LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 4launch postnl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cycle

4launch postnl

Ongelezen bericht door cycle »

Bij 4launch een notebook besteld, volgende dag op maandag postnl aan de deur was niemand thuis.
Middels barcode aangegeven dat ik hem op het postkantoor ophaal mail terug vanaf dinsdag 16.00 uur op te halen op postkantoor, daar aangekomen niets.
Nu week verder nog geen notebook naar nu blijkt zoek bij postnl.
Ik heb hem bij 4launch besteld en betaald zij moeten in mijn ogen dus een oplossing zoeken.
ik heb al aangegeven dat ik bereid ben naar hun zaak te komen, uur rijden om een nieuwe op te komen halen en dat 4launch zelf maar achter de zoek geraakte aan moet en dit met postnl moet regelen.
Maar nee, blijkbaar moet ik net zolang wachten tot de notebook boven water is en ik nog niets voor mijn reeds betaalde geld heb.

Wat kan ik doen?

berndv

Re: 4launch postnl

Ongelezen bericht door berndv »

cycle schreef: Ik heb hem bij 4launch besteld en betaald zij moeten in mijn ogen dus een oplossing zoeken.
Niet alleen in jouw ogen, maar ook in de ogen van de wet.

Helaas kiezen ze er voor om eerst bij postnl een onderzoek te doen en niet direct nogmaals een levering(of zelf afhalen), wat niet de meest klantvriendelijkste manier is, zij hebben maximaal een periode van 30 dagen tot levering, hoewel ik wel vind dat u hier onnodig de dupe van wordt.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

cycle schreef:Bij 4launch een notebook besteld, volgende dag op maandag postnl aan de deur was niemand thuis.
Middels barcode aangegeven dat ik hem op het postkantoor ophaal mail terug vanaf dinsdag 16.00 uur op te halen op postkantoor, daar aangekomen niets.
Nu week verder nog geen notebook naar nu blijkt zoek bij postnl.
Ik heb hem bij 4launch besteld en betaald zij moeten in mijn ogen dus een oplossing zoeken.
ik heb al aangegeven dat ik bereid ben naar hun zaak te komen, uur rijden om een nieuwe op te komen halen en dat 4launch zelf maar achter de zoek geraakte aan moet en dit met postnl moet regelen.
Maar nee, blijkbaar moet ik net zolang wachten tot de notebook boven water is en ik nog niets voor mijn reeds betaalde geld heb.

Wat kan ik doen?
Nog even afwachten. 4Launch zal een onderzoek bij PostNL hebben ingesteld naar uw notebook. 4Launch wil zich er natuurlijk ervan verzekeren dat u daadwerkelijk geen notebook ontvangen heeft, ter voorkoming van evt. fraude.
Zo'n onderzoek zal ongeveer 10 werkdagen in beslag nemen, ik verwacht dat u snel daarna een antwoord van 4Launch krijgt over de volgende stappen die men gaat nemen.

cycle

4launch heeft inderdaad onderzoek bij postnl laten instellen.
Maar goed ik heb hem betaald en niks gekregen als 4launch klantvriendelijk is kunnen ze zeggen kom er 1 in de zaak op halen en wikkelen het verder met postnl af.
Helaas blijkbaar steekt de wereld zo niet meer in elkaar en staat de consument niet voorop!!

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

cycle schreef:4launch heeft inderdaad onderzoek bij postnl laten instellen.
Maar goed ik heb hem betaald en niks gekregen als 4launch klantvriendelijk is kunnen ze zeggen kom er 1 in de zaak op halen en wikkelen het verder met postnl af.
Helaas blijkbaar steekt de wereld zo niet meer in elkaar en staat de consument niet voorop!!
U bent wellicht te goeder trouw, echter een bepaalde groep consumenten niet. Daarom willen ze er zeker van zijn dat u de notebook niet ontvangen heeft.
Stel uit het onderzoek zou blijken dat u toch een notebook ontvangen zou hebben, en u heeft alvast een nieuwe ontvangen, hoe krijgt de winkelier zijn eigendom dan terug?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

riddert schreef:
cycle schreef:4launch heeft inderdaad onderzoek bij postnl laten instellen.
U bent wellicht te goeder trouw, echter een bepaalde groep consumenten niet. Daarom willen ze er zeker van zijn dat u de notebook niet ontvangen heeft.
Stel uit het onderzoek zou blijken dat u toch een notebook ontvangen zou hebben, en u heeft alvast een nieuwe ontvangen, hoe krijgt de winkelier zijn eigendom dan terug?
Dit dus, er zitten 2 kanten aan dit verhaal natuurlijk. Sommige winkels zijn boeven, maar sommige consumenten evenzogoed..

cycle

Had ik dus beter mischien 4launch geen onderzoek kunnen laten instellen en postnl afwachten?

cycle

trouwens als ik inlog met bar code bij postnl geeft deze aan pakket bevind zich in het sorteercentrum zo moeilijk kan het toch niet zijn dan.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

cycle schreef:trouwens als ik inlog met bar code bij postnl geeft deze aan pakket bevind zich in het sorteercentrum zo moeilijk kan het toch niet zijn dan.
Dat is de standaard formule die ze aangeven. Gewoonlijk is het pakket hierna niet meer te traceren. De verzender mag dan gaan bewijzen dat het verzonden is. Ik voorzie (alweer) een gebed zonder eind. Hoop dat dit pessimistisch is....gezien alle klachten over PostNl.

cycle

wat bedoel met gebed zonder eind, ik neem aan dat 4launch er dan toch voor gaat zorgen dat ik er alsnog 1 krijg heb immers al betaald

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

cycle schreef:wat bedoel met gebed zonder eind, ik neem aan dat 4launch er dan toch voor gaat zorgen dat ik er alsnog 1 krijg heb immers al betaald
Dat bedoel ik met "gebed zonder eind"; nog nooit klachten gelezen van verzenders versa PostNl? Of "wel verzonden, niet ontvangen"? Vragen c.q. klachten over niet ontvangen post/pakketten staan er vol mee op fora. Hoop dat u positieve uitzondering blijkt te zijn.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

sjohie schreef:
riddert schreef:
Dit dus, er zitten 2 kanten aan dit verhaal natuurlijk. Sommige winkels zijn boeven, maar sommige consumenten evenzogoed..
Cijfermatig zullen er meer boeven onder de consumenten zitten dan onder winkeliers....

cycle

Stel nu dat mijn pakket niet gevonden word, wat zijn dan de gang van zaken?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

U hoeft niet dertig dagen te wachten. U kunt een ingebrekestelling versturen. Hierin geeft u aan dat 4launch in gebreke is in de uitvoering van verplichting, omdat jij de bestelde producten niet hebt ontvangen. Je ze tot [14 dagen in de toekomst] de tijd geeft om alsnog deze verplichting uit te voeren. En je ze anders aansprakelijk houd. Als je wilt kun je hierbij ook aangeven dat je de koop op deze datum de koop ontbind. Als alternatief zou je ook kunnen aangegeven dat je elders een dekkingskoop zal sluiten.

Gesloten