LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com en externe verkopers

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Neo101

Bol.com en externe verkopers

Ongelezen bericht door Neo101 »

Hallo allemaal,

ik doe al jaren mee aan de radar enquetes, maar heb nog maar zelden van het forum gebruik gemaakt. Maar nu wil ik toch even van jullie kennis gebruik maken.

Ik heb onlangs iets besteld bij bol.com en daar ook afgerekend. Het artikel wordt echter geleverd door een externe verkoper, en bol.com wijst alle aansprakelijkheid af. Ze beweren alleen de financiële transactie af te wikkelen, en verder geen verantwoording te nemen voor de levering en kwaliteit van het product. Als er problemen zijn met de levering moet ik zelf maar contact opnemen met deze leverancier.

Nu lees ik in diverse fora dat externe leveranciers regelmatig de fout in gaan met de levering van het product, dat wel besteld is via de website van bol.com

Als ik iets in een winkel koop, dan kan deze mij ook niet doorverwijzen naar een andere leverancier of zelfs de fabrikant. Ik vraag me af of dit wel kan. Ik koop iets via de website van bol.com. Zijn zij dan niet ook verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van de koop en de levering ?

snepke

Re: Bol.com en externe verkopers

Ongelezen bericht door snepke »

Ik heb diverse keren iets besteld bij Bol.com dat geleverd werd via een externe verkoper.
Nog nooit geen problemen gehad.
Kreeg na de levering wel een mailtje van Bol.com, of alles volgens afspraak was verlopen en of ik een beoordeling van die externe verkoper wilde geven.

Alles was prima verlopen , en dat heb ik ook laten weten.

Als er te veel fouten worden gemaakt door een externe verkoper worden ze eruit gegooid .

aarie25

Ongelezen bericht door aarie25 »

kijk volgende keer eerst eens op de site van de andere verkoper, misschien dat je dan nog goedkoper uit bent, en je hem geen tussenpersoon als er iets niet goed is.
ik had via bol.com een batterij gekocht, die koste daar iets van 6,50 en kwam van een ander
bedrijf, dus ik dacht, ik zal daar eens kijken wat die batterij kost, koste de zelfde batterij 1,69.
dus soms scheelt het wel om het niet via bol.com te kopen

Neo101

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest.

Mijn vraag is eigenlijk deze : ik koop iets via de site van bol.com, maar dit wordt geleverd door een externe verkoper. Bol.com is in mijn ogen de verkopende partij, en dus ook aansprakelijk voor een juiste levering, maar volgens de voorwaarden moet ik zaken doen met de externe verkoper, en verzogt Bol.com alleen de financiële transactie.

Volgens mij kan dit niet onder Nederlands consumentenrecht, en blijft bol.com mijn aanspreekpunt, niet de externe verkoper.

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Ik heb dezelfde ervaring. Krijg een rekening van het externe bedrijf zelf, betaal het netjes, vervolgens krijg ik een rekening van Bol.com....Bellen, bellen, bellen, mailen, mailen, mailen. Moe wordt je ervan. Je loopt gewoon tegen een muur op bij de klantenservice.

Twan, Thomas, Flores Jan enz enz van de klantenservice van Bol.com...Allemaal fijne jaarwisseling (Maar niet heus)

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Ik heb alleen maar goede ervaringen met Bol.com en haar externe verkopers, goede leveringen tegen steeds scherpere prijzen, hun klantenservice functioneert redelijk :lol:

berend67

Ongelezen bericht door berend67 »

Had ook nooit problemen met Bol...Maar sinds dat externe spul. Ik ga zelf wel naar de website van die firma. Bol moet zich gewoon maar weer bezighouden met waar ze ooit mee zijn begonnen...;)

pietjeplus

Ongelezen bericht door pietjeplus »

berend67 schreef:Had ook nooit problemen met Bol...Maar sinds dat externe spul. Ik ga zelf wel naar de website van die firma. Bol moet zich gewoon maar weer bezighouden met waar ze ooit mee zijn begonnen...;)
Ik heb ook geen problemen met Bol.com want ik bestel daar nooit iets.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bol.com is wettelijk gezien de contractpartij. Dat is de partij aan wie je betaalt. Wie er dan vervolgens levert doet niet ter zake.

Bij Bol.com weten ze dat ook. Maar zoals bij zoveel bedrijven wordt die verantwoordelijkheid met opzet afgeschoven. U bent dus voorgelogen door Bol.com. Kennelijk willen ze dus wel de lusten (een percentage van de omzet van de derde partij) maar niet de lasten.

