Mijn mail:
1. Ik zie graag het bewijs voor de volgende bewering: “U heeft aangegeven dat dit na het schoonmaken van het scherm is gebeurd” .
2. Het is niet aannemelijk dat iemand zelf iets kapot maakt en dan ook nog eens de verwachting heeft dat de schade onder een garantie valt. Ik verzoek jullie hierbij om te onderbouwen waarom jullie denken dat het aannemelijk is dat ik zoiets zou doen.
3. Dat schade na 2 weken bij jullie gemeld is is geen argument voor het vaststellen dat het nu zou gaan om gebruikersschade. Hierbij verzoek ik jullie aan te geven welke relatie er bestaat tussen deze factoren en hoe jullie dat in mijn geval hebben toegepast.
4. De bewering dat een dergelijke barst niet zondermeer zal ontstaan is nergens op gebaseerd. Hierbij verzoek ik jullie om dit te onderbouwen. Ik verwacht dat deze onderbouwing naast een goede beschrijving ook technisch inhoudelijk van aard zal zijn zodat ik het kan voorleggen aan een onafhankelijke expert.
5. Jullie zeggen dat dergelijke schade niet kosteloos te behandelen is onder de garantie, maar het betreft hier geen gebruikersschade en daarom is deze conclusie niet juist. Op de volgende pagina (
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... tietermijn) geeft de consumentbond duidelijk aan dat het bewijslast bij jullie ligt als verkopende partij. Ik heb geen bewijslast gezien waaruit blijkt dat ik het product verkeerd heb gebruikt. Hierbij verzoek ik jullie om het bewijslast alsnog met mij te delen en de wetgeving hieromtrent te respecteren.
6. De fabrikant heeft aangegeven dat het onwaarschijnlijk is dat ik deze schade heb veroorzaakt en dat leggen jullie nu voor het gemak naast jullie neer. Hierbij verzoek ik jullie duidelijk te onderbouwen waarom de mening van de fabrikant en reparateur van deze monitoren er volgens jullie in dit specifieke geval niet toe doet.
7. Jullie zeggen dat het vaker voorkomt dat fabrikanten dingen zeggen en daar niet naar handelen. Ik zie graag voorbeelden tegemoet of links naar bronnen die ik kan raadplegen zodat ik dit kan controleren.
8. Jullie zeggen in onderstaande email niets over de staat van de behuizing en de buitenste laag van de display (deel wat je kan aanraken). Hierbij verzoek ik jullie om te onderbouwen waarom jullie er voor hebben gekozen om deze uiterst belangrijke factoren niet mee te nemen in het onderzoek en waarom jullie ervoor hebben gekozen om deze factoren niet te benoemen in jullie onderstaande email.
Hierbij wil ik aangeven dat ik het niet eens ben met jullie conclusie en dat ik daarom niet akkoord ga met deze poging om de garantie op mijn monitor te ondermijnen.