LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bax-shop.nl betaalt niet terug bij retour zenden (defecte) aankopen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mjacobs6416

Bax-shop.nl betaalt niet terug bij retour zenden (defecte) aankopen

Ongelezen bericht door mjacobs6416 »

Online heb ik hier een draadloze bluetooth luidspreker voor 181 euro gekocht. De dag erna zou hij bezorgd worden, stond op de website. Helaas, het duurde 2 dagen langer (in die tijd was er nog geen Corona-crisis).

Uitgepakt en aangesloten, defect! Het geluid viel weg bij het draaien aan de volumeregelaar of er kwam een gekraak. Geen probleem dacht ik, de Nederlandse wet kent een retourrecht voor klanten van webshops, dus dit artikel zou terug gestuurd kunnen worden. Dit deed ik, echter, de terugbetaling van de 181 euro bleef uit.

Men meldde per e-mail alleen dat het apparaat ontvangen was en de ´verwachte´ vervolgactie geld terug zou zijn. In totaal 5 e-mails heb ik verstuurd ter herinnering, als de helpdesk al iets antwoordde, waren het bekende smoezen: het systeem werkt niet, het wordt doorgezet naar een andere afdeling, Paypal (ik had betaald via deze optie)....dat zijn boeven, zij betalen je niet terug, het duurt nu eenmaal even, e.d.

Ondanks dat de Nederlandse wet voorschrijft dat een webshop binnen 14 dagen na ontbinding van de koopovereenkomst het aankoopbedrag moet terugbetalen, doet Bax dit ondanks herinneringen niet, ze betalen retouren helemaal niet terug. Klaarblijkelijk staat men boven de wet, althans dat vindt men zelf.

Gelukkig had ik via Paypal betaald. Na hier een claim geopend te hebben en met Paypal gebeld te hebben, ontving ik van Paypal het aankoopbedrag terug. Bax uit Goes heeft zich niet meer gemeld.

Bax-shop.nl is aangesloten bij Thuiswinkel.org, hier heb ik deze klacht ook gemeld. Eveneens is er melding gemaakt bij de
Autoriteit Consument & Markt (ACM).
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2020 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De suggestie dat 'Bax een louche handelaar in tweedehands spullen is', is verwijderd: je onvrede blijkt uit de post en dergelijke suggestieve uitlatingen hebben eerder een averechts effect

Lady1234

Re: Bax-shop.nl betaalt niet terug bij retour zenden (defecte) aankopen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vervelend, maar opgelost dus.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kleine tip voor de volgende keer, een defect product niet onder herroeping terug sturen. De kans is dan aanwezig dat u moet opdraaien voor het defect. Beter is om aan te geven dat u een defect artikel ontvangen heeft zodat ze u een werkende kunnen toesturen.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gelukkig goed opgelost. Ik heb al veel via Bax gekocht. Nooit problemen gehad, maar ook nooit iets kapot ontvangen. Misschien geluk gehad of jij pech.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Dat is vreemd. Komt totaal niet overeen met mijn ervaring met bax. Vaak iets besteld, ook wel eens iets teruggestuurd, zowel als defect als gewoon herroepen. Altijd keurig binnen een paar dagen geld terug op mijn rekening, maar ik betaalde dan ook via iDeal.

ElleFlowers

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Herroeping kun je juist zonder opgave van redenen ontbinden. Direct een een defect inroepen zou ik ook wel doen...

Gesloten