LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apple komt zijn beloftes niet na!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Cassus

Apple komt zijn beloftes niet na!

Ongelezen bericht door Cassus »

Beste allen,

Anderhalve maand geleden heb ik van mijn vader zijn oude ipad 1 gekregen. (mijn ipad 1 was gestolen) Na een factory reset gedaan te hebben. Wou ik mijn eigen apps er weer op zetten. Maar wat blijkt, 90% van mijn gekochte apps kunnen niet meer geinstaleerd worden aangezien ik niet het nieuwste OS heb.

Ik wist dat de apple 1 niet verder kon dan OS 5.1, vind ik prima het houd ergens op. Ik snap dan ook dat ik niet de nieuwste versies van de apps kan instaleren, maar ik zou toch graag wel de versies willen kunnen installeren die ik gekocht heb.

Afijn contact opgenomen met apple support (engels talige), hele verhaal van boven in de mail gezet. Kreeg een mail terug, er zou binnen 48 uur contact met mij worden opgenomen. 1 week later nog steeds geen antwoord? Weer een mail gestuurd. Nu kreeg ik 2 dagen later wel antwoord, Ik kreeg netjes excuses dat het zo lang geduurd had er was ergens wat mis gegaan (kan gebeuren) Mijn antwoord op mijn vraag was dat ik de nieuwste iOS moest instaleren? (Mijn vraag is dus niet eens goed gelezen, want ik heb de ipad 1 en dat kan dus niet.)

Weer een mail gestuurd. Als antwoord kreeg ik nu dat het niet altijd mogelijk is om de oude versies te downloaden dat dat aan de developer lag. En dat ik bij wijze van goedmakertje 5 bonnen kreeg om 5 films te huren in itunes???

Dat schoot me toch echt in het verkeerde keelgat, ik heb verdorie voor 200 euro aan apps gekocht die ik nu niet meer eens kan instaleren! Dus weer mail gestuurd dat ik dat absoluut geen stijl vond en het er niet bij liet zitten.

Kreeg ik weer een mail terug. Dat ik het geld terug zou krijgen van de apps die niet meer werkte, ik moest alleen de aankoopcodes naar hun toe mailen. Nou dat vond ik natuurlijk zeer netjes en heb ze gelijk alle codes doorgemaild.

En daar begint natuurlijk de ellende. Sindsdien komt er totaal geen reactie meer van apple. Heb ze ettelijke mailen gemaild, maar totaal geen respons meer. Dat is nu bijna 4 weken geleden!

Heb ook weer een nieuwe support case geopend nu bij de Nederlandse support. Zou weer binnen 48 uur bericht krijgen, maar dat is nu al meer dan 1 week geleden! Dus dan maar telefonisch contact gezocht. Daar gebeurde het volgende.

Cassus

Re: Apple komt zijn beloftes niet na!

Gisteren gebeld, eindelijk iemand aan de lijn gekregen. (na 3 x doorverwijzen) hele verhaal uitgelegd. Vond het ook vreemd dat apps niet meer geinstaleerd konden worden enz enz. Heeft contact opgenomen met itunes store via chat? (ze hebben daar waarschijnlijk geen telefoon) Na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, kreeg ik eindelijk antwoord:

Ze hadden het afgewezen. Pardon? En waarom had ik daar dan geen bericht van ontvangen? Ja hadden ze wel verstuurd hoor.

Ok maar ik heb niks ontvangen, ook niet op mijn ettelijke repley's en ook niet op mijn nieuwe incidenten? Hebben ze daar dan ook op geantwoord? Uhmmm uhmmmm nee nee Beetje vreemd niet? Uhmmm uhmmm ja ja En waarom hebben ze me afgewezen als ze het eerst hadden goed gekeurd? Uhmmm Nee hoor dat is niet zo gezegd u heeft de email verkeerd geïnterpreteerd. Verkeerd geïnterpreteerd? (Ik lees de text uit de email voor):

I would like to assure that we can reverse all the charges for the apps that you have purchased that is incompatible with your current iOS version for your iPad. Please reply with the order numbers of those apps so we can process it immediately.

Dat klinkt toch als restitutie, vind u niet? Uhmmmm ja mmmm ja, eigenlijk wel ja, had u de email bewaard dan? Ja natuurlijk.Uhmmm ja uhmmm ja, ik ga nog een keer overleggen ogenblik geduld alstublieft. (paar minuten later) Ik kan u helaas niet verder helpen, ik moet u nu doorsturen naar een 2e lijn.. Is goed hoor verbind maar door.

