LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alternate (advies/hulp nodig)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nick822

Alternate (advies/hulp nodig)

Ongelezen bericht door Nick822 »

Op 16-02-2012 heb ik een Steelseries 7H (t.w.v €99,90) besteld (lever datum staat op factuur). Deze is op 6 Oktober 2012 opgestuurd naar Alternate ter reparatie (Geluid viel weg en deed het slechts als je op een bepaalde manier de headset op had - dit was geen fijne houding). Na ongeveer 4 dagen nog niks gehoord (geen ontvangst bevestiging o.i.d) en maar eens een email gestuurd. Op 10-10-2012 email gestuurd om te vragen of ze e headset ontvangen hadden. Op 13-10-2012 eindelijk de bevestiging dat ze hem ontvangen hadden. Het zou in principe slechts 4-5 weken gaan duren.

1-1-2013 wederom maar weer een email gestuurd - bijna 12 weken verder en niks gehoord -. 2-1-2013 een antwoord gekregen:
Alternate schreef:Wij hebben vandaag met de fabrikant contact gehad.
Deze melden aan ons dat de headset wordt gecrediteerd voor u.
Dit bedrag laten wij zo spoedig mogelijk aan u weten, wellicht wordt dit begin
volgende week.
Dus, 12 weken verder en dan pas nemen ze contact op met de fabrikant?

Vervolgens hoor ik weer een tijd lang niks. 9-1-2013 maar weer eens een mail sturen. 10-1-2013 antwoord:
Alternate schreef:Het bedrag is inmiddels bekend gemaakt en bedraagt €77,14 euro incl. BTW. Wij kunnen dit bedrag voor u verrekenen met een ander artikel naar wens. Graag vernemen wij van u uw keuze omtrent een ander artikel zodat wij dit voor u kunnen afhandelen.
WAT? €77,14? En iets in mij zegt dat ik geen geld terug kan krijgen maar wel weer wat bij Alternate mag bestellen.

Gisteren maar weer een mail gestuurd, tot nu toe nog geen antwoord op gehad.

Alternate doet geen enkele moeite voor de klant (ik zelf in dit geval). Waar het nu dus eigenlijks op neer komt is dat ik gewoon voor €22,76 ben bestolen.

Kan Alternate zomaar van de oorspronkelijke €99,90 €77,14 maken? De headset is na iets meer dan 6 maand terug gestuurd. Wat zijn mijn rechten in dit geval?

Met vriendelijke groet,
Nick

ArneLH
Contacteer:

Re: Alternate (advies/hulp nodig)

Ongelezen bericht door ArneLH »

Je hebt altijd recht op een product dat voldoet aan de overeenkomst. Is er sprake van een non-conform product bij aflevering dan kun je tot 2 jaar na levering als consument een keuze maken uit aflevering van het ontbrekende, reparatie of vervanging. Als de non-conformiteit zich openbaart binnen 6 maanden na aflevering, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat het product bij aflevering wél overeenkomstconform was. Na die 6 maanden moet de consument bewijzen dat het product bij aflevering ook al niet-conform was.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, ontbinding brengt in beginsel met zich mee dat u het aankoopbedrag terug moet krijgen. Echter, soms heeft de verkoper recht op een gebruiksvergoeding. Er moet dan wel van meer spraken zijn dan dat het non-conforme product is gebruikt. De verkoper heeft namelijke alleen recht op deze vergoeding als het uitblijven hiervan onaanvaard is en er wordt beantwoord aan de leer van de ongerechtvaardigde verrijking.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Als zo'n koptelefoon stuk gaat is meestal het snoer beschadigd. Dit komt door gebruik, denk aan bewegingen die verder gaan dan snoer lang is.
Pas na ruim 7 maanden treedt defect op, en dit lijkt me dus geen productiefout.
Volgens mij heb je dus nergens recht op, aanbod Alternate is genereus.
(Door schade niet geheel te vergoeden, onthult Alternate het eigen inkoop bedrag :D )

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:Pas na ruim 7 maanden treedt defect op, en dit lijkt me dus geen productiefout.
TS geeft aan het product te hebben besteld op 16 februari en het product 6 oktober te hebben terug gestuurd. Hier tussen zitten zes maanden en twee en halve week. De datum waarop het product geleverd is en de datum waarop TS het defect is opgetreden zijn onbekend. Hiermee kan zomaar zo zijn dat het defect binnen zes maanden na aflevering is opgetreden.

Overigens ligt hier kennelijk geen twistpunt met betrekking van de conformtieitseis tussen partijen.

Nick822

Ongelezen bericht door Nick822 »

Na een flink aantal mails kreeg ik de volgende email:
Alternate schreef:Via deze weg wil ik graag terugkomen op de onderstaande correspondentie.

Ik ben voor u nog even gaan kijken naar wat mijn collega u heeft aangeboden en persoonlijk ben ik het niet eens met de voorgestelde waarde.
Daarom wil ik u graag voorstellen om het aankoopbedrag terug te storten op uw rekening.

Graag ontvang ik uw bankgegevens om deze afhandeling voor u af te ronden.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Patrick van der Stoel
Coördinator Klantenservice
Vandaag heb ik volledige aankoop bedrag terug gekregen.

Vond het wel zo netjes richting Alternate dit even te vermelden.

Gesloten