later nog eens terug kunt komen met vragen of klachten.

5. controleer via de site van de KVK naar de adresgegevens van het bedrijf. Als je namelijk zaken doet met een "nep"bedrijf of een partikulier dan vervalt elke vorm van garantie.

6. ondanks de hogere prijzen zul je absoluut 10x meer plezier beleven aan de produkten die door de A-merken op de markt worden gebracht. Het s heus niet alleen het merk wat het produkt zo duur maakt, in bijna alle gevallen is de ergonomie van dat soort toestellen veel beter ingesteld op klanten in Europa i.p.v. Chinese afmetingen. Bovendien beschikken de A-merken over onderdelen-magazijnen waardoor je ook op een later tijdstip nog eens onderdelen kunt bestellen.

7. Het kopen van fitnessapparatuur heeft veel met gevoel te maken, je moet een keer op het toestel hebben gestaan om te kunnen voelen of het toestel wel of niet lekker loopt. Fitnessfabrikanten zijn supergoed in het maken van gelikte afbeeldingen, de praktijk is vaak heel anders.

8. Ook al heb je jaren getraind op een sportschool dan betekend dat niet dat je ook verstand hebt van fitnessapparatuur voor thuisgebruik, deze apparatuur is kompleet anders gebouwd en zit in een heel andere prijsklasse. De beste voorlichting krijg je toch echt via een echte vakhandelaar

9. Om je een idee te geven waar de beste prijs kwaliteit-verhouding ligt moet je rekening houden met de volgende prijzen:
hometrainer: vanaf 300 euro
ergometer: vanaf 500 euro
ergometer met programma's: vanaf 650 euro
crosstrainer: vanaf 550 euro
crosstrainer met programma's: vanaf 700 euro
roeimachine met vliegwiel: vanaf 400 euro
loopbanden: vanaf 1000 euro
loopbanden met programma's: vanaf 1400 euro
Wanner er produkten worden aangeboden die ver onder deze prijzen liggen mag je zeker aan de kwaliteit gaan twijfelen

10. De A-merken op de Nederlandse Fitnessmarkt zijn:
Tunturi, Bremshey, Trimline, Kettler (geen Duitse import), Horizon, Vision, Reebok. Produkten van deze merken bieden volop garantie en verzekeren u van zorgeloos gebruik.

misa2610

Re: 10 Tips voor het online kopen van fitnessapparatuur

Ongelezen bericht door misa2610 »

Helemaal mee eens. Alleen met een kleine kanttekening dat fitnessapparatuur geimporteerd uit Duitsland, hiermee zal waarschijnlijk Kettler apparatuur bedoelt worden, dezelfde apparaten zijn zijn die in Nederland verkocht worden, dus van exact dezelfde kwaliteit zijn.

Ook online winkels worden wel degelijk door Kettler erkend, en ook de service wordt door Kettler Benelux uitgevoerd. Onderdelen...geen probleem, worden rechtstreeks door Kettler Duitsland of Benelux opgestuurd. geen enkel probleem en alle eventuele problemen worden dan ook keurig opgelost.

Tunturi is een teken van vertouwen?.......elke online winkel kan Tunturi verkopen, geen enkel probleem en geeft ook zeker geen zekerheid dat men met een vertouwd adres heeft te maken.

Aso

Ongelezen bericht door Aso »

Wat een onzin!!! Verkoop jij die rommel ofzo??????????????

fitfreak

Ja, ik verkoop idd ook fitness apparatuur. Daarnaast heb ik zoveel anabole geslikt dat ik hem niet meer omhoog kan krijgen en eruit zie als een aap.

fitfreak (de echte)

Ongelezen bericht door fitfreak (de echte) »

.......winkels die Kettler importeren vanuit Duitsland worden NIET door Kettler Benelux ondersteund!!!
De winkels zijn geroyeerd als Kettler Dealer, hoef je mij niet te geloven, maar bel eens met Kettler zelf. Hun telefoonnummer staat achter op elke folder.

