LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com negeert algemene voorwaarden en negeert de wet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
PJ 66

Bol.com negeert algemene voorwaarden en negeert de wet

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Bol.com houdt zich niet aan de regels. Ik heb ze al tig keer geschreven, maar ze willen er niets meer aan doen. Nergens in de algemene voorwaarden staat dat achteraf betalen niet kan door willekeur van het systeem. Toch doen ze dit

Consuwijzer zeg dat dit STRAFBAAR is. Bol.com weigert verder ieder commentaar.

Hoe kunnen die gasten van BOL.com aansprakelijk gehouden worden? Moeten we hier een rechtzaak beginnen tegen Bol.com omdat ze zicht niet houden aan de algemene voorwaarden?

Har06

Re: Bol.com negeert algemene voorwaarden en negeert de wet

Ongelezen bericht door Har06 »

Pj66, een rechtszaak aanspannen?, kost veel geld. waar gaat deze casu over ?

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

Hij kreeg gern cd's geleverd zonder vooruitbetaling volgens mij.;-)

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

pfffffff

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

PJ 66 schreef:Bol.com houdt zich niet aan de regels. Ik heb ze al tig keer geschreven, maar ze willen er niets meer aan doen. Nergens in de algemene voorwaarden staat dat achteraf betalen niet kan door willekeur van het systeem. Toch doen ze dit

Consuwijzer zeg dat dit STRAFBAAR is. Bol.com weigert verder ieder commentaar.

Hoe kunnen die gasten van BOL.com aansprakelijk gehouden worden? Moeten we hier een rechtzaak beginnen tegen Bol.com omdat ze zicht niet houden aan de algemene voorwaarden?
Wat verwacht u verder nog vd forummers? U heeft 2 weken geleden ditzelfde aangekaart en zinvolle reacties gekregen.
Bovendien heeft u uw bestelling gekregen met een ander account.
we? ik doe niet mee met een rechtszaak , u mag het rustig doen , succes :(

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Welke "we" zouden dat moeten zijn, als je niet eens zegt waar het over gaat?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Voor de hand liggend antwoord: Je HOEFT niet bij BOL te kopen.

Gebruik je macht als consument en koop elders....

Har06

vogels schreef:
sjohie schreef:Welke "we" zouden dat moeten zijn, als je niet eens zegt waar het over gaat?
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 7#p2203477
herhaling van zetten

PJ 66

Achteraf betalen niet mogelijk bij bestellen blu rays. Ze spreken in de mails steeds over willekeur in het systeem, maar hier staat niets over vermeld in hun voorwaarden.

Volgens Consuwijzer is het daarom in strijd met de wet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik citeer mezelf maar even uit je andere topic.
Moneyman schreef:Als deze zogenaamde rechtsongelijkheid je grootste probleem is, heb je echt een prima leven. De kunst is ervan te genieten.

PJ 66

Moneyman schreef:Ik citeer mezelf maar even uit je andere topic.
Moneyman schreef:Als deze zogenaamde rechtsongelijkheid je grootste probleem is, heb je echt een prima leven. De kunst is ervan te genieten.
Daar heb je wel een punt, maar in dit geval kan ik er niet van genieten....... :wink:

sjohie

PJ 66 schreef:Achteraf betalen niet mogelijk bij bestellen blu rays. Ze spreken in de mails steeds over willekeur in het systeem, maar hier staat niets over vermeld in hun voorwaarden.

Consuwijzer is geen rechter, dus wat die vinden is niet automatisch in strijd met de wet. :wink: Maar goed, doe wat ik deed van de week, ik wilde een tablet kopen, en had een webshop gevonden waar ik ook met creditcard kon betalen. Toen ik zag dat ze daar 3,5% van de koopsom aan extra kosten voor vroegen, ben ik ergens anders gaan winkelen, want dat vind ik een te hoog percentage.

PJ 66

sjohie schreef:
PJ 66 schreef:Achteraf betalen niet mogelijk bij bestellen blu rays. Ze spreken in de mails steeds over willekeur in het systeem, maar hier staat niets over vermeld in hun voorwaarden.

Consuwijzer is geen rechter, dus wat die vinden is niet automatisch in strijd met de wet. :wink: Maar goed, doe wat ik deed van de week, ik wilde een tablet kopen, en had een webshop gevonden waar ik ook met creditcard kon betalen. Toen ik zag dat ze daar 3,5% van de koopsom aan extra kosten voor vroegen, ben ik ergens anders gaan winkelen, want dat vind ik een te hoog percentage.
Ik hoop toch dat THUISWINKEL wel iets gaat doen. Ik vind het ongelooflijk dat ze de eigen voorwaarden niet in acht nemen. Daar moet THUISWINKEL gewoon ingrijpen.

