LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door JvandeW »

crazyme schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto van de barst. Is het mogelijk om die te plaatsen ?
Die kun je heel gemakkelijk op de Facebook van 4Launch vinden. Staat bovenaan de berichten van bezoekers.

Lijkt mij een probleem met de flat cable tussen de Timing Controller en het LCD-paneel. Een gebroken LCD door gebruiker heeft vaak een heel ander patroon.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

ik krijg net een update van ze per mail en er zit een onwaarheid in:
------------------

Wij berichten u na de eerder correspondentie die u met ons heeft gehad aangaande uw LG monitor. Wij hebben uw case nogmaals bekeken. Wij zien in deze dat er een breuk in het scherm is. U heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd. Een dergelijke barst zal niet zondermeer ontstaan en was niet als zodanig aanwezig bij het aanleveren volgens uw eigen zeggen. Hierbij is de schade meer dan twee weken na levering bij ons gemeld. Om deze reden is de schade aan uw scherm aangemerkt als zijnde gebruikersschade. Bij dergelijke schade is het niet mogelijk een dergelijk defect kosteloos te behandelen onder garantie. U heeft aangegeven dat LG aan heeft gegeven dat het waarschijnlijk vervangen kan worden. De email die wij zien terugkomen via verschillende kanalen is hier niet direct bewijs van. Het komt helaas vaker voor dat fabrikanten dergelijke dingen aangeven en klanten maar doorverwijzen en niet als zodanig handelen. Graag zouden wij dan ook indien mogelijk willen vragen ons eventuele verdere correspondentie of case nummer door te sturen.

Het blijft in deze de mening van 4Launch dat het defect is ontstaan door gebruikersschade. Wij zullen echter een coulance verzoek bij LG indienen voor het repareren van uw scherm. Indien deze geaccepteerd wordt zal het scherm kosteloos gerepareerd worden. Wij zullen u nog informeren zodra wij reactie hebben van LG betreffende uw case.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

----------------

Ik zag een streepje, ging het controleren met een microvezeldoekje en zag toen bij een zachte aanraking dat het een scheur was. Zo'n scheur trekt door naar de onderkant. Bij zo'n scherm zie je zo'n scheur verder ontwikkelen. Het veranderde zelfs van kleur terwijl ik met LG aan de telefoon was. Die gaven aan dat ik mijn scherm beter uit kon zetten en ze gaven toe dat er een productiefout kan zijn geweest die door gebruik/hitte zich verder ontwikkelt. Als ik het scherm niet had gecontroleerd met een doekje en opgestuurd had naar 4Launch, dan was de beweging van het scherm in de doos plaatsen waarschijnlijk al voldoende voor het verder ontwikkelen van die scheur. Het fetit dat er 2 weken niets zichtbaar kapot was is dan de reden om mij de schuld te geven. Mijn grote fout is geweest dat ik niet continu met een body-cam thuis zit. Zodra je een vlekje op je scherm ziet, camera erbij, 4K opname, getuigen zoeken, kranten bellen enz. Je mag je scherm toch wel met een microvezeldoekje afnemen? Wat je zou moeten doen bij het aanschaffen van een monitor is het volgende. Je koopt het, pakt het uit en je gaat het scherm overal zachtjes aanraken. Net zoals je dat doet als er een vlekje op zit (LG begreep trouwens wel wat ik hiermee bedoelde). Als er dan een bestaande scheur in zit die zich verder ontwikkelt, dan bel je op en je zegt "scheur!!". Je moet ook verder helemaal niets zeggen. NIETS! Ze gaan namelijk heel hard op zoek naar woorden die ze kunnen gebruiken om jou de schuld te geven en schromen er niet voor om je woorden daarbij te verdraaien. Ik heb ze net gebeld en men wilde wel weer een notitie maken. Ze vroegen mij op de mail te antwoorden, maar waren niet bereid de persoon die mij 2 min daarvoor een mailtje had gestuurd met mij te laten praten.

