LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abonnement tussen drie partijen
abonnement tussen drie partijen
Ik heb een toestel IPHONE X bij GSMWEB met een t-mobile abonnement afgesloten bij GSMWEB. Toestel functioneert goed en is drie keer vervangen en enkele malen ook gerepareerd. En nog steeds functioneert het niet. Apple stuurt mij naar GSMWEB of T-mobile om het koopcontract te ontbinden. T-mobile zegt dat ze het geld alleen innen en voor het geld moet ik naar GSMWEB alhoewel ik het bedrag betaal aan Tmobile. GSMWEB geeft geen gehoor. We zijn nu inmiddels een jaar verder en gsmweb reageert niet en als ze reageren hebben ze het over een herroeping, waar ik geen recht op zou hebben of ze komen met andere smoesjes.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik een beroep doe op non-conformiteit en het contract wil ontbinden.
Omdat gsmweb niet thuis geeft, heb ik contact opgenomen met t-mobile. T-mobile geeft aan dat zij er niets mee te maken hebben. Enigste wat ze doen is het geld innen van het toestel en voor klachten moet ik naar gsmweb. Ik heb aangegeven dat ik het geld wat Tmobile ga storneren. T-mobile mag het abonnementsgeld alsnog van mijn rekening incasseren, exclusief het bedrag voor het toestel. Volgens Tmobile staan ze in het recht om mij dan als wan-betaler te bestempelen. En dan ze het recht behouden alsnog het geld desnoods via een incasso bureau te incasseren. Zij kunnen niets voor mij doen, ik moet het dan alsnog uitzoeken met gsmweb.
Sta ik in mijn recht om het geld voor het toestel niet te betalen. Wat te doen bij een dergelijke constructie waarbij gsmweb zijn handen eigenlijk van af trekt omdat ze waarschijnlijk hun geld van Tmobile al hebben ontvangen.
Ik zou een juridisch procedure kunnen starten, dit kost mij de nodige tijd en geld. Maar ik vind dat Tmobile ook een verantwoordelijkheid in deze heeft door gsmweb aan te spreken en desnoods niet in zee te gaan met bedrijven die geen gehoor geven bij klachten.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik een beroep doe op non-conformiteit en het contract wil ontbinden.
Omdat gsmweb niet thuis geeft, heb ik contact opgenomen met t-mobile. T-mobile geeft aan dat zij er niets mee te maken hebben. Enigste wat ze doen is het geld innen van het toestel en voor klachten moet ik naar gsmweb. Ik heb aangegeven dat ik het geld wat Tmobile ga storneren. T-mobile mag het abonnementsgeld alsnog van mijn rekening incasseren, exclusief het bedrag voor het toestel. Volgens Tmobile staan ze in het recht om mij dan als wan-betaler te bestempelen. En dan ze het recht behouden alsnog het geld desnoods via een incasso bureau te incasseren. Zij kunnen niets voor mij doen, ik moet het dan alsnog uitzoeken met gsmweb.
Sta ik in mijn recht om het geld voor het toestel niet te betalen. Wat te doen bij een dergelijke constructie waarbij gsmweb zijn handen eigenlijk van af trekt omdat ze waarschijnlijk hun geld van Tmobile al hebben ontvangen.
Ik zou een juridisch procedure kunnen starten, dit kost mij de nodige tijd en geld. Maar ik vind dat Tmobile ook een verantwoordelijkheid in deze heeft door gsmweb aan te spreken en desnoods niet in zee te gaan met bedrijven die geen gehoor geven bij klachten.
- Lady1234
- Berichten: 27378
- Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04
Beste antwoord
Gekozen door IML
Re: abonnement tussen drie partijen
Ik heb geen idee of ze ergens bij aangesloten zijn waar u ook kunt klagen. Maar begin maar met een schriftelijke klacht in te dienen en dan is er ook nog Klachtenkompas, Klacht.nl, Facebook. Misschien vallen ze ook onder een waarborg, maar dat kan ik op hun site niet zo gauw vinden.
Storneren is erg onverstandig. .
Stuur een kopie naar T-mobile.
Storneren is erg onverstandig. .
Stuur een kopie naar T-mobile.
Re: abonnement tussen drie partijen
Tmobile en GSMWEB
Re: abonnement tussen drie partijen
Storneren van de betaling brengt je alleen maar meer ellende.
Re: abonnement tussen drie partijen
Ik zou GSMweb maar wijzen op hun algemene voorwaarden, met name artikel 8.
