LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel: mobieltje kwijt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
jan van duijn

Belsimpel: mobieltje kwijt

Ongelezen bericht door jan van duijn »

Ik ben nu al een maand mijn mobiel kwijt.
Eind april ging het scherm op zwart sávonds.
Belsimpel gebeld en moest via de website het mobieltje aan melden voor reparatie.
Gedaan en een paar dagen later uitslag reparatie valt buiten de garantie.
Eind en geen verdere conclusie of uitleg waarom.
Weer naar belsimpel gebeld en die konden ook niets vinden uit de mail van het reparatie bedrijf.
Mobiel opnieuw opgestuur nu naar belsimpel zoals op de bon stond.
Een paar dagen later kreeg ik de uitslag van de schade en het was het zelfde reparatie bedrijf als de eerste keer.
Nu met 3 optie waarom de schade buiten de garantie valt.
De aankoopbon was niet goed
Er kan vocht of condens schade zijn
En er kon val of stoot schade zijn ( dit noemen ze daar gebruiksschade ) en volgens mij is het ook een gebruiks voorwerp.
Weer een paar keer gemailt en gebeld naar belsimpel......
Uiteindelijk zo ik een hoesje krijgen om het leed te verzachten !!!!!!!!!
Weer bellen en mailen en toen zouden ze de schade voor de helf te betalen .
Dus werdt mijn mobiel niet gerepareerd terug gestuurd.
Ik kreeg mijn pakketje in een envelop en maakte het doosje open en die was leeg !!!!!!!!! geen mobiel.
Weer bellen en mailen en tot heden geen reactie van BELSIMPEL waar ik nu wel heel erg SIMPEL van wordt.
Help mij als u kan of weet hoe ik dit kan oplossen .
Ook omdat al mijn gegevens nog op het mobieltje staan van bank bedrijf en prive .
Alvast bedankt

Met vriendelijke groet Jan van Duijn
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mei 2017 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Hawk-Eye

Re: Belsimpel: mobieltje kwijt

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

stel belsimpel aansprakelijk hiervoor al moet u wel bewijzen dat het mobieltje er werkelijk niet in zat, ik neem aan dat u moest tekenen voor ontvangst?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Euh, val en stootschade gebruikersschade omdat u denkt dat het een gebruiksvoorwerp is? Ik weet niet waar u uw telefoon voor gebruikt, maar ik bel ermee en zit op whatsapp. Hierdoor krijg je geen val en stootschade hoor. Gebruikersschade is iets anders dan je telefoon laten vallen.

Aad van Hoorn

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Als het goed is wordt het pakketje gewogen voor het wordt verzonden
Als dat het geval is moet het gewicht ergens vermeld staan i.v.m. de verzendkosten

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je iets opstuur en koopt bij telecom provider loop je dit risico van naast toestel ook verlies persoonlijke gegevens.

Ik heb er een Micro SD kaart in die ik er voor dit soort gevallen uit kan halen.
Daar staan alle gegevens op.

En waarom een Telefoon met Contract?
Als je elders een Simlock vrij toestel koopt en Sim Only contract heb je deze 2 gescheiden!
Een telefoon kopen bij reparateur plaatselijk is iets duurder maar die repareerde deze gelijk dezelfde dag en soms kun je wachten op herstel.
Vaak hebben ze oude toestellen die nog werken als tijdelijke leen dus alle gegevens overzetten en kom binnenkort maar terug.

Alles bij 1 firma heeft dit risico.
Uw gegevens, ja een Micro SD kaartje van 16 GB kost bij Action maar €14,?? en daar past vrijwel alles op.
Bij leen toestel even die met simkaart over zetten en je heb nooit meer verlies gegevens of lang opsturen en wachten zonder toestel.

Helaas kiest 90% van alle voor een alles in 1 pakket..... ik weet waarom je beter dit los kunt kopen.
Naast meestal voordeliger ook plaatselijk herstel.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

stofzuigertje schreef:Als je iets opstuur en koopt bij telecom provider loop je dit risico van naast toestel ook verlies persoonlijke gegevens.

Ik heb er een Micro SD kaart in die ik er voor dit soort gevallen uit kan halen.
Daar staan alle gegevens op.

En waarom een Telefoon met Contract?
Als je elders een Simlock vrij toestel koopt en Sim Only contract heb je deze 2 gescheiden!
Een telefoon kopen bij reparateur plaatselijk is iets duurder maar die repareerde deze gelijk dezelfde dag en soms kun je wachten op herstel.
Vaak hebben ze oude toestellen die nog werken als tijdelijke leen dus alle gegevens overzetten en kom binnenkort maar terug.

Alles bij 1 firma heeft dit risico.
Uw gegevens, ja een Micro SD kaartje van 16 GB kost bij Action maar €14,?? en daar past vrijwel alles op.
Bij leen toestel even die met simkaart over zetten en je heb nooit meer verlies gegevens of lang opsturen en wachten zonder toestel.

EN het antwoord op de vraag is???????????????????????????????????????
Helaas kiest 90% van alle voor een alles in 1 pakket..... ik weet waarom je beter dit los kunt kopen.
Naast meestal voordeliger ook plaatselijk herstel.

Gesloten