Ze beweren nu dus dat ik een of andere idioot ben die bij het schoonmaken van het scherm (splinternieuw, had daarvoor niet eens een reden om het scherm aan te raken) zo hard is gaan drukken op het scherm dat de scheur is ontstaan. Op de foto zie je rechtsboven een zwart vlekje. Dat is waar ik een streep zag. Ik ben ervan overtuigd dat als een echte expert dit zou onderzoeken, er naar boven zal komen dat dit niet door druk van buitenaf is onstaan. Er is ook ook geen bewijs geleverd dat ik dit heb gedaan. Er is namelijk geen schade aan het buitenste paneel of de frame. Ze beweren gewoon simpelweg dat ik heb gezegd dat ik de scheur zelf heb veroorzaakt. Dit is echt niet te geloven.
Laatst gewijzigd door Pyhat op 17 jul 2017 20:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Verwijderd

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Tijd om naar het Juridisch Loket te gaan en dit verhaal naar buiten te brengen via de facebook- en twitterpagina van 4Launch. Stuur ook die aangetekende brief met opzegging van de overeenkomst. Zij zullen met bewijzen moeten komen dat u het gedaan heeft. Maak ook een profiel aan op tweakers.net , daar zijn zulke webshops meestal ook wel gevoelig voor.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Er zijn vrienden die reageren met dat de coulanceregeling in ieder geval positief is. Zo van, hopelijk komt daar iets uit en gelijk hebben is niet atlijd gelijk krijgen. Het gaat bij mij nu ook om het principe. ik heb het scherm niet kapot gemaakt, Ik heb nooit gezegd dat ik het kapot heb gemaakt en kan dit bewijzen. Het is ook niet aannemelijk dat iemand dat zou doen. Iedereen weet dat bewust iets kapot maken betekent dat de schade niet onder de garantie valt. Wie gaat dat nou zeggen en dan hopen dat het toch als uitzondering onder de garantie valt? Er is tenslotte geen bewijs geleverd waaruit blijkt dat ik het kapot heb gemaakt.

Ik neem aan dat jullie je kunnen voorsellen dat ik het niet meer vertrouw wat deze zaak betreft. Dat als mijn werkende monitor straks kapot gaat ik weer met 4Launch te maken krijg. Hoe denken jullie dat 4Launch dan met mijn klacht zal omgaan? Ze geloven me nu niet, hoe groot is de kans dat ze me in de toekomst wel zullen gaan geloven? Ik ben super blij met al jullie reacties en denk dat ik vanaf nu een actief lid ga zijn op dit forum. Ik besef nu hoe krachtig dit is. Ben heel erg benieuwd wat jullie zouden doen. Zouden jullie gaan hopen dat het goed komt of zouden jullie er alles aan doen om nooit meer iets met zo'n bedrijf te maken te hebben omdat de manier waarop ze met je zijn omgaan niet door de beugel kan? Ik heb daarnaast nu ook enorme twijfels over LG schermen. Ik kan jullie ook garanderen dat er best wat mensen zijn die nu door mijn ervaring niet meer van plan zijn om een LG scherm te kopen. Dat is wellicht het enige positieve, dat ik anderen heb kunnen waarschuwen door mijn ervaring te delen. Er zijn ook vast veel mensen die heel erg tevreden zijn met LG producten, maar dit was mijn eerste ervaring en dan ga je je mening wel behoorlijk bijstellen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat het probleem niet zozeer bij LG ligt maar eerder bij de starre houding van 4launch.

Verwijderd

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Pyhat schreef:Er zijn vrienden die reageren met dat de coulanceregeling in ieder geval positief is. Zo van, hopelijk komt daar iets uit en gelijk hebben is niet atlijd gelijk krijgen. Het gaat bij mij nu ook om het principe. ik heb het scherm niet kapot gemaakt, Ik heb nooit gezegd dat ik het kapot heb gemaakt en kan dit bewijzen. Het is ook niet aannemelijk dat iemand dat zou doen. Iedereen weet dat bewust iets kapot maken betekent dat de schade niet onder de garantie valt. Wie gaat dat nou zeggen en dan hopen dat het toch als uitzondering onder de garantie valt? Er is tenslotte geen bewijs geleverd waaruit blijkt dat ik het kapot heb gemaakt.