NIET elke online winkel kan Tunturi verkopen, op de Tunturi-site staat een dealer-lijst en buiten die dealers om wordt GEEN Tunturi verkocht. Wederom, geloof mij niet maar bel gewoon met Tunturi, hun telefoon-nummer staat op hun internetsite.....

misa2610

Wat maak jij je druk zeg............hebben jullie aandelen in Tunturi en
Kettler, of willen jullie alleen maar tegen de allerhoogste prijs verkopen, en zo dus de klant alleen maar teveel laten betalen voor de apparatuur?

Misschien makkelijk om te weten.....ook Nederland zit in de EU en er is dus vrij verkeer van goederen binnen de EU, dus waarom afhankelijk zijn van Kettler Benelux terwijl met ook ondersteuning van Kettler Duitsland, Frankrijk of bijvoorbeeld Luxemburg kan krijgen zonder enig probleem.

Ditzelfde geld natuurlijk ook voor Tunturi.

Het gaat er dus niet om wie wat verkoopt maar tegen welke prijs. Ik ken persoonlijk genoeg bedrijven die ook Kettler en Tunturi verkopen maar deze niet betrekken uit Nederland maar uit bijvoorbeeld Luxemburg en deze bedrijven hebben allemaal een eigen servicedienst die eventuele reparaties uitvoeren en de benodigde onderdelen uit dat land layen komen. Niks mis mee.

fitfreak (de echte echte)

Ongelezen bericht door fitfreak (de echte echte) »

Ik weet niet wie mij aan het na-apen is maar ik ben de echte!

misa2610

Zullen wij deze onzin postings maar eens stoppen want het gaat helemaal nergens over hier.

fitfreak

Tsja, wat je ermee doet moet je zelf weten.....
Ik heb geen aandelen in eerder genoemde bedrijven, maar wel enorm veel ervaring ermee.

Mijn doel was om een aantal zo zinvol mogelijke tips te geven omtrent de aankoop van fitnessapparatuur, misschien dat iemand zijn voordeel er mee doet.

Als laatste (want ik ga er echt niet eindeloos over discuseren) Benelux valt ook onder het verkoopgebied van Tunturi Nederland. En als ze niet in Nederland willen leveren aan bepaalde "bedrijven" dan zullen ze dat ook zeker niet doen via een land als Luxenburg. En EU of niet EU...de praktijk wijst wel uit dat als jij vandaag besluit om maar eens Gazelle fietsen te gaan verkopen, dan kan je daar vrolijk naar fluiten. Daar zijn specifieke dealers voor en datzelfde geldt ook voor echte merken zoals Tunturi....oftewel, daar herken je een echte vakhandelaar aan!.

Maarre, doe er je voordeel mee.
Hierbij be-eindig ik mijn bijdrage aan deze posting....

misa2610

Bikemotion.nl begint opnieuw rechtszaak tegen Batavus

Uitgegeven: 12 november 2004 13:14
Laatst gewijzigd: 12 november 2004 13:23

LEEUWARDEN - Internetfietsenwinkel Bikemotion.nl stapt opnieuw naar de rechter om bij fabrikant Batavus af te dwingen dat hij fietsen van dat merk mag blijven verkopen. Dat heeft de rechtbank in Leeuwarden vrijdag bekendgemaakt. Het kort geding is al de derde rechtszaak in drie jaar over deze kwestie.

Bikemotion.nl mag niet rechtstreeks bij Batavus inkopen. De fabrikant en de internetfietsenwinkel hebben vorig jaar wel afgesproken dat Bikemotion.nl via speciaalzaken Batavus-fietsen mag aanschaffen.

Batavus wil de speciaalzaken vanaf 1 januari 2005 verbieden de fietsen door te verkopen aan derden, zoals Bikemotion. "Als Bikemotion.nl niets doet, kan vanaf dan geen Batavus meer worden verkocht", aldus advocaat J. van Rhijn van Bikemotion.nl.

fitfreak .

Ongelezen bericht door fitfreak . »

Dus de eindconclusie van dit onderwerp is om vooral Kettler fitness apparatuur te kopen uit Duitsland. De Duitsers staan bekend om hun degelijke kwaliteit en garantie.

Kettler

Ongelezen bericht door Kettler »

Wat deze meneer fitfreak hier aan het beweren is id dus absoluut niet waar. Kettler geeft dus gewoon een EUROPESE garantie op al hun producten.

Ik vraag me af waar U deze onzin vandaan haalt!

mvg,

een manager van Kettler

misa2610

Een Europese garantie?.......en wat mag dit dan inhouden?

