LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AAGPRO.NL/Digitalstreet.nl B.V.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rayblo

AAGPRO.NL/Digitalstreet.nl B.V.

Ongelezen bericht door rayblo »

Op 27 nov. heb ik bij bovenstaand bedrijf besteld :

1 x Pioneer TS-1702i 17cm 2-weg Auto Luidsprekerset (€48.00) = €48.00

Gelijk betaald via Ideal met verzendkosten er nog bij een totaal van 54.50

Op 29 nov. wordt het pakket afgeleverd en dan zie ik tot mijn verbazing, dat bij een van de speakers het midden gedeelte stuk is.

Afbeelding

Ik bel gelijk met Digitalstreet, en krijg een zekere Dave aan de lijn die mij adviseert om foto's te maken en deze te mailen aan hun, gelukkig was ik al zo slim geweest om dit zelf te doen. Twee keer bellen erna leert dat de persoon die er overgaat al naar huis is, en eventueel morgen wat van zich laat horen.

Aangezien ik om 1300 uur vandaag nog niets had vernomen heb ik deze mail gestuurd :

Op Uw website staat : Uw opmerkingen worden door onze mensen zorgvuldig onderzocht en u ontvangt binnen 24 uur antwoord
Deze termijn verstrijkt binnen 1,5 uur, en nog steeds heb ik niets van jullie zelf mogen vernemen.

Voorts lees ik op jullie site het volgende:

Transportrisico

Voor het verzenden van onze goederen werken wij met PostNL en UPS (grote artikelen binnen Nederland en verzending naar Belgie). Al onze zendingen worden aangetekend en met waarde aangifte uitgezonden. Dit houdt in dat alle zendingen verzekerd zijn tegen schade, diefstal etc.

De onderstaande procedure wordt in werking gezet wanneer uw pakket beschadigd is, niet is aangekomen of niet meer terug te vinden is via PostNL of UPS.
•u vult het volgend FORMULIER in met daarin uw klacht en het tracknummer van de zending
•u krijgt van ons een bevestiging dat uw klacht ontvangen is en in behandeling genomen is
•wij nemen vervolgens contact op met PostNL of UPS om een schadeprocedure te openen
•zodra wij een bevestiging hebben ontvangen van PostNL of UPS dat de schadeprocedure is afgerond, wordt u voorzien van een nieuwe zending of terugstorting van het aankoopbedrag

Punt 1 heb ik uitgevoerd, punt 2 kreeg ik alleen telefonisch bevestigd.
Punt 3 kan ik me in vinden, maar punt 4 lijkt mij zeer onredelijk aangezien ik als betalende klant een pakket thuis krijg met een defect, dus mocht PostNL hun schuld niet erkennen kan ik dus waarschijnlijk fluiten naar geld en of werkende speakers.

En welke mail krijg ik 15.28 vandaag?

Hartelijk dank voor uw bericht en uiteraard excuseren wij ons voor het veroorzaakt ongemak door TNT post. We hebben contact opgenomen met onze accountmanager bij TNT post zodat deze een schadeclaim kan openen voor de betreffende zending. Gaarne het verzoek hiervoor alles in de originele staat te bewaren. Zodra de schadeclaim opgemaakt wordt, zullen wij uiteraard verder voor een passende oplossing zorgen.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geïnformeerd te hebben, verblijven wij met de meeste hoogachting. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

Met vriendelijke groeten,

Het team van Digitalstreet.nl B.V.

Ik vind het nogal wat dat je PostNL durft op te zadelen met schade, de doos was namelijk knullig ingepakt, en de verpakking bevat de originele plakband aan de zijkant van de verpakking. Voor hetzelfde geld was het item voor verzending al stuk, want zoals ik de verpakking gezien heb, kon deze nooit gecontroleerd zijn door medewerkers van Digitalstreet. Wat betreft de knullige inpak:

Situatie schets:

|--------|
|------- |
|Pakket|
|@@@ |
|@@@ |

de -- staat voor een dun stukje karton en dat twee keer bovenop het pakket met onder het pakket twee rijen luchtkussens???

NU moet ik gaan wachten op PostNL, omdat zij een schadeclaim moeten aanmaken, en dan moet ik wachten op : zullen wij uiteraard verder voor een passende oplossing zorgen En dat is wachten tot ik een ons weeg en ondertussen kunnen gapen naar defecte speakers?

Ik, als klant, heb betaald voor een werkend artikel, nu zit ik met een betaalde defecte artikel, en ben in staat om mijn betaling te annuleren. Ik heb al veel webbestellingen gedaan maar dit slaat echt alles!