Ik neem aan dat jullie je kunnen voorsellen dat ik het niet meer vertrouw wat deze zaak betreft. Dat als mijn werkende monitor straks kapot gaat ik weer met 4Launch te maken krijg. Hoe denken jullie dat 4Launch dan met mijn klacht zal omgaan? Ze geloven me nu niet, hoe groot is de kans dat ze me in de toekomst wel zullen gaan geloven? Ik ben super blij met al jullie reacties en denk dat ik vanaf nu een actief lid ga zijn op dit forum. Ik besef nu hoe krachtig dit is. Ben heel erg benieuwd wat jullie zouden doen. Zouden jullie gaan hopen dat het goed komt of zouden jullie er alles aan doen om nooit meer iets met zo'n bedrijf te maken te hebben omdat de manier waarop ze met je zijn omgaan niet door de beugel kan? Ik heb daarnaast nu ook enorme twijfels over LG schermen. Ik kan jullie ook garanderen dat er best wat mensen zijn die nu door mijn ervaring niet meer van plan zijn om een LG scherm te kopen. Dat is wellicht het enige positieve, dat ik anderen heb kunnen waarschuwen door mijn ervaring te delen. Er zijn ook vast veel mensen die heel erg tevreden zijn met LG producten, maar dit was mijn eerste ervaring en dan ga je je mening wel behoorlijk bijstellen.
Er is niks mis met LG. Van elk merk kan iets zomaar ineens kapot gaan. Wat wel mis is, is de houding van 4Launch. Zij zouden u als verkopende partij schadeloos moeten stellen door of uw geld terug te geven, of u een nieuw apparaat aan te bieden. Dit laten ze na. Dus ik zou de mensen waarschuwen om niks bij 4Launch te kopen.

alfatrion
Berichten: 22220
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pyhat schreef:1. Ik zie graag het bewijs voor de volgende bewering: “U heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd” .

2. Het is niet aannemelijk dat iemand zelf iets kapot maakt en dan ook nog eens de verwachting heeft dat de schade onder een garantie valt. Ik verzoek jullie hierbij om te onderbouwen waarom jullie denken dat het aannemelijk is dat ik zoiets zou doen.

3. Dat schade na 2 weken bij jullie gemeld is is geen argument voor het vaststellen dat het nu zou gaan om gebruikersschade. Hierbij verzoek ik jullie aan te geven welke relatie er bestaat tussen deze factoren en hoe jullie dat in mijn geval hebben toegepast.

4. De bewering dat een dergelijke barst niet zondermeer zal ontstaan is nergens op gebaseerd. Hierbij verzoek ik jullie om dit te onderbouwen. Ik verwacht dat deze onderbouwing naast een goede beschrijving ook technisch inhoudelijk van aard zal zijn zodat ik het kan voorleggen aan een onafhankelijke expert.
Dit is een bekende valkuil. De ene partij stelt iets, waarop de andere partij roept "bewijs maar". De andere partij verliest voor de rechtbank, omdat hij de stelling nooit heeft betwist. Wat je moet doen is aangeven waarom jij meent dat het anders zit. Geef gerust aan dat een bast spontaan kan ontstaan als het scherm te strak is gemonteerd en dat over dit fenomeen het een en ander op tweakers.net is geschreven. Je vraagt te veel van de ander en zet te weinig je eigen standpunt uiteen.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Mijn mail:

1. Ik zie graag het bewijs voor de volgende bewering: “U heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd” .

2. Het is niet aannemelijk dat iemand zelf iets kapot maakt en dan ook nog eens de verwachting heeft dat de schade onder een garantie valt. Ik verzoek jullie hierbij om te onderbouwen waarom jullie denken dat het aannemelijk is dat ik zoiets zou doen.

