| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com....
Bol.com....
Laat ik de net nieuwe seizoen uitgave op dvd van mijn favoriete serie willen bestellen. Aangezien ik met deze warme dagen toch nauwelijks buiten zit, binnen is het veel aangenamer, wilde ik 's Avonds lekker kunnen kijken naar een nieuw seizoen van mijn serie. Op televisie is er toch geen moer te beleven in deze periode.
Bij Bol.com zag hem goedkoper staan als bij de andere bekende webwinkels. Ik wilde hem dus bestellen, zodat ik hem over 2 weken kon betalen middels een acceptgiro. Het ging wonder bij wonder meteen goed. Maar gezien mijn verleden met Bol.com, verwachte ik toch een annulering ven hun kant.
En die kwam er ook, na een half uur ongeveer. Daarin stond dat ik nog een aantal onbetaalde rekeningen had staan bij hen. Maar ik weet nergens van. Wel weet ik dat een anderhalf jaar geleden via Accountor Group Incasso flink wat achterstanden waren ge-int. Toen ik de laatste rekening betaalde bij Accountor (ruim 8 maanden geleden) vroeg ik die kerel nog of vanaf nu alles van mijn kant voldaan was. Daarop antwoordde hij, ja, u hoeft nu niets meer te betalen aan Bol.com.
Wat zeurt Bol.com dan nu? Ik heb tussen de laatste betaling en nu al meerdere keren wat besteld, en direct betaald, om weer wat krediet op te bouwen bij die gasten. En nu heb ik opeens een achterstand in rekeningen.
Ik vraag me af wat Accountor hier mee te maken heeft. Hebben zij wel alles overgemaakt aan Bol.com.
Bij Bol.com zag hem goedkoper staan als bij de andere bekende webwinkels. Ik wilde hem dus bestellen, zodat ik hem over 2 weken kon betalen middels een acceptgiro. Het ging wonder bij wonder meteen goed. Maar gezien mijn verleden met Bol.com, verwachte ik toch een annulering ven hun kant.
En die kwam er ook, na een half uur ongeveer. Daarin stond dat ik nog een aantal onbetaalde rekeningen had staan bij hen. Maar ik weet nergens van. Wel weet ik dat een anderhalf jaar geleden via Accountor Group Incasso flink wat achterstanden waren ge-int. Toen ik de laatste rekening betaalde bij Accountor (ruim 8 maanden geleden) vroeg ik die kerel nog of vanaf nu alles van mijn kant voldaan was. Daarop antwoordde hij, ja, u hoeft nu niets meer te betalen aan Bol.com.
Wat zeurt Bol.com dan nu? Ik heb tussen de laatste betaling en nu al meerdere keren wat besteld, en direct betaald, om weer wat krediet op te bouwen bij die gasten. En nu heb ik opeens een achterstand in rekeningen.
Ik vraag me af wat Accountor hier mee te maken heeft. Hebben zij wel alles overgemaakt aan Bol.com.
Re: Bol.com....
Heb je die vraag ook al bij bol zelf gesteld?
Ik kan me voorstellen dat je een bepaalde codering hebt gekregen waardoor ze überhaupt geen zaken meer met je willen doen, ook al is alles inmiddels betaald.
Misschien heb je een geautomatiseerde reply op je bestelling gekregen.
Ik kan me voorstellen dat je een bepaalde codering hebt gekregen waardoor ze überhaupt geen zaken meer met je willen doen, ook al is alles inmiddels betaald.
Misschien heb je een geautomatiseerde reply op je bestelling gekregen.
Ik heb gebeld met Accountor Group.
Ik schijn een openstaande rekening te hebben van 2008.
Mijn verhaal staat lijn recht tegenover die van Accountor Group.
Ik kom hier later nog op terug, ik ga me namelijk beroepen op mondeling afspraken.
Ik schijn een openstaande rekening te hebben van 2008.
Mijn verhaal staat lijn recht tegenover die van Accountor Group.
Ik kom hier later nog op terug, ik ga me namelijk beroepen op mondeling afspraken.
Je hebt de keuze:
A: Je gaat vrolijk naar een andere aanbieder.
B: Je steekt uit rancune veel negatieve energie in een zinloos conflict waar je eigen betalingsmoraal aan ten grondslag ligt.
Gewoon doen waar je het gelukkigste van wordt zou ik zeggen.