IML
vindt dit leuk
Re: abonnement tussen drie partijen
Ik heb geen idee of ze ergens bij aangesloten zijn waar u ook kunt klagen. Maar begin maar met een schriftelijke klacht in te dienen en dan is er ook nog Klachtenkompas, Klacht.nl, Facebook. Misschien vallen ze ook onder een waarborg, maar dat kan ik op hun site niet zo gauw vinden.
Storneren is erg onverstandig. .
Stuur een kopie naar T-mobile.
Storneren is erg onverstandig. .
Stuur een kopie naar T-mobile.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: abonnement tussen drie partijen
Om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen misschien handig om het met een losse sim en eigen toestel te gaan doen. Lijntjes zijn dan korter. Maar zet dit probleem eens op FB . Wil wel eens helpen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: abonnement tussen drie partijen
Ik snap dit niet. Het werkt goed maar het functioneert niet???
GSMWEB is jouw contact in dit geval. Met Apple heb je niets te maken, dus logisch dat zij je naar GSMWEB sturen, zij zijn de verkoper. Als zij niets zouden doen of hoeven doen, kan Apple (en iedere andere leverancier net zo goed niet meer via retailkanalen verkopen en alles zelf doen.IML schreef: ↑01 feb 2019 19:21Apple stuurt mij naar GSMWEB of T-mobile om het koopcontract te ontbinden. T-mobile zegt dat ze het geld alleen innen en voor het geld moet ik naar GSMWEB alhoewel ik het bedrag betaal aan Tmobile. GSMWEB geeft geen gehoor. We zijn nu inmiddels een jaar verder en gsmweb reageert niet en als ze reageren hebben ze het over een herroeping, waar ik geen recht op zou hebben of ze komen met andere smoesjes.
Wat is er niet goed? Zijn er problemen met het netwerk (waardoor de iPhone reparaties dus ook helemaal geen nut hebben), of is het toestel niet goed? Als het netwerk niet deugt kan je je abonnement ontbinden (onder bepaalde voorwaarden), als het toestel niet goed is zou je een ander toestel moeten krijgen (na een paar reparatiepogingen).
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: abonnement tussen drie partijen
T Mobile leverde goede verbinding dus die moet blijven.
Apple leverde matig toestel, en was het 3x zelfde probleem, dan kun je koop ontbinden.
Maar bij 3 verschillende problemen toevallig in 1 toestel moet je net zolang doorgaan tot het opgelost is.
GSM web is slechts verkoper en moet bij 3x zelfde defect het betaalde bedrag voor toestel terug geven en daar de koop ontbinden.
Toestel en abonnement zijn 2 aparte zaken/contracten gekocht in 1x bij dezelfde winkel maar staan los van elkaar.
T Mobile niet betalen voor defecte Apple mag dus niet.
Apple leverde matig toestel, en was het 3x zelfde probleem, dan kun je koop ontbinden.
Maar bij 3 verschillende problemen toevallig in 1 toestel moet je net zolang doorgaan tot het opgelost is.
GSM web is slechts verkoper en moet bij 3x zelfde defect het betaalde bedrag voor toestel terug geven en daar de koop ontbinden.
Toestel en abonnement zijn 2 aparte zaken/contracten gekocht in 1x bij dezelfde winkel maar staan los van elkaar.
T Mobile niet betalen voor defecte Apple mag dus niet.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: abonnement tussen drie partijen
Heel simpel GSMWEB met T-Mobile en Apple heb je geen overeenkomst. T-Mobile factureert enkel wat GSMWeb met u is overeengekomen.IML schreef: ↑01 feb 2019 19:21Ik heb een toestel IPHONE X bij GSMWEB met een t-mobile abonnement afgesloten bij GSMWEB. Toestel functioneert goed en is drie keer vervangen en enkele malen ook gerepareerd. En nog steeds functioneert het niet. Apple stuurt mij naar GSMWEB of T-mobile om het koopcontract te ontbinden. T-mobile zegt dat ze het geld alleen innen en voor het geld moet ik naar GSMWEB alhoewel ik het bedrag betaal aan Tmobile. GSMWEB geeft geen gehoor. We zijn nu inmiddels een jaar verder en gsmweb reageert niet en als ze reageren hebben ze het over een herroeping, waar ik geen recht op zou hebben of ze komen met andere smoesjes.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik een beroep doe op non-conformiteit en het contract wil ontbinden.
Omdat gsmweb niet thuis geeft, heb ik contact opgenomen met t-mobile. T-mobile geeft aan dat zij er niets mee te maken hebben. Enigste wat ze doen is het geld innen van het toestel en voor klachten moet ik naar gsmweb. Ik heb aangegeven dat ik het geld wat Tmobile ga storneren. T-mobile mag het abonnementsgeld alsnog van mijn rekening incasseren, exclusief het bedrag voor het toestel. Volgens Tmobile staan ze in het recht om mij dan als wan-betaler te bestempelen. En dan ze het recht behouden alsnog het geld desnoods via een incasso bureau te incasseren. Zij kunnen niets voor mij doen, ik moet het dan alsnog uitzoeken met gsmweb.