3. Dat schade na 2 weken bij jullie gemeld is is geen argument voor het vaststellen dat het nu zou gaan om gebruikersschade. Hierbij verzoek ik jullie aan te geven welke relatie er bestaat tussen deze factoren en hoe jullie dat in mijn geval hebben toegepast.

4. De bewering dat een dergelijke barst niet zondermeer zal ontstaan is nergens op gebaseerd. Hierbij verzoek ik jullie om dit te onderbouwen. Ik verwacht dat deze onderbouwing naast een goede beschrijving ook technisch inhoudelijk van aard zal zijn zodat ik het kan voorleggen aan een onafhankelijke expert.

5. Jullie zeggen dat dergelijke schade niet kosteloos te behandelen is onder de garantie, maar het betreft hier geen gebruikersschade en daarom is deze conclusie niet juist. Op de volgende pagina (https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn) geeft de consumentbond duidelijk aan dat het bewijslast bij jullie ligt als verkopende partij. Ik heb geen bewijslast gezien waaruit blijkt dat ik het product verkeerd heb gebruikt. Hierbij verzoek ik jullie om het bewijslast alsnog met mij te delen en de wetgeving hieromtrent te respecteren.

6. De fabrikant heeft aangegeven dat het onwaarschijnlijk is dat ik deze schade heb veroorzaakt en dat leggen jullie nu voor het gemak naast jullie neer. Hierbij verzoek ik jullie duidelijk te onderbouwen waarom de mening van de fabrikant en reparateur van deze monitoren er volgens jullie in dit specifieke geval niet toe doet.

7. Jullie zeggen dat het vaker voorkomt dat fabrikanten dingen zeggen en daar niet naar handelen. Ik zie graag voorbeelden tegemoet of links naar bronnen die ik kan raadplegen zodat ik dit kan controleren.

8. Jullie zeggen in onderstaande email niets over de staat van de behuizing en de buitenste laag van de display (deel wat je kan aanraken). Hierbij verzoek ik jullie om te onderbouwen waarom jullie er voor hebben gekozen om deze uiterst belangrijke factoren niet mee te nemen in het onderzoek en waarom jullie ervoor hebben gekozen om deze factoren niet te benoemen in jullie onderstaande email.

Hierbij wil ik aangeven dat ik het niet eens ben met jullie conclusie en dat ik daarom niet akkoord ga met deze poging om de garantie op mijn monitor te ondermijnen.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Hieronder reactie wat ik heb gekregen. Ik heb nooit gezegd dat ik het kapot heb gemaakt. In screenshot kan je zien hoe ze de RMA hebben verwerkt. Daar staat toch echt "vanaf het begin". Volgens mij is het niet zo raar dat als een bedrijf mij ergens van beschuldigt, dat ik dan mag verwachten dat zij dat kunnen bewijzen. Er is verder nog steeds geen bewijs geleverd voor het feit dat ik verkeerd met het product zou zijn omgegaan. Iedereen zegt hier toch dat zij wat te bewijzen hebben omdat dit binnen 6 maanden is gemeld? Als jullie links hebben naar bronnen op tweakers.net of wat dan ook, willen jullie dat dan hier delen? Bij punt 3 hieronder beweren ze trouwens dat schade per definitie altijd zichtbaar is.

--
1. In deze had u aangegeven dat het defect als zodanig was doorgescheurd na het schoonmaken. Dit is door u aangegeven bij onze klantenservice. Het lijkt in deze dan ook onzinnig om hier bewijs van te leveren indien u afstand van deze afspraak doet.

2. Deze argumentatie baseert u op het inschatten van uw eigen morele waarden, gezien wij geen uitspraak kunnen doen over uw persoon nemen wij dit dan ook niet mee in verder overweging. Ze speculeren over een externe druk, maar kunnen het niet bewijzen.

