Waarom niet dat zal ik je vertellen
Wij wouden een boek bestellen waar schijnbaar moeilijk is om aan te komen.
Er wordt op een gegeven moment een mail gestuurd dat het boek verstuurd is naar het opgegeven adres.
Helaas is dat niet zo.
Na veelvuldig mailen blijven die gasten volhouden dat zij het boek echt hebben verstuurd.
Bij een eenvoudige zoekopdracht occidentbooks oplichting kom je al snel vele slachtoffers tegen.
Geloof mij ga niet met deze gasten in zee.
Je krijgt nada noppes
Ook ik ben benadeelt door OCCIDENT BOOKS
Ik plaatste op 29 juli 2009, engelse boeken voor mijn zoon zijn opleiding.
Na telefonisch contact op 18 augustus kreeg ik te horen dat de betreffende boeken niet meer te leveren waren en dat ik een verzoek voor terugbetaling van het geld moest indienen via de mail. Ik ontving hier ook een bevestiging van via de mail.
Op 21 augustus ontving ik een mail dat het geld zsm terug zou worden geboekt. (hieronder een kopie van de mail)
Geachte E ,
Het bedrag wordt z.s.m. teruggeboekt.
Met vriendelijke groet,
XXX
Occidentbooks
Tot op heden heb ik nog niets mogen ontvangen.
Op mailtjes met verzoek van terug betaling wordt niet gereageerd.
Ik begin ook te geloven dat het een stelletje oplichters zijn.
Misschien kan radar iets ondernemen tegen dit stelletje.
Mijn advies; BESTEL NOOIT BIJ OCCIDENT BOOKS
Occident Books is inderdaad een waardeloos bedrijf.
In september 2009 hebben we een CD besteld. De levertijd zou 3 dagen zijn.
Na een kleine week was de CD nog niet ontvangen.
Bij controle op de website bleek de betreffende CD in één keer niet meer leverbaar te zijn.
Dit was op zich al jammer omdat de CD voor een verjaardag was die inmiddels ook al weer achter de rug was.
Eigenlijk had Occident ons hier natuurlijk zelf van op de hoogte moeten stellen.
Ik heb gemaild met de vraag om het geld retour te storten.
De reactie was dat het z.s.m. zou worden over gemaakt.
Een maand later nog geen geld gezien en ook geen reacties meer gehad.
Maar weer een mail gestuurd. Weer de reactie dat het echt z.s.m. over zou worden gemaakt.
Al weer een dikke maand later en nog steeds geen reactie en uiteraard ook nog geen geld terug. Ik heb ze van de week weer een mail gestuurd dat ik ze nog 5 werkdagen geef en anders andere maatregelen ga nemen.
Ze hebben nog 2 dagen maar tot op heden heb ik nog niets gehoord.
Het is bar en boos met dat bedrijf. Op 18 december een boek besteld met daarbij de tekst "kerstkado". Levertijd volgens de site 3 a 4 dagen. Betaald via Ideal en
bevestiging uitgeprint.
Het is nu 14 januari en nog steeds geen boek. Diverse malen gebeld en gemaild,
zonder resultaat. Werkelijk schande!!!!!!!!!!!!
2 PS3 spellen besteld. Geld overgemaakt. Maand niks gehoord.
Vervolgens na enkele keren contact bleek er nog maar 1 exemplaar beschikbaar te zijn van dit spel. Deze is alsnog verstuurd en ontvangen.
Wat betreft het andere spel kon ik een nieuw spel bestellen, of het bedrag teruggestort krijgen. Ik heb vanwege de slechte ervaring en waardeloze service gekozen voor terugstorten.
Nu, anderhalve maand na dato, heb ik nog altijd niet mij geld terug ontvangen. Waardoor de wettelijke termijn van terugstorting binnen 30 dagen is overschreden. Hoe kan ik hier verder mee gaan? Moet ik aangifte doen?
