LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Blondy1968

Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Blondy1968 »

1 mei iPhone met nieuw abonnement en nummerovername bij Hollandsenieuwe gemaakt. In de middag bericht dat nummer overname niet gelukt was. Direct Belsimpel gebeld voor uitleg. Dit kwam waarschijnlijk omdat mijn abonnement pas overnamen vrij zou zijn op 11 mei, 2 maanden voor mijn einddatum bij Telfort. Gewacht tot 11 mei en direct Hollandsenieuwe gebeld, weer bij opnieuw aanvragen geweigerd. Dus maar naar Telfort gebeld. Blijkt dat je pas op de datum bij ze weg mag en NIET 2 maanden van te voren. Direct Belsimpel gebeld wat i nu moest doen, aangezien ik anders 2 maanden een dubbel abonnement zou hebben. Geen probleem, je heb 14 dagen en die zijn nog niet voorbij. Kon het gewoon retour sturen. 12 mei de mail gehad hoe dit te doen en 13 mei naar een Kiala punt gebracht op hun advies.

Na 1 week kreeg ik bericht dat hij was ontvangen. Nog 1 week later kreeg ik een telefoontje dat de telefoon 3 krassen zou hebben en ik te laat was met annuleren.

Nu al 3 mails verder en ze blijven zeggen dat de krassen door mij gemaakt zijn en dat ik te laat was. Ongeacht al het bewijs wat ik heb dat ik wel op tijd was en dat er geen krassen op het toestel zat.

Met de vraag om beter foto's, krijg ik als antwoord dat dit niets veranderd, dat ik gewoon 10% van de waarde moet betalen. Maar ik wil foto's dat IK kan zien dat dit MIJN toestel was, en niet alleen de kras.

Met de melding dat ik het op tijd, met toestemming/toezegging heb verstuurd, hebben ze ook geen borg aan, zij hebben het te laat ontvangen.

Besluit, nu maar naar mijn rechtsbijstand met al mijn schriftelijke bewijzen.

Mocht iemand nog een extra tip hebben...

Mark1992

Re: Belsimpel.nl

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Als jij het binnen 14 dagen heb geretourneerd, door bijvoorbeeld het afgiftebewijs te tonen dan is het niet interessant wanneer zij het hebben ontvangen. Er wordt de optie gegeven om het binnen 14 dagen te retourneren, het hoeft niet binnen 14 dagen bij de verkoper ontvangen te worden.

Tevens is het altijd aan te raden voor verzending foto's te maken van de telefoon. Het komt namelijk erg vaak voor dat telefoons beschadigd overkomen... Tevens zullen zij de foto's moeten verzenden waar jij om vraagt, zij kunnen dit niet weigeren en toch eisen dat jij betaald. Is het trouwens 10% dat je moet betalen, of moest dit 100% zijn? Heb je het toevallig verzekerd verstuurd?

Ik zou nogmaals bellen om aan te geven dat jij hier niet mee akkoord gaat en de betreffende gegevens toch eist.

Gesloten