LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com en haar derde partij verkopers!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
consument2014

Bol.com en haar derde partij verkopers!

Ongelezen bericht door consument2014 »

radeloos wordt je van die internetwinkel bol.com

case:
-op 8 sept een beeldscherm gekocht, later bleek dit niet bij maar VIA bol.com te gaan, gewoon via hun website en hun oke besteld button. De verkopende partij bleek EP Partners.
-op 9 sept bleek de tekst voor 17.00 besteld de volgende dag in huis ook dit te kloppen. bestelling geprobeerd te annuleren, kon maar een extra korting van 10 euro was ook een optie.
-helaas de 10 euro korting geaccepteerd.
-de factuur komt van EP Partners VIA bol.com de omgekeerde wereld dus.
-de 10 euro korting bleek niet verrekend te zijn.
-toen begon de ellende..
-bol.com geeft niet thuis
-EP Parters geeft via omweg antwoord.
-uiteindelijk iemand bij bol.com gesproken het wordt geregeld.
-uiteindelijk ook iemand bij EP partners gesproken wordt geregeld.
-ik mijn deel van de 129,00-10,00 = 119,00 betaald binnen de betalingstermijn. zo na 10 maitjes en telefoontjes alles in orde?
-Helaas de 10 euro blijft openstaan bij bol.com
-ellende begint opnieuw..bellen, mailen, Facebook berichten.
-uiteindelijk iemand bij bol.com gesproken het wordt geregeld.
-uiteindelijk ook iemand bij EP partners gesproken wordt geregeld.
-helaas bol.com geeft de 10 euro als vordering af bij een incassobureau
-incasso kosten, dwangbrieven, geen antwoord op mailtjes van dit incassobureau Accounter Group?..
-Bol.com geeft niet meer thuis weten van niets meer.
-EP partners reageert wel met een antwoord dat de monitor niet meer leverbaar is en bieden een alternatief aan??
-EP Partners kunnen uitleggen hoe het zit.
-EP partners gaat het regelen met bol.com
-incassobureau blijft automatische berichten en brieven sturen, geen persoon welke eens de moeite neemt om te kijken hoe het zit..
-EP zegt nu dat ik zelf moet betalen en dat zij mij terug betalen? jaja we zijn nu al op 1 dec. en niets is geregeld, dus geen vertrouwen er meer in. het gaat nu over 31,49
-we gaan nu waarschijnlijk naar de rechter, ik ben er behoorlijk druk mee en zit tussen 2 partijen in, je staat als consument machteloos.
-LET DUS OP ALS JE VIA BOL.COM BESTELD ALS HET GOED GAAT PRIMA ZODRA HET MIS GAAT IS ER GEEN AFTER SALES OF SERVICE MEER EN STA JE ALLEEN..

wat moet ik nu doen, schade vergoeding eisen voor alle tijd, energie en slapeloze nachten, aangifte doen zeg het maar ik heb betaald zoals afgesproken maar er valt niet te praten met bol.com omdat zijn nu zeggen de bestelling gaat VIA ons meer niet..

newmikey

Re: Bol.com en haar derde partij verkopers!

Ongelezen bericht door newmikey »

consument2014 schreef: -ik mijn deel van de 129,00-10,00 = 119,00 betaald binnen de betalingstermijn. zo na 10 maitjes en telefoontjes alles in orde?
-Helaas de 10 euro blijft openstaan bij bol.com

wat moet ik nu doen, schade vergoeding eisen voor alle tijd, energie en slapeloze nachten, aangifte doen zeg het maar ik heb betaald zoals afgesproken maar er valt niet te praten met bol.com omdat zijn nu zeggen de bestelling gaat VIA ons meer niet..
Nee, het is bij ook ook fout gegaan en dit is een bekend drama bij Bol.com, heb het ook al eens meegemaakt. Gewoon de schade accepteren en betalen en voornemen om bij die vreselijke winkel nooit maar dan ook echt nooit meer iets te bestellen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

newmikey schreef:Nee, het is bij ook ook fout gegaan en dit is een bekend drama bij Bol.com, heb het ook al eens meegemaakt. Gewoon de schade accepteren en betalen en voornemen om bij die vreselijke winkel nooit maar dan ook echt nooit meer iets te bestellen.
Maar als je iets via internet bestelt mag je sowieos altijd zonder opgave van reden de koop ontbinden binnen 14 dagen (na ontvangst). Nu er niets ontvangen is, zou hij dan niet gewoon moeten kunnen afzien van de aankoop, zich beroepend op de wettelijke bedenktijd onder de wet koop op afstand en dan het geld moeten terugkrijgen?

Ik neem aan dat, toen hij aangaf te willen annuleren, zij dit hadden moeten accepteren en gewoon het betaalde bedrag terug hadden moeten storten? In dat geval zou een incassoprocedure niet eens gestart moeten zijn en moeten zij dus aansprakelijk te stellen zijn voor die kosten?

wjpnl

Ongelezen bericht door wjpnl »

Julie4444 schreef:
Maar als je iets via internet bestelt mag je sowieos altijd zonder opgave van reden de koop ontbinden binnen 14 dagen (na ontvangst). Nu er niets ontvangen is, zou hij dan niet gewoon moeten kunnen afzien van de aankoop, zich beroepend op de wettelijke bedenktijd onder de wet koop op afstand en dan het geld moeten terugkrijgen?
Inderdaad, maar TS geeft zelf aan, toen hij dit wilde een aanbod van 10 euro extra korting in plaats daarvan te hebben geaccepteerd... en daarmee is juist de ellende begonnen.

Wat ik wel verbazingwekkend vind, is dat in de volgorde van zijn verhaal hij het incassobureau al op zijn dak heeft voor er -voor zover ik redelijk verwarde verhaal goed begrijp- een product heeft ontvangen. Zelfs aan het einde van het traject krijgt hij te horen, dat het product niet leverbaar is.

Lijkt me dus een simpele kwestie: Leverancier was niet in staat binnen de wettelijke 30 dagen te leveren, koopovereenkomst ontbonden en geld terug. Incassobureau had hier helemaal niet eens bij aan te pas mogen komen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vaag verhaal... met deze manier van omschrijving is het bijna giswerk.

Overigens is Accountor Group de "eigen" incassoafdeling van Bol.com.

Gesloten