Iemand ook deze ervaringen? Of adviezen hoe te handelen?!

newmikey

Re: AAGPRO.NL/Digitalstreet.nl B.V.

Ongelezen bericht door newmikey »

rayblo schreef: Hartelijk dank voor uw bericht en uiteraard excuseren wij ons voor het veroorzaakt ongemak door TNT post. We hebben contact opgenomen met onze accountmanager bij TNT post zodat deze een schadeclaim kan openen voor de betreffende zending. Gaarne het verzoek hiervoor alles in de originele staat te bewaren. Zodra de schadeclaim opgemaakt wordt, zullen wij uiteraard verder voor een passende oplossing zorgen.

Ik vind het nogal wat dat je PostNL durft op te zadelen met schade, de doos was namelijk knullig ingepakt, en de verpakking bevat de originele plakband aan de zijkant van de verpakking.

NU moet ik gaan wachten op PostNL, omdat zij een schadeclaim moeten aanmaken, en dan moet ik wachten op : zullen wij uiteraard verder voor een passende oplossing zorgen En dat is wachten tot ik een ons weeg en ondertussen kunnen gapen naar defecte speakers?

Ik, als klant, heb betaald voor een werkend artikel, nu zit ik met een betaalde defecte artikel, en ben in staat om mijn betaling te annuleren. Ik heb al veel webbestellingen gedaan maar dit slaat echt alles!

Iemand ook deze ervaringen? Of adviezen hoe te handelen?!
Laten we beginnen met het feit dat digitalstreet.nl uitstekend staat aangeschreven, óók voor wat betreft hun aftersales.(http://tweakers.net/shopreview/6310/dig ... nt-nl.html)

Je moet ze wel even in staat stellen de claim neer te leggen, het kan zijn dat de verzekeraar van TNT bewijzen zoals foto's eist.

Ik begrijp dat het op dit moment even uiterst teleurstellend is maar ze leggen op géén manier de schuld bij u, of maken zich er vanaf. Ze zeggen ook niet dat ze de uitkomst van de schadeclaim afwachten, slechts het aanmaken ervan.

Ik denk kortom dat u kunt vertrouwen op een goede oplossing. Als er over een week nog niets bekend is, wordt het penibel maar na 1 dag is het erg vroeg om al te wanhopen. Deze shop zet echt z'n goede naam niet op het spel mag ik verwachten.

rayblo

@newmikey;

Ook op dit forum staan genoeg negatieve zaken omtrent digitalstreet. Maar dat terzijde....

Maar mijn ergernis is gewoon het feit, dat ik als consument afhankelijk ben van wat tussen hun en PostNL moet gebeuren.

Weet je wat pas echt service is? Zorgen dat je als bedrijf een nieuw pakket opstuurt na de foto's gezien te hebben, met een retourbon voor het eerste pakket erbij, en dan gaan bakkelijen met PostNL over schade etc.

Wat heb ik hier als klant mee van doen? Ik bestel gewoon een werkend item meer niet.

newmikey

rayblo schreef: Maar mijn ergernis is gewoon het feit, dat ik als consument afhankelijk ben van wat tussen hun en PostNL moet gebeuren.
Dat lijkt me evident als je een koop op afstand sluit, inherent aan de handelsvorm. Of het nu hun en PostNL, hun en UPS, hun en DPD is, er kan altijd iets gebeuren.
Weet je wat pas echt service is? Zorgen dat je als bedrijf een nieuw pakket opstuurt na de foto's gezien te hebben, met een retourbon voor het eerste pakket erbij, en dan gaan bakkelijen met PostNL over schade etc.
In een zakelijke situatie zou ik dat ook verwachten maar bij verkoop aan particulieren mogen ze het van mij iets gerichter doen.
Wat heb ik hier als klant mee van doen? Ik bestel gewoon een werkend item meer niet.
Ik vind dat je al héél snel een consumentenforum opzoekt en de verkoper een beetje een kans moet geven de zaak naar jouw tevredenheid op te lossen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ newmikey,

maar, formeel heeft klant een werkend iets besteld, maar niet geleverd gekregen.
Op zich logisch dat een consument hier direct achteraan gaat, zakelijk zal een en ander mogelijk anders gaan.

Ook omdat men op voorhand volledige betaling wenst (wat voor zover ik weet niet eens mag) - heb je al snel het gevoel belazerd te zijn.

Ik snap TS in elk geval wel - en in geval van echte service zou ik als serieus bedrijf toch echt kijken of desnoods iemand van het bedrijf bij klant langskan om zaken te bekijken, en direct om te ruilen voor een werkend exemplaar.