3. Wanneer er sprake is van schade vanuit de levering, dan zouden deze als zodanig aanwezig moeten zijn bij uitlevering. Het feit dat u het defect twee weken later heeft gemeld geeft aan dat het schade niet als zodanig aanwezig is. Zoals u wellicht kunt begrijpen handteren wij voor dergelijke schade meldingen een termijn van 48 uur, zodat het als zodanig aannemelijk is dat de schade aanwezig was bij uitlevering.

4. Fracturen in een scherm ontstaan niet zondermeer. Dit zal ten gevolge van druk ontstaan. Gezien een scherm stationair is zal dit door externe druk zijn ontstaan.

5. Wij hebben eerdere argumenten aangedragen waarom wij het vooralsnog als een gebruikersschade case zien en om deze reden is het behandelen van garantie dan ook niet van toepassing

6. U heeft in deze een screenshot van een mail laten zien zonder verdere gegevens van eerder correspondentie te verstrekken. De formulering van LG geeft geen definitieve bevestiging dat het als zodanig een defect dat eerder aanwezig is. Hierbij hebben wij geen kennis wat als zodanig is aangegeven waardoor LG een dergelijke uitspraak heeft gemaakt. Om deze reden hebben wij dan ook enige vorm van referentie gevraagd zodat wij dit als zodanig kunnen verifiëren en dit ook makkelijker bij LG zouden kunnen beleggen voor garantie.

7. Zoals hierboven aangegeven zien wij graag enige vorm van referentie, zodat wij de claim van LG kunnen verifiëren. Voorzichtige formulering en hierop afwijzing van dergelijke cases wanneer er vooralsnog door de fabrikant zelf geconcludeerd is dat er sprake is van gebruikersschade zijn niet uitzonderlijk. Het gaat ons in deze te ver om hier expliciete voorbeelden van te zoeken.

8. Zoals u ook heeft constateren staat het scherm niet in direct contact met de omranding, echter zit de toplaag van het scherm via een interne rubberen omlijsting aan de rest van de monitor vast. Hierbij is er verschil in rigiditeit en rekbaarheid van de toplaag van de monitor ten opzichte van de tft laag daaronder. Dit houdt in dat door druk uit te oefenen de toplaag niet hoeft te beschadigen echter de onderste laag wel kan breken zoals in deze in uw geval te constateren is.
Bijlagen
bewijs aanmelding rma2.png
bewijs aanmelding rma2.png (61.61 KiB) 538 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Pyhat op 19 jul 2017 04:57, 3 keer totaal gewijzigd.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Ben nu wel benieuwd. Welke argumenten zijn dan best steekhoudend? Allemaal?

Ik heb direct foto's gedeeld, meerdere keren telefonisch en via facebook berichten uiterst gedetailleerd beschreven hoe de ontdekking is verlopen, maar ze blijven iets beweren dat niet klopt. Namelijk dat ik zou hebben gezegd dat ik het heb kapot gemaakt. Dat is te absurd voor woorden en daarom lijkt het me logisch dat ik dan vraag hoe ze daarbij komen. Helemaal nu de bewering indruist tegen de samenvatting in de RMA melding, geschreven door een 4Launch medewerker die ik wel telefonisch te spreken krijg. Ik zou nu namelijk met de persoon die dit blijkbaar later heeft bedacht willen spreken, maar hij en zijn afdeling zijn alleen via email te bereiken en de andere medewerkers kunnen alleen notities achterlaten die hij en zijn afdeling voor het gemak sporadisch lezen. Je weet trouwens dat er iets niet klopt als ze aangeven dat je bij "customer support" moet zijn en dat zij in tegenstelling tot de "klantenservice" niet telefonisch te bereiken zijn.