Dien direct een klacht in bij Thuiswinkel.org (daar is BOL bij aangesloten): https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen en ga niet nog eens proberen er met BOL uit te komen.

Verder begrijp ik niet wat er zo geweldig is aan Bol.com. Ik koop er nooit wat. Te veel klachten op dit forum over Bol.com. Ze zijn duur. En er zijn genoeg alternatieven.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Van wie heb je de factuur gekregen?

prem

Ongelezen bericht door prem »

pietjeplus schreef:
berend67 schreef:Had ook nooit problemen met Bol...Maar sinds dat externe spul. Ik ga zelf wel naar de website van die firma. Bol moet zich gewoon maar weer bezighouden met waar ze ooit mee zijn begonnen...;)
Ik heb ook geen problemen met Bol.com want ik bestel daar nooit iets.
:) :)

Neo101

Bob Schurkjens schreef:Bol.com is wettelijk gezien de contractpartij. Dat is de partij aan wie je betaalt. Wie er dan vervolgens levert doet niet ter zake.........
Ik denk dat de situatie, zoals deze door snuffel1 geschetst wordt, niet onder het Nederlandse consumentenrecht valt en derhalve in strijd is met de wet. De rekening heb ik overigens van Bol.com gekregen, en niet van de externe partij. In dit geval yesbuy.

Ik heb contact opgenomen met consuwijzer en de zaak daar even neergelegd. Ik krijg oudejaarsdag een telefoontje, en hoop dan meer te weten te komen. IK wil nog niet op de zaak vooruit lopen, maar beloof jullie wel om hier de reactie van consuwijzer te posten. Als daar aanleiding toe is zal ik deze zaak zeker bij thuiswinkel.org neerleggen.

Ik ben van mening dat ik zaken doe met bol.com, en met niemand anders. Even over mijn keuze voor deze niet al te geweldige webwinkel. Ik zag een product dat ik graag wilde kopen, en had nog een tegoedbon van bol.com. De prijs van het product is niet veel anders dan bij andere webwinkels. Vandaar mijn keuze.

Het product is overigens al op 24 december verzonden, maar op 30 december had ik nog steeds niets ontvangen. Gelukkig gaat het niet over een groot bedrag. Maar erg netjes gaat de afhandeling tot nu toe niet.

Bob Schurkjens

Als daar aanleiding toe is zal ik deze zaak zeker bij thuiswinkel.org neerleggen.
Die is er toch al? Waarom dan nog eerst bij Consuwijzer informeren.

Neo101

Bij deze deel ik hier nog even het einde van het verhaal.

Ik ben teruggebeld door consuwijzer en heb daar een medewerkster gesproken. Nog even voor de duidelijkheid, mijn vraag ging over de aansprakelijkheid bij problemen, dus niet over levertijden of anderen zaken die mensen hier benomen. Ze spelen geen rol bij mijn vraag, maar zijn slecht bijzaak.

De medewerkster von de constructie zeer bijzonder. Zeker niet nieuw, maar wel uitzonderlijk daar deze niet veel voorkomt. Ook zij zag wel de valkuilen die ontstaan bij problemen. Consuwijzer is zeer geïnteresseerd in deze nieuwe ontwikkeling, en ook in de gevolgen ervan. Omdat Bol.com expliciet heeft aangegeven dat het product door een externe verkoper geleverd zou worden, is deze ook aansprakelijk. En niet Bol.com. Zou een product wel door een externe verkoper geleverd worden, maar zou dit niet expliciet kenbaar gemaakt zijn, dan is de leverancier aansprakelijk. Bij problemen is de koopovereenkomst zelfs nietig te verklaren. Je kunt de koop dan altijd ontbinden als de verkoper de verantwoordelijkheid afschuift.

Ik zal niet gauw weer iets bij bol.com bestellen. Deze constructie geeft mij niet het vertrouwen dat er, bij problemen, gemakkelijk een oplossing zal komen. Ik mis een keurmerk van de externe leverancier. in ieder geval op de site van bol.com. Het komt op mij over alsof Bol.com zélf het keurmerk is. En bol.com heeft dan weliswaar zelf een keurmerk, maar dat dekt m.i. de lading niet. Bol.com belooft ook te zullen bemiddelen bij problemen. omtrent een levering. Dit is me allemaal veel te vaag.

Ik lees nogal wat commentaar in dit draadje op mijn bijdragen. Ik wil jullie laten weten dat ik slechts een situatie onder de aandacht wilde brengen en ik had daar een vraag over. Ik heb geprobeerd hierbij zo objectief mogelijk te schrijven. Mijn excuses als dit niet altijd goed begrepen is.

