Exact: TS hoefde hoe dan ook niet te verwachten dat zijn geheugenkaartje niet binnen de gestelde termijn bezorgd zou worden.olaf79 schreef:Dat is ook pakketpost. Een pakket dat door de brievenbust past wel te verstaan...Moneyman schreef:O ja? Waarom kreeg ik mijn geheugenkaartje (gekocht bij de mediamarkt) enkele weken geleden dan per brievenbuspost - inclusief track en trace-code?crazyme schreef: En Moneyman, precies om deze reden wordt niets per gewone post verstuurd. Een pakketje is traceerbaar.
Elke winkel kiest zelf voor de methode van afleveren. Maar hier is gewoon sprake van prutswerk of diefstal. Daarvan hoeft klant niet de dupe te worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BCC low pricing & no service en DHL no service
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
TS hoeft helemaal niet te wachten totdat het pakketje terecht, maar kan per direct de overeenkomst herroepen en BCC moet dan onverwijld doch binnen 14 dagen terug betalen, ook als het pakketje (nog) niet terecht is.crazyme schreef:Wanneer een pakketje zoekraakt moet dat eerst worden uitgezocht. Dat ts daar niet op wil wachten is jammer. Het is niet anders. Zodra het pakketje boven water is herroept hij de bestelling en komt alles op zijn pootjes terecht
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Beste Jetsertje,
Leuke naam overigens. Volgens mij moet de wet ook toegepast worden in de geest van de wet. Als je op schreeuw reclames op tv en in bladen continu high service predikt en die gewoon niet nakomt, (ik vind 30 dagen geen high service) ben je volgens mij in gebreke. Daarbij komt nog dat die bezorgers altijd de eerste keer op tijden komen dat je van tevoren al zeker weet dat er niemand thuis is. Het zou beter zijn dat je van te voren een tijd kunt kiezen, maar die mogelijkheid biedt BCC niet. Verder zoals ik al eerder zei, als 3 service medewerkers dat pakketje niet kunnen traceren kan de vierde het ook niet. Dat pakkertje is gewoon verdwenen en ik kan een maand gaan zitten wachten. Geen high service dus. Maar ik heb intussen Sandra (nr 4) aan del lijn en zij zegt het voor mij op te lossen, alleen de termijn zegt ze er niet bij.
Leuke naam overigens. Volgens mij moet de wet ook toegepast worden in de geest van de wet. Als je op schreeuw reclames op tv en in bladen continu high service predikt en die gewoon niet nakomt, (ik vind 30 dagen geen high service) ben je volgens mij in gebreke. Daarbij komt nog dat die bezorgers altijd de eerste keer op tijden komen dat je van tevoren al zeker weet dat er niemand thuis is. Het zou beter zijn dat je van te voren een tijd kunt kiezen, maar die mogelijkheid biedt BCC niet. Verder zoals ik al eerder zei, als 3 service medewerkers dat pakketje niet kunnen traceren kan de vierde het ook niet. Dat pakkertje is gewoon verdwenen en ik kan een maand gaan zitten wachten. Geen high service dus. Maar ik heb intussen Sandra (nr 4) aan del lijn en zij zegt het voor mij op te lossen, alleen de termijn zegt ze er niet bij.
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Volgens mij adverteren ze al heel erg lang niet meer met de reclames over high service and low pricing. Zo'n vier jaar geleden toen ik daar was, heb ik het nog met een verkoper daar gehad over de slogan en dat deze was veranderd naar ,,Dat is zeker, BCC'' en de reclame met ,,low pricing and high'' service niet hadden. Ik heb even een reclame van vier jaar geleden opgezocht en inderdaad, ze hebben het er niet meer over. Kijk zelf maar: https://www.youtube.com/watch?v=twwiAa4vsm0bhvandijk schreef:Volgens mij moet de wet ook toegepast worden in de geest van de wet. Als je op schreeuw reclames op tv en in bladen continu high service predikt en die gewoon niet nakomt, (ik vind 30 dagen geen high service) ben je volgens mij in gebreke.