A: Je gaat vrolijk naar een andere aanbieder.
B: Je steekt uit rancune veel negatieve energie in een zinloos conflict waar je eigen betalingsmoraal aan ten grondslag ligt.
Gewoon doen waar je het gelukkigste van wordt zou ik zeggen.
-
Pindakaaspotje
Je hebt dus wel degelijk een verleden van "wan"betaler? Niet meer dan begrijpelijk dat ze dan niet per acceptgiro laten betalen. Lekker vooruit betalen en ze zullen netjes leveren
Ik heb ook wel eens een acceptgiro onbetaald gelaten (gewoon vergeten) of dat ik meerdere bestellingen heb gedaan en er per abuis 1 niet betaald had.
Als je alles betaald aan Bol of aan Accountor dan zullen ze je achteraf wel weer helpen. Maar waarom betaal je niet gewoon vooraf ? .. ben je van het gezeik af en ga je ook de beerput niet opentrekken..
Als je alles betaald aan Bol of aan Accountor dan zullen ze je achteraf wel weer helpen. Maar waarom betaal je niet gewoon vooraf ? .. ben je van het gezeik af en ga je ook de beerput niet opentrekken..
-
deincassomedewerker
Mensen maak je niet druk. Als je via bol.com ter incasso loop bij Accountor doe je het volgende:
1/Betaal de hoofdsom aan bol.com, dus NIET aan Accountor
2/laat Accountor weten dat je de hoofdsom aan bol.com hebt betaald en geef aan dat je op de dagvaarding wacht voor de openstaande kosten en reageeer niet meer op brieven of email.
Als de hoofdsom is betaald heeft Accountor namelijk geen zaak meer. Ze kunnen/zullen geen rechtzaak voeren voor alleen de openstaande kosten om meerdere redenen. De rechter zal deze kosten niet toewijzen omdat Accountor niets heeft gedaan voor deze kosten. Het sturen van brieven hoort bij de dossieropbouw waarvoor geen kosten berekend mogen worden.
Daarnaast staat in de voorwaarden van bol.com dat, artikel 13/4: "In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen".
Ook dat is niet gedaan, deze kosten pas duidelijk gemaakt in de eerste incassobrief waardoor de incassokosten sowiso niet geldig zijn
Ook brengt Accountor BTW in rekening over de incassokosten, dat mag ook niet.
Laat je niet gek maken, ze hebben geen poot om op te staan.
De hoofdsom dus naar bol.com en een dikke middelvinger naar Accountor:-)
1/Betaal de hoofdsom aan bol.com, dus NIET aan Accountor
2/laat Accountor weten dat je de hoofdsom aan bol.com hebt betaald en geef aan dat je op de dagvaarding wacht voor de openstaande kosten en reageeer niet meer op brieven of email.
Als de hoofdsom is betaald heeft Accountor namelijk geen zaak meer. Ze kunnen/zullen geen rechtzaak voeren voor alleen de openstaande kosten om meerdere redenen. De rechter zal deze kosten niet toewijzen omdat Accountor niets heeft gedaan voor deze kosten. Het sturen van brieven hoort bij de dossieropbouw waarvoor geen kosten berekend mogen worden.
Daarnaast staat in de voorwaarden van bol.com dat, artikel 13/4: "In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen".
Ook dat is niet gedaan, deze kosten pas duidelijk gemaakt in de eerste incassobrief waardoor de incassokosten sowiso niet geldig zijn
Ook brengt Accountor BTW in rekening over de incassokosten, dat mag ook niet.
Laat je niet gek maken, ze hebben geen poot om op te staan.
De hoofdsom dus naar bol.com en een dikke middelvinger naar Accountor:-)
-
zelfstandigste
Zij hebben de vorderingen van Bol overgenomen en daar is een overnamebedrag voor overeengekomen.Ik vraag me af wat Accountor hier mee te maken heeft. Hebben zij wel alles overgemaakt aan Bol.com.
Als het goed is heb je een account aangemaakt, daar kan je je facturen inzien wat wel en wat niet betaald is. Zo kan je het zelf bijhouden of je nog een vordering hebt open staan. Ik kon namelijk zien dat er nog een vordering van 2 euro open stond terwijl deze allang betaald was. Maar daar doen ze geen moeite voor. Via de site ben ik erachter gekomen dat deze rekening nog open stond. Dus heb gebeld en gelijk rechtgetrokken.