LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belsimpel weigert aankoopbedrag terug te betalen.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
cbenningen

Belsimpel weigert aankoopbedrag terug te betalen.

Ongelezen bericht door cbenningen »

Ik ben een studente van 18 jaar en heb van mijn spaargeld op 12-12-2012 bij Belsimpel een Sony Xperia acro S voor ruim € 400 gekocht.
Toen ik het toestel ontvangen had, bleek het niet te werken en heb ik het, nadat ik contact had opgenomen, retour gestuurd.
Het betrof hier volgens Belsimpel een DOA toestel = dead on arrival en ik zou een nieuw toestel ontvangen.
Opnieuw kreeg ik hetzelfde toestel wat niet werkte thuis gestuurd.
Weer contact opgenomen met Belsimpel en gezegd dat ik het toestel retour stuurde en het aankoopbedrag terug wilde.
Toestel opnieuw in de originele verpakking terug gestuurd.

Op 2-1-2013 bericht van Belsimpel gekregen dat het toestel retour ontvangen was.
Belsimpel gaf aan dat als ik niets van hen hoorde, het pakket in goede staat ontvangen was en deze zo snel mogelijk omgewisseld zou worden voor een nieuw toestel of dat zij het aankoopbedrag retour zouden storten.
Men deed zijn best om elke retourzending binnen uiterlijk 5 werkdagen te beantwoorden.
Ik had om het aankoopbedrag gevraagd, want ik had geen vertrouwen meer in Belsimpel.

Op 14-1-2013 nog steeds geen geld ontvangen en niets gehoord.
Email gestuurd en gebeld.
Belsimpel beweerde plotseling dat het toestel door mij beschadigd was en ik geen geld terug kon krijgen.
Het toestel zou gerepareerd worden.
Diverse keren gebeld en e-mails gestuurd.
Belsimpel weigert het geld terug te storten en toestel blijft in reparatie.

Ik heb dus sinds de aankoop op 12-12-2012 niets: geen geld en geen telefoon.
Inmiddels alweer diverse e-mails gestuurd.
Op 25 januari weer geïnformeerd, een medewerker beweerde dat de telefoon niet stuk was toen zij hem retour kregen, maar wel ter reparatie was.

Ik heb het toestel beide keren niet kunnen gebruiken, omdat het DOA was.
De beschadigingen zijn dan ook niet door mij aangebracht, maar waarschijnlijk bij Belsimpel.
Mijn klacht nu tot 2x toe geplaatst op Klacht.nl en wat schetst mijn verbazing?
Belsimpel is zo brutaal om er tot 2x toe onder te vermelden "klacht opgelost".
Verder hoor of zie ik niets meer van Belsimpel.
Zowel geld als nieuwe (niet werkende) telefoon kwijt.

F.van Holten

Re: Belsimpel weigert aankoopbedrag terug te betalen.

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Hallo
Het lijkt mij verstandig om een aangetekende brief te sturen, om de koop te ontbinden omdat het bedrijf in gebreken is gebleven.
Misschien staan er voorbeeld brieven op TR. Anders op google even "voorbeeldbrieven" ingeven, de keus is groot.
Succes.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Uit de wet blijkt dat de consument eerst een keuze moet maken uit herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende (art. 7:21 BW) en pas als de verkoper daar niet aan voldoet ontbinding (art. 7:22 BW). Op dit punt heeft Belsimpel wel min of meer gelijk dus. Daarentegen moet reparatie wel zonder ernstige overlast plaatsvinden en als dit al meer dan een maand duurt... Overigens is ontbinding zonder opgave van redenen binnen 7 werkdagen na aflevering natuurlijk altijd mogelijk (art. 7:46d BW), ongeacht of er sprake is van non-conformiteit etc.

JDrevijn

Ongelezen bericht door JDrevijn »

Ik heb ook een ondeugdelijk toestel van Belsimpel gekregen.
Op 22-11-2012 een Samsung Galaxy Nexus gekocht bij Belsimpel. Na 2 weken viel het toestel uit bij bellen en hebben dit gemeld bij Belsimpel. Na 6 weken werkte de WiFi niet meer. Door Belsimpel naar een KPN servicecenter gestuurd die het naar hun reparatiecenter Teleplan stuurde. Op e-repair stond al direct garantie: nee. Vervolgens werd vloeistofschade geconstateerd en werd een dag later een foto op de website geplaatst van usb poort met flinke corrossie. Reparatiekosten 216,59 euro. Het toestel is, in de 6 weken dat ik het in bezit had, nooit in aanraking met vocht of water geweest. Het is dus niet mijn mobiel of de corrossie zat al in het apparaat toen ik het kocht. Belsimpel meldt vervolgens dat de garantie vervalt bij waterschade terwijl duidelijk is dat zij een ondeugdelijk apparaat verkocht hebben en als leverancier aansprakelijk zijn. Het is onbegrijpelijk dat je als consument totaal geen recht hebt als het stempel waterschade erop geplakt wordt. Dit is wel een hele makkelijke manier om als leverancier onder je aansprakelijkheid uit te komen.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Men heeft bij Belsimpel nogal moeite met het uit elkaar houden van fabrieksgarantie en (non-)conformiteit ('wettelijke garantie').

JanssenT1987

Ongelezen bericht door JanssenT1987 »

Ik heb goede ervaring met belsimpel. Goede prijs en normale garantie.

Gesloten