Ik heb verder mijn gesprek met LG uitgebreid met ze telefonisch besproken, maar die notities zijn dus net zo vluchtig als de garanties op de producten. Ze hebben op dezelfde dag als de melding de naam van de LG medewerker gekregen en kunnen met hem bellen. Dat is mij ook twee keer gelukt, zo moeilijk is dat dus niet. Ze reageren tenlslotte op mijn review op facebook met onwaarheden en verzoeken mij dan via email daar vragen over te stellen. Niemand zou het beperken tot een reactie per email als een bedrijf ze op basis van niets op Facebook ergens van gaat lopen beschuldigen.

Bedrijven mogen niet zomaar je garantie ondermijnen en dat is wel wat ze hier proberen te doen en ze denken zelfs dat ze er al mee zijn weggekomen. Het bewijs dat ze dit vaker doen kan je hieronder vinden. Was het nu ook maar een sapcentrifuge, dan had ik waarschijnlijk niet eens een review geschreven, laat staan hier om hulp gevraagd. Ze hebben in ieder geval contact opgenomen met LG en als het goed is krijg ik binnen een paar dagen te horen of zoveel geld na 2 weken volgens 4Launch is verdampt door "met een microvezeldoekje zachtjes het scherm te vegen".
Een slechte 'after sales' service. Ik heb een behoorlijke nasmaak overgehouden van een sapcetrifuge die ik bij 4Launch had gekocht.
Binnen een maand begon deze uit elkaar te vallen. Slechte kwaliteit en constructie zou ik zeggen. Gemaild met 4Launch, foto's gestuurd. Ik mocht het product terug sturen. Vervolgens begon de communicatie weg te vallen en bij navraag op chat te horen gekregen dat het als gebruiksschade werd gezien en de losse onderdelen veel duurder dan het apparaat zullen zijn. Daarna geen reactie op mails over waarom zoiets bij een normal gebruik zomaar stuk kan gaan enz.
Laatst gewijzigd door Pyhat op 19 jul 2017 07:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Je had ook naast het opsommen van wat cijfers inhoudelijke argumenten kunnen geven. Feit dat je 1 op het lijstje zet zegt eigenlijk wel genoeg, maar je ziet zelfs de relevantie van het voorbeeld niet.

Verwijderd

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Dan wordt het nu tijd voor stap 4: een klacht indienen bij de geschillencommissie:

"Wat kun je het beste doen?

- Als het product binnen de garantie stuk gaat, bekijk dan eerst welke garantie wordt gegeven en welke garantievoorwaarden gelden.
- Probeer er eerst mondeling uit te komen met de verkoper.
- Kom je er in de winkel niet uit, stuur dan een (aangetekende) brief of e-mail naar de verkoper. Leg het probleem duidelijk en chronologisch uit en vraag om een reactie binnen 2 weken. Hieronder staan een aantal voorbeeldbrieven die je kunt gebruiken. Bewaar zelf altijd een kopie van de definitieve brief of e-mail!
- Reageert de verkoper niet of niet naar tevredenheid op jouw brief of e-mail dan kun je, als de verkoper is aangesloten bij een geschillencommissie, je klacht voorleggen bij de betreffende geschillencommissie. Je kunt pas naar de geschillencommissie nadat je schriftelijk bij de verkoper hebt geklaagd.
- Als de verkoper niet is aangesloten bij een geschillencommissie en je hebt een rechtsbijstandsverzekering dan kun je die inschakelen. Heb je die niet, dan kun je contact opnemen met de Consumentenbond. Als lid krijg je bij ons persoonlijk juridisch advies 070 - 445 45 45.
- Als de verkoper je niet wil helpen omdat de garantie is verlopen, kun je hem wel nog aanspreken omdat het product ondeugdelijk is. Lees meer informatie over je rechten na 6 maanden of na de fabrieksgarantie."