Sta ik in mijn recht om het geld voor het toestel niet te betalen. Wat te doen bij een dergelijke constructie waarbij gsmweb zijn handen eigenlijk van af trekt omdat ze waarschijnlijk hun geld van Tmobile al hebben ontvangen.
Ik zou een juridisch procedure kunnen starten, dit kost mij de nodige tijd en geld. Maar ik vind dat Tmobile ook een verantwoordelijkheid in deze heeft door gsmweb aan te spreken en desnoods niet in zee te gaan met bedrijven die geen gehoor geven bij klachten.
Storneren is heel onverstandig, de situatie die T-Mobiel schets zal dan zeker gebeuren. Als je je wilt beroepen op non-conformiteit moet je naar een advocaat gaan en een procedure starten.
Maar wat functioneert er niet aan de IPhone X wat non-conform is?
Re: abonnement tussen drie partijen
sylvesterb schreef: ↑02 feb 2019 11:50Heel simpel GSMWEB met T-Mobile en Apple heb je geen overeenkomst. T-Mobile factureert enkel wat GSMWeb met u is overeengekomen.IML schreef: ↑01 feb 2019 19:21Ik heb een toestel IPHONE X bij GSMWEB met een t-mobile abonnement afgesloten bij GSMWEB. Toestel functioneert goed en is drie keer vervangen en enkele malen ook gerepareerd. En nog steeds functioneert het niet. Apple stuurt mij naar GSMWEB of T-mobile om het koopcontract te ontbinden. T-mobile zegt dat ze het geld alleen innen en voor het geld moet ik naar GSMWEB alhoewel ik het bedrag betaal aan Tmobile. GSMWEB geeft geen gehoor. We zijn nu inmiddels een jaar verder en gsmweb reageert niet en als ze reageren hebben ze het over een herroeping, waar ik geen recht op zou hebben of ze komen met andere smoesjes.
Ik heb duidelijk gezegd dat ik een beroep doe op non-conformiteit en het contract wil ontbinden.
Omdat gsmweb niet thuis geeft, heb ik contact opgenomen met t-mobile. T-mobile geeft aan dat zij er niets mee te maken hebben. Enigste wat ze doen is het geld innen van het toestel en voor klachten moet ik naar gsmweb. Ik heb aangegeven dat ik het geld wat Tmobile ga storneren. T-mobile mag het abonnementsgeld alsnog van mijn rekening incasseren, exclusief het bedrag voor het toestel. Volgens Tmobile staan ze in het recht om mij dan als wan-betaler te bestempelen. En dan ze het recht behouden alsnog het geld desnoods via een incasso bureau te incasseren. Zij kunnen niets voor mij doen, ik moet het dan alsnog uitzoeken met gsmweb.
Sta ik in mijn recht om het geld voor het toestel niet te betalen. Wat te doen bij een dergelijke constructie waarbij gsmweb zijn handen eigenlijk van af trekt omdat ze waarschijnlijk hun geld van Tmobile al hebben ontvangen.
Ik zou een juridisch procedure kunnen starten, dit kost mij de nodige tijd en geld. Maar ik vind dat Tmobile ook een verantwoordelijkheid in deze heeft door gsmweb aan te spreken en desnoods niet in zee te gaan met bedrijven die geen gehoor geven bij klachten.
Klopt, het toestel had gebreken in combi met sim, maar dit is inmiddels opgelost. Het heeft verschillende andere gebreken. De X en de 8 zijn hele slechte toestellen begrijp ik. Tmobile heeft gevraagd waarom apple het niet inruilt voor een XR bevoordeeld. Maar goed dat is iets wat apple niet wil of kan doen.
Gaat erom dat ik alles heb gedaan om een goed functionerend toestel te krijgen. En de verantwoordelijke partij laat niets van zich horen. GSMWEB dus. En eerlijk gezegd waren ze niet eens goedkoop.
Het gaat erom wat te doen naar GSMWEB toe dus. Ik hoorde iemand zeggen naar de rechter. Klopt, dat heb ik ook geschreven volgens mij, maar daar zijn ook kosten mee gemoeid.
Storneren is heel onverstandig, de situatie die T-Mobiel schets zal dan zeker gebeuren. Als je je wilt beroepen op non-conformiteit moet je naar een advocaat gaan en een procedure starten.
Maar wat functioneert er niet aan de IPhone X wat non-conform is?