Wel werd er toen al gesproken over de zes beloftes en die hebben ze nog steeds. Daarin staat wel dat ze de beste service leveren, maar dan wordt er vooral gesproken over de BCC bezorgservice en die heb jij niet.
Dus je krijgt nota bene de mogelijkheid om zelf een dag op te geven waarop het pakket wordt geleverd en kiest er vervolgens voor het op een dag te laten afleveren waarop je van tevoren al weet dat je mogelijk niet thuis bent? Dan vind ik het eigenlijk heel erg kwalijk dat je over de bezorgservice klaagt.Daarbij komt nog dat die bezorgers altijd de eerste keer op tijden komen dat je van tevoren al zeker weet dat er niemand thuis is. Het zou beter zijn dat je van te voren een tijd kunt kiezen, maar die mogelijkheid biedt BCC niet.
Als ik iets op het web koop, dan zorg ik dat het geleverd wordt op een dag waarop ik thuis ben zodat ik het pakket kan aannemen. Of laat het dan op je werk afleveren als je het niet anders kan, dat is tegenwoordig ook heel normaal.
Wees blij dat het hier niet op de Amerikaanse manier gaat en je pakket gewoon bij de voordeur achtergelaten wordt. Dat is voldoende voor een pakketbezorger als er geen handtekening oid. nodig is want het product is aangekomen op het adres waar het moet zijn. Dat het vervolgens wordt gestolen, is niet het probleem van de bezorger. Als het pakket bij op adres is aangekomen, is het verder jouw verantwoordelijkheid.
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Beste Jetsertje,
Jij weet duidelijk niet waarover je praat. Ik heb een aantal maanden gedetacheerd gezeten in Amerika en als in één land de klant koning is, dan is het wel in Amerika. Daar is service ook echt service. Dit van van BCC was echt in Amerika niet gebeurt, dan had ik binnen 24 uur een nieuwe gekregen en als het mee zit ook nog cadeaubon erbij voor het ongemak. Dat wat jij zegt geldt alleen voor reguliere niet aangetekende post. Alle paketten worden daar per UPS of FEDEX verstuurd en daar moet je gewoon voor tekenen en als je niet thuis bent kun je het op de dichstbijzijnde vestiging van hun afhalen. Echt onzin. Maar hier is BCC weer zijn afspraak niet nagekomen, want ook Sandra is haar afspraak weer niet nagekomen. Nu ben ik weer met Rachel aan de praat die zei dat ze voor gisteren antwoord had en die termijn is ook al weer verstreken.
Jij weet duidelijk niet waarover je praat. Ik heb een aantal maanden gedetacheerd gezeten in Amerika en als in één land de klant koning is, dan is het wel in Amerika. Daar is service ook echt service. Dit van van BCC was echt in Amerika niet gebeurt, dan had ik binnen 24 uur een nieuwe gekregen en als het mee zit ook nog cadeaubon erbij voor het ongemak. Dat wat jij zegt geldt alleen voor reguliere niet aangetekende post. Alle paketten worden daar per UPS of FEDEX verstuurd en daar moet je gewoon voor tekenen en als je niet thuis bent kun je het op de dichstbijzijnde vestiging van hun afhalen. Echt onzin. Maar hier is BCC weer zijn afspraak niet nagekomen, want ook Sandra is haar afspraak weer niet nagekomen. Nu ben ik weer met Rachel aan de praat die zei dat ze voor gisteren antwoord had en die termijn is ook al weer verstreken.
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Als dit onzin zou zijn, zou ,,porch piracy'' niet bestaan. En toch komt het veel voor, waarbij de bezorger de plichten is nagekomen.bhvandijk schreef:Dat wat jij zegt geldt alleen voor reguliere niet aangetekende post. Alle paketten worden daar per UPS of FEDEX verstuurd en daar moet je gewoon voor tekenen en als je niet thuis bent kun je het op de dichstbijzijnde vestiging van hun afhalen. Echt onzin.