Uiteindelijk heb ik de bestelling afgelopen zaterdag ontvangen. De verpakking van het bestelde product was van plastic en zat onder de krassen. Niet echt netjes. Gelukkig was de inhoud nieuw en onbeschadigd.

Ik hoop dat er iemand nog iets aan heeft in de toekomst.

Bob Schurkjens

Consuwijzer is zeer geïnteresseerd in deze nieuwe ontwikkeling, en ook in de gevolgen ervan.
Dit gelazer is al zo lang aan de gang dat je gerust mag stellen dat ze bij Consuwijzer boter op hun hoofd hebben. Ze doen er niets aan en alles blijft zoals het was. Niets nieuws dus.

jerwarm

Ongelezen bericht door jerwarm »

snuffel1 schreef:
Het product is overigens al op 24 december verzonden, maar op 30 december had ik nog steeds niets ontvangen. Gelukkig gaat het niet over een groot bedrag. Maar erg netjes gaat de afhandeling tot nu toe niet.

24 december verzonden betekent de eerst volgende werkdag bezorgt, de kerstdagen vallen uit dus is de eerste bezorgdatum zou 30 december kunnen zijn ware het niet dat het tijdens deze periode voor bezorgers enorm druk is. U bent mijns inziens zeer ongeduldig omdat u maandag 29 december de vraag al stelt.

de kerstdagen vallen helemaal niet uit, er word gewoon bezorgd.
zie>

Aangepaste post- en pakketbezorging rond de feestdagen

Kerst en oud & nieuw 2014

In de kerstperiode worden bijna twee keer zoveel post en pakketten verstuurd als normaal. Dat betekent dat uw post van 8 tot en met 28 december langer onderweg kan zijn dan u gewend bent. Alle post die u in de oranje straatbrievenbus of in de kartonnen kerstbrievenbus doet, wordt meestal binnen drie dagen bezorgd.

Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste wijzigingen rond post- en pakketbezorging tijdens de feestdagen.

Hoe snel wordt uw post bezorgd?

Kerstpost

Alle post die u in de oranje brievenbus op straat of in de kartonnen kerstbrievenbus bij een van onze verkooppunten doet, wordt behandeld als kerstpost. Dat betekent dat uw post langer onderweg is dan normaal: we streven ernaar deze post binnen drie dagen te bezorgen.
Hetzelfde geldt voor de speciale kerstbrievenbussen binnen op het Postkantoor.
Vergeet de envelop niet dicht te plakken.

24-uurs post

Heeft u post die sneller bezorgd moet worden, bijvoorbeeld zakelijke post? Overhandig deze aan de balie op het Postkantoor.
Frankeer uw post met het normale tarief en niet met Decemberzegels. Als u uw post op deze manier voor 17.00 uur aanlevert, wordt deze de volgende dag bezorgd, met uitzondering van zondag en maandag.
normaal moet zo'n pakketje in land's in max 2 dagen op z'n bestemming zijn,
meestal dinsdag besteld; en woesdagavond na 18:00 al gebracht.
Dus TS heeft gewoon gelijk, het had er allang moeten zijn.
Het is inderdaad druk tijdens kerstperiode maar dat wil niet zeggen dat een pakket dan een week onderweg moet zijn.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Er is tijdens de kerstdagen GEEN post bezorgd.

Zer00

Ongelezen bericht door Zer00 »

Koop het product via de externe verkopen, kom je ca 5% goedkoper uit!

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Zer00 schreef:Koop het product via de externe verkopen, kom je ca 5% goedkoper uit!
Dat is helemaal correct. Blijkbaar worden de kosten van verkoop via BOL.com afgewenteld op de koper. Gemerkt toen ik een camera kocht die bij de aanbieder zo'n 7% goedkoper was. Reactie van BOL was "dan koopt u hem toch daar!". (was gelukkig met kadobonnen van mijn werkgever maar voelde me toch bekocht en zou er nooit meer iets via externe leveranciers bestellen)

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

newmikey schreef:
Zer00 schreef:Koop het product via de externe verkopen, kom je ca 5% goedkoper uit!
Dat is helemaal correct. Blijkbaar worden de kosten van verkoop via BOL.com afgewenteld op de koper. Gemerkt toen ik een camera kocht die bij de aanbieder zo'n 7% goedkoper was. Reactie van BOL was "dan koopt u hem toch daar!". (was gelukkig met kadobonnen van mijn werkgever maar voelde me toch bekocht en zou er nooit meer iets via externe leveranciers bestellen)
prijs is prijs,na vergelijkingen kun je jezelf niet bekocht voelen, ik ga na aankoop niet door met vergelijken

Gesloten