LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BBQsite.nl (Kivitra) levert niet.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
RFM

BBQsite.nl (Kivitra) levert niet.

Ongelezen bericht door RFM »

Ongeveer een maand geleden hebben wij een bestelling voor BBQ artikelen geplaatst bij bbqsite.nl -- Kivitra. Dit betrof een bestelling van nabij de €150. Hierbij zat ook vrij prijzige houtskool die we snel nodig hadden. Dit hebben we ook aangegeven. Na de bestelling en betaling hebben we niets meer gehoord. Na een weekje eens een email gestuurd en gevraagd wanneer er tot levering over gegaan zou worden. Hier kregen we geen enkele reactie op.

Paar dagen later maar even gebeld, en toen vernamen we dat de bestelling snel geleverd zou worden. Die kwam ook, maar een groot deel werd niet geleverd en daar was niets over gezegd. Weer gebeld bleek dat er een nalevering zou plaats vinden, later die week, werd ons verteld. Die nalevering kwam ook al niet, dus weer gebeld maar we kregen opeens geen gehoor meer. Email gestuurd en aangegeven ons geld terug te willen. Geen reactie.

Emails bleven onbeantwoord tot we een week later opeens een nietszeggend emailtje kregen waarin geschreven werd dat we na half augustus pas een reactie zouden krijgen. Nu dus nog steeds geen reactie gehad, er word gewoon in het geheel niet op email gereageerd, niet ons geld terug gekregen en ook geen nalevering binnen. Volkomen onacceptabel uiteraard.

Mijn vraag nu: hoe nu verder? Wij willen ons geld terug maar omdat we met iDeal betaald hebben, zijn we afhankelijk van deze onbetrouwbare verkoper.

tennis

Re: BBQsite.nl (Kivitra) levert niet.

Ongelezen bericht door tennis »

Hierbij zat ook vrij prijzige houtskool die we snel nodig hadden
Bij de plaatselijk super heb je binnen 5 minuten houtskool ! Alle anderen benodigdheden voor een BBQ zijn in diverse winkels verkrijgbaar, dus waarom op internet bestellen, als ik het snel nodig heb?

RFM

Omdat we speciale houtskool nodig hadden die erg lang zou branden. Dan hebben we het over zo'n 12 tot 13 uur. Dat red je niet met de houtskool bij de supermarkt. Tevens waren het specifieke BBQ onderdelen. De lokale BBQ winkel verkoopt geen Big Green Egg onderdelen.

Maar wat heeft dit te maken met mijn vraag?

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Ideal lijkt niet een eigen procedure te hebben in dit geval. Ze geven aan dat je bij de webwinkelier moet zijn.

Ik zou contact zoeken met je eigen bank of een terugstorting mogelijk is:
ABN AMRO: 0900 - 0024
ABN AMRO (voorheen Fortis Bank NL): 0900 - 8172
ASN Bank: 0800 - 0380 (maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur)
Friesland Bank: 058 299 55 99
ING: 0900 - 0933
Rabobank: 0900 - 0905
SNS Bank: 0900 - 7674357
SNS Regio Bank: 0900 - 235 28 26 (25ct per minuut)
Triodos Bank: 030 693 65 11 (Afdeling Informatie & Advies; maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur)

Tevens een aangetekende brief versturen + faxen + emailen naar de webwinkel met een termijn waarbinnen je de levering c.q. retourbetaling wilt ontvangen. Voldoen ze niet, dan kun je aangifte gaan doen en eventueel via een advocaat / rechtsbijstand verdere actie ondernemen.

Succes

RFM

Bedankt voor de tip mpr1980, heb er niet aan gedacht ze aan aangetekende brief te sturen. Zal het meteen vanmiddag doen.

tennis

RFM schreef:Omdat we speciale houtskool nodig hadden die erg lang zou branden. Dan hebben we het over zo'n 12 tot 13 uur. Dat red je niet met de houtskool bij de supermarkt. Tevens waren het specifieke BBQ onderdelen. De lokale BBQ winkel verkoopt geen Big Green Egg onderdelen.
Hier krijg je Big Green onderdelen:

http://www.biggreenegg.nl/dealers.html

RFM

Ja. Maar daar heb ik het dus niet besteld. Dus dat is een beetje non-informatie op dit punt.

tennis

Hier zijn voorbeeldbrieven, en tevens kan je nalezen, wat je rechten zijn:
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrieven

RFM

Bedankt! Zitten een hoop zeer bruikbare brieven tussen.

tennis

RFM schreef:Bedankt! Zitten een hoop zeer bruikbare brieven tussen.
@RFM
Vandaag is iemand bezig aan de computer!
Heb net een mailtje ontvangen, dus probeer nog eens.
suc6

RFM

Afgelopen maandag ontvingen we een email waarin stond dat ons geld op dinsdag terug gestort zou worden. Nu op donderdag nog steeds geen betaling binnen. Je word er gewoon moe van.

tennis

RFM schreef:Afgelopen maandag ontvingen we een email waarin stond dat ons geld op dinsdag terug gestort zou worden. Nu op donderdag nog steeds geen betaling binnen. Je word er gewoon moe van.
Het kan ook aan de banken liggen, dus je zou toch even moeten afwachten!

RFM

Sorry Tennis, geen enkele bank doet 4 dagen over een betalingsverwerking. De standaard banken doen aan real-time banking en de wat tragere banken doen er hooguit een dag over :)

tennis

RFM schreef:Sorry Tennis, geen enkele bank doet 4 dagen over een betalingsverwerking. De standaard banken doen aan real-time banking en de wat tragere banken doen er hooguit een dag over :)

Even een voorbeeld:

Internet Bankieren is 7x24 uur 'open'. Opdrachten worden direct verwerkt.

Bij een overboeking naar een andere rekening bij ABN AMRO ziet de begunstigde, mits deze beschikt over Internet Bankieren, direct dat de overboeking is gedaan. Boekt u over op een werkdag voor 12.00 uur naar een begunstigde bij een andere bank, dan garandeert ABN AMRO dat deze betaling dezelfde werkdag bij de andere bank is. U ziet binnen Internet Bankieren direct of deze opdracht is verwerkt. Hoe snel andere banken deze informatie aan hun klant (de begunstigde) tonen, hangt af van de andere bank. Reken op ongeveer 2 à 3 werkdagen.
Opdrachten die u op werkdagen na 12.00 uur opgeeft, worden uiterlijk de volgende werkdag aangeleverd bij de andere bank.

De rest kan je hier nalezen:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=81243

RFM

Beste Tennis, geloof me, zelfs een buitenlandse opdracht is er binnen twee dagen. Anno 2010 is er geen bank meer te vinden die 4 dagen over een boeking doet. De verkoper heeft een ING nummer, ING verwerkt real-time en laat ons rekeningnummer nou ook ING zijn. Van ING naar ING duurt pak en beet 1 minuut.

Deze verkoper houdt me nu al een maand aan het lijntje, levert niet, reageert niet op emails, stort geen geld terug, komt afspraken niet na en is zo onbetrouwbaar als het maar kan.

RFM

Afgelopen vrijdag maar even gebeld, en het geld was inderdaad nog niet overgemaakt. Maar, het zou die middag echt overgemaakt worden. Nee dus. We zitten er nog op te wachten.

Sorry, maar deze man is gewoon echt een oplichter. Ik denk dat aangifte doen meer zin heeft voordat hij nog meer mensen op deze manier tilt.

RFM

Laatste update, ondanks veel beloftes het geld nog steeds niet terug.

peterbruyns

Ongelezen bericht door peterbruyns »

Hoi,

Ik heb of had hetzelfde probleem met de BBQsite.nl. Meerdere mails gestuurd, voicemail ingesproken en twee aangetekende met handtekening brieven gestuurd. Geen reactie van Kivitra ontvangen.

Toen ben ik maar gaan uitzoeken wie de importeur van de bestelde goederen is. Daar heb ik per mail het probleem voorgelegd, gelukkig kreeg ik de volgende dag een bericht dat de bestelling wel degelijk bij hun was gedaan. Alles zou, behalve de transparante coating, die dag geleverd worden. Tevens bedankte ze mij voor de informatie inzake de slechte klantenservice van BBQsite.nl (Kivitra). Inderdaad werd alles geleverd behalve de transparante coating.

Op 9 oktober heb ik een mail gestuurd naar de importeur om te vragen of ze al wisten wat de levertijd van de transparante coating. Maandagochtend kreeg ik netjes een mail. De coating kwam bij hun woensdag binnen en zou gelijk naar mij gestuurd worden.

Dus een tip voor iedereen zoek uit wie de importeur en/of distribiteur is. Ook voor hun is het van belang dat de consument tevreden en goed behandeld word door een verkopende partij.

Gesloten