(2e lijn) Ja ziet u meneer het betreft hier om een downgrade bla bla..... Pardon? (Ik val hem in de rede) Het gaat hier helemaal niet om een downgrade, Ik heb geen versie 2.0 gekocht en wil terug naar 1.0. Ik heb versie 1.0 gekocht en wil die graag opnieuw installeren en dat kan niet. Uhmmmm ja uuuuummmh ja (zijn ze goed in daar bij apple dat uhhhhmm zeggen)

Ja ziet u het ligt eigenlijk aan de developers (Ja tuurlijk leg de schuld maar bij een ander) die ondersteunen die versies niet meer die u gekocht heeft.. Meneer ik heb niks met die developers te maken, ik heb de software bij apple gekocht, dus u bent verantwoordelijk niet de developers. En ten 2e u heeft al een toezegging gedaan in de email, dus ik zou nu graag mijn geld terug ontvangen! Uhmmmm ja uhmmmm Ik zal contact moeten opnemen met een andere afdeling en ik bel u later terug. Is goed hoor, ik wacht wel, ik wacht al 6 weken dus die paar uur kunnen er ook nog wel bij. (Doodse stilte aan de andere kant van de lijn)

Anderhalf uur later, telefoon uit cork ierland (we komen steeds hoger blijkbaar) Dag meneer ik heb u case onder handen gekregen, en heb overlegd met afdeling zus en zo en die en dat en ze hebben gezien dat sommigen apps wel langer dan 1 jaar oud zijn. Ja en? Nou uhmmmm kijk uhhhmmm dit zijn natuurlijk niet de nieuwste versies. Dus we hebben besloten dat we u het volgende kunnen aanbieden, u mag van ons 5 liedjes uit de itunes store kiezen... Wat?!? 5 liedjes??? Ik heb potverdorie voor 200 euro aan apps gekocht en nu proberen jullie mij voor de 2e keer af te schepen. Maar nu met 5 liedjes, in plaats van 5 huurfilms! Oh oh uhmmm sorry ik wist niet dat u al eerder deze oplossing heeft aangeboden gekregenn Als u de case had doorgenomen had u dat kunnen lezen, en voor de laatste keer, er is mij al een TOEZEGGING gedaan, jullie proberen nu op allerlei manieren om van jullie verantwoording af te komen. Uhmmm nee uhmmm ja natuurlijk, ik zal zelf contact opnemen met de itunes store om de zaak verder te regelen, en zal weer contact met u opnemen..

Werd vandaag weer contact met me opgenomen, ze blijven bij hun besluit apps zijn te oud, maar ik mag nog wel 5 liedjes van ze uitzoeken. Heb verteld dat ik het er niet bij laat zitten, ik zal al het nodige ondernemen om mijn recht te halen.

Iemand enig idee hoe nu verder? Het gaat me nu niet meer om het geld maar om het princiepe. Eerst een toezegging doen en dan terugkrabbelen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Cassus schreef:Werd vandaag weer contact met me opgenomen, ze blijven bij hun besluit apps zijn te oud, maar ik mag nog wel 5 liedjes van ze uitzoeken. Heb verteld dat ik het er niet bij laat zitten, ik zal al het nodige ondernemen om mijn recht te halen.

Iemand enig idee hoe nu verder? Het gaat me nu niet meer om het geld maar om het princiepe. Eerst een toezegging doen en dan terugkrabbelen.
Jouw recht? Jij kiest er toch voor een outdated apparaat te gebruiken. Dat die apps niet meer compatible zijn is de schuld van de developers, niet apple. Als je een nieuw apparaat zou hebben kan je immers die apps weer gebruiken, correct? Waarom zou je dan je geld terug moeten krijgen, als je makkelijk zat op een ander device ze wel kan gebruiken?

Cassus

Julie4444 schreef:
Cassus schreef:Werd vandaag weer contact met me opgenomen, ze blijven bij hun besluit apps zijn te oud, maar ik mag nog wel 5 liedjes van ze uitzoeken. Heb verteld dat ik het er niet bij laat zitten, ik zal al het nodige ondernemen om mijn recht te halen.

Jouw recht? Jij kiest er toch voor een outdated apparaat te gebruiken. Dat die apps niet meer compatible zijn is de schuld van de developers, niet apple. Als je een nieuw apparaat zou hebben kan je immers die apps weer gebruiken, correct? Waarom zou je dan je geld terug moeten krijgen, als je makkelijk zat op een ander device ze wel kan gebruiken?
Uhmm? De ipad 1 is 4 jaar oud en werkt verder prima, waarom moet ik een nieuwe kopen dan??? Maar daar gaat het eingelijk ook helemaal niet om. apple heeft mij toegezegd dat ze de apps gingen vergoeden, en dat ze nu terugkrabbelen.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Cassus schreef:
Julie4444 schreef:

Uhmm? De ipad 1 is 4 jaar oud en werkt verder prima, waarom moet ik een nieuwe kopen dan??? Maar daar gaat het eingelijk ook helemaal niet om. apple heeft mij toegezegd dat ze de apps gingen vergoeden, en dat ze nu terugkrabbelen.
iPad 1? Laat Apple een bod doen voor het museum.
Hoe kun je nou verwachten dat daar hedendaagse apps op functioneren?

Cassus

Nogmaals daar gaat het niet om. Apple heeft iets toegezegd dat dienen ze nu toch na te komen?

En het gaat helemaal niet om hedendaagse apps! (heb je het wel gelezen?) Het gaat om de apps die ik destijds gekocht heb!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Belofte maakt schuld, dus Apple heeft zich hier verbonden aan een oplossing die ze wellicht op basis van de onderliggende kleine lettertjes helemaal niet hoefden aan te bieden. Maar; ook een onverplichte toezegging is geldig, dus Apple dient dit gewoon na te komen. Alleen... succes met afdwingen...

Gesloten