Het is een vrij lang verhaal dus neem er de tijd voor.....
Vorig jaar op zondag 7 december was ik een beetje aan het surfen op internet en ik kwam op de site van Ultimate Records Dit is een site die DJ-apparatuur levert en heeft tevens een winkel in Rotterdam. (was eerder in Arnhem) Ik kwam toen een nieuw product tegen van Pioneer. Namelijk de Pioneer DVJ-X1 Dit product werd aangeboden tegen een prijs van maar liefst € o,oo euro. Aangezien ik beginnend DJ ben en op zoek was naar wat nieuwe apparatuur, heb ik er 6 besteld.(3 om mee te mixen en 3 voor het VJ gebeuren) Ook op het orderoverzicht kwam een totaalprijs van € 0,00 euro te staan en de verzendkosten bedroegen €42,30. Toen de tijd stonden er ook geen voorwaarden op de site waarin stond van onder voorbehoud van drukfouten/prijswijzigingen of iets in die zin. Nu wel, want hij is in de tussentijd nog een keer vernieuwd. De volgende ochtend (maandag 8 december) ben ik naar een pompstation gefietst om er Wallie Wallie kaarten te kopen om de transactie af te sluiten. Nadat dit was gebeurd zou er contact met me opgenomen worden door een medewerker van Ultimate-Records.
Omdat het bedrijf op maandagen gesloten is, werd ik dinsdag gebeld door een medewerker. Het was een fout op de site en ik zou de kosten die ik gemaakt had vergoed krijgen. Ik ben hier toen niet mee accoord gegaan, omdat de transactie afgerond was en het bedrijf dus moet leveren (zo heb ik me laten informeren door mijn Economie leraar). ook omdat er toen geen voorwaarden op de site stonden. De medewerker wist zich geen raad meer en hij zou met de directeur van het bedrijf overleggen. Diezelfde avond werd ik gebeld door de directeur. Het bleek dus dat het een fout op de site was. De site was die zondagavond op het internet gelanceerd en het was nog niet de bedoeling dat je al kon betalen en dat de DVJ-X1 op internet zou worden gezet. Hij had de hele middag met een jurist en zijn advocaat gesproken. Hij was niet van plan om de apparaten te leveren. De reden dat de apparaten voor € 0,00 euro werden aangeboden, was omdat de prijs nog niet bekend was gekomen en ze pas in lente 2004 aan de dealers geintroduceerd werden zodat ze in September 2004 op de markt konden worden gebracht. Ook zei hij dat als ik een rechtzaak tegen hem zou aanspannen, ik hem ging verliezen omdat de rechter dan zou kijken naar de prijs van het artikel (die nu bekend is, en dat ligt rond de € 3800,00 euro per stuk) en dus nooit € 0,00 euro zou kunnen kosten. Ik dacht daar immers anders over. Dat het een actie kon zijn: opening nieuwe winkel in Rotterdam, nieuw artikel van Pioneer of de lancering van de nieuwe website op internet. Wel had hij afgesproken de apparatuur tegen een zeer aantrekkelijke prijs te kunnen leveren. Ik kreeg toen de tijd om me even in te lichten. Ik ben hier toen mee onder voobehoud mee accoord gegaan, omdat de prijs immers nog niet bekend was. Ook heb ik hem toen gevraagd om dit schriftelijk te bevestigen. Dit heeft hij tot op heden nog niet gedaan. Hij zou rond september 2004 contact met mij opnemen, maar heeft dit nog niet gedaan....
Heb ook in de tussentijd mailtjes gestuurd en gebeld. Hier geen reactie op gekregen ..
Zoals je leest, erg ingewikkeld allemaal. Ik ben dus nu ook ten einde raad.
Iemand een idee wat ik kan doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aankoop gedaan bij Ultimate-Records.com
-
Re: Aankoop gedaan bij Ultimate-Records.com
Hier heeft hij gelijk in. Je zou logischerwijs kunnen verwachten dat een toestel dat voor € 0.00 wordt aangeboden op het internet door een commercieel bedrijf niet de juiste prijs is. Zeker niet als blijkt dat de normale prijs € 3800 is, dat verschil is veel te groot. Stond het model voor € 3500 op de website zou je de verkoper wel aan de prijs kunnen houden.de rechter dan zou kijken naar de prijs van het artikel (die nu bekend is, en dat ligt rond de € 3800,00 euro per stuk) en dus nooit € 0,00 euro zou kunnen kosten
Ik zou wel die economie leraar die je wijs gemaakt heeft dat voor de prijs van o euro geleverd moet worden absoluut niet meer vertrouwen en adviseren een baan te gaan zoeken in de straatreiniging of dergelijke. typisch voorbeeld van een leraar die van toeten noch blazen weet.
ja ok. ik had ook al wel zoiets om met de deal accoord te gaan, maar (die is er altijd) hoe zit het dan met de afgehandelde transactie? Ik bedoel..... Als je iets in de winkel koopt tegen een goedkopere prijs terwijl het eigenlijk duurder is, maar de transactie al afgerond is, dan is het bedrijf toch verplicht te leveren? Ik wilde even weten hoe dan dit zat? ongeacht de waarde van 3800 euro.
Ook zou je denken dat als de directeur over een rechtzaak begint te praten zonder dat ik er een woord over gerept is dat hij bang is voor het een en ander ..... Ook omdat hij de gehele dag met zijn jurist en advocaat had gesproken ....
De rechter kan dan wel kijken naar de prijzen, maar toen ik het artikel kocht stonden er tevens geen voorwaarden vermeld op de site. Ik bedoel dus: hoe is dit dan precies geregeld als je iets koopt, terwijl er helemaal geen voorwaarden op de site te vinden waren?
Ook zou je denken dat als de directeur over een rechtzaak begint te praten zonder dat ik er een woord over gerept is dat hij bang is voor het een en ander ..... Ook omdat hij de gehele dag met zijn jurist en advocaat had gesproken ....
De rechter kan dan wel kijken naar de prijzen, maar toen ik het artikel kocht stonden er tevens geen voorwaarden vermeld op de site. Ik bedoel dus: hoe is dit dan precies geregeld als je iets koopt, terwijl er helemaal geen voorwaarden op de site te vinden waren?