Dat er vervolgens ook verkopers zijn die er anders mee om gaan, is verder irrelevant en sprak ik ook niet over.
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Beste Jetsertje,
Ah, nu komt de aap uit de mouw, jij hebt bij BCC gewerkt. Het probleem is juist dat ik in het bestelproces van BCC juist helemaal niet de keus heb voor een bezorgmoment. Als dat wel was geweest had ik daar ook zeker gebruik van gemaakt. Die keuze werd mij pas geboden toen het de eerste keer niet lukte en daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Op mijn werk bezorgen is een optie, daar heb je gelijk in, maar in mijn geval is dat niet zo handig als je de hele dag college staat te geven. Dit is ook het laatste wat ik er over ga zeggen, want ik heb geen tijd voor deze onzin, ik wil gewoon een geheugenkaart!
Ah, nu komt de aap uit de mouw, jij hebt bij BCC gewerkt. Het probleem is juist dat ik in het bestelproces van BCC juist helemaal niet de keus heb voor een bezorgmoment. Als dat wel was geweest had ik daar ook zeker gebruik van gemaakt. Die keuze werd mij pas geboden toen het de eerste keer niet lukte en daar heb ik ook gebruik van gemaakt. Op mijn werk bezorgen is een optie, daar heb je gelijk in, maar in mijn geval is dat niet zo handig als je de hele dag college staat te geven. Dit is ook het laatste wat ik er over ga zeggen, want ik heb geen tijd voor deze onzin, ik wil gewoon een geheugenkaart!
Re: BCC low pricing & no service en DHL no service
Er komt niets uit de mouw, dit is simpelweg een aanname en ad hominem. Een bewering die wel vaker hier op het forum wordt gedaan als de maker van het topic niet in het gelijk wordt gesteld.bhvandijk schreef:Beste Jetsertje,
Ah, nu komt de aap uit de mouw, jij hebt bij BCC gewerkt.
Die keus is er gewoon. Hieronder bewijs:Het probleem is juist dat ik in het bestelproces van BCC juist helemaal niet de keus heb voor een bezorgmoment. Als dat wel was geweest had ik daar ook zeker gebruik van gemaakt.
Je kunt geheel zelf kiezen wanneer het product bezorgd moet worden en er staat zelfs een tijdsvak waarin je de bezorger kunt verwachten. Het argument dat de bezorgers dan altijd langs zouden komen als er niemand thuis is, gaat natuurlijk helemaal niet op. Dat je niet aanwezig was om het product aan te nemen, is geheel eigen schuld en niet dat van de bezorgers. Ik blijf erbij dat ik het kwalijk vind dat je over de bezorgservice klaagt. Het probleem dat je nu hebt, had nooit bestaan als je gewoon thuis was geweest op het afgesproken bezorgmoment.
In de openingspost zeg je nog dat je er helemaal klaar mee was en naar de Media Markt bent gegaan om een geheugenkaart te kopen, maar dat is dus niet waar? Een leugentje?Dit is ook het laatste wat ik er over ga zeggen, want ik heb geen tijd voor deze onzin, ik wil gewoon een geheugenkaart!
Daarover gesproken; zojuist even de Facebookpagina van de BCC bekeken en op 7 oktober zijn geen berichten terug te vinden over een ontevreden klant met jouw verhaal. Dan wordt het nogal lastig voor Rachel om te reageren op jouw bericht, denk je niet? Of was dit ook een leugentje? Want dan vraag ik mij af of je niet nog meer leugentjes hebt verteld.
Ondertussen had je ook gewoon naar de winkel kunnen gaan om een geheugenkaart te kopen, als die geheugenkaart ook daadwerkelijk zo belangrijk voor je was. En als je dan toch naar een winkel gaat, kun je net zo goed even naar een BCC gaan en meteen even de kwestie uitleggen. Misschien dat ze aardig zijn en je meteen een geheugenkaart meegeven en ervoor zorgen dat de andere geheugenkaart niet meer bezorgd hoeft te worden.