LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annuleren Wehkamp-bestelling niet mogelijk
-
Annuleren Wehkamp-bestelling niet mogelijk
Dit weekend een dekbed bij Wehkamp besteld welke op maandag af te halen zou zijn bij een pick up point. Aangezien deze nodig was voor een vakantie die Maandag begon was ontvangst op die dag essentieel.
Nu bleek het pick up point ondanks de vermelding van de Wehkamp gesloten en moest ik dus diezelfde dag nog een alternatief aanschaffen.
Uiteraard wilde ik de bestelling annuleren, echter volgens Wehkamp had ik maar moeten zoeken naar de openingstijden en dat de incorrecte informatie op hun website en bevestigingsmail irrelevant is.
Vervolgens wilde ze niets annuleren voor mij en in eerder schriftelijk contact via mijn vriendin haar Facebook wordt er alleen gezegd dat ik weer moet bellen. Aan de telefoon geeft Wehkamp aan niets te kunnen betekenen voor mij en dat ik het zelf kan in hun app. In de App kan ik niets en nu ligt er een pakket waar ik niets mee kan of kan ophalen om te retourneren en Wehkamp weigert mee te werken of schriftelijk aan een oplossing te werken.
Erg jammer dat ik bij deze webwinkel heb besteld, het lijkt wel of ze opzettelijk rekken om niet terug te hoeven betalen.
Nu bleek het pick up point ondanks de vermelding van de Wehkamp gesloten en moest ik dus diezelfde dag nog een alternatief aanschaffen.
Uiteraard wilde ik de bestelling annuleren, echter volgens Wehkamp had ik maar moeten zoeken naar de openingstijden en dat de incorrecte informatie op hun website en bevestigingsmail irrelevant is.
Vervolgens wilde ze niets annuleren voor mij en in eerder schriftelijk contact via mijn vriendin haar Facebook wordt er alleen gezegd dat ik weer moet bellen. Aan de telefoon geeft Wehkamp aan niets te kunnen betekenen voor mij en dat ik het zelf kan in hun app. In de App kan ik niets en nu ligt er een pakket waar ik niets mee kan of kan ophalen om te retourneren en Wehkamp weigert mee te werken of schriftelijk aan een oplossing te werken.
Erg jammer dat ik bij deze webwinkel heb besteld, het lijkt wel of ze opzettelijk rekken om niet terug te hoeven betalen.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mar 2018 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast
Reden: Titel door Moderatie aangepast
-
Re: Annuleren Wehkamp-bestelling niet mogelijk
Gewoon ophalen en retour zenden conform de papieren die bij de bestelling zitten. Logische dat Wehkamp niets kan annuleren wat al reeds geleverd is aan een afhaalpunt. Je zult de normale retour procedure moeten volgen, die prima werkt.NickConsument schreef:Dit weekend een dekbed bij Wehkamp besteld welke op maandag af te halen zou zijn bij een pick up point. Aangezien deze nodig was voor een vakantie die Maandag begon was ontvangst op die dag essentieel.
-
Normaal retourneren was mogelijk geweest indien ze op de afgesproken dat hadden geleverd. Ik ben nu, zoals eerder al aangegeven, niet aanwezig. Al deze tijd wilt wehkamp niets doen.
U heeft iets besteld waarna u besluit het niet meer nodig te hebben en nu moet Wehkamp voor u een oplossing gaan zoeken?NickConsument schreef:Normaal retourneren was mogelijk geweest indien ze op de afgesproken dat hadden geleverd. Ik ben nu, zoals eerder al aangegeven, niet aanwezig. Al deze tijd wilt wehkamp niets doen.
Kom op zeg, gedraag u als een volwassene en los dit zelf op.
Er was afgesproken dat het pakket af te halen zou zijn op maandag. Toen TS het pakket maandag ging op halen wat het pick up point gesloten. Wehkamp heeft zich niet aan de afspraak gehouden en de klant misleid met onjuiste informatie.Lowieze schreef:U heeft iets besteld waarna u besluit het niet meer nodig te hebben en nu moet Wehkamp voor u een oplossing gaan zoeken?
TS kan de overeenkomst gewoon herroepen en het pick up point zal het product op een gegeven moment terug sturen naar de verzender.
