Ik heb namelijk via kijkshop een mobile gekocht. Maar geen bevestiging mailtje met daarin het nummer. Nu ga ik naar de winkel om mijn mobielte te halen. De winkelier ging kijken maar hij is nog niet binnen. En kijk de winkelier vraagt steeds naar het formulier met nummer. Ik heb betaald via internetbankieren. En nu weet ik niet als ik mijn mobieltje krijgt zonder dat bevesting.
graag reacties wat kan ik doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] bestelling telefoon?
Re: bestelling telefoon?
Contact opnemen met de klantenservice?
Wanneer heb je besteld? Wat was op dat moment de levertijd? Zou de telefoon thuis worden afgeleverd of in de winkel? Is de mail niet bij je spam terecht gekomen?
Wanneer heb je besteld? Wat was op dat moment de levertijd? Zou de telefoon thuis worden afgeleverd of in de winkel? Is de mail niet bij je spam terecht gekomen?
-
annasta2000
Besteld laat zaterdag..berndv schreef:Contact opnemen met de klantenservice?
Nee helaas niet heb ook gekeken er is niks. Er was geen levertijd en heb aangeven dat ik het bij het filiaal komt ophalen.. Alleen op de bankschrift staat er een code en kijkshop dat ik wel heb betaald.
-
superklaver
ik zal sowiezo even contact opnemen met de klantenservice over dat u geen bestelbevestiging hebt gehad. Maar verder is dit pas de 1e werkdag na zaterdag. Zal deze week even afwachten.
Precies, laat of vroeg zaterdag maakt niet uit, zaterdag is geen werkdag, vandaag is oas werkdag 1, lijkt me dus nog geen man over boord, maar even bellen kan geen kwaad.
Je kunt een betalingsbewijs naar de winkelier geven en vragen om een kopie van de bevestigingsmail of de gegevens daarin.
Als er geen leveringstermijn is afgesproken dan geld dat je de koop na 30 dagen mag ontbinden. Hierdoor is niet nodig om een ingebrekenstelling te sturen. De verkoper moet het bedrag dan zo spoedig mogelijk terug betalen. Welke termijn dit concreet in houd is onduidelijk, maar zeker is wel dat dit 30 dagen of minder moet zijn. Na deze periode is de verkoper in verzuim en daarmee heb je recht op schadevergoeding en de wettelijke rente.
Als de winkel alleen betaalmogelijkheden bood waarbij je meer dan de helft vooruit moest betalen dan heb je recht op de wettelijke rente vanaf het moment dat je betaald hebt, omdat de verkoper dan een onrechtmatige daad heeft gepleegd.
Verder geld dat er een bedenktermijn geld van 3 maanden of 7 werkdagen vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen en je gewezen bent op dit recht. Onder een werkdag wordt voor de wet verstaan een dag die geen zaterdag, zondag of algemene feestdag is. Hieronder vallen Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.
Als er geen leveringstermijn is afgesproken dan geld dat je de koop na 30 dagen mag ontbinden. Hierdoor is niet nodig om een ingebrekenstelling te sturen. De verkoper moet het bedrag dan zo spoedig mogelijk terug betalen. Welke termijn dit concreet in houd is onduidelijk, maar zeker is wel dat dit 30 dagen of minder moet zijn. Na deze periode is de verkoper in verzuim en daarmee heb je recht op schadevergoeding en de wettelijke rente.
Als de winkel alleen betaalmogelijkheden bood waarbij je meer dan de helft vooruit moest betalen dan heb je recht op de wettelijke rente vanaf het moment dat je betaald hebt, omdat de verkoper dan een onrechtmatige daad heeft gepleegd.
Verder geld dat er een bedenktermijn geld van 3 maanden of 7 werkdagen vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen en je gewezen bent op dit recht. Onder een werkdag wordt voor de wet verstaan een dag die geen zaterdag, zondag of algemene feestdag is. Hieronder vallen Nieuwjaarsdag, de Christelijke tweede Paas- en Pinksterdag, de beide Kerstdagen, de Hemelvaartsdag, de dag waarop de verjaardag van de Koning wordt gevierd en de vijfde mei.
Zou best kunnen zijn geweest dat er een storing(kje) bij iDEAL was op het moment van bestellen waardoor je betaling wel is afgeboekt maar de Kijkshop geen automatische bevestiging heeft ontvangen dat het bedrag is afgeschreven. Dan is de bestelling niet afgerond en hebben ze een niet-gekoppelde betaling ontvangen. Even met de klantenservice bellen, lijkt me.