LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bestelling coolblue

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
judithsl

bestelling coolblue

Ongelezen bericht door judithsl »

Afgelopen zondag een koelkast besteld van 1299 euro bij coolbue, zou maandag geleverd worden, helaas voor transport al schade (gemeld door transport bedrijf en niet coolblue) dus niks geleverd gekregen. Een andere was tijdelijk niet leverbaar, tot vandaag nog geen duidelijkheid kunnen krijgen over levering (meerdere malen gebeld, contact via facebook...) Net telefonisch mijn order geannuleerd en gevraagd of ze mijn geld terug willen storten. Het antwoord: mw zodra wij de koelkast retour hebben heeft u binnen 3 werkdagen uw geld terug... Pardon.. Ik heb niks retour gestuurd... Ik heb niks geleverd gekregen.. Volgens de medewerker moet ik wachten tot zij de koelkast retour hebben, maar kon niet zeggen hoe lang dat ging duren en vervolgens nog 3 werkdagen voor ze het geld retour storten... Kunnen ze dit zomaar maken? Ze maken van hun probleem nu mijn probleem?!

newmikey

Re: bestelling coolblue

Ongelezen bericht door newmikey »

U bent nu wel héél erg snel op de teentjes getrapt. Coolblue staat bekend als een gedegen webshop die de regeltjes goed volgt. Er zal wel een reden zijn dat ze administratief niets kunnen doen zolang de koelkast niet weer teruggeboekt is in het voorraadbestand en dat is uiteraard niet leuk voor u, dat snappen zij ook wel. Als het bij een paar dagen blijft, zou ik dat eerst maar heel eventjes afwachten.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

judithsl schreef:Afgelopen zondag een koelkast besteld van 1299 euro bij coolbue, zou maandag geleverd worden, helaas voor transport al schade (gemeld door transport bedrijf en niet coolblue) dus niks geleverd gekregen. Een andere was tijdelijk niet leverbaar, tot vandaag nog geen duidelijkheid kunnen krijgen over levering (meerdere malen gebeld, contact via facebook...) Net telefonisch mijn order geannuleerd en gevraagd of ze mijn geld terug willen storten. Het antwoord: mw zodra wij de koelkast retour hebben heeft u binnen 3 werkdagen uw geld terug... Pardon.. Ik heb niks retour gestuurd... Ik heb niks geleverd gekregen.. Volgens de medewerker moet ik wachten tot zij de koelkast retour hebben, maar kon niet zeggen hoe lang dat ging duren en vervolgens nog 3 werkdagen voor ze het geld retour storten... Kunnen ze dit zomaar maken? Ze maken van hun probleem nu mijn probleem?!
Ze hebben wettelijk gezien 14 dagen om het geld terug te storten, dus ja, dat mogen, en kunnen ze zoals je merkt, maken. En die termijn gaat in op de dag nadat je het product hebt gekregen, of in dit geval zou hebben gekregen, afgelopen dinsdag dus.

Verder denk ik dat het een gevalletje andere uitleg is, voor hen komt die koelkast namelijk retour, weliswaar met het label schade in plaats van "retour binnen zichttermijn" oid, maar de rest van de procedure zal hetzelfde zijn. Ze zullen dus het geld terugboeken als het product weer ingeboekt is als retour in hun businesssysteem, en daarvoor moet het eerst fysiek terugbezorgd worden door de transporteur. Allemaal dingen die een dagje kosten hier en daar.

Zoals al gezegd, Coolblue wordt vaak, en al lang, geroemd om hun klantenservice, dus ik zou het even aankijken tot begin volgende week.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bij dit soort vragen die betrekking hebben op bepaalde processen binnen een bedrijf vraag ik me altijd af hoe mensen dat op hun eigen werk doen. Daar zullen ze toch vergelijkbare processen hebben? Waarom zou een ander bedrijf dan maar wat moeten aanklooien. Als een bedrijf als Coolblue dit niet gestructureerd doet wordt het een chaos met hoogstwaarschijnlijk nog veel grotere gevolgen, ook voor de klanten.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja, ik snap TS wel. Veel geld betaald voor een koelkast, misschien maanden of jaren daarvoor gespaard, dan op het moment supreme wordt je teleurgesteld en blijkt dat ding niet te komen. Dan wil je natuurlijk zsm je geld terug zodat je (ergens anders) een andere koelkast kunt kopen.

Van Coolblue snap ik het ook wel weer. Er zijn nu eenmaal processen en als je die niet volgt loopt alles in de soep.

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Ik betaal altijd bij aflevering via de door de transporteur meegenomen pin automaat.

Gesloten