Har06

PJ 66 schreef:
sjohie schreef:

Ik hoop toch dat THUISWINKEL wel iets gaat doen. Ik viaar moet THUISWINKELnd het ongelooflijk dat ze de eigen voorwaarden niet in acht nemen. D gewoon ingrijpen.
waarom MOET THUISWINKEL ingrijpen. Bol.com doet z,n best prima webwinkel

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:waarom MOET THUISWINKEL ingrijpen. Bol.com doet z,n best prima webwinkel
Omdat ze zich defacto niet aan de Nederlandse wet houden. Deze stelt duidelijk dat het niet toegestaan is vooraf meer dan 50% van de verkoopprijs te vragen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Maar even goed: waarom zou je er zo'n probleem van maken? Betalen moet je toch. Bij de bakker op de hoek moet je ook gelijk betalen voor je broodjes.

sjohie

olaf79 schreef:
Har06 schreef:waarom MOET THUISWINKEL ingrijpen. Bol.com doet z,n best prima webwinkel
Omdat ze zich defacto niet aan de Nederlandse wet houden. Deze stelt duidelijk dat het niet toegestaan is vooraf meer dan 50% van de verkoopprijs te vragen.
Een transactie bij Bol.com vindt doorgaans vanaf bestellen tot en met starten van de levering in 1 dag plaats, dus de vraag is of je dan nog wel "vooraf" betaald. Als ik met ideal betaal bij ze, wordt binnen luttele minuten alles in gang gezet, Bol zou kunnen beargumenteren dat er in praktische zin niet echt sprake is van vooruit betalen, aangezien ze realistisch gezien niet echt veel sneller kunnen leveren. In een fysieke winkel pak je het artikel na betalen van de toonbank, maar betaal je eigenlijk ook vooruit, maar slechts een aantal seconden of een minuutje, in het geval van Bol is er een grotere fysieke afstand die overbrugt moet worden.

Har06

sjohie schreef:
olaf79 schreef:
Een transactie bij Bol.com vindt doorgaans vanaf bestellen tot en met starten van de levering in 1 dag plaats, dus de vraag is of je dan nog wel "vooraf" betaald. Als ik met ideal betaal bij ze, wordt binnen luttele minuten alles in gang gezet, Bol zou kunnen beargumenteren dat er in praktische zin niet echt sprake is van vooruit betalen, aangezien ze realistisch gezien niet echt veel sneller kunnen leveren. In een fysieke winkel pak je het artikel na betalen van de toonbank, maar betaal je eigenlijk ook vooruit, maar slechts een aantal seconden of een minuutje, in het geval van Bol is er een grotere fysieke afstand die overbrugt moet worden.
en grote kans dat de klant wel geleverd wil hebben , maar niet betalen, ik denk dat Bol deze ervaringen in voldoende mate zal hebben

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sjohie schreef:Een transactie bij Bol.com vindt doorgaans vanaf bestellen tot en met starten van de levering in 1 dag plaats, dus de vraag is of je dan nog wel "vooraf" betaald. Als ik met ideal betaal bij ze, wordt binnen luttele minuten alles in gang gezet, Bol zou kunnen beargumenteren dat er in praktische zin niet echt sprake is van vooruit betalen, aangezien ze realistisch gezien niet echt veel sneller kunnen leveren. In een fysieke winkel pak je het artikel na betalen van de toonbank, maar betaal je eigenlijk ook vooruit, maar slechts een aantal seconden of een minuutje, in het geval van Bol is er een grotere fysieke afstand die overbrugt moet worden.
Dit argument gaat Bol.com niet helpen. De hoofdregel is dat er gelijk overstoken moet worden. Daarvan is er geen sprake wanneer er eerst betaald moet worden voordat het product wordt opgestuurd. Het toonbank voorbeeld, waarbij je bijvoorbeeld een zak appels koopt, is niet te vergelijken met de situatie bij Bol.com, waarbij je bijvoorbeeld een zak peren koopt.

sjohie

alfatrion schreef:
sjohie schreef:Een transactie bij Bol.com vindt doorgaans vanaf bestellen tot en met starten van de levering in 1 dag plaats, dus de vraag is of je dan nog wel "vooraf" betaald. Als ik met ideal betaal bij ze, wordt binnen luttele minuten alles in gang gezet, Bol zou kunnen beargumenteren dat er in praktische zin niet echt sprake is van vooruit betalen, aangezien ze realistisch gezien niet echt veel sneller kunnen leveren. In een fysieke winkel pak je het artikel na betalen van de toonbank, maar betaal je eigenlijk ook vooruit, maar slechts een aantal seconden of een minuutje, in het geval van Bol is er een grotere fysieke afstand die overbrugt moet worden.
Dit argument gaat Bol.com niet helpen. De hoofdregel is dat er gelijk overstoken moet worden. Daarvan is er geen sprake wanneer er eerst betaald moet worden voordat het product wordt opgestuurd. Het toonbank voorbeeld, waarbij je bijvoorbeeld een zak appels koopt, is niet te vergelijken met de situatie bij Bol.com, waarbij je bijvoorbeeld een zak peren koopt.
Juist wel. Alleen bij de een is de logistieke handeling een tasje over de toonbank geven, bij de ander een pakket opsturen om x kilometer te overbruggen. Beide worden gelijk in gang gezet na de betaling, alleen de ene duurt 30 seconden, de andere 12 tot 24h. En de term "gelijk" heeft een zekere praktische component in zich, Bol kan "gelijk" niet invullen zoals een fysieke winkel dat kan. Gelijk is bij hen 12 tot 24h.

Gesloten