LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BCCnl levert niet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
prambo

BCCnl levert niet

Ongelezen bericht door prambo »

Het is nu 10 weken geleden dat we online een espressomachine hebben besteld.
Direct betaald met Ideal en netjes een mailbevestiging gekregen.

Maar helaas is het nog steeds niet geleverd.
2 weken geleden hebben we een email gestuurd via de site waar we geen reactie op hebben gekregen.
Vervolgens maar gebeld en we kregen als antwoord dat er een mail achterstand was van een paar weken. Vandaar dat we nog geen antwoord hadden gekregen.
En de dame kon niet vertellen wanneer de machine geleverd zou worden.

Vreemde zaak allemaal.
Eerste en laatste keer dat ik bij bcc koop.

zijn er meer negatieve ervaringen met bcc?
wat kan ik doen als ik per mail en tel niet verder kom?

MAXIEM

Re: BCCnl levert niet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

prambo

Een webshop hoort wettelijk binnen 30 kalenderdagen te leveren, tenzij er zwart op wit wat anders is afgesproken. Wordt die levertijd overschreden, dan kun je (als je over een adres beschikt) de koop schriftelijk ontbinden en het aankoopbedrag terugeisen. Doe dat wel aangetekend. De aankoopsom dient vervolgens ook weer binnen 30 kalenderdagen terug op jouw rekening worden gestort. Het is natuurlijk wel erg dom, dat je vooruit hebt betaald. Betaling onder rembours is veel veiliger.

Maxiem.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

prambo schreef:wat kan ik doen als ik per mail en tel niet verder kom?
Wil je alsnog de espressomachine?

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Komt me erg bekend voor, ik heb eens een espresso machine besteld bij dixons.nl. Ook via iDeal volledig betaald en ook Dixons leverde niet. Heeft me toen behoorlijk veel moeite en geduld gekost om mijn geld terug te krijgen.

Probleem toen was dat ik een afgeprijst model had gekocht die Dixons naderhand (twee week later) niet meer voor die prijs wilde leveren. Wellicht had jij ook een mooie aanbieding te pakken?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wiseger schreef:Komt me erg bekend voor, ik heb eens een espresso machine besteld bij dixons.nl. Ook via iDeal volledig betaald en ook Dixons leverde niet. Heeft me toen behoorlijk veel moeite en geduld gekost om mijn geld terug te krijgen.

Probleem toen was dat ik een afgeprijst model had gekocht die Dixons naderhand (twee week later) niet meer voor die prijs wilde leveren. Wellicht had jij ook een mooie aanbieding te pakken?
Maar dan is het toch simpel?

Beste klant, sorry, wij kunnen helaas niet meer leveren, wilt u laten weten of u (tegen bijbetaling van Euro X) model ABC2 wilt hebben, danwel de betaling teruggestort? Groet, webwinkel.

Zoiets zou men dan moeten doen.
De klant 10 weken lang niets melden, en vervolgens niet willen reageren op een legitieme vraag is niet helemaal netjes, en doet in deze tijd gelijk alarmbellen rinkelen.

nu kan je bij Dixons en BCC bij een filiaal langsgaan, en vragen of zij het hoofdkantoor eens willen bellen - maar ja.. sommige shops hebben geen fysieke winkel (in je buurt)..

prambo

Ongelezen bericht door prambo »

BCC heeft waarschijnlijk mee gelezen.
Krijg net een mail dat morgen het apparaat wordt toegezonden.

Eindelijk. Gelukkig.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

prambo schreef:BCC heeft waarschijnlijk mee gelezen.
Krijg net een mail dat morgen het apparaat wordt toegezonden.

Eindelijk. Gelukkig.
Morgen zend men het - maar gaat het ook aankomen?

Laat het even weten - kan handig zijn.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

prambo schreef:wat kan ik doen als ik per mail en tel niet verder kom?
Een incassobureau inschakelen. Uitgaande van een hoofdsom van maximaal 250 krijg je 37 euro plus BTW vergoed. Als dat geen effect heeft dan kun je altijd nog naar de rechter gaan.
MAXIEM schreef:Betaling onder rembours is veel veiliger.
Dan hoe je er in ieder geval nog een paar bakstenen aan over!

Gesloten