Hier is het ticket van Occident te lezen:
----------------------------------------------------------------------------
SUPPORT TICKET SYSTEM
Mijn TicketsHomeTicket #522030
Ticket Status: open
Afdeling: Klantenservice
Datum: 11-01-2010 13:13
Naam: Tim Oelers
Email: T.Oelers@****
Telefoon:
Onderwerp: Vraag over levering Civilization PS3
Message Posted Successfully
Ticket Thread
Mon, Jan 11 2010 13:13
Hallo,
Vorige week heb ik een order geplaatst voor 2 PS3 games.
Wat is de status van deze bestelling. De betaling is reeds overgeboekt.
Met vriendelijke groet,
Tim Oelers
Dit bericht is
Wed, Jan 13 2010 16:44 - Klantenservice Occidentbooks
Wij hebben een onafgeronde bestelling van u ontvangen. Dit betekent dat deze niet correct in het bestelsysteem terecht is gekomen. Ofwel u heeft uw betaling niet gedaan, ofwel u heeft uw bestelling op andere wijze niet afgerond. Wanneer u mij uw betalingsbewijs mailt, kan ik uw bestelling direct verwerken. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Occidentbooks.
Thu, Jan 14 2010 9:38
Beste,
De vorige keer had ik al het betalingsbewijs meegestuurd, Hier de complete betalingsbevestiging:
Af- en bijschrijving
Bedrag (euro) 41,52 Af
Rekening ******- *******
Tegenrekening 674773837
Datum 04-01-2010
Mutatiesoort Internetbankieren
Naam / Omschrijving
Mededelingen ING iDEAL
KN: 124013
0050000442680095 04-01-10 10:24
OCCIDENTBOOKS BESTELLING
ING Bank inzake Occidentbooks
Wanneer kan ik de spellen verwachten?
Gr,
Tim
Mon, Jan 18 2010 17:28 - Klantenservice Occidentbooks
Ik heb het artikel voor u besteld. Het wordt uiteraard z.s.m. verzonden naar het door u opgegeven adres.
Met vriendelijke groet,
Occidentbooks
Tue, Jan 19 2010 8:34
Hallo,
Ter info: het gaat om 2 artikelen.
Gr,
Tim
Mon, Jan 25 2010 15:53 - Klantenservice Occidentbooks
Vandaag is één van de spellen uitgeleverd, helaas was dit blijkbaar de laatste, want het artikel wordt nu als niet leverbaar aangemerkt. Wilt u wellicht nog een ander spel ontvangen? Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Occidentbooks.
Mon, Jan 25 2010 16:02
Beste,
Bedankt voor het bericht.
Dat is niet nodig. Gaarne het bedrag van 1 spel terugstorten op bovengenoemde rekening.
Graag een bericht als dit is gebeurd.
Met dank,
Tim Oelers
Fri, Jan 29 2010 17:08 - Klantenservice Occidentbooks
Wilt u dan zo vriendelijk zijn om uw rekeningnummer te mailen voor terugboeking? Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Occidentbooks.
Mon, Feb 1 2010 8:49
Reknr: ******** tnv TAJ Oelers
Tue, Mar 16 2010 10:36
Ik heb het bedrag nog altijd niet teruggestort gekregen, binnen de wettelijke termijn van 30 dagen.
Graag z.s.m. het resterende bedrag deze week overmaken, om vervolgstappen te voorkomen.
Welke vervolgstappen zijn geschikt bij een dergelijke escalatie?
Op 29 maart heb ik een bestelling voor 2 DVD's geplaatst. Nu al 3 keer gemaild, maar geen bestelling ontvangen terwijl zij het geld al lang hebben ontvangen. Ik heb pas 1 keer antwoord gehad dat alles in orde was, daarna nooit meer iets gehoord. Zonde!
oh, ja, maar een ticket Zürich - Amsterdam kost tegenswoordigs toch ook nogal tamelijk EUR 150,- inklusief alles. Tenzij je met de trein reist. Dan kost het EUR 300,-
Guardian72 schreef:Waarom lees ik niet dat er aangifte gedaan word?
Niet leveren en wel geld houden is diefstal of oplichting.
Dus, gedupeerden - doe aangifte.
Dat vraag ik mij ook af?
Waarom wordt er niet eerst gegoogeld, voor een bestelling gedaan wordt, wel achteraf!
Op internet kopen is en blijft een risico, en deze mensen vinden steeds hun slachtoffers!