Enige contacten/afspraken/regelingen tussen leverancier en derden sta je als klant verder buiten, en die zaken moet men niet afschuiven op de klant.

rayblo

Vandaag weer contact opgenomen met Digitalstreet:

Graag zou ik de status willen weten van deze situatie?
Anders ben ik genoodzaakt om van de koop af te zien en mijn geld bedrag te storneren.

Digitalstreet reactie :

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw berich. Het pakket is beschadigd bij u aangekomen. Hiervoor is een onderzoek gestart bij TNT post. Dit kan enige tijd in beslag nemen en wij dienen heel even af te wachten wat er uit het onderzoek zal komen rollen. Dit kan vijf tot acht werkdagen in beslag nemen. Uiteraard is het vervelend dat u als klant het product niet in goede staat heeft ontvangen maar wij dienen volgens bepaalde protocolen te werken.

Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geïnformeerd te hebben, verblijven wij met de meeste hoogachting. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.

Bij thuiskomst toch maar eens gebeld met Consuwijzer en wat blijkt zoals ik al vermoede, een klant mag never nooit de dupe worden van schade dit moet dus onderling tussen verzender ( Digitalstreet ) en bezorger ( PostNL ) worden uitgevochten.

Als advies kreeg ik de tip om een brief / mail te schrijven :

Aan

Digitalstreet.nl B.V.

Julianaplein 132-134

6641 CT Beuningen

Betreft: Herstel of vervanging van ondeugdelijk product

*, 02-12-2011

Geachte heer/mevrouw,

Op 27-11-2011 kocht ik bij u een Pioneer TS-1702i 17cm 2-weg Auto Luidsprekerset .

Het product is al beschadigd bij mij afgeleverd en hiervan heb ik jullie gelijk op de hoogte gesteld na ontvangst en wel op 29-11-2011.

Het product moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van het product.

Voorts heb ik vandaag contact opgenomen met Consuwijzer en deze hebben mij medegedeeld om via deze brief kenbaar te maken, dat bij een defect zoals in mijn geval is ontstaan, de klant NOOIT hoeft te wachten op het geschil tussen U als verzender en Postnl als bezorger.

En dat U als verzender naar de klant correct dient af te handelen zonder de uitkomst af te wachten van de schadeclaim.

Mijns inziens is er sprake van een ondeugdelijk product en ik verzoek u vriendelijk de defecte onderdelen te vervangen voor uiterlijk 06-12-2011.

Is vervanging binnen deze periode niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden, binnen de wettelijke 7 dagen, deze staan vermeldt in de gedragscode van het keurmerk die Uw site draagt.

Artikel 4: Herroepingsrecht

4.1 Bij een op afstand tot stand gekomen overeenkomst tussen bedrijf en consument is het herroepingsrecht van toepassing. Een consument kan de overeenkomst zonder opgave van reden herroepen binnen 7 werkdagen. Deze periode gaat in op de dag na ontvangst van de bestelling. Hierbij heeft de consument recht op teruggave van het al betaald bedrag.

Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen.

Ik verzoek u vriendelijk zo spoedig mogelijk te reageren op mijn email.

Verzonden als hoge prioriteit en met leesbevestiging rond drie uur maar tot op dit moment nog helemaal niets!

We zullen wel zien waar het schip zal stranden, met dit gerenomeerde bedrijf!

newmikey

Gezien het antwoord van digitalstreet heb je helemaal gelijk. Zeer teleurstellend van deze shop!

" protocolen" m'n achterwerk, wat een slecht antwoord!

rayblo

Een update na afronding:

Op 8 december werd dan eindelijk de zaak afgerond en kreeg ik mijn geld retour. Op tweakers.net had ik een recensie neergezet:

Algemeen

De website maakte het toegankelijk om de bestelling te doen, ook omdat deze goedkoper is dan in de winkel. Review zag er ook goed uit bij meerdere vergelijkingssites

--------------------------------------------------------------------------------

Verzending

Verzending gebeurde snel, alleen bij het openen van de doos viel al op dat het inpakken niet goed is gedaan, twee dunne laagjes karton, daaronder de doos met speakers en hieronder twee dikken lagen plastic kussens. Bij het openen van de speakerdoos, blijkt dus een midden cone gebroken. Klacht gelijk dezelfde middag ingediend en foto's als bewijs mee verzonden

