LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com - niet ontvangen artikel, wel gefactureerd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Hanzl

Bol.com - niet ontvangen artikel, wel gefactureerd

Ongelezen bericht door Hanzl »

Beste,

Deze casus heeft betrekking op een artikel, waarvan Bol.com stelt - a.d.h.v. facturen, bestelnummers en last but not least een incassobureau (Accountor) - dat wij dit zouden hebben ontvangen, terwijl dit niet het geval is.
Maar ja, hoe toon je dit aan en hoe vanzelfsprekend is het, dat deze bewijslast bij de vermeend ontvangende partij ligt ? Waarbij opgemerkt dat er niet voor ontvangst wordt getekend bij levering door Post.nl.

Extra bijzonder is het onverklaarbare gedrag van de klantenservice van Bol.com, die in reactie op mijn e-mailberichten dat ik het bewuste product niet heb besteld en dus ook niet heb ontvangen, begrip voor deze 'vervelende situatie toonde en dit nog eens benadrukte door het verstrekken van een kortingsbon ad euro 5,- en met het sturen van een bos bloemen (met een kaartje waarin o.a. gesteld 'dat men het erg vervelend vindt dat een onterechte brief van het incassobureau is verstuurd en dat een bloemetje het minste is wat Bol.com kan doen...').

Desalniettemin, blijft Accountor volharden in haar opvatting dat Bol.com een vordering op ons heeft, die wij moeten betalen. Na vervolgens dit weer terug te hebben gelegd bij Bol.com, komt de klantenservice dit keer niet verder dan de mededeling, dat dit dossier inmiddels is overgedragen aan het incassobureau en zij daar niets meer in kunnen betekenen....

Hoor graag een reactie, alvast dank hiervoor.
Hans

Bob Schurkjens

Re: Bol.com - niet ontvangen artikel, wel gefactureerd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niets betalen: wie eist bewijst. Accountor heeft deze foutieve vordering van Bol.com overgekocht. En wil nu hoe dan ook geld zien.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het product en afleverdatum bekend?

Een plat product als Externe Harde schijf kan soms mits de verpakking niet te dik is vaak door de brievenbus....
Zo zijn er wel meer en dan is er geen bewijs van afleveren en dus hun probleem als ze niet laten tekenen.

Ook is er geen bewijs van eventueel bij buren leveren....

En ik begreep dat U tevens nog nooit bij hun besteld hebt, en indien zij wel een bestelling kregen kunnen ze via IP nummer van Uw E mail zien dat het niet vanaf Uw adres is gedaan dus fraude...

Ik weet dat er ooit bij een ander een Laptop besteld werd, kregen bericht van Zondag bestelde maandag tussen bepaalde tijd afgeleverd zou worden en die mensen waren aan het werk!
Wel zat er iemand in de voortuin op het bankje te wachten en die heeft het aangenomen alsof die de bewoner was....
Na weggaan postbode ging deze persoon ook met pakketje weg en was de fraude klaar...
Alleen dankzij mijn Webcam konden we zien dat ze weg reed in haar eigen auto met kenteken dus zo gepakt maar fraude van pakketje opwachten komt dus helaas voor...

Maar zowel genoemde fraude als verkeerd bezorgen kan want vooral in bepaalde wijken word er op goede nummer maar in verkeerde straat bezorgd als de staten niet 100% duidelijk zijn aangegeven...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Juist bij Bol.com kun je betalen met een acceptgiro na ontvangst van het bestelde product.

Ik zou eens bij de buren informeren :D

Gesloten