LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belachelijk hoge aanslag na aankoop telefoonkabels
Belachelijk hoge aanslag na aankoop telefoonkabels
Vorige week via geekbuying 3 telefoonkabeltjes gekocht met een totale waarde van 17.75 euro
Verzenden via DHL laten doen omdat we ze graag voor de vakantie in huis wilde hebben (NOOOOOIT DOEN!!!!!). Kosten waren 8,32 euro. op zich viel het mee vonden we.
DHL bezorgde keurig het pakket alleen voorzien van een aanslag van 42 euro!
24 euro voor de btw en 14 euro kosten die zij moesten maken voor het inklaren. Dat laatste is tot daar aan toe maar die 24 euro zit mij echt dwars.
Die is als volgt bepaald:
waarde goederen: 23 euro (stond op de verzendlabel)
Verzendkosten:
- tot EU 62 euro
- binnen EU 28 euro
Kortom: ze gaan er blindelings vanuit dat de verzendkosten 100 euro waren......
voor 3 miezerige telefoonkabels????
Ik heb uiteraard een reactie gevraagd aan DHL maar die verwijzen me naar hun express tarrieven. Iedereen weet alleen dat geekbuying geen 100 euro hoefde te betalen voor het verzenden dus het is echt onterecht dat er zoveel btw in rekening wordt gebracht.
Het voelt alsof ik iets verkeerds heb gedaan en daar nu voor gestraft wordt terwijl het gewoon volkomen legaal en netjes gedaan is. Wat een waardeloze regels hebben we toch in dit land!
ik kan nog bezwaar maken bij de belastingdienst maar geef het weinig kans van slagen////
WEES DUS GEWAARSCHUWD!!! heb geduld en kies gewoon voor de gratis verzendoptie via China post. Dan heb je geen gedoe!
Verzenden via DHL laten doen omdat we ze graag voor de vakantie in huis wilde hebben (NOOOOOIT DOEN!!!!!). Kosten waren 8,32 euro. op zich viel het mee vonden we.
24 euro voor de btw en 14 euro kosten die zij moesten maken voor het inklaren. Dat laatste is tot daar aan toe maar die 24 euro zit mij echt dwars.
Verzendkosten:
- tot EU 62 euro
- binnen EU 28 euro
Ik heb uiteraard een reactie gevraagd aan DHL maar die verwijzen me naar hun express tarrieven. Iedereen weet alleen dat geekbuying geen 100 euro hoefde te betalen voor het verzenden dus het is echt onterecht dat er zoveel btw in rekening wordt gebracht.
Het voelt alsof ik iets verkeerds heb gedaan en daar nu voor gestraft wordt terwijl het gewoon volkomen legaal en netjes gedaan is. Wat een waardeloze regels hebben we toch in dit land!
ik kan nog bezwaar maken bij de belastingdienst maar geef het weinig kans van slagen////
WEES DUS GEWAARSCHUWD!!! heb geduld en kies gewoon voor de gratis verzendoptie via China post. Dan heb je geen gedoe!
Re: Belachelijk hoge aanslag na aankoop telefoonkabels
24 euro btw en 14 euro kosten, is op mijn rekenmachine 38 euro, geen 42?timaarsen schreef:Vorige week via geekbuying 3 telefoonkabeltjes gekocht met een totale waarde van 17.75 euro
Verzendkosten:
- tot EU 62 euro
- binnen EU 28 euro
Bij het bestellen van zo'n product, dan weet je toch wat je koopt voor welke prijs
Advies voor een volgende keer:
Ga naar de winkel "om de hoek". Kom je der ook nog een keertje uit
Advies voor een volgende keer:
Ga naar de winkel "om de hoek". Kom je der ook nog een keertje uit
Die inklaringskosten zijn van de douane. DHL rekent de inklaring en schiet dit geld voor, waarvoor men dus 14 euro rekent.
-
Tja, inkopen buiten Nederland geeft extra kosten. Btw en inklaringskosten. Dit heeft niets met DHL te maken, wel met de Nederlandse wet.
Deze opmerking/vraag is al zo vaak voorbij gekomen hier. Wel de lage prijs willen betalen, maar niet opletten welke kosten er bij gaan komen.
Deze opmerking/vraag is al zo vaak voorbij gekomen hier. Wel de lage prijs willen betalen, maar niet opletten welke kosten er bij gaan komen.
Lijkt me een vreemd verhaal dit. Ik geloof dat je wel een punt hebt. Goederen onder de €22,- (wat volgens jou is wat je betaald hebt) mogen vrij worden ingevoerd. De enige reden waarom je een aanslag hebt gehad is omdat de verkoper een hogere prijs op het pakket heeft gezet. Als jij kunt aantonen bij DHL met betaalbewijzen dat je onder die €22,- bent gebleven zou je volgens mij helemaal geen extra kosten moeten hebben (op de oorspronkelijke verzendkosten na, daar ben je natuurlijk ook mee akkoord gegaan).
De kosten uit de eerste alinea (17.75 euro en 8,32 DHL verzendkosten) zijn tesamen méér dan 22 euro.Regggy schreef:Lijkt me een vreemd verhaal dit. Ik geloof dat je wel een punt hebt. Goederen onder de €22,- (wat volgens jou is wat je betaald hebt) mogen vrij worden ingevoerd. De enige reden waarom je een aanslag hebt gehad is omdat de verkoper een hogere prijs op het pakket heeft gezet. Als jij kunt aantonen bij DHL met betaalbewijzen dat je onder die €22,- bent gebleven zou je volgens mij helemaal geen extra kosten moeten hebben (op de oorspronkelijke verzendkosten na, daar ben je natuurlijk ook mee akkoord gegaan).
Veel voorkomende fout van de webwinkel die aanleiding geeft tot dit soort resultaten. De webwinkel heeft de verzendkosten niet gespecificeerd op de waybill en een totale waarde opgegeven van €26.07. Bij aankomst in een Europese hub valt de waarde van het pakket dan boven de belastingvrije grens van €22 en omdat een specificatie ontbreekt worden de standaard express tarieven van DHL voor het betreffende traject gebruikt voor de douane aangifte. Botte pech en een weinig klantvriendelijke webwinkel dus. DHL doet gewoon wat ze moeten doen en de uitkomst is dan ook correct.timaarsen schreef:Vorige week via geekbuying 3 telefoonkabeltjes gekocht met een totale waarde van 17.75 euro
Niet zozeer de Nederlandse, maar de Europese wetgeving, in dit geval de UCC of formeel gesproken VERORDENING (EU) Nr. 952/2013 VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN VAN DE RAAD van 9 oktober 2013 tot vaststelling van het douanewetboek van de UnieNeoDutchio schreef:Tja, inkopen buiten Nederland geeft extra kosten. Btw en inklaringskosten. Dit heeft niets met DHL te maken, wel met de Nederlandse wet.