LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betaling via pay pal

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
seizoenen

betaling via pay pal

Ongelezen bericht door seizoenen »

Hoi, Wie heeft ervaring met auto verkoop via pay pal? Iemand wil mijn auto kopen en de betaling via pay pal laten verlopen. :?:

Frans75

Re: betaling via pay pal

Ongelezen bericht door Frans75 »

Als het een buitenlandse koper betreft zou ik op mijn hoede zijn.

Tik je vraag in bij jouw zoekmachine en lees...

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

seizoenen schreef:Hoi, Wie heeft ervaring met auto verkoop via pay pal? Iemand wil mijn auto kopen en de betaling via pay pal laten verlopen. :?:
Is dit een particulier, of handelaar?
Misschien Ebay?

Jérémy Dellière

Ongelezen bericht door Jérémy Dellière »

Ik zou alleen ouderwets cash geld accepteren.
Voordat U het weet flikken ze U een trucje en bent U opgelicht.

Laat dat Pay Pal liever over aan internetwinkels.

seizoenen

Ongelezen bericht door seizoenen »

Ik heb helemaal geen ervaring met paypal . Dit betreft een particulier.Woonachtig in Nl maar werkzaam in buitenland. En hoe veilig is paypal als ze er geld op hebben gestort.???

Ravx

Ongelezen bericht door Ravx »

Niet, lees andere topics op dit forum maar.. Ik zou gewoon cash accepteren.

tennis

seizoenen schreef:Ik heb helemaal geen ervaring met paypal . Dit betreft een particulier.Woonachtig in Nl maar werkzaam in buitenland. En hoe veilig is paypal als ze er geld op hebben gestort.???

k begrijp de situatie niet.
Je verkoopt een auto hier in Nederland.
De koper wil met PayPal betalen, maar waarom?
Hij/zij moet de auto toch bij jou afhalen, dan kan het geld toch overhandigt werden!

Ravx

Via paypal kan je makkelijk geld witwassen blijkbaar, gewoon een auto kopen via paypal met '' gestolen geld ;; ofzo.. en dan TS de dupe word als de foid koffie komt drinken.

Berenice

Ongelezen bericht door Berenice »

Ik vraag mij ook af hoe de auto dan bij de koper komt.... of soms via een "shipper" waarvoor hij even extra geld overmaakt en die jij dan moet betalen ??

Ik zou het niet doen, je geld is niet veilig bij Paypal en als hij beweert de auto nooit ontvangen te hebben ben je hem zo kwijt. Als de "shipper" dus zijn criminele vriendje is heb je nooit bewijs...

Ravx

Bovendien bevriest paypal je account bij betalingen boven de 2500 euro !

tennis

Berenice schreef:Ik vraag mij ook af hoe de auto dan bij de koper komt.... of soms via een "shipper" waarvoor hij even extra geld overmaakt en die jij dan moet betalen ??

Ik zou het niet doen, je geld is niet veilig bij Paypal en als hij beweert de auto nooit ontvangen te hebben ben je hem zo kwijt. Als de "shipper" dus zijn criminele vriendje is heb je nooit bewijs...
Waar staat, dat de auto geleverd moet worden!
Ik gebruik al jaren PayPal, en als je het volgens de regels doet, is het gewoon een veilige zaak.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@Seizoenen:

Even samenvatten:
- u verkoopt een auto
- iemand wil hem kopen, en betalen via paypal
- de auto zou naar het buitenland moeten?

Hierbij rinkelen de alarmbellen bij mij.
Ten eerste - een auto naar het buitenland? Hoe? Komt ie hem halen?
Spreekt deze persoon (of schrijft hij) goed Nederlands? Dus niet via een google translator?
Welk buitenland?

Waarom al deze vragen? Omdat het zeer wel mogelijk is dat dit een klassiek geval van oplichting is.
U ontvangt dan een mailtje van 'paypal' waar in staat dat er een bedrag is gestort, waarop u de auto verzend, danwel meegeeft. Echter, dit mailtje is dan nagemaakt - en niet van paypal zelf afkomstig.

Als het echt een Nederlander is, zal hij/zij echt wel een Nederlandse bankrekening hebben, laat de betaling maar via deze rekening lopen (of vraag dat).
Op het moment dat de persoon terugkrabbelt, zal je weten dat het om oplichters gaat.

Gesloten