--------------------------------------------------------------------------------

Aftersales

Foto's gemaakt & gemaild naar het bedrijf, hierna hebben zij een claim neergelegt bij PostNL, meerdere malen gemaild en gebeld waarom ik geen vervangend product krijg. "Uiteraard is het vervelend dat u als klant het product niet in goede staat heeft ontvangen maar wij dienen volgens bepaalde protocolen te werken.
" is een van de regels van een van de emails. Claim dient eerst afgehandeld te worden met PostNl voordat Digitalstreet overgaat tot het afhandelen van het probleem. Volgens Consuwijzer/advocaat is de werkwijze die dit bedrijf hanteert fout alsmede volgens de consumentenwet..
Een van de zaken die ik gemaild heb : "Voorts heb ik vandaag contact opgenomen met Consuwijzer en deze hebben mij medegedeeld om via deze brief kenbaar te maken, dat bij een defect zoals in mijn geval is ontstaan, de klant NOOIT hoeft te wachten op het geschil tussen U als verzender en Postnl als bezorger.

En dat U als verzender naar de klant correct dient af te handelen zonder de uitkomst af te wachten van de schadeclaim.

Is vervanging binnen deze periode niet mogelijk, dan bent u in gebreke en heb ik het recht de koopovereenkomst te ontbinden, binnen de wettelijke 7 dagen, deze staan vermeldt in de gedragscode van het keurmerk die Uw site draagt.

Artikel 4: Herroepingsrecht
4.1 Bij een op afstand tot stand gekomen overeenkomst tussen bedrijf en consument
is het herroepingsrecht van toepassing. Een consument kan de overeenkomst zonder
opgave van reden herroepen binnen 7 werkdagen. Deze periode gaat in op de dag na
ontvangst van de bestelling. Hierbij heeft de consument recht op teruggave van het
al betaald bedrag.

Ik retourneer dan het product. Ik verwacht mijn aankoopbedrag dan terstond terug te ontvangen."

Aangezien de speakers niet meer voorradig zijn een dag later mijn geld retour gehad. Dat was dan wel weer snel geregeld.

En deze reactie werd gisteren gepost door hun:

Gepost door Digitalstreet.nl, zaterdag 17 december 2011 14:33

Op de bovenstaande reactie van de klant willen wij het volgende aangeven. Door de klant is een schade gemeld aan de door hem ontvangen zending. De schade werd meteen doorgegeven naar de vervoersmaatschappij om het geheel te onderzoeken. Hiervan is de klant tevens op de hoogte gebracht. In het betreffend bricht hebben we aangegeven dat het geheel in eerste instantie met de vervoersmaatschappij uitgezocht moet worden aangezien wij niet direct kunnen nagaan waar de schade is ontstaan. De zending was namelijk onbeschadigd uit ons magazijn vertrokken. Dit was volgens hem echter niet de bedoeling en we moesten maar direct voor een oplossing zorgen. Hierop vanuit onze kant weer aangegeven dat het onderzoek gaande is en een paar dagen kan duren en dat op moment van het afsluiten van het onderzoek wij uiteraard per omgaande met een passende oplossing zouden komen. Hierop alweer een negatieve reactie van de klant. Hoe wij het ook niet hebben geprobeerd om uit te leggen, de klant was er het elke keer weer niet mee eens. Uiteindelijk is het onderzoek gelukkig toch nog vrij vlot afgerond en hebben we de betaling van de gehele order (54.50 euro) teruggestort op het rekeningnummer van de klant.

De opmerking : De zending was namelijk onbeschadigd uit ons magazijn vertrokken is een grote leugen, de originele doos was nog steeds voorzien van de originele tape aan de zijkant, blijkbaar heeft hun inpakker x-ray ogen gehad!

Ik wil een ieder waarschuwen voor de werkwijze van Digitalstreet:
Weet je recht als consument, ook al hanteert een bedrijf als deze zogenaamde regels bij schade, NIET intrappen dus, ken je rechten!
Voorts overtreden ze hiermee hun eigen keurmerk! (toch maar eens ook aanschrijven)

Oh ja in de meerdere malen dat er telefonisch contact geweest is werd er door medewerker Dave iedere keer gezegd dat er mailcontact is geweest en ook een oplossing was aangeboden. Lang leve de mailbox, maar ook dit was een leugen.
De persoon die namelijk de afhandeling doet zit volgens hem meer thuis en onderweg? dan op kantoor te werken. En ook deze persoon is niet naar door te schakelen, blijkbaar is het soepblik met koord niet lang genoeg?? Want iedereen kan zijn vaste nummer toch doorschakelen naar een mobiel of andersom.......

Gesloten