Een webwinkel kan nooit garanderen dat een pakket op een bepaalde dag afgehaald kan worden, dit zal Wehkamp zeker niet bevestigd hebben. Dat een klant dat verwacht op die dag, is heel iets anders.alfatrion schreef:Er was afgesproken dat het pakket af te halen zou zijn op maandag. Toen TS het pakket maandag ging op halen wat het pick up point gesloten. Wehkamp heeft zich niet aan de afspraak gehouden en de klant misleid met onjuiste informatie.Lowieze schreef:U heeft iets besteld waarna u besluit het niet meer nodig te hebben en nu moet Wehkamp voor u een oplossing gaan zoeken?
TS kan de overeenkomst gewoon herroepen en het pick up point zal het product op een gegeven moment terug sturen naar de verzender.
TS hoeft helemaal niets te herroepen, pakje door iemand anders laten afhalen en retourneren. Opgelost!
-
Wehkamp levert af op een afgesproken moment. Wehkamp kan niet bijhouden welke afleverpunten op welke momenten gesloten is. Vanaf een bepaald moment ligt het klaar om afgehaald te worden en zo is er dus netjes geleverd. Dat deze locatie dicht is had ts mi ook vooraf kunnen checken. Juist als snelheid zo belangrijk is en het perse op dat moment nodig is zoek je een plek die wel op maandag open is.
Maar geen nood, bijna elke online bestelling mag gewoon herroepen worden. Pakje ophalen en terug sturen dus.
Maar geen nood, bijna elke online bestelling mag gewoon herroepen worden. Pakje ophalen en terug sturen dus.
Webwinkel garanderen dat wel. De Reclame Code Commissie wordt met enige regelmaat gevraag om hierover een uitspraak te doen en geeft dan aan dat de webwinkel te stellig is.Lowieze schreef:Een webwinkel kan nooit garanderen dat een pakket op een bepaalde dag afgehaald kan worden
Dan moet Wehkamp daar geen informatie over verstrekken op haar website.NeoDutchio schreef:Wehkamp kan niet bijhouden welke afleverpunten op welke momenten gesloten is.
Of de klant informeert zelf eerst goed voordat hij een dag van te voren nog een dekbed wil laten bezorgen.alfatrion schreef:Webwinkel garanderen dat wel. De Reclame Code Commissie wordt met enige regelmaat gevraag om hierover een uitspraak te doen en geeft dan aan dat de webwinkel te stellig is.Lowieze schreef:Een webwinkel kan nooit garanderen dat een pakket op een bepaalde dag afgehaald kan worden
Dan moet Wehkamp daar geen informatie over verstrekken op haar website.NeoDutchio schreef:Wehkamp kan niet bijhouden welke afleverpunten op welke momenten gesloten is.
-
En feit blijft ook wat Wehkamp zelf vermeld:
Zolang TS geen mail of sms heeft gehad dat ie zijn pakket kan ophalen is het gewoonweg nog niet geleverd simpel zat.De meeste kleine artikelen kun je ophalen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation. Als je voor 23:59 uur bestelt, dan kun je je pakket morgen vanaf 13.00 uur ophalen. Je krijgt van ons een mail of sms zodra je pakket klaarligt; dan kom je niet voor niets.
Komt morgen toch niet zo goed uit? Doe rustig aan. Je hebt zeven dagen de tijd om je pakket in de armen te sluiten. Daarna stuurt DHL ‘m retour naar ons.
Ga je je pakket ophalen bij een DHL Parcelshop? Neem dan je legitimatiebewijs mee. Je moet laten zien dat de naam op het legitimatiebewijs klopt met de naam op het pakket. Zo weten we zeker dat je pakketje ook echt alleen bij jou terechtkomt.
Haal je je pakket op bij een DHL Parcelstation? Dan ontvang je een SMS met je unieke ophaalcode. Je hoeft verder niets mee te nemen.
Wanneer Wehkamp aangeeft dat het pickup punt maandag open is, dan mag de klant daarop vertrouwen. Als Wehkamp die verantwoordelijkheid niet kan dragen, dan doet er verstandig aan hierover geen informatie te verstrekken, met als gevolg dat de klant dat dan zelf moet uitzoeken. Wat niet kan is aangegeven "maandag is pickup point X open" en als dat niet blijkt te kloppen aangeven "ja maar dat kunnen we niet allemaal bij houden".Lowieze schreef:Of de klant informeert zelf eerst goed voordat hij een dag van te voren nog een dekbed wil laten bezorgen.
En dat soort beloftes worden door de RCC afgeschoten.R. Proctor schreef:De meeste kleine artikelen kun je ophalen bij een DHL Parcelshop of Parcelstation. Als je voor 23:59 uur bestelt, dan kun je je pakket morgen vanaf 13.00 uur ophalen.