https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/

alfatrion
Berichten: 22220
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pyhat schreef:1. In deze had u aangegeven dat het defect als zodanig was doorgescheurd na het schoonmaken. Dit is door u aangegeven bij onze klantenservice. Het lijkt in deze dan ook onzinnig om hier bewijs van te leveren indien u afstand van deze afspraak doet.
Over welke afspraak hebben ze het?
Pyhat schreef:2. Deze argumentatie baseert u op het inschatten van uw eigen morele waarden, gezien wij geen uitspraak kunnen doen over uw persoon nemen wij dit dan ook niet mee in verder overweging. Ze speculeren over een externe druk, maar kunnen het niet bewijzen.
Daar heeft 4Launce gelijk in.
Pyhat schreef:3. Wanneer er sprake is van schade vanuit de levering, dan zouden deze als zodanig aanwezig moeten zijn bij uitlevering. Het feit dat u het defect twee weken later heeft gemeld geeft aan dat het schade niet als zodanig aanwezig is. Zoals u wellicht kunt begrijpen handteren wij voor dergelijke schade meldingen een termijn van 48 uur, zodat het als zodanig aannemelijk is dat de schade aanwezig was bij uitlevering.
Dat argument is niet steekhoudend. Consumenten hebben geen onderzoeksplicht en zelfs als de consument een gebrek direct na ontvangst heeft ontdekt, dan nog heeft hij tenminste twee maanden om dat te melden (art. 7:23 lid 1 derde volzin BW).
Pyhat schreef:4. Fracturen in een scherm ontstaan niet zondermeer. Dit zal ten gevolge van druk ontstaan. Gezien een scherm stationair is zal dit door externe druk zijn ontstaan.
Dit is een onjuiste conclusie. De druk kan afkomstig zijn van de montage en kan weken later tot een scheur leiden.
Pyhat schreef:6. U heeft in deze een screenshot van een mail laten zien zonder verdere gegevens van eerder correspondentie te verstrekken. De formulering van LG geeft geen definitieve bevestiging dat het als zodanig een defect dat eerder aanwezig is. Hierbij hebben wij geen kennis wat als zodanig is aangegeven waardoor LG een dergelijke uitspraak heeft gemaakt. Om deze reden hebben wij dan ook enige vorm van referentie gevraagd zodat wij dit als zodanig kunnen verifiëren en dit ook makkelijker bij LG zouden kunnen beleggen voor garantie.
Geef die!
Pyhat schreef:8. Zoals u ook heeft constateren staat het scherm niet in direct contact met de omranding, echter zit de toplaag van het scherm via een interne rubberen omlijsting aan de rest van de monitor vast. Hierbij is er verschil in rigiditeit en rekbaarheid van de toplaag van de monitor ten opzichte van de tft laag daaronder. Dit houdt in dat door druk uit te oefenen de toplaag niet hoeft te beschadigen echter de onderste laag wel kan breken zoals in deze in uw geval te constateren is.
Dit kan ik even niet op waarde schatten. Zou je ook een op het tweakers.net forum je casus kunnen voorleggen en dan met name op het gebied van de technische beoordeling?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 19 jul 2017 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Ze gebruiken het woord "afspraak", maar volgens mij bedoelen ze het woord "uitspraak". In de eerste mail zeggen ze:
Wij zien in deze dat er een breuk in het scherm is. U heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd
Dat is dus niet waar. Ik vraag waar dat op gebaseerd is en krijg dan een antwoord waarin ze het niet eens meer hebben over het ontstaan van de schade, maar alleen over het "doorscheuren". Het gaat hier heel specifiek om het ontstaan van de schade. Als je het hebt over garantie, dan is dat cruciaal. Het feit dat ik vraag om een onderbouwing ziet iemand daar nu blijkbaar als "het afstand nemen van een uitspraak" terwijl ik nooit zo'n uitspraak heb gedaan. Die jongen is echt de weg kwijt en de RMA samenvatting toont aan dat hij bewust een verkeerde afslag heeft genomen.