Kettler

Ongelezen bericht door Kettler »

Dat betekent dat, wanneer je onze apparatuur in Duitsland koopt, je garantie van 5 jaar ook in Nederland geldig is.

misa2610

En er zit maar 3 jaar garantie op...!

geen kettler manager

Ongelezen bericht door geen kettler manager »

misschien dat iedereen die van plan is om een Kettler toestel aan te schaffen eerst even met de importeur in Nederland moet gaan bellen:

Kettler Benelux BV
Indumastraat 18
5753RJ Deurne
Tel: 0493 310345

Misschien krijg je zelfs die "manager van Kettler" aan de lijn en heb je toch maar mooi 5 jaar garantie in plaats van 3 jaar die Kettler standaard geeft!

GELOOF GEWOON AL DIE PRAATJES VAN DIE FITNESSAPPARATUUR VERKOPERS NIET, controleer het zelf door te bellen !!!!!! dan weet je het tenminste 100% zeker. Beter nu een keertje vaker gebeld als straks met de ellende zitten.

misa2610

En dan............bellen.......en dan vragen of een bepaalde winkel ook Kettler dealer is?

Wat een onzin wordt hier toch uitgekraamd. Kettler apparatuur is Kettler apparatuur, of dit nu uit Nederland komt of uit Duitsland.

Iedereen zit hier maar zijn eigen tuintje schoon te houden terwijl men Kettler gewoon overal kan kopen en het doet er werkelijk niet toe of dit nu bij Kellter Benelux, Kettler Duitsland of bijvoorbeeld Kettler Ierland vandaan komt.

Het wordt tijd dat de oogjes van deze zogenaamde Kettler dealers eens opengaan en dat er nog meer bestaat op deze aarde.

Tips om fitnessapparatuur aan te schaffen.....hoe kom je op het idee op dit al te posten, bang voor een beetje omzetverlies?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb een mailtje gestuurd naar Kettler om te vragen naar hun reactie.
Onderstaande mail heb ik vandaag terug gekregen.

Geachte mevrouw,

Er zijn inderdaad bedrijven op internet actief die géén officiële dealer van Kettler Benelux zijn. Soms zijn dit bedrijven die onze artikelen via een (ons nog onbekende) tussenpersoon aanschaffen. Soms zijn het Duitse bedrijven die zich op de Nederlandse markt begeven.

De normale procedure van garantie is, dat de consument naar de firma gaat waar het artikel gekocht is. Deze firma kan reclameren bij zijn toeleveringsbedrijf. Is dit toeleveringsbedrijf niet Kettler Benelux B.V., zijn wij niet verplicht de garantie af te handelen en zullen wij u in eerste instantie terugverwijzen naar UW dealer. In theorie is het dus bijvoorbeeld mogelijk dat uw apparaat teruggestuurd moet worden naar bijvoorbeeld Kettler in Duitsland.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groeten,
Kettler Benelux B.V.

.....nou inderdaad, dat is denk ik voldoende informatie voor iedereen die op zoek is naar een Kettler Fitnessapparaat!

misa2610

Dus garantie gegarandeerd, waar het apparaat ook vandaan komt.

In de reactie van Kettler valt ook duidelijk te lezen, en ik citeer:

"Er zijn inderdaad bedrijven op internet actief die géén officiële dealer van Kettler Benelux zijn"

Dit kunnen dus wel degelijk dealers zijn van van bijvoorbeeld Kettler Duistland of noem maar een land op.

Men hoeft toch geen dealer te zijn van Kettler Benelux in de EU?

Dus alles opgelost. Laat de consument profiteren van de open grenzen en dus ook lagere prijzen die men hier en daar kan vinden.

Garantie gegarandeerd.

Henk-J

Ongelezen bericht door Henk-J »

maar wel lullig als jouw Kettler hometrainer naar Duitsland moet worden opgestuurd voor service of dat je drie weken moet wachten op je onderdeeltje uit Frankrijk. Dan betaal ik nu liever een paar stuivers meer.

Bestaat er een lijst waar alle Officiele Kettler Dealers op staan? hoe moet ik er nou achter komen of ik bij een echte of een nepdealer van Kettler koop.

Gesloten