Zie bijvoorbeeld deze.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak.asp?ID=13417
-
Daarom is die uitspraak ook verwijderd.
Maar het is makkelijk een deel van de quote te gebruiken want behalve 13.00 uur staat er ook Je krijgt van ons een mail of sms zodra je pakket klaarligt; dan kom je niet voor niets
Maar het is makkelijk een deel van de quote te gebruiken want behalve 13.00 uur staat er ook Je krijgt van ons een mail of sms zodra je pakket klaarligt; dan kom je niet voor niets
Een pick-up point is niet van Wehkamp zelf maar van DHL dus als die besluiten om op maandag te sluiten i.v.m. weinig bestellingen is dat hun goede recht.Wanneer Wehkamp aangeeft dat het pickup punt maandag open is, dan mag de klant daarop vertrouwen. Als Wehkamp die verantwoordelijkheid niet kan dragen, dan doet er verstandig aan hierover geen informatie te verstrekken, met als gevolg dat de klant dat dan zelf moet uitzoeken. Wat niet kan is aangegeven "maandag is pickup point X open" en als dat niet blijkt te kloppen aangeven "ja maar dat kunnen we niet allemaal bij houden
Dat heeft niets met makkelijk en alles met relevantie te maken. Wat irrelevant is neem ik niet over. Wehkamp belooft dat je de volgende dag het pakket kunt afhalen vanaf 13:00 uur, mits je het voor 23:59 hebt besteld. Die belofte wordt niet anders door de toezegging dat er ook een mail of SMS verstuurd zal worden of door het feit dat het pickup punt niet van Wehkamp zelf is.
Begrijp ik hieruit dat DHL na 7 dagen het pakket zelf retourneert? Dan is er toch geen probleem neem ik aan, zeker niet als TS zelf aangeeft dat dat ook de bedoeling is?
-
Zolang er geen SMS of Mail is, zal het pakket nog niet op locatie zijn zo moeilijk is dat niet te snappen.alfatrion schreef:Dat heeft niets met makkelijk en alles met relevantie te maken. Wat irrelevant is neem ik niet over. Wehkamp belooft dat je de volgende dag het pakket kunt afhalen vanaf 13:00 uur, mits je het voor 23:59 hebt besteld. Die belofte wordt niet anders door de toezegging dat er ook een mail of SMS verstuurd zal worden of door het feit dat het pickup punt niet van Wehkamp zelf is.
Lees anders dit ook maar eens door das net zo relevant aangezien TS alleen een bevestiging van zijn bestelling heeft ontvangen en geen levering afspraak
https://www.wehkamp.nl/Klantenservice/I ... ect=104251
Ik snap dat best. Jij snap niet dat dit irrelevant is voor de juridische positie van TS.R. Proctor schreef:Zolang er geen SMS of Mail is, zal het pakket nog niet op locatie zijn zo moeilijk is dat niet te snappen.
-
Dat is wel terdege relevant nogmaals heeft de TS een sms gekregen of een mail waar in staat dat het pakket geleverd is NEE.
Die sms komt nl vanuit DHL en aangezien die dicht zijn komt er geen SMS.
Dus naar DHL gaan om je pakket op te halen zonder dat je een afhaalbericht hebt betekend dus dat je niet gelezen hebt wat er in de bestelbevestiging staat.
Er staan diverse uitzonderingen bij waarom het niet de dag erop geleverd zal worden.
Maar ja je blijft met je uitspraak komen die niet meer bestaat
Die sms komt nl vanuit DHL en aangezien die dicht zijn komt er geen SMS.
Dus naar DHL gaan om je pakket op te halen zonder dat je een afhaalbericht hebt betekend dus dat je niet gelezen hebt wat er in de bestelbevestiging staat.
Er staan diverse uitzonderingen bij waarom het niet de dag erop geleverd zal worden.
Maar ja je blijft met je uitspraak komen die niet meer bestaat
Er is beloofd dat het vanaf een bepaald moment af te halen is, dus aanwezig is bij het ophaalpunt. Niet dat dat ophaalpunt dan ook open is.
Er is helemaal niets beloofd, want er staat duidelijk bij dat het ook wel eens later kan worden en dat het er pas écht is zodra de bevestiging is gestuurd.
maar dat wordt in de Quotes hier voor het gemakt weg gelaten.
maar dat wordt in de Quotes hier voor het gemakt weg gelaten.