Ik zal de mail van LG doorsturen. In de screenshot is alles te zien en ze hebben eerder telefonisch aangegeven dat de screenshot voldoende was. Voor de rest heb ik alleen telefonisch met LG gesproken.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Update: Ik heb niets meer van ze gehoord en ze reageren ook niet op mijn email.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

JohnTheBassist schreef:een klacht indienen bij de geschillencommissie:
Het is op de vorige pagina al eens benoemd. Succes.

https://www.degeschillencommissie.nl/co ... /4launchnl

Verwijderd

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Nijogeth schreef: Ik ken het topic wel, heeft alleen niets met je reactie op de post van Atlas te maken. Die geeft aan te hopen dat hem dit niet overkomt met zijn bestelde monitor. Jij reageert hier op met 'het probleem zit meer bij 4launch'. Tussen de regels door insinueer jij dat dit ergens anders niet kan gebeuren.
Het nieuwe LG-beeldscherm van TS ging kapot binnen 2 weken en hoe de verkopende partij daarmee omgaat is ronduit schandalig. Toch lijkt TS te denken dat het aan LG ligt, terwijl LG in principe prima beeldschermen maakt. Hoewel ik de onzekerheid van TS snap, ligt het probleem in deze casus bij hoe 4Launch hier met deze situatie om gaat en niet aan LG.

Nijogeth
Berichten: 11096
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij TS ja. Maar Atlas heeft nog niets gekregen, dus om dan bij voorbaat te concluderen dat het bij hem alleen fout gaat als ie iets bij 4launch besteld, vind ik voorbarig.

Radar
Site Admin
Berichten: 5531
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: 4Launch: LG-monitor van 600 euro gaat na 2 weken stuk

Ongelezen bericht door Pyhat »

Door bijdragen die verwijderd zijn mis ik nu context. :(

Heb trouwens zojuist LG gebeld en wat blijkt? Ze hebben nooit contact opgenomen met LG en ze hebben niets naar LG opgestuurd. Dit terwijl ze op 15 Juli schreven:
Wij zullen echter een coulance verzoek bij LG indienen voor het repareren van uw scherm. Indien deze geaccepteerd wordt zal het scherm kosteloos gerepareerd worden. Wij zullen u nog informeren zodra wij reactie hebben van LG betreffende uw case.".
4Launch bellen heeft geen zin omdat "customer support" niet telefonisch is te bereiken, mail van mij op 26 Juli krijgt geen reactie en op Facebook negeren ze me nu ook.

RMA (dat kan je checken op de website van 4L) geeft aan dat laatste wijziging op 17 Juli was.

Nog even over LG. Ik begrijp dat LG steeds naar 4Launch wijst en dat de garantie (helaas) per se via de winkel moet verlopen, maar:

- je hebt een sterk vermoeden dat de schade niet door de klant is veroorzaakt
- de schade was niet zichtbaar de eerste 2 weken en daarom ook niet bij aflevering in de winkel

Laat je de consument dan echt in de steek? Is er dan echt niets wat je kan doen? Het is denk ik te gemakkelijk om in alle gevallen "het is nou eenmaal zo geregeld" te gaan roepen. Als ik LG was zou ik de monitor z.s.m. opgestuurd willen krijgen zodat ik het kan onderzoeken. Dat benoemde ik net ook tijdens het gesprek en ik krijg dan een "ja, sorry meneer, maar we bellen geen winkels op" als reactie. Hoezo niet? Wat is dat toch met afdelingen die niet telefonisch te bereiken zijn en bedrijven die niet elkaar kunnen bellen? Begrijp dat er distributie partijen tussen 4L en LG inzitten, maar door zo'n extra schakel zal je toch echt juist meer je best moeten doen om iemand aan je merk te binden.

Ik heb ze trouwens via Facbeook geconfronteerd met een screenshot van de RMA afhandeling. Daar reageerden ze met:
indien wij een RMA aanmaken voor de klant dan gebruiken wij daarvoor ook het verhaal van de klant.
Klein stukje daarboven in hetzelfde gesprek stond:
u hierbij zelf heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd

Gesloten